September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    FF ego nu. Was vandaag bij een KDV wezen kijken. Ze hebben een leuke website en aan de telefoon klonk die vrouw heel vriendelijk. En wat ook belangrijk was, ze hadden nog plek voor een beebje voor januari :)

Kom ik daar, kijkt die vrouw me zo aan van: jaaaa? Ik: ik heb een afspraak om drie uur :) Vrouw bekijkt me van top tot teen en zegt op nogal afkeurende toon: voor wanneer was het ook alweer? Januari? Dan bent u wel erg laat! :rolleyes:

Ik dacht nou jaaa zeg. Straks beweert ze ineens dat er geen plek meer is. Ik bedoel, ik weet ook wel dat ik er apart uitzie, maar toch..

Nou ja, toen heeft ze me alles laten zien en kennis laten maken met de verzorgsters (ze is zelf geen verzorgster, alleen de oprichtster en ze doet de administratie) en dat was wel helemaal ok gelukkig. Dit was namelijk het enige KDV dat nog plek had, redelijk goed bereikbaar is, en niet keiduur.

Op het eind vond ik haar wel wat aardiger, ik moet nu voor volgende week een afspraak maken om de inschrijving af te ronden. Hopen dat er dan nog steeds plek is en dat ik verder gewoon heb staan hallucineren over haar houding..

2. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

He lieverds!

Ben ik weer eens, laat jullie een beetje in de steek merk ik :oops: ;)

Maar ja, zit zelf gewoon helemaal niet lekker in mijn vel, dat heb je wel eens he :cry: Heb de laatste pagina's een beetje bijgelezen maar kan nergens over meepraten, mijn buik is nl nog geen cm gegroeid de laatste paar weken dus scheren gaat goed, veters strikken gaat goed, krijg geen opmerkingen want als ik een broek aan heb zie je amper dat ik zwanger ben :( Dus die roze wolk is ver te zoeken bij mij, had altijd zoiets van, ik neem de klachten op de koop toe, straks kan ik lekker pronken met mijn buik! En nu, bijna 30 weken, niks noppes nada :cry: Ben het zwanger zijn ook even zat nu, het lijkt verdorie wel of ik alleen de nadelen heb :evil:

Even furdrietig dus :(

XXX

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    @ Jannes ja dat is idd een rotopmerking die ze op het feestje van jouw vorige werk maakten. Ik neem aan dat die persoon niet in de gaten had hoeveel moeite jullie hebben gedaan om zwanger te raken, anders zeg je zoiets toch niet? :rolleyes:
    @ Ingeltje was de asperges ovenschotel lekker? Ik wil eigenlijk ook nog een keer asperges eten, volgens mij is het seizoen zo voorbij.
    @ Steen dat is balen, dat de sleutelhanger voor jouw man er nu nog niet is. Kun je misschien een leuke kaart maken met daarop een afbeelding ervan en aangeven dat ie zo snel mogelijk volgt.
    @ Irisb ja ik ben de dag uiteindelijk goed doorgekomen maar ik heb net alweer even geslapen, mijn buik was behoorlijk hard. Morgen ga ik wat eerder naar huis en kan ik weer lekker achter mijn pc'tje werken :D . Maar ook voor jou was het dus een vermoeiende dag. Ik neem aan dat je wel zelf kunt bepalen hoelang je nog 4 uur wilt blijven werken?
    @ Pisum hi hi wat een tante bij het KDV.......heeft waarschijnlijk een slecht dagje gehad vandaag ;)

Normaal gesproken zat ik nu lekker GTST te kijken maar dat is alweer voorbij voor dit seizoen :( Ik vond de cliffhanger van de laatste aflevering trouwens erg tegenvallen. Dadelijk wel lekker CSI kijken, eerst nog even een wasje aanzetten.

Fijne avond!

4. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Tinkerbel hey meid laat je niet kennen! Er groeit evengoed een wondertje in jouw buik en daarvoor mag je zeker op een roze wolk zitten! Maar ik kan het me ook wel voorstellen dat je je zo voelt. In elk geval hele dikke knuffel !

5. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo dames,

Vanmiddag belde de gynaecoloog met de mededeling dat ik zwangerschapsdiabetes heb... Hij had al een donkerbruin vermoeden aangezien mijn baby 2 weken voorligt qua groei, vandaar dat ze me vrijdag enkele keren hebben geprikt (nucther en na het eten). Ik moet morgenochtend meteen naar de dietiste/diabetesverpleegkundige in het ziekenhuis voor een dieet en als dat niet helpt, moet ik insuline gaan spuiten. Ik hoop dat het dieet niet te streng is, want ik houd wel van lekker eten. Maar ja: alles voor de baby, nietwaar? Al met al wordt de kans op een vroeggeboorte nu wel erg groot (door de diabetes en door mijn operatie van vorig jaar) en heb ik kans op enkele complicaties bij de bevalling. Zover ik weet krijg ik nu heel intensieve controles zowel wat betreft mijn bloedsuikergehalte als de groei van de baby, maar daar zal ik morgen wel meer over horen. Dus dat is mooi balen...

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Tinkerbell: Hey buddy van me....zie je het ff niet meer zitten??? Soms heb je van die momenten hè? En maak je geen zorgen over je buik, zolang de VK je verzekert dat de kleine goed groeit, is er niks aan de hand! Alleen maar handig nu, kan je tenminste nog met gemak je veters strikken ;)

[/b]@ Funny Me: Raar verhaal van die adviseur over kinderopvangtoeslag. Ten eerste is dat vrij makkelijk zelf te berekenen via de site van de belastingdienst. Ten tweede: onze kindjes gaan pas in 2009 naar de kinderopvang en er is nog niet eens bekend hoe de vergoedingen er dan uit komen te zien! Hoe kan hij dat dan berekenen voor je???? Misschien dat jouw kindjes al in december gaan, maar dan hoef je het maar voor 1 maandje te berekenen....Vaag verhaal.

Met mij is het allemaal goed. Wel moe, maar geen klachten. Alleen schopt de kleine me 's morgens rond 4 uur telkens wakker....en oh wat kom ik dan moeilijk weer in slaap :x

dorst Ik heb ook last van veel dorst de laatste paar dagen. Drink me helemaal klem aan water!

korte werkdag Iemand reageerde op mijn berichtje waarin ik schreef dat ik vandaag een korte dag had: van 9:00 tot 17:30. Ik weet dat het voor velen geen korte dag is, maar voor mij wel aangezien ik normaal dagen van 9 of 9,5 uur maak bij ons op het kinderdagverblijf. Ik hou het tot nu toe redelijk vol en volgens mij mag ik van geluk spreken als ik de rest zo hoor :)

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    oeps...al mijn dikgedrukte stukjes zijn omgedraaid....... :oops:

8. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Jannes: mag ik dat recept voor die asperges van je? Klinkt goed en weet nooit zo goed wat ik ermee moet. Zelfde als witlof. Als jij nog iets weet; doe mij die ook maar :D

@Tinkerbel: Je hebt dus echt wel een buik! Net zo groot als mijne hoor! En ik kan me niet scheren en geen panty's meer aantrekken enzo, dus jij bent gewoon superlenig denk ik. En wat te denken van dat jij één van de weinigen zal zijn met geen nooit-meer-weg-te-krijgen striae! Heeeeeeerlijk! Mooi huidje altijd fijn toch? Er zijn zoveel positieve dingen en elke medaille heeft een keerzijde. Preek preek preek, sorry :oops:

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hallo meiden,

grr net een stukje getikt en weg pfff. wee tniet alles meer waar ik op wilde reageren sorry:oops:

hydrofile luiers heb ze altijd gestreken vanaf het begin geen problemen gehad met afdrogen ging goed.

@pupke he meid balen dat je suiker hebt. hoop dat het dieeet mee valt voor je.

@tinkerbell he meid zit je ff rot in je vel. kop op iedereen heeft wel eens de balen je wondertje doet het goed nog ff volhouden hoop dat je je snel beter voelt. knuff.

gisteravond vroeg op de bank gaan hangen en vroeg naar bed had last van hard pijnlijke buiken was er beroerd van. most vandaag toch naar de vk dus dacht kijk het ff aan. vanmorgen had ik er ook al weer 2 voor ik mijn zoontje had weg gebracht en weer thuis was. ben ik thuis heb ik een oproep gemist me werk. waar ik bleef? ik heb vakantie dacht ik schiet me opeens te binnen dat ik heb geruild met een collega en vandaag voor haar zou werken dus ik me snel omgekleed op de fiets en hup ff paar uurtjes werken. had een rustig ochtendje in gedachte niet dus hihi. nog 4x last van me buik gehad tijdens het werk. bij de vk was alles goed en waarschijnlijk had ik last gisteren omdat ons mannetje nu in de lengte ligt en met zijn koppie al naar beneden de vk denkt dat ie gisteren daar druk mee bezig is geweest. nu geen last meer gelukkig. nu ben ik nog lekker vrij tot maandag. dan nog 2 weekjes werken en met verlof heerlijk niet meer moeten. maar af en toe ff een bakkie doen op het werk mag.

10. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Zou blij zijn als ik straks verlof heb want dan hoef ik aan het einde van de dag geen 10 pagina’s bij te lezen ;) Jeetje wat een kletskousen :D

@Cossy, haha..hier zijn de kraamkamers gelukkig niet zo..mijn man kan er de eerste nacht ook blijven slapen en staat een koffiezetapparaat etc…:D Wel een beetje jammer dat het niet doorging…nou ja beter volgende week dan niet.

@Funnyme, jeetje dat klinkt echt snel..5 a 6 weken! Spannend! Hier ook zoveel dorst, weet alleen niet zo goed wat ik moet drinken omdat ik bijna overal maagzuur van krijg. Zou mooi zijn als je een tweeling kan ‘nemen’…domme mensen bestaan dus echt!

@Parr, goed dat de arts er net zo over dacht..fijne verjaardag.

@Meike, fijn dat alles zo goed gaat…lekker gevoel hé de 30 weken.

@Eva, je kan zelfs op het allerlaatste moment nog besluiten om in het ziekenhuis te bevallen..dus dan regelt de vk het.

@Linda, wij zijn 1,5 week gebeld en hebben vrijdag de intake.

@Ingeltje, help Gijs maar uit zijn dromen, mijn man strijkt ook zijn eigen kleren :D
    (nou werken wij wel allebei 40 uur haha) maar anders mocht hij nog af en toe zelf doen ;)

@Steen, super dat alles goed was bij de vk! Alvast gefeliciteerd met je man.

@Kaatje, haha sommige mensen! Had je ook een blikje Red Bull? Oh nee zie je lijstje al staan..jij hebt buikbalsem ;)

@Jannes, hier zei een collega van een andere vestiging laatst ook ‘Zo, wat dacht je..vast contract meteen aan kinderen beginnen?’ Heb maar volmondig ‘JA’ gezegd ;)

@Yule, wel super dat er zo open over gepraat is…werkt vaak wel. Wat lief dat hij het bijwerkt…:D

@Pisum, zie je er dan zoooo raar uit? ;)

@Tinkerbel, jammer dat je je niet zo lekker voelt. Hier ook nog weinig te zien hoor..mensen zijn echt verbaasd als ik zeg dat ik nog iets meer dan 9 weken moet. Hoop dat je je snel beter voelt..en de laatste 10 weken vliegen vast voorbij. Geniet je een beetje van het kindje van je zus?

@Pupke, dat is wat minder zeg…misschien wel goed dat ze erachter zijn en dat ze je nu kunnen helpen/begeleiden.

@Tweety, vervelend die harde buiken..gelukkig was alles goed bij de vk. Morgen wel weer lekker vrij?

11. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Yoehoe :D:D hubbie weer terug (vind er toch niets aan als hij een nachtje weg is)...
    Net weer zwangerschapsgym gehad en de groep is al wat leuker en spraakzamer, ook hebben we goede tips gehad.

Werken is wel even afzien..ze hadden aan een collega gevraagd of ik het allemaal wel aankon..hij heeft 'nee' gezegd maar 5 min. later krijg je weer van alles op je bureau gegooid.

Mijn man schrok net..je zag opeens een voetje of schouder uitsteken aan de zijkant...(had ik gisternavond al gezien) echt grappig!

12. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@pisum: Heb dat gisteren of eergisteren gelezen. Al weet ik natuurlijk niet meer waar :rolleyes: Beetje raar verhaal van KDV, maar het lijkt erop dat het allemaal toch goed komt.

@wupje: Goed dat je je drukke dag toch nog vlot bent doorgekomen. Gelukkig heb je morgen een rustiger dagje. Denk dat ik 4u mag blijven doen zolang het nodig is. Zal morgen wel even zeggen aan m'n leidinggevende hoe ik de middag heb doorgebracht en ze misschien de VK laten bellen als ze die wil spreken. (morgen heeft de VK dienst die me donderdag naar het ziekenhuis gestuurd heeft). Maar ik heb echt helemaal niets te klagen van m'n werk, ze zijn heel erg begripvol.

@tinkerbell: :( Hopelijk ben je snel uit je dip uit *knuf*

@pupke: Bah, zwangerschapsdiabetes. Ik duim dat je dieet niet te zwaar is en dat je niet aan de insuline moet. Het is natuurlijk allemaal voor een goed doel, maar leuk is anders :(

@tweety: Fijn dat alles goed was bij de VK. Hopelijk blijven de pijnlijke harde buiken ook weg.

@krisstel: Grappig, zo'n schoudertje dat uitsteekt :D heb het zelf nog niet gehad. Alleen nu al een paar keer dat m'n hele buik gaat bewegen omdat uk zich omdraait ofzo. Ziet er ook heel erg grappig uit vind ik. En... als we met z'n allen verlof hebben zal er wel meer bijkomen dan 10 blz per dag :confused: :)

Zo, ik ga maar eens op bed liggen. We hebben net de muurstickers tegen de muur geplakt, dus nu alleen nog op zoek naar gordijnen voor het kamertje. Heb foto's van de stickers en van hoe kamertje er nu uit ziet in m'n album gezet.

Fijne avond nog en tot morgen :D

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @ Tinkerbel: knuf meid! alles komt goed hoor. enne, ik zie duidelijk dat je een buik hebt, dus het ligt gewoon aan onopmerkzame mensen! ;)

@ Pupke: tjee balen dat je suiker hebt. ik heb een flauw vermoeden dat ik het ook heb, maar daar zullen we over een paar weekjes achterkomen...

@ Krisstel: you tell me! ;) zie Hyves

Waar is Chaartje eigenlijk, alles goed met haar? En met Levi?

14. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    hey dames

hier ff snel een berichtje van mij.
    Ben vanmiddag door me S-moeder gebeld dat de vliezen van haar hondje waren gebroken.
    Nu inmiddels 5 uur later zijn er 2 gezonde reutjes geboren.
    Echt prachtig !

Maar duik nu snel me bedje in want ben echt ineenkeer bekaf.Lees morge wel terug !

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @irisb nou dan zal ik wel vaker dingen laten vallen :)

@ingeltje ik draag 2 alleen 2 paar schoene, eentje die je zo zonder veters of watdan ook aan doe en de andere voro werk met klittenband. is al zo moeilijk nu ze aan te doen, ga niet nog eens met veters beginnen :) mijn kisten liggen nu al eeen heel tijd in de kast!

@pisum nu wil ik een foto van jou zien als jij dan toch zo apart eruit ziet :) vage mensen soms! :rolleyes:

@tinkerbel heb jij nou gevraagd aan de vk over jouw buik, dat jij zorgen maakt omdat jij niet groter ben geworden? niet verdrietig zijn :( *dikke knuff!

@pupke jeetje meid! ik hoop ook dat het meevalt bij de dietist! heel veel sterkte ermee! *knuffs

@krisstel ooh zie je onderdelen nu :D ik zie alleen mijn buik golven en af en toe trappeltjes :D ben zeer nieuwsgierig! Leuk die stickers!

@chaartje alles goed met jullie meid?

Sorry als ik niet op iedeen gereageerd heb, ben echt super moe:( en jullie kletsen veels te veel vandaag :) ;)
    Morgen de pretecho!

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Pupke: wat vervelend zeg, suiker. Hopelijk gaat het verder allemaal goed en helpt het dieet. Zo niet, dan insuline, 't is inderdaad voor een goed doel, maar leuk is het zeker niet!

@Tinkerbel: ik vind ook wel dat je een buik hebt hoor! Maar kan me wel voorstellen dat je ervan baalt als het allemaal niet lijkt te groeien. Alhoewel het zeker ook weer voordelen heeft... veters niet meer kunnen strikken is toch niet heel handig.

@Miracle: leuk! Puppies!

@IrisB: leuke foto's van het kamertje! Het schiet al op he?

Ik kan nog steeds mijn favo schoentjes met hakjes aan, maar ik krijg de bandjes niet echt meer vast (gespjes). Moet ik mezelf echt in een hoek in tweeen vouwen en niet meer ademen. :rolleyes:
    Ik heb wel esprit sneakers met klittenband gekocht, voor als ik er echt niet meer bij kan. En crocs natuurlijk. :rolleyes:

Strijken: ik strijk haast niks.... en mijn vriend kan het echt niet. Gelukkig heeft hij uniformen van zijn werk en nooit overhemden aan. Als hij een keertje netjes moet, strijk ik met liefde zijn overhemd. Want hij kan het echt niet. En dan loop ik toch voor l*l met een vriendje in een gekreukeld overhemd. :)

Ga zo lekker mijn bedje in, vriendje zit nu in de nachtdienst, dus dat wordt weer 4 nachtjes alleen slapen. :(

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh nee! Zelfs je lievelingscrocs niet meer? Daar zal je wel rouwig om zijn :)

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant

Heh Tinkie... dat lijkt me inderdaad helemaal niet leuk. Maar jij hebt straks de minste moeite om weer mooi je figuurtje terug te krijgen... schrale troost... Ik steek je bij deze een hart onder de riem! Knuff!

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Parr: veel plezier met de echo!

20. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Zwangerschapscursus -> Vandaag de eerste les gehad! Was erg gezellig. Ik voelde me wel echt een kuiken daar, :) na mij was de jongste 29 en de rest was boven de 31. Maar ze waren wel allemaal heel leuk en vlot, en das nog belangrijker. Uurtje info gehad over kraamtijd, uitzet etc, en toen een uurtje gym.

Asperges -> Heerlijk!! :D :D Mn favo groente. Lekker vers zelf schillen, en dan met sauce holandaise!

Ingeltje -> Die veters willen hier ook niet meer zo lukken... Meestal doet mn vriend ze... :oops: hihi

FunnyMe -> Jah maar das ook niet eerlijk als mensen denken dat jij al over de 40 weken zit, jij hebt er twee! ;)

Tinkerbel -> Meid bekijk het van de goede kant: jij rekt nu niet zo veel uit, en bent straks binnen no time weer strak in je velletje! :D Daar kan ik alleen maar van dromen...

Pupke -> Oww heftig zeg! :confused: Hopen dan maar dat het dieet gewoon helpt. Een collega van mij had ook zwangerschapssuiker, die mocht toen geen suiker en geen fruit enzo meer eten.

Miracle -> Whahahaha! Ik lees vliezen gebroken.... Ik dacht SHOCK.... Ik lees verder...van de hond! Hahahaha! Gefeliciteerd met de pupjes natuurlijk ;)

Parr -> Veel plezier met de echo hoor! :D

Groetjes Cossy

Deel Deze Pagina