September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha wie weet... :)

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ben voor het eerst asperges aan het bereiden! Het is zo'n ovenschotel van Knorr, dus veel kan er niet misgaan ;)

Vanavond naar de borstvoedingsbijeenkomst. Pff eigenlijk helemaal geen zin, ben veel te moe.. had toch even een middagdutje moeten doen, maar ik was vergeten dat ik er heen moest. Kwam er net een halve minuut geleden achter!

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ovenschotel met asperges... ken ik niet.
    Ik maak ze altijd gewoon met ei, ham, botersaus... heerlijk!

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Funnyme, komen jullie er weer onderuit, hihi!

Jeetje al die reacties van andere mensen....heeft het toch zijn voordeel dat ik hier thuis alleen maar in mijn bedje lig ;)

Mijn man is morgen jarig, had ik een digitale sleutelhanger via internet besteld...maar is er helaas nog niet (na twee weken...) kon ook nog wel even duren, vertelden ze me toen ik vanmiddag bellen, grrrr

Fijne avond!

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemiddag dames!
    Nou bij de arboarts ging het goed. Ik hoef ook niet weer te komen omdat het vrij duidelijk is :) Hij vond zelf dat ik niet de laatste 2 maanden volledig zou volhouden :( Dat ik eerder dan de verlof 100% de ww in ging! Omdat het zwaarder wordt. Merk zelf wel dat het zwaarder wordt maar vindt het dan een beetje stom omdat ik maar voor 4uurtjes werk en dan meestal zit.. maar iig als ik dus volledig de ww in ga weet ik dat de zrboarts achter mij staat! Ik vroeg hem ook hoe ik dat dan op werk moest zeggen. Nou gewoon opbellen en zeggen da thet niet meer gaat.... haha :) ok zijn ze dan wel blij met mij haha. Hij weet wel veel over mijn werk, dat scheelt wel veel, maar dit komt omdat zijn zoon mijn collega is :D

@mamamieke kan mij goed voorstellen idd! en dit is dan wel een mooie afsluiting! alsnog wel een knuffel! :) feli met de 30 weken!

@sasha ook feli met de 30 weken :D

@ingeltje jij ook al! ook feli! :D

@Lindaa ik werd toevalling afgelopen donderdag gebeld. Vond het wel een beetje vroegjes omdat ik nog geen 7 mnd. bent maar 6. Maar goed de intake is dan wel weer op 16 juli dan ben ik 1 dag kort van 30w.

@jannes ik kan de luiers ook aan de lijn drogen maar dan duurt dit 24uur :S doe ze liever in de droger. Maar wij hebben een nieuwe droger, die is volgens mij wel wat beter voor de milieu. Ik gebruik mijn droger eigenlijk alleen in de winter en dan voor sokken en onderbroekies in de zomer. Anders gebruik ik ook de lijn, binnen en buiten. Hier ook lichte pijn in mijn rug! vooral in de auto :(

@MirandaT welkom terug!

@funnyme ja veel dorst ja! en helaas dan veel plasjes dit niks voorstellen :( zal dan geen ja tegen iets eggen! vettrouw het ook niet!

@steen mooi dat alles goed was! al ingedaald! ?

@anno hoe ging het op werk?

AAAAAAAAAARRRRRRRRGH! ff tussen door een ego, ging net schaaltje pakken voor vla laat ik die vallen, scherven overal :evil: hoezo moe?

@mica 12? nee ik ben al 16 aangekomen :)

@cossy veel plezier vanaaf!

Zo en nu naar een verjaardag.. nu hopen dat ik nog heel thuis komt aangezien ik zo moe bent :) kom straks weer spieken kletskousen :)

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wat een opmerkingen! :)
    Heb je geen spijt dat je een tweeling hebt genomen?
    Geniaal. Wat denken mensen, dat je je kinderen gewoon in de supermarkt uitzoekt? Zeker het type: melk komt van de fabriek.
    :)

Niet erg leuk natuurlijk als je jaren hebt gedaan over zwanger worden.

@Ingeltje: mannen weten inderdaad niks over aantal weken of maanden zwanger. Gister zei iemand tegen mij, wacht maar als over 8 maanden je baby er is... ? Alsof ik met mijn toeter pas 1 maandje zwanger ben? Of aan olifantendracht doe... :rolleyes:

Sex: nog niet gedaan, maar wel goed gesprek over gehad. Da's ook wat waard. Blijkt dat mijn mannetje niet zo lekker in zijn vel zit en dat hij zich een beetje tussen wal en schip voelt vallen (geen vrijgezel meer, geen wild stel, geen ouders, beetje niks). En ik heb het alleen maar over de baby natuurlijk... hij vindt dat hij dat niet irritant mag vinden. Maar ik zou er ook gek van worden als ik hem was. Hij mag best af en toe zeggen dat ie daar even geen zin in heeft. Ik vind hem betrokken genoeg namelijk. Dat vond ie wel fijn om te horen geloof ik.

Daarna heeft ie mijn "private parts" nog even bijgewerkt met de tondeuse (hard nodig :oops: ) dus nu kan ik weer voor de dag komen en wie weet of ie straks na het sporten weer zin heeft...! (dat ik dit met jullie déél :) )

Ga zo even tjaptjoy met kip en veeeeeeel groenten maken.

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee we zitten alweer op blz 800!

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Djeez.

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Tja Yule we zullen het er maar op houden dat sommigen echt niet beter weten toch? Want ja die opmerkingen... Inderdaad ik krijg ook wel eens de opmerking "zo jij bent dik, je loopt vast overtijd' "ja klopt al 29 weken!"

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Mijn mannetje wil ook wel scheren maar ik vind het zelf zo eng. Doe het wel een beetje op gevoel...

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ja, je moet wel even over een drempeltje, ja.
    In het begin lag ik steeds te gillen van "doe je wel voorzichtig!" en "ahhhhhh, dat kriebelt!", maar nu ben ik er aan gewend en krijg ik het voor elkaar om mijn benen niet elke keer bij elkaar te knijpen... ;)

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Maar wij hebben geen tondeuse in huis... en met een scheermesje vind ik het een beetje riskant...

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Hier lukt het scheren nog wel zelf... ben wel 3 keer zo lang bezig als eerst.

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja en helemaal buiten adem na het scheren...

15. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Wat kunnen jullie er veel bijkletsen op een dagje tijd :confused:

Werken is gelukt. Had alleen een uur ofzo harde buiken toen ik weer thuis was, dus 4u is op dit moment blijkbaar meer dan genoeg. Normaal had ik na dagen van 8u helemaal geen harde buiken, dus ja. Vind het wel erg vervelend :( Leidinggevende wou ook m'n VK spreken om te kijken hoe het nu moet. Zou dus best kunnen dat ik nu 6 weken van tevoren op verlof gestuurd wordt, maar dan plak ik er op het einde wel een weekje of onbetaald verlof aan vast.

dorst: Heb eigenlijk ook best veel dorst heb ik dit weekend gemerkt. Als ik werk moet ik er echt op letten dat ik genoeg drink (en dat doe ik vaak niet, te druk), maar dat halen we 's avonds en in het weekend in. Heeft natuurlijk ook als leuk gevolg dat ik elke 3 minuten naar het toilet moet :rolleyes:

kraamzorg: Nog niks gehoord, ik neem aan dat die een van de weken wel gaan bellen voor de intake. Wacht nog even af en als het me te lang lijkt te duren, bel ik hen wel even.

@lindaa: Wat raar dat je VK je dingen wil opdringen :( Ik geloof trouwens dat het op zich niet uitmaakt of je nu een cursus volgt of niet, bij de bevalling merken ze amper het verschil tussen mensen met en zonder cursus. Denk dat zo'n cursus vooral iets is wat je voor jezelf wil doen om er meer mee bezig te zijn of - als je heel erg bang bent voor de bevalling - je een beetje rustiger te maken mbt bevalling. Al dan niet cursus zou dus volledig eigen persoonlijke keuze moeten zijn :rolleyes:

@sunshine: Welkon terug. Fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt!

borstvoeding: Ik ga voor de 6 maanden, dus dat wordt een tijdje kolven als ik weer werk. Al werk ik heel erg dicht bij huis en het KDV, dus ik kan ook wel een keer per dag zelf gaan voeden. Na 6 maanden zien we wel weer, maar dan is de echt belangrijke periode waarin BV echt bijdraagt aan de gezondheid van je kind voorbij (ten minste dat is mij toch verteld)

@yule: Heb nu ook al twee dagen na elkaar lange dutjes gehad :rolleyes: Vandaag weer in slaap gevalen en pas 2 uur later weer wakker geworden. Vervelende is dat ik dan 's nachts minder goed slaap :( Nu ja, zolnag we niet terug gaan naar de belachelijke vermoeidheid van in het begin, vind ik het best. Is normaal dat we nu weer moe-er worden...

forum: Meestal schrijf ik op het werk, maar merk dat ik thuis ook meer en meer begin te schrijven :D

strijken: Ben ook de enige in huis die strijkt en vind het niet eens zo erg. Al is het nu wel lastig om zo lang te staan en zittend strijken... sorry, kan ik niet. M'n vriend zou het misschien nog wel doen, maar dan mag ie van mij alleen z'n eigen spulletjes strijken :) Nu neemt m'n schoonmoeder een deel voor haar rekening. Zij wil heel graag helpen met dingen en nu heeft ze me eindelijk zo ver gekregen dat ik haar toch de strijk laat doen. Vind het helemaal niet leuk om mensen om hulp te vragen of zelfs te laten helpen als ze het aanbieden. Wil gewoon alles zelf kunnen en doen :(

@steen: Fijn dat alles goed was bij de controle en dat dat vocht van zaterdag geen vruchtwater was.

@funnyme: Wat een rare toestand... Gelukkig ben je gered door die man z'n griepje :)

rare opmerkingen: Eigenlijk nog geen gehad van vreemden. Op m'n werk word ik wel eens bolletje genoemd of denkt m'n ledinggevende spontaan aan watermeloenen als ze me ziet lopen, maar dat is best grappig :D Enige dat ik tot nu toe gehad heb was vorige zaterdag in de juwelier toen er vastgesteld werd dat ik op knappen stond. Haha, mooi niet :) Maar stoor me er niet aan zolang het zo'n dingen zijn (en ik in een goed humeur ben :D)

@wupje:[color] Dat klinkt als een zware werkdag. Ben je er uiteindelijk een beetje vlot doorheen gekomen? Minder werken lijkt me best fijn, denk ook niet dat de arbo arts daar heel moeilijk over doet...

@cossy: Vaag van die echo :rolleyes: Gelukkig hebben ze volgende week nog een plekje, maar leuk is anders. Vind trouwens wel dat ze anders maar plek hadden moeten maken, is tenslotte HUN fout en niet de jouwe...

kilo's: Ik zit ondertussen op 8.5 kilo (zal wel 9 zijn ondertussen). Was helemaal prima volgens de VK. Ik maak me er iig niet druk om, kijk wel wat het uiteindelijk wordt.

@freesia: Veel succes met bloedprikken morgen. Hopelijk heb je die boterhamen ed niet nodig.

@parr: Leuk dat het zo goed ging bij de arboarts. Zal idd wel helpen dat ie een beetje weet hoe het er aan toe gaat op je werk. Enne... scherven brengen geluk! :) Alleen jammer dat het zo vervelend is om al dat geluk op te ruimen :evil:

snoeien van parts: Denk dat ik het enge dreigement " dan moet jij maar scheren" maar eens waar ga maken. Ik zie echt niks meer. Helaas wil hij niet waxen omdat ie me dan pijn doet. Als ik mezelf wax doet het ook pijn, maar dat argument werkt niet :D Gisteren voor de eerste keer in jaren mezelf gesneden bij het benen scheren. Met zo'n Venus mesje en ik zei vroeger altijd dat je toch echt wel een dummie moet zijn als je erin slaagt je daarmee nog te snijden. Soit :)

Zo, dat was weer een roman brought to you by IrisB, maar eigen schuld, moeten jullie maar niet zoveel kletsen :p

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Cossy idd vervelend van die echo (had er helemaal niet op gereageerd :oops: )

Heeft er ook al iemand geprobeerd schoenen met veters aan te doen? Met name het strikgedeelte is een buitengewoon zware klus geworden :D

17. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Ik doe af en toe m'n ouwe trouwe puma's nog aan, al geef ik toe dat ik over het algemeen wel mezelf in de schoen met al gestrikte veters prop. En anders ga ik ervoor zitten, want staand is het echt niks meer :)

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ehm ik pas al een paar weken alleen nog maar in mn slippers. Zelfs mn afschuwelijke crocs gaan niet meer aan. Dus mn puma's probeer ik niet eens meer!

19. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @ Wupje: klinkt vermoeiend ja die presentaties, gelukkig dat je niet mee hoefde naar dat andere bedrijf. Ik ben ook zooo verliefd op onze kleine trouwens, dat wordt nog wat als-ie er is! :)

@ Parr1983: ja die film was zeker wel de moeite waard hoor! Gaat erover dat mensen opeens op grote schaal gaan hallucineren en zelfmoord plegen. Men denkt dat het aan een soort gas ligt, en een groepje mensen komt dan vast te zitten in dat gebied en probeert te ontsnappen :confused:

@ Cossy: wat balen van die afspraak zeg! :(

@ Kaatje85: heb ook regelmatig dat wildvreemden me hun hele levensverhaal vertellen, bij de bushalte of de apotheek… vaag he! :p

@ Yule: ik ben ook zoooo moe. ’s Nachts lig ik vaak wakker, slapen gaat steeds minder.. Enne, leuke inside details trouwens, haha! :)

@ FunnyMe: misschien leest die man wel mee op dit forum en dat-ie daarom de afspraak schrapte, hihi. Ziek, tuuuurlijk :rolleyes: ;)

@ Jannes: wat een belachelijke reactie op je oude werk zeg, tsssss :evil:

@ Freesia: volgens mij heeft drop geen invloed op je suikergehalte, kan wel op je bloeddruk invloed hebben. Veel plezier op vakantie alvast! 8)

@ mica: was het echt gewenst? Vragen mensen dat echt? Pff dan zou ik me toch boos worden. Zo’n opmerkingen top 10 is misschien wel een idee :D

@ Ingeltje: volgens mij zijn het niet alleen jonge mannen, maar heel veel mensen die gewoon niet weten hoe je er ongeveer uitziet bij hoeveel weken, en hoe lang je nog moet. Dan gaan ze maar zoiets vaags zeggen als dat je er bijna bent :rolleyes:

@ Steen: stom zeg van die sleutelhanger, bestel je op tijd is het nog niet goed! :(

@ IrisB: jaaaah een geklets he! Is dat echt zo, dat ze bij een bevalling nauwelijks verschil merken tussen vrouwen met en zonder cursus? Ik hoop het, ik voel me al schuldig dat ik er geen tijd voor heb
    :oops:

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Shit! Betrapt! :confused: :) :) :)

Deel Deze Pagina