September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Dag daems,

Ook ik heb last van een soort zenuwpijn in mijn billen, vooral als ik lang heb gezeten en dan moet lopen. Gelukkig belemmert het me niet echt, het is alleen een beetje pijnlijk.

Wat betreft het reageren op elkaar: ik vind dat we over het algemeen goed reageren op elkaars berichten. En als er een keer niet gereageerd wordt, dan voel ik me niet meteen achtergesteld hoor. Als het stelselmatig zou gebeuren is dat uiteraard een ander geval, maar dat kan ik me bij ons niet voorstellen.

Net weer even bij mijn zus geweest. Het gaat goed met mijn nichtje en elke keer dat ik haar zie en vasthou, krijg ik meer en meer het besef dat wij over een week of 11 ook zo'n lekker klein ding in onze armen mogen houden.

2. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Halloo!

Hier ook weer even een berichtje. Lees wel iedere dag mee met jullie hoor! Maar heb niet zo veel te melden. Alles gaat goed met de kleine en m'n buik groeit hard door! :)
    Volgende week maandag de 3D/4D echo en de dag erna een groeiecho bij de VK! Kan niet wachten! :D

3. @Yule: Dank je wel voor je update. Ik ben blij dat er verder geen ernstige dingen zijn gebeurd...

En wat betreft het wel of niet reageren op elkaar:

Ik ben het met Yule eens dat je eigen gevoel hierover meer zegt dan de realiteit en natuurlijk maakt het ook een verschil of je veel of weinig post.
    Ik kijk eens even naar mezelf: Ik lees en post geregeld, maar lang niet zoveel als de 'harde kern' hier. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat deze 'harde kern' meer op elkaar reageert dan op meiden die minder posten. Met een dreumes van 1,5 jaar, een baan en een huishouden heb ik gewoon geen tijd om fanatiek mee te kletsen en daarbij klets ik nog steeds op de twee topics waar ik al schreef vóór deze zwangerschap (al is de groep bij beide topics een stuk kleiner, dus dat is ook een stuk gemakkelijker bijhouden). Van mijn kant reageer ik dus ook lang niet op alles, want dan zouden mijn berichten voornamelijk bestaan uit een lange lijst reacties. Aan belangrijke gebeurtenissen zal ik echter nooit voorbij gaan, maar dat geldt voor een ieder hier. Ook reageer ik wanneer ik iets zinnigs aan een bepaald onderwerp heb toe te voegen.

Ik geloof absoluut niet dat er op een topic iemand bewust door álle andere topic-schrijfsters gemeden wordt. Het heeft denkt allemaal te maken met je eigen verwachtingen...

Ik vind het in elk geval prima zo... :D

Gisteren arriveerde ook het kraampakket. Nou, dat is dus écht geen doos om blij van te worden. De Blije Doos van Prénatal kan ik ook al gaan ophalen. Nou wordt het ineens wel echt hè...?

4. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    haay meiden!

Pff ben jaloers op de meiden met hun blije doos van de prenatal.. ik wil em ook :cry: hihi :)

reacties: mwah heb nergens last van, en er wordt toch bijna altijd wel gereageerd op iedereen, het komt wel eens voor dat iemand iets neerzet waarbij een reactie niet nodig is. maar naar mijn mening wordt er niemand genegeerd hier! Zo zit het groepje hier ook niet echt in elkaar!:D

Vandaag aardig wat harde buikjes gehad :(
    en last van zweetaanvallen en misselijk zijn.. toen ben ik even op vaderschaps.org gaan kijken wat dit was.. nou dit dus":

"Vanaf deze week kan je baby zich draaien om in de juiste houding te gaan liggen. Dit voelt de moeder meestal goed: de buiteling van de baby is duidelijk voelbaar en niet altijd aangenaam: zweetaanvallen, duizeligheid en pijn in de maag of het middenrif zijn eerder regel dan uitzondering. Pas over 2 of 3 weken wordt duidelijk of de baby netjes met het hoofdje naar beneden is blijven liggen, hoewel dat in de meest gevallen wel zo zal zijn."

lekker is dat dan hahaha! :rolleyes:
    Wel heerlijk dat ik de 30 wkn bereikt heb vandaag! :whistle:

5. Als jij twee weken verder bent dan ik, zou je toch inmiddels een mail moeten hebben ontvangen. Daarnaast zit er een brief bij de 'Wij Jonge Ouders' waar in staat dat je de doos kunt komen ophalen. Die brief heb ik nog niet ontvangen, maar de mail kreeg ik zo'n twee weken geleden...

6. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Heb het niet meegekregen wat er bij de oktober mama's speelt, maar denk dat het idd wel eens kan gebeuren dat iets over het hoofd wordt gezien. We zijn met zovele dat het ook bijna onmogelijk is om op echt alles te reageren.

Ben het met yule eens dat het persoonlijk is of je je het aantrekt ... of je hormonen natuurlijk. ;)
    Ik heb helaas niet de hele dag de tijd en het kletsen gaat zo snel soms dat op iedereen reageren bijna onmogelijk is. Of er is niemand online al ik tijd heb. :)
    Maar blijf zo nu en dan een poging doen en reageer natuurlijk op belangrijke zaken. Meelezen doe ik wel ... dus krijg wel alles mee.

@miranda ... jou klachten klinken als de mijne. Helaas worden de rug/bil/bekken klachten hier langzaam erger.
    Mijn fysio past de triggerpoint-therapie op mij toe en dat werkt goed. Loop inmiddel weer redelijk en de pijn gaat minder door naar m'n benen.
    Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen. We hebben nog wat weken te gaan namelijk.

7. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Ik heb helemaal niets ontvangen :( dat briefje van wij jonge ouders heb ik idd nog wel.. staat in dat je die rond je 7e maand kan ophalen (de blije doos) maar verder geen een bericht gehad.. hmz.. nu weet ik het ook niet meer HIHI

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @lindaa ... wat leuk om te lezen. Al heb ik het idee dat onze kleine nog alle kanten op draait.
    Anders even bellen over de blije doos. Ik heb hem al een paar weken geleden gehaald en hij is de moeite waard.

9. @Lindaa: Gewoon eens even binnen wippen bij Prénatal... :D

Onze uk draait geloof ik ook nog steeds alle kanten op. Gisteren bij de verloskundige lag mevrouw dwars, maar vandaag kan ik op dezelfde plekken geen hoofdje en billetjes meer voelen...

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    @diddl: ja dat gevoel heb ik zelf ook, maar heb wel sinds 2 daagjes nu last van die zweetaanvallen, en dat ik me zo ontzettend beroerd voel... misschien dat de beeb nu zijn plekje aan het vinden is?!

11. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Op vaderschap.org heb ik instellingen aangepast en zo kan ik per week zien wat er dus gebeurt met de baby of met mij.. en bij week 29/30 stond dus het bovenstaande.. hihi of het allemaal klopt weet ik natuurlijk ook niet, maar omdat de kwalen van mij wel overeen komen met de tekst d8 ik dat dat het dan best wel eens kon zijn!

12. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hier ook enorme opvliegers in combi met beroerdheid de laatste dagen. Ben dus niet de enige. :)
    Zal vanavond in bed eens proberen te voelen hoe ze nu ligt.

13. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

@Diddl, thanks voor je reactie. Best veel die er dus last van hebben.

Blije doos: ik heb half juni een mailtje gekregen dat ik hem kon afhalen. En Lindaa, jij bent zelfs 3 weken verder dan mij.. raar dat je nog niets hebt gehoord dan. Trouwens het klopte dus precies met jou 30weken wat je voelde en op internet las ;)

Kraampakket: heb ik nog niets van gezien. Maar ik heb die van Cyenna nog helemaal staan. Niets uit gebruikt, behalve de alcohol volgens mij.

Ik ga zo maar m'n bedje es opzoeken.. Is alweer 11 uur zie ik...

Trusten allemaal!

14. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    nou twijfel ik helemaal, wat kan ik het beste doen dan? even prenatal bellen en vragen hoe en wat?

15. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik zou idd even bellen Lindaa.

16. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Ja dat doe ik maandag dan direct maar even denk ik! ik ben ook benieuwd wat ik erin zit HIHI

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dussss.. je wordt ook nog vader? Bijzonder hoor!

Oh wat erg, nou ben ik ook al aan het klieren... is allemaal de schuld van Roshi, die begon met klieren! :p

18. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    :) Wordt al laat he ingeltje ... dan krijg je dat.

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    @ Roshi: [​IMG]

:):):)

Ben het helemaal met jou eens dus ook! Maar ik meen het, je bent wel lief, want je denkt aan iedereen!

Slaap lekker tuttebol :D

20. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Welk merk babyprodukten kopen jullie? Allemaal zwitsal mama's hier of gaan jullie voor een ander merk/huismerk?

Zal komende week eens gaan inslaan ... dan kan dat ook weer van het lijstje.

Deel Deze Pagina