September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Parr, succes met je hoofdpijn, hopelijk ben je er snel vanaf!

Wat een gebep en een geklets hier op het forum ;)
    Pupke, balen zeg van die suiker, maar op zich lijkt het qua eten dan wel weer mee te vallen (op wat wiskundige berekeningen na dan hé ;) )

Miranda, succes met je zenuw 8)

Ik heb net mijn toetsen erop zitten, jippie! Nu alleen nog duimen dat ik ze gehaald heb (anders heb ik over twee weken hertoetsen :evil: ) en morgen maar eens wat achterstallig typewerk inhalen!

2. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Zou je ook zwangerschapsdiabetis kunnen krijgen van achterlijk veel chocola eten? Ik eet nu zo'n zeven minimarsen per dag... :oops: Las dat je sneller blaasontsteking krijgt bij zwangerschap omdat er meer voedingsstoffen in de urine zitten, en toen dacht ik: misschien heb ik wel teveel suiker in m'n urine door al dat snoepen (ik snoep echt overdreven hè)...

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Nu een ego berichtje :p Is ff pauze op tv ;)

Fysio ging goed. De fysio merkte wel op dat ik nu sneller last van mijn bekken krijg :(
    Daarna enkele boodschappies gedan bij de AH. Heb ik net afgerekend en wil mijn portemonnee weer in mijn ts doen merk ik op dat de oma achter mij haar karretje stteds dichterbij mij doe en mij te vriendelijk aan kijk zo van en nu wegwezen ik wil mijn karretje plaatsen :confused: dus draai ik met mijn buik naar haar toe om haar aan te kijken zodat zij ziet dat ik ook wat heb ;) dus zo van niet haasten! en dan draai ik weer bij om mijn tas dicht te doen en mijn spullen te pakken en dan tik! de karretje tegen mijn aan :confused: dus draai ik erg "rond" weg zodat de karretje haar een flinke tik geeft, zeg gedag tegen de cassiare en verlaat het gebouw :) moest wel van opkijken van een oma notabene! moet het nog gekken worden?

Vanmiddag de pretecho gehad. Was wel grappig want ukkie is net zo eigenwijs als mama :) Ik heb 3 foto's in mijn album. Er is maar eentje van het gezicht want zodra ukkie "zag" dat het in beeld was draaide het weg en hield de arm ervoor :) Ukkie lag aan de rechterkant en dan met koppie naar beneden en voetjes tegen mijn ribben. Op de buik met de benen opgetrokken. en dan richting mijn rug liggen :( hoezo moeilijk doen :) Ik heb op mijn zij gedraaid, er werd gepord, ik moest op en neer springen, ben zelfs wezen plassen maar nee ukkie bleef liggen zoals in het begin. Dus zei de echoscopist om een nieuwe afspraak te maken voor volgende week. Dus dinsdag om 16u weer een kijkje nemen. Geslacht was ook niet te zien want beentjes lagen er weer voor :) Wel heeft hij 3 foto's meegeven zodat wij iig iets hadden. 1 foto is duidelijk het gezicht met bolle wangetjes en een wipneusje, 1 foto is van de rug met de arm omhoog je ziet het hand erg mooi en de andere foto is een gedeelte van het gezicht. De placenta liep langs de arm alsof het een tas was die ukkie droeg :) hartslag was netjes 149bpm. Ukkie heeft wel grote oren zoals papa (ik heb kleine) en zat er ook aan te kriebelen. Na dat gepor wuifte ukkie het hand zo naar achteren zovan ga weg! Wij hebben ons een potje gelachen. Wel was ik een beetje teleurgesteld ook omdat ik weer geen kleertjes kon kopen :oops:. Daarna heeft hubbie een leuke speelgoedje uitgezocht :) en zijn wij bij de prenatal geweest om de doos op te halen. Was wel erg leuk om de beeb te zien. Werd wel een beetje emo en tegelijk is het heel raar dat dat van mij is in mijn buik! Hubbie vond het ook erg leuk om te zien en dus niet lelijk en eng ;)

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    oei Lindaatje...doe je rustig aan?

Foei Anno, geen bedden opmaken stouterd!! Wel leuk dat je zoiets moois gemaakt hebt!

Miracle: hoera! 28 wekeeeee

Steen:
    ha! weer dat verhaal over vruchtwater dat naar sperma ruikt! Ik en nog één van de dames hier hebben dat in ons boek staan, maar anderen zeggen dat het helemáál niet naar sperma ruikt! Misschien hebben onze mannen wel hele verschillende geurtjes qua sperma?! We zullen het pas weten over enkele weken.... Ik zal er eens goed aan snuffelen tegen die tijd :)

Freesia: Fijn dat het geen suiker is!

Roshi: wat een vervelende reactie zeg, van de VK.... snap er niks van. Hoe kun je nou in zo'n beroep, zulke uitspraken doen? :rolleyes: Die banner van jou is echt lachen!! Leeeuk :)

Wauw moppiepoppie : dat kontje van jou was wel erg strak en dat buikkie! Pfff ik niet hoor.. zel het nodige overgewicht met me mee... Maar dat zwanger zijn staat je errug goed hoor!!

IrisB: goed gedut, knappe meid!
    :D Stopcontacten snuiven! Nog bedorven stroom geroken? (haha je kijkt niet veel tv toch? er was een reclame van :))

Sportschool?
    Hatsjoe... daar ben ik al jaren allergisch voor...

Lise: fijn dat alles goed gaat!

Mica: nee hoor, zo'n aerosleep vind ik maar onzin, mooie verkooptruc om ouders een schuldgevoel aan te praten en zie: het lukt ze ook nog! Niets van aantrekken meid!

Tinkerbel hahaha zie dat jij ook al een sportschoolallergie hebt ;) 2 zielen 1 gedachte!Oeeeh Kip Madrasssssss

Krisstel: volgens mij heb ik zwangerschapshooikoorts... ik weet niet of het bestaat, maar ik heb het uitgevonden! (of komt het door die sportschool-allergie... ik rijd er wel vaak lángs :) )

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oei nóg een pagina! Oef, deel II

Fijn Krisstel dat alles goed was!!

Miracle: heeeel veel succes voor je mama....

Pupke: poeh best een opgave, zo op je eten moeten letten. Sterkte meis!

Parr: hahaahah strakke actie met dat omaatje!! Ik doe ook altijd dat soort dingen zo oplossen! Net als van die vervelende kinderen die brutaal tegen je aan staan te duwen. Ik draai ook altijd met m'n heup zó dat ik ze bijna omver gooi... moeten ze maar leren hoor :)
    Fijn dat je de echo hebt gehad.. snap dat je ontroerd was! Leuk dat je nu nóg een keer mag! Jouw beebje houdt het spannend!

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hier het bericht van Klusser, van de oktobermama's (even uit hun forum gehaald)

Pffff heftig hoor.... :(

7. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee meiden, ben ik weer...
    Lig nu al voor de tweede nacht wakker, word er gek van.
    Lig maar te malen, we gaan morgen op vakantie. Moet nog zoveel doen :(
    Parr, leuk verhaal van je echo. Jammer dat je nu nog niet weet wat het is zeg. Fijn dat je nog een keer mag komen.
    Ingeltje, vreselijk van die okt.-mama :cry:

Ga maar weer liggen, de wekker gaat zo :(

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @parr die oma's zeg hihi. hier ook al een opstandige oma.

we gingen even naar de kermis hier gisteren om te kijken wat er allemaal stond aangezien mijn zoontje door oma was meegenomen om te gaan spelen met zijn nichtje. dus wij op de fiets nog ff pinnen in de stad. het is een drukke weg bij de pin dus wij stappen af en steken over bij het voetpad. daar liep oma ook in de buurt. dus wij zijn overgestoken en mijn vriend zet zijn fiets aan de kant en gaan in de rij staan om te pinnen 2 mensen voor hem ik ga naast die fiets staan te wachten op hem dus hij is klaar en we willen weg gaan komt oma mat d'r karrtje aan geslakt en zegt nou je staat wel in de weg hoor. dus ik zei pardon? dus ze herhaalt het ik nou sorry hoor maar ik mag hier toch wel staan? we waren al aan het vertrekken toen ze dat zei. ze kon er echt makkelijk langs. maar aangezien haar tempo niet zo hoog was hadden wij allang weg geweest als ze niks had gezegt ik werdt boos joh pff hormonen ik zei tegen mijn vriend het wordt steeds gekker hebben heel de stoep nodig. ik bleef erover bezig hihi leuk hoor hormonen mijn vriend zei nog je had je fiets moeten laten staan en weg moeten lopen hihi. die maakte er wer een geintje over maar soms kunnen die oudjes toch zo raar reageren. zo dat was mijn ego berichtje hihi.

9. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Goedemorgen :D

@Wupje leuk zo'n dagtocht..heb je al wat leuks gevonden?

@Miranda gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag vandaag :whistle:

@Sasha lekker joh dat je toetsen erop zitten. Zal voor je duimen dat je het allemaal gehaald hebt en je geen herkansingen hoeft te doen ;)
    Succes met het typewerk dat je nog moet doen!

@Parr eigenwijs beebje hebben jullie dus..weet je nog geen geslacht :) Wel leuk dat jullie volgende week weer mogen kijken.
    Fijn dat het goed ging bij de fysio ;)

@Ingeltje erg he van Klusser..pfff :(

@Freesia balen dat je weer niet kon slapen vannacht :(
    Fijne vakantie in ieder geval. Waar ga je naartoe?

@Tweety lang leve de hormonen he :)

Hier ook weer een klote nacht achter de rug :( Ben nog steeds zo super misselijk en zo'n last van mn bekken. Kan dr gewoon niet van slapen :(
    Maar goed nog ff doorbijten. Vandaag ook alweer 28 weekjes. Vanavond weer naar de VK :D

10. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Goodmorning! :D

@ Roshi mijn hubbie is een van de gelukkigen waar het vaderschapsverlof van 2 weken al in de CAO is opgenomen ! :D Hij was dus ook erg blij toen hij dit een maand geleden ongeveer te horen kreeg.

@ Pupke misschien een lekkere mueslireep met chocolade, mag dat wel? Anders wordt het echt afkicken :( Maar het scheelt de tijd is te overzien ;)

@ Miranda T :D :D HAPPY BIRTHDAY TO YOU! :D :D

@ Parr nou een pittige oma bij de supermarkt zeg :rolleyes: ! Jammer dat jullie ukkie zo eigenwijs was maar ja dan heb je wel 2x dat je kunt kijken. Die foto met het gezichtje is echt schattig!

@ Ingeltje oh dat is erg van die oktober mama. :cry:

Zo ik heb dadelijk om half 10 een overleg om een artikel te bespreken. Ik heb een verslag geschreven over de dag van maandag en dat moet nu even goedgekeurd worden. Dus ik ga nu snel, tot straks!

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Wupje: wat voor werk doet jouw man dan dat het al in de CAO is opgenomen?

Heel erg tragisch nieuws inderdaad bij de oktobermama's.

12. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    @Tweety vond je banner zo lief staan dat ik een soortgelijke heb gemaakt :oops:
    Vind je niet erg toch :p :)

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @suneshine nee tuurlijk niet meid die van jou is ook super lief hoor hihi

14. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    goedemorgen ladies

het is alweer een tijdje geleden maar ben zo druk met Levi

Hij weegt eindelijk 1100 gram
    ER is zoveel gebeurt afgelopen week
    ik kom binnen kort alles vertellen

Kan me niet voorstellen dat me manneke alweer 3 weken is terwijl hij vandaag officieel 30 weken zou zijn
    het is zo raar ik blijf het zeggen

Het is nog steeds een pittig manneke hoor maar hij krijgt nog steeds hulp bij ademen en zelfs wat meer zuurstof omdat hij last heeft van een verstopte neus en slijm in zijn longen

Hopelijk gaat het met jullie goed en doen jullie rustig aan

Dikke knuffel van mij en Levi

heb trouwens bij de oktober mamma's ook een berichtje achtergelaten voor Klusser

Na het lezen van het berichtje dacht ik tjee Char je hebt wel geluk hoor een kindje dragen is echt niet niks
    sjught

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Goedemorgen allemaal,

Ben vandaag vrij, maar had net een telefonische vergadering, dus dacht... kan ik net zo goed even bijlezen.

Ga zo even bloedprikken en naar mijn ouders dus hou het kort:

Aerosleep: nee daar doen we niet aan. Ik geef heel makkelijk veel geld aan dingen uit, maar dit vind ik echt geldklopperij. Het is bewezen dat wiegendood met op de buik liggen te maken heeft. Nou dan leg ik haar op haar rug en de eerste weken draait ze zich echt nog niet vanzelf om.

OktoberMama's: wat erg zeg... ga zo even snel lezen.

Onze meubeltjes zijn net gebracht. Hele hal staat vol met dozen! Kinderwagen enzo laten we voorlopig nog ingepakt. Staat alleen maar in de weg. Rest sleept mijn mannetje vanavond naar boven. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het allemaal staat.

Nou ik ga van mijn vrije dag genieten. Was bang dat ze laat zouden komen, maar had geluk. Lekker vooraan in de route.

Groetjes allemaal!

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden.
    Hier op zich aardig geslapen.
    Gisteravond het bed verhoogd, is een stuk beter met in en uit stappen.
    Gelijk maar weer een keer het voedingskussen in bed gesleept en toen in 1 ruk door geslapen tot 05,00 uur. Stond toen een mauwende poes voor de schuifdeur, dus ging haar maar eten geven zodat ze stil zou zijn.. zag ik dus dat de hond in huis had gepoept..bah.. maar ja kan hij niets aan doen. eergister een wormenkuur gehad dus dan krijgt hij meerdere keren per dag spuitpoep.. dus maar even opgeruimd en terug naar bed. een paar keer wakker geweest en weer in slaap gevallen tot 10,00 uur.
    Straks weer naar de fysio.

Parr, mooie echo´s !

Ingetje, heel erg voor de okt. mama. ben er weer stil van.

Miranda, gefeliciteerd !

Chaartje, dikke knuffel voor jou en levi terug.

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik kreeg zaterdag ook een leuke opmerking van een vriend. Ja vroeger was je echt een lekker ding, nu ben je meer een waggelende pinguin....

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Miracle, sterkte met je moeder!

@Wupje, ik wist ook niet dat het kon…eigenwijs kind ook. Volgens mij kan je overal een rondleiding krijgen..ze hadden ons gezegd dat we in een weekend moesten bellen omdat het dan meestal rustig is. We waren er nu toch en het was rustig dus kregen we meteen een rondleiding. Moet zeggen dat ik het wel prettig vind om te weten waar ik straks kom te bevallen. Als er geen complicaties zijn kan er voor kiezen om daar in bad te bevallen.
    Leuk cadeau gevonden voor je vader?

@Pupke, succes met je dieet..klinkt op zich wel goed.

@Miranda, is het een zenuwbeknelling vanuit de rug of weet je dat niet? Vervelend hoor! Hoop dat je snel terecht kunt bij de fysio.

@Parr, hij of zij mag ook nog wel ongeveer 8 weekjes blijven zitten ;) Kan je er nu weer tegenaan en goed luisteren naar de fysio ;) Gek mens die oude :D Enne eigenwijs kind hoor..wel leuk dat je terug mag komen volgende week, wat lief die bolle wangetjes!

@Ingeltje, pff inderdaad heftig om zoiets te lezen.

@Jannes, veel plezier met de meubeltjes in elkaar zetten :D

Jeetje wat voelt de kleine anders nu hij of zij in een stuit ligt. Normaal zie ik getrappel net onder mijn (.) (.) en in mijn zij..nu alleen nog in mijn schaamstreek…lijkt wel alsof de kleine er al half uithangt…hoop dat het snel weer terugdraaid!

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @janes ben het niet helemaal met je eens over wiegendood ze weten niet waardoor wiegendood komt zo vertelde verschillende mensen mij met ervaring en er zijn verschillende risico's die ze dus noemen waaronder buikslapen maar het is niet bewezen dat je daar wiegendood van krijgt, mijn zoontje leeft nog steeds en slaapt al vanaf denk ik 4 weken op zijn buikje anders sliep ie echt niet.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou van je vrienden moet je het hebben :rolleyes:

Deel Deze Pagina