September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wauw Delayla, hoe kom jij aan zoveel uren kraamzorg joh!?

Hahahaha Sunshine die telefoon in de vijver... leuk zeg, kinderen. Ik wacht er nog even mee denk ik ;)

Kaatje
    fijn dat de ringen er zijn, weer een zorg minder! Wauw.. samen op yoga! Mijn mannetje voelt zich er veel te ongemakkelijk bij. Helaas :(
    Maar gaat wel gewoon mee naar de partnerlessen hoor en doet echt zijn best!

Yule hoe is het met je riedel in je gat? Whoehaha wat een uitdrukking!!

Ydnic: coole confrontatie.. ik wou dat ik dat soort dingen ook kon.. ben ik veeeel te soft voor

IrisB: soitsoitsoitsoit wat is het toch een leuk woord ;) Onze nieuwe slogan!
    Leuk dat je zussie weer in de buurt komt wonen!

Miracle; fijn dat je mama weer okee is. Spannend zo lang te moeten wachten.

hihihi die Funny, je kleintjes luisteren al naar je.. beginnen gelijk te bewegen!

Tinkerbel: hey idd Jale al heel lang niet gezien. Zit ze ook niet in NL nu? Ze zou hier naartoe komen, maar wanneer ook alweer?

Mica: wat bedoel je met stappen? Uitgaan? Die tijd heb ik gehad hahahaha van 16-23 veel gedaan, maar nu ben ik al gesetteld en burgermeisje

2. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    even ego-berichtje...

net terug van de gyn...
    onze meid is kerngezond.
    ze is ong 30cm groot, en ze weegt iets meer dan 1kg.

maar toch nog even een teleurstelling voor mij onze meid ligt in onvolkomen stuit.
    ik had zo graag een natuurlijke bevalling gehad, en nog liefst een onderwaterbevalling...
    maar zal waaschijnlijk een keizersnede worden...
    Dus ben we erg teleurgesteld...

3. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    ben ik ook weer een keer.

ik heb bij alle 4 een badje gedaan. De oudste 2 vondene de tummy tub niks, en gingen de hele tijd staan. Dus de rest heb ik niet eens geprobeerd.

Ik ben gisteren begonnen met de kamers. Jikke is bij de jongens op de kamer gaan slapen, lekker met z'n 3-en dus. Hanne is op Jikkes kamer gekomen (de kleinste kamer, waar maar 1 bed kan staan), en de baby komt op onze kamer, op de plek waar Hannes bed stond. Dit alles is tijdelijk, want Pieter is begonnen met de trap naar zolder, zodat wij daar kunnen gaan slapen. Dan gaan Hanne en de baby op onze kamer en Jikke weer naar haar eigen kamer. Een heel heen en weer gevlieg maar voor nu de beste oplossing. De commode staat ook op Hannes kamer, en daar komen ook de kleren en beddegoed van de baby.

Afgelopen dinsdag ben ik bij de bedrijfsarts geweest. Die heeft het advies uitgebracht dat ik nog wel kantoorwerk kan doen. De volgende dag (erg snel) belde het UWV. Die heeft me volledig ziek gemeld. Nou belde gisteren mijn hoofd op, en omdat de bedrijfarts heeft gezegd dat ik nog wel kantoorwerkl kan doen, ik een collega van mij wel kan bellen die het regelt, zodat ik de aankomende 2 weken (tot mijn verlof) dat nog wel kan doen. :evil: :evil: :evil: baal er wel van. Ben al 3 weken niet meer aan het werk, en nou moet ik die knop weer omzetten.

Maar goed, vandaag voor het laatst opgepast op mijn oppaskindjes, de kids hebben nou vakantie, dus ik ga steeds meer dingen afstrepen tot de bevalling.

mijn leventje is weer bijgeschreven, nou weer voetbal kijken met de jongens (zucht).
    groetjes, jikke

4. Delayla

Delayla Actief lid

5 jun 2007
    303
    0
    0
    @ingeltje, ik krijg standaard 49 uur en daarbij aangevuld tot 60 uur in verband met bekken instabiliteit en afhankelijk van hoe dat gaat na de bevalling nog 20 uur huishoudelijke hulp.

Vind het ook erg veel en vraag me af of ik er dan op dat moment wel op zit te wachten om zolang een vreemde in mijn huis te hebben, maar mijn menntje kan geen vakantie nemen dan dus wachten gewoon even af hoe het lichamelijk allemaal lopen gaat.

5. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Parr, das waar maar ik voel weer het oude vertrouwde getrappel boven in en niet meer onderin..aangezien je het gisteren ook over dwars zag liggen moet het wel weer teruggedraaid zijn :D Vind het trouwens wel grappig dat de vk vol overtuiging zei dat het de billen waren terwijl later bleek dat het het hoofdje was.

@Dorientje, fijn dat alles goed is…de kleine meid kan toch nog makkelijk draaien of niet?

@Ingeltje, we moeten nog 3 weekjes..schiet op hé :D:D

@Anno, succes morgen.

@Yule, heb je ook voornamelijk mannelijke collega’s? Ze doen bij mij ook alsof ik niet zwanger ben en alles maar gewoon moet kunnen (het liefst nog iets extra)..snap het af en toe ook niet. Hier af en toe zo’n hard gespannen gevoel in de buik bij het lopen..merk wel dat als ik een beetje doorloop dat het minder wordt (was maandag ook de tip met de gym)..maar ja als het niet kan dat houdt het op.
    Ben je er uit gekomen met je werkgever?

@Delayla, wel super dat je zoveel uur krijgt…:D

@Sunshine, dat is inderdaad laag zeg…pff. Haha die doet het nu ook niet meer…hihi

@Kaatje, gaat snel ja nog maar een maand. Leuk dat de ringen binnen zijn…:D Ik heb er ook wel eens over na zitten denken omdat ik best wel druk ben van nature. Mijn moeder vindt het erg ontspannend.

@Wupje, leuk zo’n partnerles..we hebben hem 28 juli..ben zo benieuwd.

@Ydnic, goed dat je het gezegd hebt…hopelijk flikt ze het niet nog een keer.

6. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Morgen de intake met de kraamzorg..ben erg benieuwd.
    Vinden jullie het kunnen dat wij vragen of er iemand kan komen die niet rookt? (Ik ben er namelijk super allergisch voor..maar wil ook eigenlijk niet dat iemand die rookt lekker met ons kind zit te pakken)...of is dat heel egoistisch?

7. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Ik hoop dat ze nog draait, maar de gyn wis er niet echt veel over te zeggen.

En mijn vriend die heeft zoiets van nou ja waar maak je een probleem van?
    Je hebt geen weeën, je bent er zo vanaf... :confused:
    Wil maar niet begrijpen dat ik helemaal geen keizersnede wil, hij vind dat ik maar niet zo moet zagen.

Ik hoop dat ze nog draait, maar heb momenteel echt een dipje... :cry:

En er is niemand die echt begrijpt waarom...

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @dorientje je heb nog ruim 11 weken te gaan dus ze kan nog draaien of ze kunnen een draaipoging doen of kan dit niet?

9. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Dorientje, fijn dat jullie meisje mooi op schema ligt! inderdaad wel balen een stuit, maar draait ze bij jou ook niet meer?

Onze kleine ligt ook al helemaal ingedaald, dus zal ook niet meer draaien, ligt wel gewoon in hoofdligging hoor. Dus ik weet niet of dat bij jou ook is.

Krisstel, ja joh natuurlijk dat mag je zelfs eisen! Succes!

10. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Dat is hier dus het probleem...
    In België krijg je gewoon geen informaie als je ook niets vraagt...
    Was daarnet een beetje overdondert...
    En wist niet echt goed meer wat vragen.
    En de gyn was het briefje voor te betalen al aan het schrijven, en toen stonden we al buiten...

Hier in België worden bijna geen draaipogingen of stuitbevallingen gedaan...

11. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Effe wat kwijt...

Ben gewoon razend op mijn vriend.
    Zijn reactie van hiernet: "met erover te zagen gaat ze niet draaien hoor", " je moet zo lastig niet doen"
    en toen zijn blik weer gefocust op tv...

Srry voor het klagen, maar moet het even kwijt.

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @dorientje mijn vriendin heeft ook een stuit kindje gehad. ze hebben een draaipoging gedaan en die lukte niet omdat ze al tussen de bekken lag. ze heeft uiteindelijk voor een keizersnee gekozen ze mocht kiezen na 38 weken wat ze wilde of normaal of kz. op internet kan je misschien veel info vinden over voors en tegens.

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey Dorientje! Fijn dat het okee met haar is. Maar kunnen ze nu dan al zien dat ze in stuit blijft liggen? Is dat niet heel vroeg?
    Heb zelf hier het idee dat mijn ukkie ook al heel laag ligt bij mij, maar officieel duurt het nog paar weekjes dat ze positie innemen dacht ik

14. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    @Ingeltje: ik hoop in ieder geval dat ze nog gaat draaien...
    Maar dat is hier het probleem vind ik...
    Je hebt niet echt de kans om wat te vragen...
    Een klodder gel op je buik, even overgaan met echo, even geluid op voila dat is het hartje.
    Een rol papier in je handen, je buik afkuisen, en betalen...
    En dan mag je naar het secretariaat voor een volgede afspraak...

Voelde me vandaag net een nummer bij de gyn...

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Krisstel: ik heb niet zoveel met mijn collega's te maken, wel mijn supervisoren, zij zijn man of vrouw zonder kinderen. Dus ja, het wordt wel eens verkeerd ingeschat hoeveel (weinig) je nog kan.

@Ingeltje: de riedel is iets minder geworden hoor! Maar hij zit 'r nog. :)

@Jannes: ooooh, jullie moeten ook nog heel veel doen! Geboortekaartjes was ik nog vergeten te noemen idd.

@Dorientje: jeetje meid, ik kan me je teleurstelling wel voorstellen. Het kan nog zijn dat ze spontaan draait. Maar wat een horkerige opmerking van je vriend zeg! Alsof je zit te wachten op een ks! Tuurlijk heeft hij gelijk dat het erover hebben niets veranderd, maar je zit er gewoon erg mee! Het liefst heb je toch een natuurlijke bevalling, dat snap ik heel goed! Misschien vindt hij een ks een prettiger idee, geen bevalling en alles, dus is het voor hem niet zo'n probleem. Maar voor jou wel en dat is belangrijk! Hopelijk kunnen jullie het er nog over hebben als de gemoederen wat bedaard zijn....
    Kun je niet naar een andere gyn? Eentje die meer tijd maakt of in ieder geval tijd voor vragen heeft?

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Precies wat Yule zegt Dorientje. Jouw vriend zal idd denken (zo denken de meeste mannen nou eenmaal) dat het voor jou juist fijn is! Geen pijn en 'lekker makkelijk eruit laten halen'! Dat er een emotipnele laag onder zit, dat zal je hem moeten proberen uit te leggen. Leg uit hoe het voor je voelt....
    Wel balen van die gyn.. wat een nummertjesbehandeling inderdaad

17. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Dorientje, niet leuk dat niemand je begrijpt. En we hebben het al zo moeilijk met veel te veel hormonen die door het lichaam gieren. En dan is zo'n opmerking echt wel het laatste waar je op zit te wachten. Bij mij lag de kleine met 27 weken wel al met het hoofd naar beneden maar mijn vk gaf toen wel aan dat het best nog wel anders kon gaan liggen omdat ze nog ruimte hebben om te draaien. Toen mijn moeder van mij is bevallen hebben ze mij tot 3x toe gedraaid en ik draaide meteen weer terug. tot een uur voor de bevalling toen ben ik toch zelf nog gedraaid. Er is hoop :)

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @lindaa mssn even heen bellen of het met enkele wel mogelikj is? Wij hebben ook de voorbeeld binnengekregen, ook leeg. Nu wil ik erheen bellen om te vagen over de mogelijkheid van de tekst want ik wil wel graag dat de gedicht aan de linker binnenkant wordt bedrukt... en de babyfoon heb ik al maar dat komt omdat je op de 9maandenbeurs extra korting kreeg ;)

@2konijntjes welkom!

@marielle ik heb een tummytub maar dat komt omdat mijn Szus het meebracht met de hele lading die zij voor mij had. Weet neit of ik het ga gebruiken, vind het een beetje eng.... maar volgens Szus als je hem vult met water heb je precies genoeg voor in het badje ;)

@dorientje mooi dat jouw meid het goed maakt.. onvolkomen stuitligging? de beeb draait toch wel weer veel voor die tijd? zolang het niet ingedaald is? En tuurlijk snappen wij dat je liever het natuurlijke bevalling meemaakt, je maakt dan veel meer mee dan met een kz! jouw ventje is een kerel, die ziet alleen het makkelijker ervan ;) Jeetje wat een gyn! Kun je neit een andere nemen of zo? Ik vind dat ze wel heel makkelijk keuzes maken! een ks is echt laatste optie, als het kind nog gedraaird kan worden :rolleyes:

@jikke jeetje wat en gedoe met de besrijf arts en UWV :(

@krisstel volgens mij kun je dit gerust aangeven hoor! want als het niet uitmaakt maken ze dar wel regeltjes over voor jullie beiden! Laat je wel weten hoe de intake ging?

Zo de 2e avond bv cursus gehad en was ook weer erg gezellig! morgen naar de gamma wat verfspul kopen en dan kan ik een beginnetje maken. Souders gaan een lange weekend weg dus heb ik de zorg voor alle dieren hier op het erf. Dus moet wel op tijd uit :) morgen middag wel de boodschappen doen want elk jaar is hiet de triathlon dus zaterdag een ramp op boodschappen te doen, het dorp wordt volledig afgezet...

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Marielle, ik heb een gewoon badje. Sommige kinderen zijn rustiger in een tummy tub,maar als ze iets groter zijn passen ze daar toch ook niet meer in.

Mica..stappen wat is dat? haha doe dat al een jaar of drie niet meer.. Hou niet van al die drukke rokerige kroegen waar al die dronken gasten in je nek staan te hijgen. Bios ofzo vind ik dan weer wel leuk.

Dorientje, gelukkig ligt de kleine meid goed op schema..maar zit toch nog een kans in dat ze draait? en anders een draaipoging over een paar weken?
    En dat is geen klage, maar een domme opmerking van je vriend !

Krisstel, volgens mij kan je idd aangeven dat je iemand wilt die niet rookt. zo wil ik dus iemand die goed met dieren om kan gaan. wil niet dat mijn huisdieren door haar genegeerd worden ofzo, om jaloers gedrag te voorkomen.

Over Jale, alles gaat goed met haar en de beeb, ze is nog iedere dag op het forum,en leest dus ook mee maar alles gaat goed dus heeft niet veel nieuws te melden.. is dus ook weer een geruststelling.
    Jale, misschien handig om toch een buddy te nemen? zag dat je die nog niet had.

Ga nu snel mijn tanden poetsen en naar bed.

Trusten

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    heey meiden!

oh ben zo apetrots op de babykamer! die is nu helemaal af! hihi kan niet uit die kamer weg blijven!

ben ook gebeld door de kraamzorg, die komen op 11 juli een intake houden met me! nou ben benieuwd!

Ook ik heb een gewoon badje aangeschaft.. waarom? ja weet ik niet leek me gewoon beter!

Dorientje lieverd wat kl*te dat je vriend je niet begrijpt! wel mooi dat alles goed gaat met de uk, maar weer kl*te dat ukkie in een stuit ligt! dikke knuffel meis!

Deel Deze Pagina