Hoi collega zwangere! Ik krijg 30 januari een termijn echo en dan kunnen we hopelijk gelijk zien of alles goed is met de kleine, spannend hoor! Ik weet dan wel niet precies hoe ver ik ben maar ik schat ergens rond de 7 weken dan.. eigenlijk kunnen ze het pas goed zien vanaf 8 weken. Maar toch lees ik hier op het forum dat sommige vrouwen al eerder een echo krijgen.. hoe zit dat dan? Vandaag waren mijn symptomen wel weer wat erger en dat geeft me veel hoop! Heerlijk om me ziek te voelen.. hihi.. ps, jullie schrijven wel veel zeg.. ik kan het niet eens allemaal bij houden! hihi..
@Sinjo: Bij is de reden dus omdat ik een verhoogde kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (maar dat had ik er in mijn vorige reactie ook al bijgeschreven. Tja, die zwangerschapdementie hè... ?)
sinjo: vrouwen die in de mmm zwanger zijn geraakt of die met een medische indicatie krijgen eerder een echo als "gewone"vrouwen
ja hier ook lekker bezorgd, niet misselijk alleen heel moe. Maar ja dat ben ik normaal ook al wel Echo wordt pas rond de 12 weken, ik heb wel een afspraak staan met de VK op 8 weken of zo.
Vanochtend naar de vk geweest; veel leesvoer meegekregen en info. Maandag ook meteen even bloedprikken, is dat gedaan iig. Volgende afspraak is 13 februari.
Hier is de bruine afscheiding vervangen voor roze. Weinig, maar toch is het er. Het voelt echt of het binnenkort loskomt, dat zegt denk ik nog het meeste. Over een dik uur weten we het met zekerheid. Maar ik ben bang dat mijn gevoel de waarheid spreekt.
Oh anna wat vreselijk moet dat zijn.. ik denk dat de meeste vrouwen wel de angst hebben dat het mis gaat maar als er dan ook echt duidelijk tekenen zijn die je nog meer bezorgdheid geven.. getver.. wat een klote gevoel moet dat wezen! Duimen voor een goede uitslag meid! En dat van die vervroegde echo`s.. klopt, hebben jullie er netjes bij geschreven.. niet goed opgelet dus! Ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang het bij jullie heeft geduurd voor het zover mocht zijn.. Was het een lange strijd?
@sinjo: ik ben heb in juli 2006 mn laatste pil geslikt om vervolgens na mn ontrekkingsbloeding van de pil niet meer uit mezelf ongesteld te worden, januari 2007 zat ik voor het eerst bij de gyn en moest ik met clomid aan de gang, 50mg, 100mg en 150mg sloegen alledrie niet aan en inmiddels waren er alweer maanden verstreken maar in juni sloeg 200mg wel aan en had ik voor het eerst uit mezelf een eisprong. de ronde erna was ik zwanger helaas een mk en na mijn miskraam was ik in de 3e ronden weer zwanger (nu dus) al met al 17 maanden erover gedaan. Ookal is mn geduld flink op de proef gesteld zie ik mezelf toch nog als een van de gelukkigen omdat we toch zwanger kunnen raken, het is met een beetje hulp en veel wachten maar het kan! Er zijn helaas nog teveel stelletjes die niet hetzelfde kunnen zeggen...
denise85.. dat moet dan wel geweldig voelen dat het nu eindelijk gelukt is.. Ik lees veel hier op het forum dat het stellen na een aantal jaar soms nog niet gelukt is.. en wat ze er dan allemaal voor moeten doen. Ik vind het knap dat ze de goede moed erin weten te houden!
@sinjo: ik ben deze keer met de 2e ronde al gelukkig gemaakt. vorige keer was de 2e ronde een mk, toen weer de 2e ronde een mk en daarna direct de 1e ronde raak, een meisje van nu 2 jaar.
Ik ben gezegend met een regelmatige cyclus gelukkig en in de 2e ronde zwanger... Ik heb van ca. 1995 tot 2004 de pil gebruikt. Toen was ik die hormonen zo zat dat ik overgestapt ben op een spiraal. Geen Mirena (weer hormonen) maar een koperspiraal. Omdat je dan je eigen cyclus hebt, beviel me dat wel goed, maar uiteindelijk had ik er teveel last van (meer bloedverlies en stevige krampen elke maand). Sinds oktober 2006 heb ik hem laten verwijderen en van de huisarts de Nuvaring voorgeschreven gekregen, echter nooit gebruikt (vond het een raar ding...) We hebben gewoon condooms gebruikt en een beetje opgelet. De laatste maanden schoot het er vaak bij in, maar we deden 'het' niet rond de eisprong, daar lette ik altijd op. In november voor het eerst gericht geschoten, toen was het mis en in december blijkbaar hartstikke raak! Al met al ben ik wel blij dat ik al ruim 3 jaar van de pil af was, ik heb toch het idee dat dat wel gescheeld heeft... misschien onzin hoor!
@Sinjo: Op Jasmijn hebben we 6 jaar moeten wachten (inclusief de miskraam die ik in 2005 kreeg...) Nu was het al in de 4e ronde raak ! @Annna: Je zult nu wel op het punt staan om naar de verloskundige te gaan. ik denk aan je...
@Annna: ik denk aan je en hoop op een goede uitslag. @Sinjo: voor ons was het de tweede ronde. We waren er totaal niet van uit gegaan dat het zo snel al zou lukken omdat ik in het verleden meerdere problemen op gynaecologisch gebied heb gehad. Ik heb de gynaecoloog in december verteld dat we toch een kinderwens hadden en dat we in ronde twee zaten. Hij gaf aan dat de kans bestond dat ik niet zwanger zou raken en hij stelde voor om na een half jaar -als ik dan nog niet zwanger zou zijn- een kijkoperatie uit te voeren. Toen ik hem amper drie weken later vertelde zwanger te zijn, was hij blij verrast. @Jekkia: wij hebben het afgelopen weekend verteld. We zijn in december met mijn zus en zwager naar Disney geweest alwaar onze baby is verwekt . Voor ons als echte die-hard Disneyfans is dat een extra leuk detail van deze zwangerschap. We hebben de 25 leukste foto's uitgezocht en in elke foto de positieve digitale zwangerschapstest ge-fotoshopt (vast geen Nederlans woord, maar goed). De laatste foto was een foto van de test met daarbij de tekst dat ze over 7,5 maand nog een klein souvernirtje uit Disneyland krijgen. We hebben voor iedereen (ouders, zus en broer + aanhang) een mapje gemaakt met daarin de foto's en ze deze gegeven. Bij sommigen duurde het even voordat ze de testen zagen... We hebben enorm gelachen, zeker op de foto waar Knabbel een mega-grote test in zijn handen houdt, hahaha.
Annna, heel veel succes meid! Ik hoop voor je op een goede uitslag. Ik lees hier veel over misselijkheid en ik kan er echt niet meer tegen. Het beheerst mijn leven op dit moment. Kan aan niks anders denken. Gelukkig heb ik nog niet overgegeven maar al wel boven de pot gehangen, kwam alleen niks. Ik ga toch die tabletjes halen van VSM. Ik heb me ziek gemeld op mijn werk, voel me zo'n loser! Hoe gaan jullie ermee om?