September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Goeiemorgen -HATSJOE!-

D'r zijn d'r weer een paar -HATSJOE!- vroeg bij hier zeg!

@SheDevil: nou ja, dat niemand even aan je vraagt of het gaat! Voor hetzelfde geld lig je daar flauwgevallen. Echt belachelijk. Wel fijn dat de buschauffeur je mee wilde nemen zonder kaartje.

BMR-vaccinatie: Oh, ik word echt niet goed van die angstcultuur in de VS! :evil:
    Ze zijn in Amerika zo goed in paniekzaaien en het totaal verkeerd interpreteren van wetenschappelijk onderzoek... ik lees het niet meer hoor. De BMR wordt gegeven in de eerste levensjaren van een kind en autisme wordt ook in die periode ontdekt (zo rond de 3 jaar). Daarom wordt er kort door de bocht geconcludeerd dat 'dat wel met elkaar te maken moet hebben'. Zoals je al zei is die relatie nog steeds nergens vastgesteld. Autisme is grotendeels een erfelijke aandoening, en het aantal gevallen van autisme is niet te vergelijken met de aantallen kinderen die de BMR krijgen. Als het echt met elkaar te maken zou hebben, zo half nederland autistisch zijn.
    In las ook eens op een Amerikaanse site dat groene thee drinken een open ruggetje tot gevolg zou hebben... kon nergens 1 onderzoek vinden (in wetenschappelijke zoekmachines) dat daar over ging. Er was gewoon iemand die 1 en 1 = 2 had gedacht en iets daarover op internet zette. Vervolgens drinkt niemand in de VS meer groene thee (of koffie, of cola, of uberhaupt thee). En ze eten ook al geen vis, want daar zou kwik in zitten, maar ze vergeten even dat er ook hele goede vetten in vis zitten die belangrijk zijn voor de hersenontwikkeling en dat je wel echt veel vis moet eten om teveel kwik binnen te krijgen. Dan zou je ook kunnen zeggen: omdat de amerikanen geen vis meer eten tijdens de zwangerschap is het IQ gemiddeld lager. Weet niet of het zo is, maar er zijn altijd mensen die dat dan meteen serieus nemen. Snap je? Het wordt allemaal zo makkelijk uit z'n verband gerukt daar.

En... ik neem zeker het risico van vaccineren, want autisme is grotendeels erfelijk (kan je niets aan doen als je kind dat heeft). Maar als het hersenvliesontsteking krijgt en ernstig gehandicapt of doof wordt van de mazelen, of onvruchtbaar van de bof omdat het niet gevaccineerd was... dat wil ik dus niet op mijn geweten hebben als ouder! Daarbij is het ook een slechte ontwikkeling dat minder kinderen worden gevaccineerd, want het voorkomen van ziektes valt of staat met het percentage kinderen dat gevaccineerd wordt. Als iedereen gevaccineerd is, heeft de ziekte totaal geen kans om zich te verspreiden. Als mensen niet gevaccineerd zijn, kunnen ze kwetsbare anderen aansteken. Moet je je voorstellen dat omdat de buurvrouw haar kinderen niet laat vaccineren, jouw pasgeboren kleintje een of andere infectieziekte oploopt voordat het gevaccineerd is? En bedankt buurvrouw.

*rant-modus uit*
    Zoals je ziet kan ik heel slecht tegen de anti-vaccinatie lobby.

-HATSJOE!-

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :confused: .... :)

3. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goedemorgen!

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes *knuf*

Ik mag van mezelf ook weer even hier komen zitten. Ze hebben gezegd "heel rustig aan doen" en niet dat ik heel de tijd moest liggen, dus... forum is rustig aan als ik niet heel de dag achter m'n pc blijf.

slecht slapen: Sorry :oops: Ik heb vannacht echt geslapen als de spreekwoordelijke roos. Denk dat het komt omdat donderdagavond en vrijdagochtend best intensief waren (en ik mocht donderdag pas na halftwee slapen en om 7u weer wakker), dus ik was heel erg moe. Heb zelfs niets gemerkt van voetbalgedoe en is hier ook best luid.

@yule: Beterschap met de vekoudheid :( Wel goed dat de harde buiken ondertussen weg zijn... Mooie buik trouwens!

@shedevil: Bah, mensen tegenwoordig :rolleyes: Gelukkig was de buschauffeur daar niet een van.

@anno: Veel succes en sterkte en doe het idd maar heel rustig aan.

huishouden: Ik heb ook niet echt te klagen. Vriend helpt goed mee. Stofzuigen doet ie uit zichzelf en andere dingen doet ie als ik er om vraag. Hij is ook degene die de ramen lapt en de galerij sopt.

@parr: Denk dat ik ook maar in je buurt kom wonen... Al die muffins *drool* :D

seks: Dat valt best mee. Ik voel me niet helemaal onaantrekkelijk geworden (nog niet? :() en m'n vriend vindt me gelukkig ook nog leuk ;) Is wel minder vaak dan vroeger nu, het wordt ook moeilijker. Eigenlijk heb ik er alleen helemaal in het begin van m'n zwangerschap echt geen zin in gehad, maar toen was ik zooooo moe. Nu doen we het gewoon als we er allebei zin in hebben. Als dat twee keer per dag is, dan twee keer per dag. En als er eens twee weken ofz tussenzitten, dan is dat ook prima. Het is hier iig geen issue ofzo.

Zo, heb maar even wat uit m'n hoofd gereageerd. Sorry voor de mensen die ik vergeten ben :oops:

Zo meteen lekker m'n croissants en macchiato naar binnen werken en dan terug naar m'n nieuwe vaste stek: het bed. Heb vriend gisteren om een Nintendo DS gestuurd (eindelijk overstag gegaan om zo'n ding in huis te halen), dus kan rustig op bed zitten zonder me te vervelen. Vanmiddag hoop ik wel even de deur uit te gaan, want we moeten nog ringen hebben voor 7 juli (gereg. partnerschap) en de tijd begint wel te dringen. Gelukkig hebben we hier twee juweliers in het dorp (sorry, de stad :p), dus het is geen grote inspanning. Voel me intussen al een heel stuk beter, nu alleen nog van knagend gevoel in m'n achterhoofd afkomen. Soit.

Fijne dag allemaal dames! :D

4. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Goeiemorge allemaal

Of ja..een niet z'n goeie morge voor mij..Heb me toch k*t geslapen.Tukije is door , allemaal leuk en aardig alleen da getoeterd allemaal tot weet ik veel hoelaat vanacht was geen pretje.
    Was ook om de 3 uur wakker..pfff ..Maar ondanks dat zijn we toch goed fit :D
    Dadelijk lekker met hubje ff shoppen :D

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hey meiden,

Ik heb geen energie om overal op te reageren nu.
    Wat de seks betreft, ook daar heb ik te weinig energie voor. Tenminste om het vaak te doen. En ook telkens erna is mn buik helemaal hard. Echt onaantrekkelijk voel ik me niet!

Ik heb een paar drukke daagjes gehad. Donderdagavond waren wij auto wezen kijken en kopen :D Heb ik van ramon gekregen omdat ik mijn examen heb gehaald. Een ford KA een paarse!
    Gisterenavond zijn wij die op wezen halen, maar niet nadat ik mn mannetje in het ziekenhuis heb opgehaald want die heeft zijn pink gebroken. Eerder die dag was hij ook al door zijn rug gegaan. Echt waar. Het ene kleine kind heb ik altijd veilig bij me, maar dat andere moet ik goed in de gaten houden ;) Hoop dat die kleine niet zo lomp wordt als hem hahaha.

6. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Goedemorgen allemaal,

slaap: lukt me meestal toch wel aardig, alleen dat omdraaien kost zoveel moeite en de hele tijd op 1 zij liggen dat lukt ook niet. Ik slaap normaal op mijn buik dus dat zij liggen is al lastig genoeg. Zo'n lang kussen helpt trouwens wel om lekker te blijven liggen.

Sex: voel me nog best aantrekkelijk hoor en dat vindt mijn vriend gelukkig ook nog. Ik heb regelmatig zin, maar als we dan beginnen kost het best veel moeite of heb ik pijn in mijn rug of mijn bil dus dan is de romantiek snel weer weg :oops:

De 3D echo gisteren was fantastich! We hebben een foto en een filmpje van de kleine krullevaar (zijn/haar werktitel). We zagen een mooi rond gezichtje en een lief neusje. Het heeft ook al flink wat haar. Nu zijn we nog nieuwsgieriger hoe hij of zij er straks echt uitziet :D

Vandaag kinderpartijtje van jongste zoon dus lekker druk :(
    Vanavond bij een vriendin voetbal kijken...
    De hele zondag lig ik vast plat :D

Fijn weekend allemaal!

Esje

7. hoi,
    nou ga zo boodschappen doen, lees: aanwijzen wat we moeten hebben en een lief vriendinnetje gaat alles tillen. haha.

sex: hebben wij eerlijk gezegd nog meer als eerst, haha voel me niet super aantrekkelijk maar we hebben allebei meer zin. dus daar maken we gebruik van.

huishouden: hubbie doet zijn best maar aangezien wij een half jaar geleden verhuisd zijn en daarna verbouwd is hij ook nog wat kleine klusjes aan het doen en hij werkt veel.
    stofzuigen doet ie als hij vind dat er te veel haren liggen en dat is tegenwoordig om de dag. dweilen 1 keer per week, zou van mij iets meer mogen maar ja.
    stoffen en kleren wassen en de vaatwasser e.d deed ik zelf nog maar aangezien ik rustig aan moet doen heeft hij gezegd een tandje bij te zetten. lief he.

bedankt voor al jullie knuffels en lieve woordjes!

volgens mij wassie dat weer.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Zoooo, na een kopje koffie ben ik een stuk minder chagrijnig. -HATSJOE!-

Alleen jammer van die verkoudheid... :rolleyes:

@Dreames: lekker dan die man van jou! Een echte brokkenpiloot! Ik zit hier keihard te lachen om je opmerking over lompheid... :)
    Wel erg lief dat je een auto gekregen hebt! Super zeg! Enne... mooi paars is niet lelijk toch? :p

Sex: ik voel me ook niet echt onaantrekkelijk, vind zwangere vrouwen, en dus mezelf, wel mooi. Maar mijn vriend laat echt helemaal niet meer merken dat hij nog wel een sex zou willen. Geen enkel initiatief. En daar word ik stikonzeker van dus... Hij zegt dat ie wel zin heeft, maar dat dat op tijdstippen is dat ik niet beschikbaar ben (lees: in bed lig). Terwijl ik helemaal niet zo vroeg naar bed ga... Dus ik denk dat hij het eigenlijk eng vindt ofzo en dat niet durft te onderkennen. Ik weet niet. Hij is wel lief voor me en knuffelt me wel, dus ik hoef geloof ik niet bang te zijn dat ie me niet leuk meer vindt... (ben ik dus wel bang voor :cry: )

9. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Ben ik weer. En zo te lezen niet de enige nachtbraker.
    Ben nog van half 8 tot half 10 tegen liefje aan in slaap gevallen.

@Yule, rotvervelend die onzekerheid :( Als ik dan vraag of hij me nog aantrekkelijk vindt, zegt ie alleen huhum. Ik hoop maar dat dat ja betekent.
    (zit dit hardop voor te lezen, zegt ie: JA :) )

Ow enne, ik ben wel een voorstander van kritisch prikken... :oops:
    Gewoon er goed over nadenken en er achterstaan wat je doet. Niet dat klakkeloos volgen van voor-of tegenstanders.
    Ben er nog niet uit wat wij gaan doen. Heb ook mijn twijfels over de hielprik.

Ga maar eens wat doen, geen zin, bleugh.

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Freesia: kritsch is altijd goed. Helaas is de publieke opinie veel vaker een inspiratiebron voor het nemen van beslissingen, dan zorgvuldig voor jezelf afwegen wat de voors en tegens zijn. Want dan moet je namelijk wel goed geinformeerd zijn en enige kennis van zaken hebben. Ik ben het met je eens dat klakkeloos volgen niet erg goed is, maar dat is ook juist waar ik op doel, dat er iets geroepen wordt en dat is dan meteen 'de waarheid' waar een hoop ongeinformeerde mensen hun beslissing (ten onrechte) op baseren. Wat dat betreft kunnen we elkaar een hand geven denk ik.

En de hielprik laat ik wel doen, want de ziektes die ze daarmee opsporen kunnen zulke ernstige gevolgen hebben als ze te laat worden opgespoord (CHT, PKU etc), terwijl ze meestal wel goed behandelbaar als je ze in een vroeg stadium diagnostiseert. Weet ook eigenlijk niet wat de nadelen van de hielprik zouden kunnen zijn (die opwegen tegen de voordelen). Weet jij dat?

11. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Vals positieve uitslagen.
    Brrr, moet er niet aan denken.

Komt ook door mijn ervaring met de combinatietest deze zwangerschap.
    Zo'n spijt van!

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hallo allemaal,

Ik heb "even" 25 pagina's bijgelezen jeetje wat kleppen jullie veel zeg ;) zou ik nooit doen hahahahaha. heb echt alles gelezen maar om nou 25 pagina's op iedereen te reageren is ook weer zowat dus ik geef jullie maar weer een dikke knuff allemaal!

Hier gaat het inmiddels weer goed, gelukkig geen last van oefenweeen meer gehad. Wel heeeeel benauwd geweest hoor maar heb beebje toegesproken dat het nog minimaal 10 weken moet blijven zitten :) nu maar hopen dat het luisterd

kleertjes/speelgoed: hier ook gezegd dat we bepaalde kleertjes niet leuk vinden, aangezien bij ons veel het geslacht niet weten krijgen we nu veel creme pakjes die echt heel schattig zijn en daar kan niet zoveel fout aan zijn. Qua speelgoed en beertjes: ik heb gezegd dat ze beertjes maar beter niet kunnen kopen omdat in het kamertje toch alleen maar beetjes komen die bij het kamertje passen en de rest doe ik in de box of leg ik weg. (die boodschap is wel aangekomen denk ik :D) speelgoed vind ik wel best, die kleine zoekt straks toch zelf wel uit wat hij/zij leuk vind
    luierpakjes/boxpakjes (hoe je het ook noemt): vreselijke dingen heb ook tegen iedereen gezegd dat ze die echt niet hoeven te kopen omdat ik ze toch niet aantrek bij die kleine. Een vriendin van me heeft 2 kids (3jr en 4maanden) en heeft pas 3 tassen met kleertjes gegeven, daar zaten ze ook bij, zij gaf als tip om ze voor snachts te gebruiken. dat ga ik nu ook zeker doen maar gebruik echt alleen die van haar ga er zelf geen bijkopen.
    huishouden: sja natuurlijk gebeurt het niet zoals ik het graag zou willen maar ben al superblij dat manlief zo helpt. van de week heb ik wel zelf even gestofzuigd maar we hebben een dyson die is erg licht dus hoef bijna geen kracht te zetten
    slapen: hier ook k*t, heb ik eindelijk m'n plekkie gevonden word ik weer wakker omdat mijn arm slaapt... dit gaat zo de hele nacht door :(
    sex: nou de zin is er wel maar zodra we in bed liggen zijn we erg moe en zeggen we vaak "oke morgen dan maar weltrusten" hahaha. we hebben denk ik een gemiddelde van 1 a 2 keer in de week (vind het prima ;))

Kaatje> even een vraagje ik kan me nog herinneren dat jij een (grote) ooievaar besteld had voor +/- 25 euro. heb jij die link misschien nog voor me? ik wilde eerst een roze/blauwe maar die hebben ze alleen in kleine uitvoering :( alvast bedankt!!

nou ik ga weer ff verder, heb vanmiddag een verjaardag en vanaaf gaan we voetbal kijken bij vrienden (uhm gewoon lekker kletsen hahahaha)

fijn weekend allemaal!

13. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemiddag!

Hier een echt K dag!
    Vannacht weer veel last van mijn rug en harde buiken gehad....en veel moeten plassen. Ook veel druk onder in mijn buik. Vanmorgen tijdens het wassen aan de wastafel liepen er twee straaltjes vocht langs mijn benen....het was moeilijk te ontdekken wat het was. Ik was net daar voor naar het toilet geweest, tja. En het rook naar niets.
    Verder vandaag ook voor het eerst vocht uit mijn tepels.
    Nu blijf ik een vaag menstruatiegevoel onder in mijn buik houden en telkens het idee als of ik moet plassen, maar ik verlies nu geen vocht meer.
    Wel voel ik me gewoon niet helemaal lekker. Temp 37,4, dus ook niet verkeerd. Oh ja en ik heb een koortslip onder mijn neus (snappen jullie em)
    dus al met al allemaal vage klachten.....mijn man moet zo gaan werken, dus ik heb wel al vast mijn moeder gebeld of ze bij me wil komen zitten, voor het geval er zodanig iets veranderd, dat ik het ziekenhuis wil bellen en moet komen.
    Ik heb nu geen harde buiken en ik voel de kleine prima....dus we wachten het nog maar even af.

bleh, en het ging zo goed de laatste dagen....grrrr

14. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @steen> een min dagje dus :( doe je rustig aan meis! ennuh ik heb ook al zo'n koortsding maar dan onder mijn onderlip blegh

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ben blij om te horen dat niet alle dames hier lijden aan een sexloze leven ;)

kunnen hielprik uitslagen vals zijn? :confused: :(:

@roshi ik moet nog aangeven dat als het een meid is dan geen kleren met teveel bloemetjes, roze etc. voor jongens zie k niet wat niet kan maar als het een meid is wil niet teveel van al dat meiden gedoe zoals een roze jurk met kant, bloemtjes etc :( :(

slapen zie ook dat als jullie kunne slapen dat het ook miner gaat idd. als ik te lang op een zijn ligt dan slaapt mijn arm ook of doet mijn oor zeer of mijn schouder bleh, soms kan ik wel goed met de v.kussen slapen soms niet en nu als ik helft op mijn buik draai kan ik het slapen vergeten want ukkie is daar nu fel tegen, dus heel af en toe :(

@steen ach jee meid wel rustig aan doen he! warme kruik maken of zo? mooi dat jouw moeder ook bij jou komt zitten idd!

heb hier een uurtje gelegen of zo, wil weer naar boven :( maar kan niet, moet straks werken en moest eten en heb de was... ben zoooooooooo moe vandaag!

16. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hoi meiden,

voel me een beetje remi vandaag.. :(
    Vriendlief is naar de open dag van de lucht macht en ik zit thuis in me upje!:(

Kon wel mee, maar aangezien ik om het uur moet rusten, leek het me geen goed idee om daar uren rond te lopen (het is er al zo groot!)

Dus zei ik tegen vriendlief ga jij maar.. maar nu voel ik me wat eenzaampjes hahaha..

17. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Via baby en kind (bovenaan via menu) staat info over de Hielprik.

Hoop dat je je snel lekerder voelt!
    Ga ook nog maar even liggen, pfff...

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    nou ik ben niet zo blij met met het laatste deel wat ik lees! dat de bloed dat wordt afgenomen met de hielprik wordt gebruikt vor wetenschappelijke proeven en onderzoeken zonder de toestemming van de ouders omdat de ouders hier niks van weten :confused: :confused: :c: je mag dan aangeven tijdens de hielprik of jij dit wilt of niet en wij willen dit NIET! schandalig achterbaks!

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: vals positief betekent dat er de test zegt: ziek, terwijl dit niet zo is (kindje is dus gezond). Dit fenomeen is bij alle testen aanwezig (bij bv. de zwangerschapstest, of de HIV test of ... vul maar in), omdat er niet 1 test is die alle zieken eruit haalt en alle gezonden laat liggen (zou je het liefst wel willen, maar zo'n test bestaat gewoon niet).

Maar dan nog: heb ik liever dat er uitgebreider onderzoek wordt gedaan, dan dat mijn kindje zo'n ernstige aandoening heeft zonder dat je dat weet met alle gevolgen van dien. Vals negatief vind ik veel erger (dat de test zegt: gezond, terwijl er eigenlijk een ziekte is).

@Freesia: had jij een verhoogd risico bij de combitest? Heb je verder onderzoek laten doen? Ben ik ff kwijt namelijk.
    Ik snap op zich je angst wel voor vals alarm. Is ook helemaal niet leuk, om zoiets mee te maken.

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: volgens mij staat dat wel ergens vermeld, want je mag in Nederland geen materiaal zonder toestemming gebruiken voor wetenschappelijk onderzoek (ik doe zelf ook wetenschappelijk onderzoek met patienten en dat is echt heel erg strikt geregeld). Hoe ze dat precies regelen bij de hielprik weet ik niet, maar ergens moet dat vermeld staan en je kunt dus ook weigeren dat het gebruikt wordt voor wetenschappelijke doeleinden.
    Het gaat natuurlijk zowiezo anoniem, er is nooit te achterhalen welk bloed van welk kindje af komt.

Hieronder nog de link van het RIVM, daar staat nog veel meer informatie op, ook over alle aandoeningen waarop wordt gescreend en bij veelgestelde vragen staat ook een stukje over wetenschappelijk onderzoek.

http://www.rivm.nl/hielprik/

Wat ik er zelf uit las, dat in principe toestemming moet worden gevraagd voor het gebruiken van bloed voor wetenschappelijk onderzoek. Dit zou dus i.p. de wijkverpleegkundige of iets dergelijks die de hielprik komt doen, moeten vragen. Als dat niet gebeurt, is dat niet volgens de regels.
    Het RIVM gaat ervan uit dat er toestemming is, tenzij het op de kaart is aangetekend. Maar dan moet het natuurlijk wel gevraagd zijn... :( Zo niet, dan is dat wel slecht ja.

Nou heel verhaal, maar waar het op neer komt, het is in principe wel geregeld.

Deel Deze Pagina