September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Goedemorgen allemaal!

Lekker geslapen? Hier op zich goed geslapen alleen werd ik rond 5.20 wakker van de pijn in mijn rug :( Dus 36 keer anders gaan liggen, kussentjes erbij gepakt....maar niks hielp dus om 6:00 ben ik er maar uit gegaan. Oh wat zou ik graag weer eens op mijn buik willen slapen [-o<

Kleine heeft gisteravond weer een uur aan babygymnastiek gedaan en ook vanmorgen toen ik wakker werd, besloot hij de beentjes eens goed te strekken :)
    2 juli weer naar de VK, even doorgeven dat ik in het ziekenhuis wil bevallen!
    Ik krijg trouwens nog wel mijn veters dicht, maar moet dan wel wijdbeens gaan zitten en mijn adem inhouden ;)

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    goedemorgen

hier ook rot geslapen was al om half 5 wakker toen schoot me tebinnen dat het grovevuil kwam en het niet buiten stond dus mannetje en ik liepen vanmorgen om 5 uur alles naar voren te slepen heel zachtjes hihi. toen terug in bed gegaan maar kon niet echt meer slapen.

@eva ik had dezelfde gedachte vanmorgen kon ik maar ff een uurtje op me buik heerlijk liggen. ben een buikslaper dus pfff.

3. pffff beetje veel kan echt niet op iedereen reageren, ben ik morgen nog bezig.

scheren doe ik nog zelf maar heb geen idee of het ook een beetje lukt, het scheelt dat wij een spiegel hebben die tot vrij laag komt en zo doe ik het maar een beetje.

schoenen heb ik met klitteband, had ik al, en die moet gewoon steeds minder strak door het vocht maar verder krijg ik ze nog wel aan, alleen erg handig dat hubbie ze ´s avonds ff uit wil doen.

strijken doe ik want dat kan hubbie echt niet, is alleen al weken geleden want wij hebben niet zo veel om te strijken, ik heb normaal wel veel blousen aan maar die passen nu toch niet meer dus ga ik ze ook niet strijken.

opmerkingen ik kreeg laatst een vraag bij de aldi: krijgen jullie een baby? joh wat dacht je dan een olifant?

nou mijn werk, ik kwam gisteren op het werk en leidinggevende was weg op afspraak. dus even op mijn groep gemeld dat ik niet meer mag tillen en dat ik dus vrij nutteloos ben, haha.
    nu hadden we gisteren maar 5 kindjes dus dat was nog wel te doen en afgesproken dat ik de administratie e.d. bij zou werken.
    uiteindelijk komt degene die roosters maakt (en een hele goede vriendin)
    wat heb ik gehoord ben je afgewerkt? ik zeg nou nee eigenlijk ben ik niet van plan om thuis te gaan zitten hoor, ja maar wat kan je hier nog doen vraagt ze. ik zeg nou vrij weinig eigenlijk.
    weet je wat zegt ze als je nou ruilt met de peutergroep dan hoef je niet te tillen.
    vond ik een goed plan en ik ben dus uiteindelijk gisteren naar de peutergroep gegaan, daar ging het goed en ik heb bijna alle kindjes ook in de groep gehad toen ze klein waren dus dat was gezellig.
    nu heb ik uiteindelijk toch nog even met mijn leidinggevende kunnen overleggen en nu gaan we voor morgen ook ruilen met de peutergroep en dan wachten we even af wat de vk woensdag zegt.
    als ik mag blijven werken dan werk ik de komende 4 weken op de peutergroep, met groot uitroepteken dat ik roep als het niet gaat.
    nou had ik gisteren weer pijn aan mijn buik toen ik thuis kwam maar normaal werk ik de ochtend van half 8 tot 1 en nu heb ik gisteren van 1 tot half 7 gewerkt en voor mijn gevoel was dat een stuk zwaarder dus ff afwachten maar.
    wil echt nog niet 100 procent thuis blijven maar ik weet als het moet dan moet het.
    een moeder gaf nog een hele mooie opmerking, je kunt beter stoppen als je het zelf aan geeft dan wanneer je lichaam het aan geeft want als je het zelf aan geeft dan kun je nog iets en anders moet je dadelijk helemaal plat. en dat wil ik al helemaal niet!

vruchtwater hoe ruikt dat nou, ja zoet maar verder. niet dat ik er zwaar over twijfel hoor maar ik heb sinds zondag dat ik toch wel erg nat ondergoed heb, sorry :oops: en het ruikt niet naar afscheiding van normaal of urine.
    morgen anders toch ook maar even vragen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

4. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Iris, denk het ook wel, maar dan heb ik meer tijd om tussendoor te lezen :d Leuke muurstickers, warm kamertje zo.

@Pisum, ik vind van niet hoor!

@Miracle, wat leuk...:D

@Parr, veel plezier met de pretecho!

@Cossy, waren er wel veel die zwanger waren van hun eerste kindje?

@Anno, super dat het ze het zo kunnen oplossen enne goeie tip van die moeder!

5. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    goedemorgen dames!

Jipie vandaag 27 weken...
    2 weekjes gewonnen sinds ik die weeën gehad heb...

Nu hopen dat onze kleine meide wil blijven zitten tot week 37...
    Dan kan ik onder water bevallen...

ga nu even snel bijlezen...

6. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Dorientje, :D:D Super....hou je het allemaal een beetje vol?

Ben net terug van de vk, bloeddruk (120/60) en HB (7,1) waren goed...wel ligt de kleine erg hoog en ligt er beneden niets. Mijn placenta ligt laag dus moet volgende week naar het ziekenhuis voor een echo (placentalocalisatie).

Verder heb ik onze kleine gisteren bijna niet gevoeld..de vk zei dat ik het zeker 10 keer per dag moest voelen nu..en daar kwam is gisteren bij lange na niet aan (normaal wel). Moet anders vanavond bellen want het zou iets zeggen over hoe de kleine zich voelt... :(

7. @ dorientje super joh ja als ie die 2 weken blijft zitten kan ie ook nog wel 10 weekjes blijven zitten toch.

@krisstel jeetje, gauw tellen joh het is wel te hopen dat die kleine zich lekker voelt. succes meid

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    @kristel: nouja volhouden...
    Ik voel me behoorlijk goed, en dat maakt het plat liggen niet makkelijker...
    heb steeds zin om wat te gaan doen...
    Waar ik echt van baal is dat ik morgen verjaar en dat ik niet iedereen kan uitnodigen om wat te komen drinken...
    Normaal ging ik ook nog mijn ouders vragen voor een bbq, maar dat komt er dus ook niet van.
    Hubbie zegt wel, vraag nou maar of ze komen, maar wil niet hebben dat hij er helemaal alleen voorstaat.

Heb volgens mij ook nestdrang... wil steeds opruimen en poetsen.

Sex dat mag hier niet meer door de vroegtijdige weeën...

dorst heb ongelooflijk veel dorst. Maar wordt misselijk van gewoon plat water... dus doen we bruiswater, maar dat geeft zo veel last aan mijn maagje.

scheren helpt hubbie een handje bij.

heb net even gebeld voor de 3d echo.
    Door de vroegtijdige weeën is het er vrijdag niet van gekomen.
    Ik mag nu op 1 juli gaan. :)
    ooh en donderdag moet ik naar de gyn voor een groeiecho.
    Zou iemand dat op de lijst kunnen bij zetten?

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Goedemorgen

@Parr: o de droger opmerking van mij ging niet over milieu hoor, maar meer om investering. Wasbare luiers zijn goedkoper in aanschaf, maar als je zo vaak luiers in de droger moet doen, vraag ik me af of je onderaan de streep niet even duur uitkomt...

@Yule: en weer helemaal bijgeslapen? Je hebt gisteren in ieder geval heel wat schade ingehaald. Lekker!

@Pisum: wat raar dat ze zo stom reageerde bij het KDV. Het is idd wat laat, maar dan hoeft ze nog niet zo te reageren. Hoop dat er nog plek is. Ik woon in Limburg in een niet al te grote stad, maar ik moest me in februari al inschrijven voor plek aan het eind van dit jaar.

@Tinkerbell: je zegt noppes nada.. maar in je album staat toch een mooi buikje van 24 weken!! Daar zie je het al goed en die zal nu echt wel wat groter zijn hoor!

@Wupje: nee denk niet dat ze weet dat ik door IUI zwanger ben geraakt (moeite valt trouwens ook wel mee hoor, had in 9e maand na MK al IUI en 2e keer raak - hele voortvarende gyn), maar ook al was ik binnen een maand zwanger, dan nog zeg je het niet.

@Pupke: balen zeg van die zwangerschapsdiabetes. Hoop dat het dieet meevalt.

@Moppiepoppie: recept voor asperges is eigenlijk te simpel .. ha ha.. gewoon asperges koken, eitje koken en fijnsnijden, ham in blokjes snijden en roomboter in pannetje laten smelten. Dat allemaal apart serveren met lekkere versie krieltjes. Heerlijk. Snippers zalm erbij is trouwens ook lekker... En witlof? Dat bak ik altijd in de wok met suiker. Ook heerlijk!!!

@Dorientje: fijn om even wat van je te horen. Lekker gevoel dat de weeen alweer 2 weken geleden is. Ze blijven vast weg tot week 37. En je vriend zal er toch niet alleen voor staan, er zijn vast vriendinnen of familie die hem willen helpen. Dus ik zou er gewoon een gezellige verjaardag van maken...

@Krisstel: ik heb vorige week ook een dag gehad dat ik kleine bijna niet voelde. Mijn VK zei ook dat ik haar 10x moest voelen, maar dat een dubbele trap, al telde voor 2. En dat kindje weleens rustdag had met groei of zo. Je zal zien dat je baby vandaag opeens weer meer gaat voelen.

Scheren: ik kan het nog steeds zelf. Ga ook vaker gewoon in badkamer voor de grote spiegel staan en doe ik het daar. Of in bad.

Schoenen: pas nog al mijn schoenen. Draag wel graag slippers, maar die draag ik ook als ik niet zwanger ben.

Hier alles prima! Wederom lekker geslapen en dat doet een mens echt goed. Verder is de jongedame de laatste week echt bewegelijk. Soms zo onverwacht en duidelijk dat ik ervan schrik :D Alleen ligt ze vaker tegen mijn ribben aan, dat is niet echt handig.

Nou ik heb het echt heel druk op het werk, dus ga maar eens wat doen! Morgen lekker een vrije dag (al moet ik vanuit thuis wat telefonische vergaderingen bijwonen), want dan komen de meubeltjes :D

10. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Maar ff een andere banner genomen, want die van mij ligt er al 2 dagen uit :(

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey Krisstel; wat een spannend bericht. Ik hoop dat baby gewoon genoeg beweegt, maar dat je het misschien niet altijd even goed kan voelen ofzo. Hoop ook dat de placenta niet in de weg ligt. Dat zou dan KS betekenen zeker? Nouja, beter dat ze er op tijd bij zijn om dit soort dingen te ontdekken.

Dorientje, fijn dat je er nog helemaal bent! Succes met plat liggen!

Oooeeh mijn ogen jeuken weer zo... grrrr, je kan er zo moeilijk aan krabben hè?
    Straks ff dagje werken, morgen weer vrij. Erg relaxed rooster voor nu. Meestal houd ik meer van 4 dagen achter elkaar, maar deze week heb ik vrij-werk-vrij-werk-vrij-werk-werk! Heerlijk! Elke dag effe weer bijkomen.

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen dames! Lees dat er wel meer slecht geslapen hebben :( Ik werd om half 6 wakker en kon niet meer de slaap vatten. Ben er uit geweest om te plassen en drinken en toen weer in bed een stukje borduren. Na een uurtje weer gaan liggen en ben er weer om 9u opgestaan. Mijn rug helemaal kapot en doet nu wel zeer :( Moet 10.30 bij de fysio wezen. Heb wel heerlijk gedroomd! :) Ik droomde dat mijn beeb telkens de hand bewoog in mijnbuik en wanneer ik mijn hand erbij legde dan zag je de hand vorm uitdeuken en proberen mijn vinger vast te pakken! echt heel leuk! :D En gisterenavond niet meer sexloos :) aan de echte werk doen wij niet ivm dat de laatste 2 keren zeer deden en ik zit niet weer op te wachten van de Vaganisme klachten! Maar het was heerlijk! :oops:

@cossy leuk dat gym gezellie was :D

@eva ik wil ook weer normaal op mijn buik liggen. Dit lukt mij alleen voor de helft met v.kussen.

@tweety :)

@anno klittenband schoenen had ik ook al, moet ze ook lossen doen ivm vocht. Heel leuk gezegd van die moeder. Dat opmerking krijg ik ook vaak toegeworpen. Ik wil ook geen 100% thuis zitten maar na gisteren hou ik het in mijn achterhoofd dat ik het mssn straks toch echt wel moet :(

@dorientje mooi dat alles nog super gaat!

@krisstel mooi dat het verder goed was bij de vk, alleen minder van de placenta gedoe. Kan het niet zijn dat je dan het kleintje een dagje minder voelt dan de andere? of geldt dat niet meer na een aantal weken? Juow ukkie voelt zich vast lekker in die buikkie van jou hoor! *dikke knuff!

Zo ga nu ff eten en haar drogen en dan naar de fysio!

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Heb ook een nieuwe foto in mijn album gezet van vanochtend.

Nu ga ik echt werken :D

14. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Thanks lieve meiden, voor al de lieve opmerkingen *knuffel*
    Heb gisteravond ook even heel hard uitgehuild bij manlief, dat helpt ook wel eens he ;) Nu voel ik me alweer een stuk beter!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ja ik had het aan de vk gevraagd o ze wel goed groeide enzo, maar dat was allemaal prima :D Ruim voldoende vruchtwater en de beeb was eerder aan de grote kant dan te klein, en dat is natuurlijk een enorme opluchting.

En natuurlijk zie ik er ook wel voordelen van, heb geen striemen en mijn buik ik heel strak, geen vetje op te zien en je ziet aan de achterkant niet dat ik zwanger ben (behalve het gewaggel haha :) ) maar het is natuurlijk niet leuk als mensen bijna omvallen als je zegt dat je al zo ver bent ;) Maar ja, doe vandaag lekker een jurkje aan, zal vanavond ook weer eens een buikfoto plaatsen want volgens manlief ben ik de enige die niet ziet dat ik een buik heb haha :oops: :(

Tot vanavond! XXX

15. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

En ohja: In mijn droom vannacht beviel ik van een peuter :confused: De bevalling was heel makkelijk, maar het kind liep al en had een staartje in, echt zo'n reuzenbaby die je wel eens in tekenfilms ziet :( Whaha echt bizar!

XXX

16. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    hoy dames even een klein vraagje.
    Hebben jullie ook zo zin in bepaalde dingen?

Sinds gisteren eet ik dus constant rauwe wortels...
    Eerst waren het tomaten...
    Toen frangipannetaartjes, en nu rauwe wortels...
    Moet het nog gekker worden? :confused:

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Kirsstel: wat spannend meid. Voel je de beeb vandaag al weer meer? Ik las gisteravond toevallig in Veilig Zwanger dat het meer gaat om de kracht waarmee geschopt wordt. Als dat minder wordt, je je meer zorgen zou moeten maken dan als het minder vaak is.
    Kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent.

@Tinkerbel: wat ook nog wel eens wil helpen: ga eens zitten voor de spiegel ipv staan. Dan schrik je je een ongeluk! Ik zag ineens alleen nog maar buik.... (en kont en boobs :oops: ).

@Dorientje: fijn dat je d'r weer bent! Vervelend dat je niks mag zeg! Heb je niks leuks wat je in/op bed kan doen? Iets maken ofzo?

@Jannes: mooie foto! Ook leuke kleren trouwens. Ik zit hier vandaag weer eens in een knalroze shirt (zou het opvallen? :rolleyes: ) Morgen maar weer blauw aan.

Droger: ik meen dat ze op de NIBUD site de kosten van de droger erin meeberekend hadden en dat de wasbare luiers dan nog steeds 3-4 keer zo goedkoop waren in totaal. Maar dit is even uit mijn hoofd hoor!

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Rauwe wortels lijken me helemaal niet slecht! Mjammie.

Ik heb nu weer een fruit-kick (er gaan echt kilo's appels, bananen, abrikozen, ananas, meloen, etc doorheen). Maar dat is misschien een signaal dat mijn weerstand iets nodig heeft (ben nog steeds snipverkouden). Ik vind het zo lekker, al dat fruit!

(beter dan mini-magnums... :oops: )

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ooeeeh ik moest al om kwart voor elf in de auto zitten naar mijn werk
    en dan nóg hier wat schrijven erg he?