September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Anna...jeetje nog geen zekerheid...wens jullie heel veel sterkte de komende weken. Er is inderdaad niets zo erg als onzekerheid.

Moet je deze via de huisarts aanvragen? Zit er wel over te denken wat ging net weer boven het toilet.. :(

@Jetty..gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Funny..ruilen? ;)

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Sorry Annna iklas net je stukje pas... jeetje das ook niet niets.... Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Sterkte!

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hebben jullie ook wel eens dat je een paar dagen wat minder misselijk bent? ik heb wel pijn in mn borsten en buik. Maar ben wel minder misselijk en moe lijkt het wel....

4. sinjo

sinjo Lid

18 dec 2007
    41
    0
    0
    Werkvoorbereider
    Westland
    Ja heb ik ook wel eens.. vandaag voel ik me gelukkig weer ellendig.. hihi.. ik zou me nog ellendiger voelen als het niet zo was..

@anna.. meid wat erg! En wat een onzekerheid! 4 weken is toch veels te lang. Zucht.. ik snap dat je wereld nu een klein beetje aan het instorten is.. maar houd goede moed.. je weet maar nooit.

5. dewie

dewie Actief lid

29 jul 2006
    100
    0
    0
    jeetje anna, wat vreselijk die onzekerheid.. veel sterkte!

6. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Anna, wat ontzettend balen dat je nog steeds geen zekerheid hebt... Frustrerend lijkt mij.
    Ik vind het ook raar dat ze vier weken als termijn aangeven, maar ik neem aan dat je, als je bloed blijft verliezen, je wel eerder weer terug mag komen? Ik heb veel aan je gedacht vandaag.

Hier gaat alles prima! Vanmiddag heb ik een informatief boek gekocht 'zwanger', een fotoboek 'het negen maanden wonder', creme van zwitsal voor buik en voor borsten en een zwangerschapsbh. Hopelijk helpt die een beetje, want zelfs stevig lopen doet al pijn bij me.
    Misselijkheid gelukkig (nog?) geen last van....

Funnyme, ik ben sowieso niet misselijk, dus kan je er niet mee helpen....
    Het komt vast goed!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ sinjo, wij zijn bijna 3 jaar bezig geweest,waarvan 2 jaar in de mmm
    Hele verhaal staat op www.freewebs.com/kaatje85 en dan "mijn kinderwens"

@ Annna, hoop zo dat je beeb het gewoon goed blijft doen en je over 4 weken een mooi hartje ziet kloppen.

Zo en nu ga ik ff lekker klagen. Bereid je voor haha.

Hier nog steeds knallende koppijn, en van die pijnlijke krampen in mijn benen.
    Mijn moeder is vandaag naar de Etos geweest voor iets homeopatisch tegen hoofdpijn,maar die hadden dat niet,dus door naar de apotheek.
    Die hadden capsules of tabletten,maar die moesten besteld worden en dat zou het eerst verergeren voor het beter ging.
    Heb dus maar zetpillen genomen, mag ik er 2 van per dag, of 6 paracetemollen. Dat zie ik sowieso niet zitten,dus neem zo een zetpil, uurtje naar bed en hopen dat mijn hoofdpijn zakt.
    Anders red ik het morgen middag en avond echt niet op mijn werk.

Morgenochtend komt MVM langs, ben benieuwd. Kwam net een vriendin langs,die vroeg " ben je nou niet zenuwachtig dat je weer een test moet doen"
    Er zal toch nog wel een tweede streepje komen? haha ik voel me op en top zwanger, dus dat zal wel goed komen.

Ging vanmiddag boodschappen doen bij AH, ging ik in de kassarij zowat van mijn graatje, daarna thuis snel gekookt ( wok), schep mijn bord vol en kreeg vervolgens geen hap door mijn keel. Beetje jammer.
    Zo dus maar weer twee crackers kaas.

Zo dat lucht op. Nog meer mensen die willen klagen?

Groetjes !

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Anna, die onduidelijkheid lijkt me toch vreselijk vervelend. Ik hoop op goed nieuws en zal aan je denken.

9. nikky

nikky Niet meer actief

kaatje morgenochtend komt moeders voor moeders ook hier langs maar ik moet toegeven dat ik net toch even een testje heb gedaan :oops: had er nog een liggen van clear blue die natuurlijk vet positief was....had ook niet anders verwacht want voel me op en top zwanger, maar wilde toch weer even de bevestiging

morgen ga ik ook even een afspraak maken bij de gyn ben benieuwd wanneer ik daar terecht kan...

anna wat balen zeg en dan zo lang die onzekerheid...ik hoop dat je over 4 weken een mooi kloppend hartje ziet

10. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Hoi Allemaal!

Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Mogen we maar lang op de roze/blauwe wolk zitten! (want de tijd vliegt voorbij!)
    Ik kom me bij jullie voegen. Ik ben op 22 september uitgerekend.

Groetjes
    Zanoni

11. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    @Anna jeetje wat naar meis. Je komt eigenlijk voor zo'n echo om duidelijk te krijgen en nu is het nog wachten. Bah! Ik ga heeeeeel hard duimen voor jullie!

@ nieuwe moeders, GEFELICITEERD! Welkom!

Hier gaat het prima. Nog steeds wel een beetje van de schrik aan het bekomen hoor! En moet ook eerlijk zeggen dat ik me eigenlijk niet echt zwanger voel. Wel af en toe vlagen van misselijkheid als ik honger begin te krijgen en beetje kramperig gevoel onderin mijn buik, maar verder niks. Heb ook helemaal geen pijn in mijn borsten. Je gaat je dan gelijk afvragen zit het wel goed? Hebben er nog meer meiden geen last van pijnlijke borsten?

12. HannekeR

HannekeR Actief lid

2 jan 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    Anna, wat een klote tijd voor je... hopelijk kan je bij je vk een snellere echo lospeuteren....

bij mij komt mvm vrijdag ochtend langs. heb het vorige keer ook gedaan. alleen hebben de buren en wij nu een gezamelijke voortuin en als ze dan die flessen neer moeten zetten in de tuin dan weten die dus ook gelijk dat ik zwanger ben....

afgezien van gevoelige tepels heb ik nog steeds geen zwangerschaps symptomen. ik heb dus geen last van misselijkheid of hoofdpijn ofzo. vorige keer had ik dat ook niet, dus ik word er niet echt zenuwachtig van.
    ik heb wel vaker last van evenwichtsstoornis dus daarvan weet ik niet of het 'gewoon' is of 'zwanger'. voor mijn vorige zwangerschap had ik met regelmaat verschrikkelijke hoofdpijn, maar dat ging weg toen ik zwanger was.
    ik had al grotere broeken omdat ik nog steeds te zwaar was (jojo effect na mijn zwangerschap en hernia) dus ik heb nog geen problemen met het niet passen van mijn kleren.

13. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @ief ik heb ook niet verschrikkelijk last van mijn borsten. Mijn tepels willen af en te verschrikkelijk jeuken. maar dat is ook echt het enige. En in alle boeken staat dat je op zich nergens last van hoeft te hebben, maar dat het wel een mogelijkheid is. dus maak je niet te druk.

net heerlijk gegeten en als toetje een hele grote bak vianetta heerlijk. proefde nog nooit zo heerlijk. haha

ga denk ik maar vroeg slapen. dus waarschijnlijk tot morgen.

14. @Jekkia: Dank je wel voor je compliment! En leuk dat je even langs kwam wippen. Ik had je berichtje in het gastenboek al gezien... :D
    Die van jou is trouwens ook een lekker ding! Mooie zwarte haartjes...
    Is ze te vroeg geboren? Ik zie dat ze een sonde heeft op een van de foto's en op het geboortekaartje...

@Hster: Ik ben na de bevalling in mijn zwangerschapsbeha blijven slapen. Hij is nu weliswaar wat te groot geworden, maar het slaapt stukken beter dan zonder...

@Annna: Ik had je verhaal ook al in het topic voor 35-plussers gelezen, maar nu beschrijf je het wat uitgebreider. Ik blijf keihard voor je duimen hoor!
    Ik heb een tabel gevonden waar de Hcg-waarden in worden vermeld:

Bron: www.freya.nl

@Zanoni: Welkom en gefeliciteerd! Maar wanneer je 22 september uitgerekend bent (ik ook... :D ), moet je je banner even aanpassen. Die maakt een rekenfoutje (deed-ie bij mij ook), want dan ben je nu 4 weken en 2 dagen zwanger. Ik heb mijn banner op 23 september gezet en toen gaf hij wel de juiste zwangerschapsduur aan...
    Maar even een 'brutale' vraag: Jullie dochter is 6 maanden oud en je bent in ronde 6 zwanger geraakt. Hoe heb je dat geflikt... :confused: ? Dan ben je toch weer erg snel na de bevalling ongesteld geworden en dan ook meteen voor een tweede gegaan? Of bedoel je met rondes alleen het aantal cycli dat je hebt gehad sinds de bevalling en niet de cycli waarin jullie serieus geklust hebben?

@Jetty: Ook jij welkom en gefeliciteerd!

@HannekeR: Je kunt de flessen ook zelf gaan inleveren bij het verzamelpunt. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan en dat wil ik nu ook weer doen de eerste weken. Ik had dan wel het voordeel dat het inzamelpunt vlak bij mij in de buurt is... :D
    Morgen maar gelijk bellen voor een afspraak!

15. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Zanoni wat zie ik nou gefeliciteerd je bent de 2e juli mama die weer zwanger is

16. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Welkom alle nieuwe zwangeren!

@Anna, erg vervelend zo'n echo, heb het zelf dus ook een beetje gehad, alleen was ik dan ietsje verder dat we wel iets konden zien. ik moest dan ook maar met 3weken weer terug komen, dat is nu gelukkig nog anderhalf week. Die weken gaan heel lang duren, ik duim voor jullie, dat het vruchtje goed mag groeien en dat je met 4weken een mooie duidelijke echo hebt!

Mijn dag vandaag was goed! heb me eindelijk sinds dagen echt weer goed gevoelt, wel moe, maar als dat alles is teken ik er voor. voel me zo naar met die misselijkheid. slaap lekker allemaal!

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Annna: jeetje wat een onzekerheid. Nu weet je nog niks zeker, niet positief en ook niet negatief... 4 weken is inderdaad wel lang zeg... ik ga er ook van uit dat je bij bloedverlies oid wel eerder mag! Laten we hopen dat het niet nodig is...! Heel veel sterkte met de onzekerheid, als je wilt spuien hier moet je dat lekker doen hoor!

@Jetty en Zanoni: welkom en van harte gefeliciteerd! f

Ik heb vandaag zo'n dag dat alles me tegenstaat. Geen echte misselijkheid, maar ik heb gewoon nergens trek in. Ik dacht vanmiddag lekker tonijn met pikante groenten uit blik op brood (hoe verzin je het? nog nooit gegeten... :rolleyes: ) maar toen ik het proefde hoefde ik al niet meer...! Vanavond witte bonen in tomatensaus + worteltjes uit blik + tomatensalade en augurk gegeten. Geen combi maar dat waren de dingen die ik nog wel weg kreeg. Bizar. Oja, en chocolade mergpijpjes.... oeps!

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zeg, begin jij nou al met die gekkigheid? Jij bent wel écht zwanger zeg :) (nouja...die pizza die ik vorige week opeens 's middags pakte was ook vrij vreemd getimed)
    Verder heb ik nog geen vreemde dingen gegeten. Dat deel sla ik maar over denk ik ghihi.
    Wel vreemde dagen zeg, in zo'n nachtdienst. Stond rond 15 uur op, dan wel avondeten gewoon rond 17:30 (je ontbijt zeg maar), toen weer zó moe dat ik maar weer ben gaan liggen, maar ik kan dan niet slapen. Dus om 22:30 naar werk gereden, doodop en beroerd van het rare eet- en slaappatroon. Maar nu ik aan het werk ben gaat het prima eigenlijk. De nacht zelf is heerlijk werken, geen ochtend, middag of avondmisselijkheid!

19. Littleme

Littleme Actief lid

25 okt 2007
    141
    0
    0
    Limburg
    *inbraak*

Annna: ik heb zelf ook roze / bloedverlies gehad in week 6 ongeveer.
    Ik had toevallig net van te voren een echo gehad voordat het begin, toen dachten ze al dat ik een paar daagjes te veel had geteld.
    Een week later begin het roze verlies, eerst alleen heeeeeel licht maar ik schrok er toch van.
    Dit heb ik 3 dagen aangekeken en toen het erger werd toch maar de huisarts gebeld.
    huisarts heeft ervoor gezorgd dat ik 2 dagen later toch nog een echo mocht maken.
    Toen was er nog steeds niets op de echo te zien behalve een vruchtzakje en iets wat heel misschien een dooierzakje zou kunnen zijn.
    In het ziekenhuis zeiden ze dat ik 2 weken later terug mocht komen om te kijken of het gegroeid was.
    Bij die laatste echo zagen we een super mooi beebje van de juiste grootte MET een kloppend hartje...

Al met al heb ik 6 dagen bloed verloren waarvan 2 dagen roze, 3 dagen rood en 1 dag bruin.
    Als ik terug tel klopt het precies met de volgende menstruatie die ik zou moeten hebben gehad ( hoor je vaker bij bloedingen ).
    Na die tijd niets meer verloren gelukkig en morgen mag ik al voor de 12 weken echo :)

Ik hoop dat je er iets aan hebt...
    Zolang je er geen ernstige buikkrampen bij hebt zit de kans er dus nog groot in dat het goed zit.
    Mocht je nog vragen hebben kun je me altijd per PB bereiken.

Oh ja, natuurlijk niet vergeten, ik heb vanaf het échte bloedverlies wel een korte bedrust gehouden, denk wel dat dat enorm heeft geholpen.

*uitbraak*

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Littleme, wat lief van je! Ik denk dat Annna daar echt iets aan heeft! Superfijn...

Deel Deze Pagina