September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen girls! :D

Hier weer een redelijke nacht gehad sinds 3 dagen :whistle: ben wel even wakker geweest omdat de buren me toch een knallende ruzie hadden! Schrok me rot! Dacht even die 2 maken elkaar af! :rolleyes:

Ben nu even bezig om alle nieuwe kleertjes van de kleine uit te wassen.. en te sorteren op maat!
    Vind het zo leuk om bezig te zijn met al dat kleine spul :D maakt het wachten op het wondertje wel wat moeizamer, want dan krijg ik er steeds meer zin in!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Veel plezier op vakantie! Waar ga je heen?

Hahaha tweety.. nog zo'n leuk oma-verhaal!

Sunshine..wat naar dat je zo misselijk bent... hoop dat t gauw over gaat zeg..

Chaartje: wat een lieve banner heb je! Klein donker mannetje ;) (Die wou ik ook altijd... maar ja, dan moet je wel een mooie donkere man als vader kiezen, wij zijn helaas 2 bleekscheetjes... maar een blank kindje zal vast ook heel mooi zijn :) )

Jannes, leuk! je meubeltjes zijn er, hoera!

Ooooh! FOEI!

Tweety, ik ben het wel met Jannes eens dat buikslapen het risico verhoogt, dat wordt ook overal vermeld. Dat betekent echter niet dat IEDER kind die op zijn buik slaapt dood gaat. Het is gewoon fijn dat het met jouw zoontje goed gegaan is!
    Maar ik zou het persoonlijk ook liever niet doen...

http://www.veiligslapen.info Deze link legt het volgende uit:

Leg je baby altijd op de rug te slapen.

Het veiligst slaapt een baby op de rug. Uit zijligging rolt een baby al na een paar weken gemakkelijk op de buik. Leg je baby nooit op de buik te slapen. Niet één keer. Ook niet om te troosten. Soms is er een reden om van dit advies af te wijken. Doe dat alleen in overleg met uw arts. Ga, als je denkt je kind een huilbaby is, meteen voor advies naar het consultatiebureau.

Het is wel goed om je kindje regelmatig op de buik te leggen als het wakker is en er iemand op let. Je kind enkele malen per dag een kwartiertje laten ontdekken en oefenen is goed voor de motorische ontwikkeling. Als een oudere en gezonde baby zich eenmaal vlot om en om kan draaien, en bij het slapen zelf kiest voor buikligging is het niet zinvol daar tegenin te blijven gaan. Let er dan wel extra op dat het bedje veilig is.

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    In ons land zijn baby’s eeuwenlang altijd op de rug te slapen gelegd. Met uitzondering van een periode in de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw, toen vanuit Amerika een voorkeur op kwam voor buikligging. Nederland behoorde tot de landen die toen ook buikligging gingen adviseren. Oplettende kinderartsen zagen na enige tijd een forse toename van baby’s die in buikligging overleden. In Nederland leidde een eerste onderzoek in 1987 al tot terugkeer naar de rugligging, de rest van de westerse wereld volgde later. De ommekeer was tevens het startsein voor een nog steeds voortdurende reeks onderzoeken die hebben geleid tot de adviezen die op rij zijn gezet in Veilig Slapen. Deze adviezen worden nog steeds in kleine stapjes uitgebreid en verfijnd.

Aangeraden wordt om de aanbevelingen in hun geheel te volgen om voor je baby een zo veilig mogelijke situatie te scheppen. Boven twijfel is verheven dat buikligging riskant is voor een slapende baby; een infectie (bij voorbeeld een verkoudheid) maakt dat risico nog groter. Daarom is het verstandig om je baby zo snel mogelijk aan rugligging te wennen. Gewenning heeft effect, dat is aangetoond.

Als een baby groter wordt, gaat hij draaien. Draaien naar de buik in de fase waarin de baby daarmee nog geen of nauwelijks ervaring heeft opgedaan, levert een risicomoment of -periode op. Daarom is het raadzaam om je baby als hij wakker is, op de buik te laten ontdekken en oefenen wat hij kan. Doe dat enkele malen per dag een kwartiertje, terwijl je er een oogje op houdt. Gemiddeld met 5 maanden kunnen baby’s draaien, maar een heel vlotte baby lukt het soms al met 3 maanden. Extra waakzaamheid in de beginperiode is aan te bevelen.

Je kunt het risicomoment van draaien ook wat vertragen tot de baby wat sterker is door een babyslaapzakje te gebruiken met eventueel een stevig ingestopt laken dwars over heupen en beentjes. Hou daarmee op als je baby zelf om en om kan draaien.

Niet alle baby’s houden zich aan wat wij verstandig vinden, en een behoorlijke minderheid ontwikkelt toch een voorkeur voor slapen op de buik. Als je baby gezond is, zich normaal ontwikkelt in een rookvrije omgeving, en de overige aanbevelingen (veilig bed, dichtbij de ouders slapend, etc) worden toegepast, dan is het niet zinvol om je kind steeds terug te leggen op de rug met het risico dat je daarmee de slaap verstoort. Het is op zich niet ongewoon dat een slapende baby korte perioden met het gezicht omlaag ligt, waarna het hoofdje weer opzij draait.
    Een huilbaby is een verhaal apart, zie de vraag daarover.

4. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Zo overlegje weer gehad en artikeltje klaar, weer wat nuttigs gedaan vandaag! :D Probeer het vandaag een hele dag vol te houden, hopenlijk lukt dat.

@ Yule mijn man werkt in de apothekersbranche en die CAO is vanaf juni vernieuwd.
    @ Chaartje fijn weer wat van je te horen! :D Dikke knuff aan jou en Levi!
    @ Kaatje fijn dat je in elk geval goed geslapen hebt, ja idd die beestje kunnen er ook niet altijd wat aan doen......maar het stinkt zo of niet? :rolleyes:
    @ Krisstel fijn om te weten! Dan ga ik toch ook eens bellen of we eens mogen kijken.
    @ Jannes fijne dag vandaag!

Cadeautje voor mijn pappie hebben we ook gevonden. We gaan een bootdagtochtje maken vanuit Maastricht en dan richting België. Dat vind hij zeker leuk, door een aantal sluizen en dan nog wat uitleg over de streek. Hopenlijk is het goed weer die dag (19 juli)

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pfffff ik heb mijn beweging voor vandaag weer gehad...

Ken je die grap met die Olifant en die Muis? Drie maal raden welke van de 2 ik was.... oef...

Tripper (ons lieve poesje) kwam opeens binnengestoven in de huiskamer. Kijk ik naar haar.. zie ik een heeeel klein olifantje (nee Muis dus.. nu weet je welke van de 2 ik ben!) in haar bek. Ze liet hem weer los en hup! erachteraan en weer in de bek. Oei dat vond ik heel zielig dus ik als de wiedeweerga die muis redden.. Tripper gevangen en naar buiten gedaan en ook Doerak kwam de muis bekijken, dus ook die eruit. Vervolgens volgde een kat-en-muis spel (hmm wie ben ik nu weer denk je? :rolleyes: ) en ik onder de kasten, stoelen, tafels echt alle hoeken van de kamer gehad. Gevangen.. weer ontsnapt.. spannend hoor hihihi :)
    Na een half uur eindelijk de muis uit de deur kunnen jagen.. hop! sprong zó over de drempel en de wijde wereld weer in. Ik heb een muis gered! Hoeraaaa!
    (aaau en nu spierpijn en kramp in mijn been)

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ooooh, wat lief dat je dat muisje gered hebt.... (om vervolgens opgegeten te worden door de buurkat :evil: ) :)

Nee hoor, grapje! Hij is je vast heel erg dankbaar. Misschien was het wel een moedermuis met een muizennest.

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahahah daar dacht ik ook gelijk aan hihihi, maar dan doe ik gewoon naïef en weet ik zéeeeker dat ie heel gelukkig wordt!

Oh en als het een mamamuis was... shit, dan heb ik haar door de verkeerde deur naar buiten gedaan.. ze kwam met Tripper via de voordeur en is via de achterdeur vertrokken. Kut.. moet ik nu door alle tuinen die muis toch weer gaan zoeken en haar vóór er uit laten.......

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    heey heey

hier even een snel berichtje van mij.
    Ben vanmorge bij de verloskundige geweest , en alles was weer prima bloeddruk en urine was oke.Baarmoeder groeide goed en lag precies op schema.De kleine lag nu weer totaal anders als de vorige keer , nu met der hoofdje bij me ribben , ruggetje aan de rechterkant en voetjes richting me ehh.. doos. Heb ook weer ff het hartje gehoord , wat is dat toch een heerlijk geluid.Ben precies 1 kilo aangekomen en de verloskundige zei al dat we geen 4 kilo wegende baby hoefde te verwachten aangezien ik heel slank ben en vriendlief ook.
    Dus kortom alles was perfect.

Moet 16 juli weer terug komen en krijg dan ook een echo ivm placenta (ligt bij mij tegen baarmoedermond aan) om te kijken of die niet verschoven is.
    Dus wil een van jullie mij misschien op de lijst zetten voor
    16 juli vk+echo ?
    Tnxss !

Van me moeder hebben we nog niks gehoord dus of ze zijn nog bezig , of ze slaapt nog.

9. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    funny moet ik je vriend op zijn hoofd slaan

pfff ik las een paar x pagina's terug over sex
    me hele sex drive is terug

mar ja nu ben ik single das toch weer ff minder

haha ingeltje cute he
    ja tuurlijk jouw baby wordt zeker een poppetje

thnks vooor de knuffels

10. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Wij hebben hier heerlijk uitgeslapen vandaag!
    Gisteren was het toch allemaal wel vermoeiend voor me.....de visite voor mijn man's verjaardag. Terwijl er bijna niemand is geweest....maar goed.

Ik heb allemaal leuke spulletjes voor de kleine via internet besteld, nu begint het ergens op te lijken. IK merk wel dat ik het moeilijk in te schatten vind, wat je nu precies allemaal moet hebben. Heb wel van die babyuitzetlijsten bij de hand. Maar je weet niet wanneer de kleine komt, wordt het een kleintje, is het warm weer of niet....moeilijk hoor. Hoe doen jullie dat?

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Daar heb je hele leuke apparaatjes voor hoor! ;)

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik ga niet in discussie over wat wel enniet waar is wat betreft wiegen dood maar er zijn geen officieele bewijzen en oorzaken ze weten niet precies wat wiegendood is. ze noemen het zo omdat baby's tussen de 3 weken en 1 jaar overlijden in de wieg. ik weet dat er over buikslapen wordt gezegt beter van niet en dan niet ieder kind die op zijn buik slaapt overlijd maar het is niet bewezen en dan bedoelde ik te zeggen. hier nog meer dingen die de risico's zouden verlagen.

de baby in rugligging laten slapen,
    niet roken in omgeving van de baby,
    de temperatuur van de slaapkamer van de baby rond de 18°C houden (niet hoger),
    niet teveel dekens op het kind leggen (minder druk op het lichaampje),
    niet roken tijdens de zwangerschap,
    borstvoeding geven.

maar niks is bewezen ik heb geen borstvoeding gegeven bij mijn zoontje dus ben ik dan een onveilige mama? nee toch. het is jammer dat ze de aankomende mama's vaak zo angstig maken met sommige dingen.

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    voor die apparaatjes hoef je ook niet single te zijn hihi :oops:

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hihihi inderdaad! Hahaha... best fijn :)

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Wat betreft het buikslapen. Ik sliep vroeger altijd op mn buik. Ik kon al heel vlot draaien. Mn moeder kon me zo vaak terug op rug of zij leggen als zij wilde, een paar minuten laten lag ik weer netjes op mn buik. En ik leef ook nog.
    Maar wat ik me altijd afvraag bij het op de rug laten slapen is wat er gebeurd als de baby ineens moet spugen. Stikt de baby dan niet? Ik vind dat een eng idee van de kleine op de rug laten slapen.

16. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Dag dames!

Moet even wat kwijt: IK BEN VANDAAG 30 WEKEN ZWANGER! Zo, dat is een fijn gevoel, de '3' zit erin :)
    Heb ook maar gelijk een buikfoto gemaakt zonet; ik zie niet echt verschil tussen nu en 2 weken geleden...

Verder alles goed, druk met inpakken bezig. Zometeen nog even een reismandje en halsbandje voor onze kat kopen. Hij moet natuurlijk ook mee naar het nieuwe huis ;)

Over ligging van de baby: 2 jaar geleden moest ons zoontje 2 weken lang op zijn zij slapen, steeds wisselen na elke voeding. Volgens mij is dat nu ook weer anders en mogen ze op de rug (?). In NL zijn ze zo wisselend steeds met al die 'voorschriften'.

Fijne dag!

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @lise idd mijn zoontje moest ook na elke voeding op zijn andere zij liggen en na 2 weken mocht ie op zijn ruggetje maar dit wilde meneertje niet het eigenwijsje hihi.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lindaa.. en heb je je buurvrouw al voorbij zien lopen?Weet je zeker dat ze elkaar niet hebben afgemaakt :)
    Ik wil wachten tot 20 juli met wassen,maar of het gaat lukken, heb er zo'n zin in !

Wupje, ja stinkt gigantisch, en toen ik net thuis kwam kon ik weer opruimen.. heb gelijk een stuk minder trek in mijn mona-alleltaart toetje
    Leuk kado voor je vader !

Ingetje, weer een goede daad verricht vandaag ! Arm muisje

Miracle, gelukkig alles weer goed bij de vk.

Chaartje, sex-drive? loopt er geen leuke verpleger in het ziekenhuis rond? :)

Lise, jeee de 30 weken bereikt :whistle:

19. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    hoi hoi..

@Chaartje fijn dat Levi het nog steeds goed doet ;) Dikke knuf terug voor jullie!

@Jannes wat leuk dat de meubeltjes er zijn :D Geniet van je vrije daggie ;)

@Tweety mijn zoontje sliep ook al snel op zn buikkie. Heb er zelf ook nooit een probleem van gemaakt, maar mn omgeving pff.. Maar ook hij leeft nog steeds en is nog steeds een buikslaper net als zn mama :D

@Lindaa lekker dat je iets beter hebt geslapen. Vervelend dat je buren dan net weer ruzie moeten maken :(
    Ja leuk is dat he met de kleertjes e.d. bezig zijn :D

@Wupje leuk dat jullie zo'n tocht gaan maken als cadeau voor je vader :D

@Miracle fijn dat alles weer ok was bij de VK ;)

@Steen lekker dat je even kon uitslapen!
    en vwb de kleertjes..het is ook lastig, je weet totaal niet wat voor weer het tegen die tijd is. Mijn broertje is in september geboren en het was toen zo heet dat hij gewoon in zn rompertje lag, maar het is ook vaak genoeg stuk kouder in sept. Zorg gewoon dat je aantal dingetjes met lange mouwtjes hebt, een vestje o.i.d. en weet je, wat je niet hebt maar tegen die tijd wel nodig blijkt te hebben is zo gekocht hoor ;)

@LIse gefeli met je 30 weekjes. Mooie buikfoto weer. Je buik lijkt iets hoger..

Ga even lekker op de bank liggen voordat mn kleine man weer wakker wordt..

20. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @tweety; ons zoontje ging volgens mij toen wel op de rug liggen. Inmiddels is hij al tijden een echt buikslaper, net als zijn papa. Op een andere manier gaat hij echt niet slapen :)

@sunshine; klopt, mijn buik lijkt hoger te liggen. Nu moet ik zeggen dat de echoscopiste gisteren zag dat de beebs onder elkaar liggen, niet naast elkaar. Daar zou het misschien aan kunnen liggen. Ach, wat maakt het uit ;)

Zo, ga nu echt naar de dierenwinkel en daarna een tukje op de bank doen, ben best moe!
    XXX

Deel Deze Pagina