September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sow, lasagne staat in de oven, hubbie is onderweg ik wordt nog wel een echt huisvrouw haha.

wij hebben wel een aerosleep, alleen omdat ik dus idd niet het gevoel wil hebben als er iets gebeurd van wat als ik toch die aerosleep had gehad.
    alleen zei die verkoper tegen ons dat je geen speciale aerosleep hoeslakens nodig hebt alleen moet je wel zorgen dat je jersey hoeslakens hebt.
    die hebben we dan ook gekocht voor 5 euro, net zo duur als de andere.

vandaag voor het eerst rennie op en het lijkt te helpen, zorg voortaan dat ik ze bij me heb.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    goh meiden,
    ben alleen even naar de kwantum geweest voor winnie the pooh foam stickers en er is ondertussen alweer heel wat gebept hahahah!

3. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Het is wel leuk dat bijna iedereen minder werkt, maar het is niet bij te houden hier joh hahaha :)

Heb geen namen onthouden maar wel een aantal onderwerpen, excuse me!

Opmerkingen: Zoals ik al zei, ik hoor vaker verbaasde uitroepen dat ik al zo ver ben, maar ach als ik dan sommige opmerkingen hier hoor :confused: Seriously, sommige mensen zijn echt hondsbrutaal!

Sportschool: Ben ik helaas allergisch voor :) Over hondsbrutaal gesproken: Dat je sportschool opbelt om te zeggen dat je ze weer nodig gaat hebben na de bevalling :confused: Dat maak ik zelf wel uit, grrr :x *hormoonbom*

Ik ga zo even koken, wij eten vanavond kip madras hmm :p Daarna hebben we een verjaardag van mijn zwager, maar ben erg moe dus laat zal het niet worden..

Liefs XXX

4. nou ik sluit de pc af voor vandaag zijn nu bij blz 810 dus niet verder dan 820 voor morgen middag he
    haha
    ik ga nu naar zwgym en dan rijden we nog ff langs de praxis een latje halen, kan eindelijk het kozijn in de woonkamer worden geschilderd en kan ik de gordijnen gaan maken.
    fijne avond allemaal.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lise, lief dat ze een 3d echo heeft gemaakt.

Mica. ik heb ook gewone lakentjes hoor. Misschien ben ik daar heel nuchter in,maar als er wat gebeurd,is dit voorbestemd en zou het ook op een andere manier of tijdens logeren kunnen gebeuren.

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier ook gewone lakentjes hoor. ze verzinnen steeds weer nieuwe dingen. mijn zoontje sliep al heel vroeg op zijn buikje en dat zou ook niet mogen hij is inmiddels 20 maanden en slaapt nog op zijn buik. net als mama hihi.

7. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    zooo, net onbeschaamd een zak chips naar binnen gewerkt *oeps* komt ervan als je alleen thuis bent. ik heb dan gelijk geen zin meer om te koken omdat het toch niet de moeite is. onzin eigenlijk.. ik wil over een uurtje nog wel wat gaan eten hoor.

wow ja er wordt echt veel gekletst hier, ik kan niet alles volgen, maar als ik met verlof ben zal ik hier ook wel vaker rondhangen.

oh ja, wie er nog een foto wilde zien; kijk maar ff op Hyves bij 'wie ben jij op zwp'

zo de kleine begint me echt flink te schoppen.. ? of zijn het zijn ellebogen? ik heb geen idee, ik voel (of zie) niet wat het is. maar het doet best wel zeer soms! hij heeft er een voorkeur voor te wachten tot ik rustig in bed lig.. slimme knul he? ;)

8. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Dorientje, zou het bed liggen ook snel zat zijn denk ik, maar goed alles voor de kleine. Spannend, het is al bijna 1 juli :D

@Ingeltje, wat lekker zo’n rooster! Ook last van hooikoorts? Ik had vanmorgen ook van die jeukende ogen.

@Parr, alles goed gegaan bij de fysio?

@Jannes, mooi buikje zeg!

@Steen, gaat toch best snel of niet? Op naar de volgende vier weken.

@Lindaa, dat klinkt inderdaad niet echt fijn..nog veel last gehad vandaag? Goed dat je toch gebeld hebt.

@Roshi, nou ja zeg…alsof je voor je lol thuis zit! Wat lief die opmerking :D

@Lise, wat leuk zeg!

9. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ pisum: Leuk he ;) madam hier word ook steeds drukker.Gelukkig is ze niet meer overdwars gaan staan (deed me toch zeer).En ook hier komt van alles voorbij geduwt en gezwaait en dan ook als ik lekker in bedje lig of op de bank zit ;)

10. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Vanmiddag tegen 15:00 uur had ik de kleine nog niet gevoeld dus toch maar de vk gebeld. :( Na overleg met de gyn kon ik meteen langskomen voor een hartfilpmje..eerste 10 minuten niets geen beweeglijkheid, daarna alleen maar :) .
    Ze gingen ook meteen harde buiken meten, die kwamen af en toe dus een teken dat ik meer rust moest nemen.

Daarna hebben ze meteen de echo voor de placentalocalisatie gedaan en deze ligt gelukkig niet voor de uitgang. De kleine is zondagavond gedraaid dus hij of zij ligt nu in een stuit (hoezo eigenwijs ;) ) en heeft daardoor de placenta meegenomen...deze ligt nu voor waardoor ik de kleine ook minder voel.

Meteen rondleiding gehad op de afdeling en de verlos- en kraamkamers gezien..erg mooi. Je krijgt een kamer waar je alleen ligt, mijn man kan naast me slapen...verder eigen badkamer, tv, koelkast etc.
    Mocht ook even het bad zien waar je kan bevallen, erg grappig om te zien :D We gaan daar straks met een gerust gevoel bevallen (hoop ik tenminste ;))

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    toen m'n mannetje thuis kwam zijn we heerlijk een blokje in het park gaan lopen, ik heb het gewoon een uur volgehouden YOEHOE. daarna zijn we lekker samen gaan koken vind dat altijd zo heerlijk gezellie als hij helpt.

Kristel> ja nou precies dat zei ik dus ook! stom mens is het :evil:
    doe je een beetje rustig aan! wel fijn zeg zo'n kamer! denk niet dat je er op let als je weeen hebt maar toch ;)
    Pisum> mag best joh als je het maar niet dagelijks doet hihi
    kleine activer> hier ook, ik merk ook heel erg dat het druk word als manlief thuis is en zijn verhaal over werk gaat doen, die kleine schopt me dan echt beurs :confused:
    aerosleep > wij hebben ook gewoon een "normaal" matrasje, de 1 zegt dat zo'n ding wel goed maar de ander is er weer optegen pfff wat is het nou :D

Wij gaan trouwens toch wel naar zo'n voorlichtingsavond in het ziekenhuis, manlief vond dat een fijner idee (kan verder geen kwaad dus we gaan :D) dat is op 17 juli van 19.30 tot 21uur.

12. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ik ga er vandoor.
    Ga lekker ff douche en kruip dan lekker in bedje.Moet morge vroeg op want me moeder word morgen geopereerd en ik breng me broertjes naar school en dan uurtje erna na de vk.
    Dus ik zal de aankomende 3 dagen niet veel hier zijn.
    Ik probeer als ik het niet vergeet morge even een berichtje te plaatsen om te laten weten hoe het is gegaan bij de vk en als het me lukt zal ik proberen om te laten weten hoe het met me moeder gaat.(Zal denk ik donderdag dan evt worden)

Tot snels !

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    slaap lekker meis en suc-100 voor je moeder!

14. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Hoi hoi..

wat kunnen jullie toch gezellig kletsen :)

Ik kom alleen even gedag zeggen hoor..probeer morgen wel bij te lezen, maar ben sinds gisteren weer steeds zo misselijk dus heb echt geen puf om dan achter de pc te zitten ;)

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Wat denken jullie ervan? ik en vooral mannetje zouden het natuurlijk super vinden als hij ipv 2 dagen 2 weken verlof zou krijgen. hij neemt totaal 3 weken na m'n bevalling op dus dat zou betekenen dat hij dan 2 weken overhoud om later nog eens vrij te nemen :D

de werkgevers zijn natuurlijk tegen maarja dat kan ik ook wel weer begrijpen.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Twee dagen vrij voor vader genoeg’
    Uitgegeven: 24 juni 2008 11:12
    Laatst gewijzigd: 24 juni 2008 12:39

DEN HAAG - Een meerderheid van de ondernemers ziet niets in een uitgebreider vaderschapsverlof, zoals voorgesteld in de Tweede Kamer. Dat blijkt uit een enquête die ondernemersorganisatie VNO-NCW hield onder 273 bedrijfsdirecteuren.

Tweederde van de directeuren geeft aan de twee dagen waarop een vader nu wettelijk recht heeft bij de geboorte van een kind, genoeg te vinden. De Tweede Kamer overlegt dinsdagavond over het initiatief van GroenLinks voor een vaderschapsverlof van twee weken. De helft van de ondernemers uit de VNO-NCW-enquête bestempelt dat idee als “overbodige regelgeving”.

PVV
    De Partij voor de Vrijheid (PVV) zou de politieke sleutel in handen hebben, schrijft de Volkskrant. De andere partijen hebben hun standpunt al bepaald.

Zo zijn CDA, VVD en ChristenUnie tegen; PvdA, SP en D66 onder voorwaarden vóór.

De PVV zegt het voorstel nog in beraad te hebben. De VVD vindt dat jonge vaders genoeg vakantiedagen hebben om na de bevalling vrij te kunnen nemen.

GroenLinks en de werkgevers verschillen, met respectievelijk 165 miljoen euro en 200 miljoen euro, van mening over de kosten van extra verlof.

16. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha kletstantes!

Het is jammer dat we niet bij elkaar in de buurt wonen; konden we elke dag een theekransje plannen met lekkere koekjes en lekker roddelen ;) !

@ Roshi nou geweldig die opmerking van jouw vk, alsof je er zelf voor gekozen hebt om niet meer te werken :confused: . Wel leuk die vrijkaartjes voor ouwehands dierenpark.
    @ Jannes ja die taalbarrière had ik bij mijn vorige baan ook last van. Daar moest ik orders aannemen voor de import en export van kaas. Wij hadden toen klanten in Italië, Griekenland en ook Japan. En sommigen spreken echt geen engels... :(
    @ Dorientje goed antwoord hoor!
    @ Irisb en is het gelukt met het toilet, heb je de wc borstel nog als brandblusser nodig gehad ;) hihi! Zal wel aan ons zwangere reukorgaan liggen (als het goed is ruiken wij meer dan normaal zonder beebje) Ik merk dit alleen maar aan de geur van de kattenbak :rolleyes:
    @ Lise gaaf hoor die 3d foto's die de vk voor jullie gemaakt heeft :D
    @ Mica wij hebben wel aerosleep aangeschaft maar het is idd iets van de laatste tijd en voor die tijd hebben de baby's ook gewoon op een normaal matras geslapen. Ik vond het gewoon handig omdat als de baby spuugt ik alleen maar het aerosleepzeiltje eruit hoef te halen en dat in de wasmachine gooi en dus niet het matras vuil wordt. En daarbij als de baby overgeeft en ik zie het niet gelijk blijft ie niet in zijn eigen spuug liggen, het zakt namelijk naar beneden waardoor de baby zelf droog blijft liggen. Dat vond ik wel een fijne gedachte. Nou dat was weer genoeg verkooppraat... 8)
    @ Krisstel ik wist helemaal niet dat dat kon dat de baby de placenta meeneemt bij het draaien. Weet jij trouwens of je in elk ziekenhuis een rondleiding kan krijgen bij de verlos- en kraamkamers? Lijkt me wel interessant. En mag je in het ziekenhuis ook in het bad bevallen?
    @ Miracle sterkte met je moeder!

Vanmiddag heb ik vrij weinig uitgevoerd, ben op tijd naar huis gegaan en lekker een dutje op de bank gedaan. Daarna wel nog even gezond gekookt en afgewassen, dat was wel voldoende.
    Ik kom echt niet meer aan het huishouden toe :( Hopenlijk heb ik vrijdag en zaterdag wat energie ervoor. Volgende week dinsdag kan ik op gesprek bij de Arbo Unie.

Ga nu nog even op internet kijken voor een cadeautje voor mijn vader. Die wordt vrijdag 60 jaar :D en we willen een leuke dagtocht met z'n allen gaan doen (broertje, paps en mams en ik en hubbie)

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    eer dat dat erdoor is zijn wij al lang bevallen denk ik.

18. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo dames,

Ik heb alles bijgelezen maar hou het even kort aangezien Gossip Girl zo begint. Even over het gesprek met de dietiste: ik heb een heel dieet gekregen. Ik mag (of beter gezegd: moet) evenveel eten als voorheen, maar mag niet meer snoepen. Ook moet er in elke maaltijd vrijwel evenveel gram Koolhydraten zitten, dus dat vereist haast hogere wiskunde om dat allemaal uit te rekenen. Ik mag gelukkig wel fruit, maar dan verpreid over de dag en ook mag ik tussendoortjes zoals Time Out of evergreen, mits het volkoren is. Al deze zaken zorgen ervoor dat de bloedsuikerspiegel geleidelijk stijgt en op peil blijft, want met name de schommelingen zijn 'gevaarlijk'. Dus al met al zal ik niet omkomen van de honger, maar wellicht wel van het gebrek aan chocolade ;) . Wat wel vreemd was, was dat ik volgens de poli-ass. van de gynaecoloog niet meer terug hoefde te komen tot de volgende controle (9 juli), terwijl ik van de dietiste perse volgende week een dagcurve moet laten prikken (3 keer bloedprikken op één dag) om te bepalen of het deet afdoende werkt, of dat ik insuline moet gaan spuiten. De dietiste heeft dit even duidelijk gemaakt aan de assistente en deze heeft meteen een briefje voor me uitgeprint waarmee ik volgende week naar het lab moet. Dus ik ga dalijk verplicht nog even fruit eten met een beetje pudding, en daarna lekker mijn bedje in.

19. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hey allemaal!

Weer een hoop gekletst, was weer ff bezig met bijlezen haha.

@Dorientje, fijn dat het zo goed gaat! En wat toevallig, ik ben ook jarig morgen ;)

@Parr, hopelijk slaap je komende nacht beter.. lastig hoor dat slecht slapen.

@Jannes, mooi buikje heb je!

@Lindaa, schrikken zeg :(, hopelijk heb je er vandaag geen last van gehad. En anders toch maar
    ff de vk bellen hoor.
    Oh lees nu dat je ze nog gebeld had. Fijn dat je gerustgesteld bent.

@Roshi, vaag zeg van je vk :( Je voelt het zelf toch het beste..

@Kristell, fijn dat alles goed is met de beeb. Klinkt luxe hoor daar al die kamers!

@Pupke, sterkte met je dieet. Balen zeg dat je zw.suiker hebt. Ik werd er ook op verdacht, maar
    gelukkig was het bij mij goed.

Hier gaat het allemaal wel. Veel last van een beknelde zenuw in m'n bil :(.. Heb al gebeld naar
    fysio, maar moet nog teruggebeld worden voor een afspraak. Het was vandaag echt erg. Kon niet veel
    doen en dan is het niet handig om een 2jarige dreumes te hebben rondlopen...
    Vanmorgen nog ff naar Kruidvat geweest, ze hadden leuke baby dingen in de reclame.
    Helaas waren de lieve roze rompertjes in maat 50/56 alweer uitverkocht, terwijl de reclame vandaag pas inging (en ik was om half 11 in de winkel..)

Voor de rest vandaag geprobeert weinig te doen en vanavond nog ff met manlief en dochter boodschappen voor m'n verjaardag morgen gedaan. Ik hou het maar klein, alleen mn naaste familie. En die komen allemaal morgenavond. Makkelijk haha.

Iedereen nog een fijne avond, voor zolang hij nog duurt haha.

Doeiiii

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedenavond dames!

@miracle feli met jouw 28 weekjes! ja wij hadden vandaag pretecho! :) die vrouw geweldig haha! hopelijk gaat alles goed dan me jouw moeder en is de uitslag alleen maar positief (en dan posi als in niks kwaardaardig he ;))

@roshi als ik jou was zou ik haar niet eens bij de bevalling willen hebben! :evil: mannen ook ja :rolleyes: haha en die sportschool :Shock: :evil:

@kaatje idd ik kan ook makkelijk doen en nu opgeven en thuis zitten maar ik vind het ook lekker om tussen de collega's te zijn! Maar vandaag ff rondgewandeld op het woonboulevard en toen merkte het flink dat mijn bekken achteruit gaan :(

Op naar de 900 bladzijdes :D

@moppiepoppie ja die 2:1 verhouding heb ik ook :( maar het lijkt erger omdat jouw rug boller gaat staan om de gewicht van voren te dragen. Dus eigenlijk valt het wel mee ;) mooie foto!

waarom vinden mensen ons zo ongeloofelijk dik voor ons trimester? Volgens mij is mijn buik netjes en de vrouw van de pretecho bureau zei ook al wat moet er groot aan zijn dan? :rolleyes: mensen schatten het allemaal heel erg verkeerd in denk ik! vooral als je van te voren veel slanker ben geweest denk ik :rolleyes:

@anno ook leuke foto!

@lise wat leuk! showen!

@pupke ook gossip girl fannat aan het worden :) vind het een erg leuke serie en ook erg realistisch! gelukkig valt het dieet mee!

@mica hier ook gewoon lakens en hoezen hoor

@sasha hier ook hoofdpijn :(

@krisstel ja weer heerlijk gemasseerd. Fysio merkt ook dat ik sneller last van mijn bekken krijg als ik niet lang genoeg lig :( Super dat het goed was bij de vk! En ook dat de placenta niks blokkeert! zie je nou wel jouew ukkie heeft het naar de zin daar binnen ;)

Deel Deze Pagina