September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wel veel Zwitsal omdat dat zo lekker ruikt, maar die van Albert Heijn ruikt ook goed!

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @mirandaT als ik waggel loop ik minder kans op dat ik die zenuwpijn in mijn billen krijg en de pijn alleen beperkt is tot mijn staart been. de ha vraagt jou waarschijnlijk om een been op te tillen en dan de andere. Zo komen ze erachter of het BI is of bekkenpijn...

@pupke mooi dat het goed gaat met jouw nichtje! ja komt nu allemaal dichtbij nu he :D die weken zijn zo om!

hier ook nog geen kraampakket, of krijg jij die echt in de 7e maand? aangezien de blije doos ook met 7 maanden was maar ik was 6...

bank liggen helpt niet, mijn rug doet nog zeer. wel heb ik de borduurstuk voor ukkie af! Nu alleen op ukkie wachten dan kan de datum, naam etc er bij op! :D

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik heb wat van appie eigen merk maar heb zel fook wat van de hema eigen merk gekocht. is toch uittesten straks wat jouw beeb het fijnst vindt...

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Goodmorning.

Ben er weer eens vroeg bij (heb ik steeds op zondag! :rolleyes: ) Ik kon om half 6 echt niet meer slapen en kreeg visioenen van ramen die gezeemd moeten, balkon geschrobd, badkamer en WC gepoetst etc.
    Ben er maar uitgegaan.
    Vriendje is nog steeds niet terug van Awakenings, hij crasht meestal ergens, dus die zie ik voorlopig nog niet denk ik.

@Lindaa: best leuk die vaderschaps-site. Ik kijk elke week eventjes wat er staat.
    @Diddl: ik heb goeie verhalen gehoord en gelezen over de HEMA- en ETOS-babylijn. Dat ga ik denk ik proberen. (heb al stiekem eraan gesnoven en het ruikt heerlijk! :oops: )
    Normaal vind ik Zwitsal echt verslavend maar sinds ik zwanger ben ga ik er van over mijn nek... echt heel raar. Heb de MAMA buikbalsem en zo 1 keer gebruikt, maar daarna nooit meer. Heb ook het geurbuiltje uit de kast gehaald want ik trok het echt niet!
    @Ingeltje: rust doet jou helemaal geen goed! Wordt je alleen maar klierderig van. ;) :evil:

Nou fijne dag allemaal! Ik ga zo poetsen geloof ik.

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi hoi allemaal,

heb ik gisteren net geschreven dat ik niet meer zoveel te schrijven heb de laatste tijd, lig ik gisteravond in bed, heb ik ineens wat vragen enzo die ik graag hier kwijt wil :)

Klossen Als je in het ziekenhuis gaat bevallen, moet je dan alsnog je bed op klossen zetten voor de kraamzorg??? Zo ja, die kan je huren bij zo'n thuiszorgwinkel of niet?

Kraampakket Wanneer krijg je die binnen? Ik zit bij Zilveren Kruis Achmea. Heb gisteren wel een brief gekregen van hun over krapte bij de kraamzorg in de maanden juli t/m september, maar nog niks over een kraampakket gehoord.

Kraamzorg Ik heb nog niks van mijn kraamzorgcentra gehoord ivm intake ofzo....Moet ik gewoon even rustig afwachten of moet ik van de week even gaan bellen?

Verder gaat het hier aardig ok. Kleine beweegt superveel. Ik heb het idee dat hij veel met zijn voetjes aan de linkerkant ligt en met zijn hoofdje rechts. Wel had ik vannacht (of vanmorgen 05:00) super last weer van mijn rug. Zo erg dat ik er niet meer van kon slapen. Heb toen maar een paracetamol genomen, na een uurtje ben ik weer in slaap gevallen tot 8:30.

@ iedereen Wel reageren op mijn berichtje hè? Straks voel ik me nog genegeerd :)

6. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Goedemorgen

Sow, Yule ook al zo vroeg wakker vandaag?
    Hier ook eentje om 5.30u omdat mijn vriend zijn wekker niet hoorde en Raven dus ook nog eens wakker werdt en niet meer wilde gaan slapen...

Ach, kun je alvast wennen aan het slaapgebrek dat er over een paar maandjes gaat komen ;)

Bah, tot komende vrijdag sta ik er thuis alleen voor, vriendlief is een paar dagen voor zijn werk in Maastricht.

*Nieuwsgierigheidsvraagje*
    Heeft iemand van jullie een eettick ontwikkeld?
    Sinds een paar maanden ben ik helemaal verslaafd aan de zwart/wit poeder (die gele zakjes met die beer erop)

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden, even snel spieken voor ik opgehaald wordt.

Yule, als je niet meer kunt lopen,dan duw ik je wel in een rolstoel goed

Foover, als er een maand niet gereageerd wordt wordt je idd van de lijst afgehaald om het overzichtelijk te houden. Hebben je echt pas een paar dagen geleden verwijderd,maar tuurlijk mag je er weer op

Lola, klinkt lekker zo'n vakantie !

Ydnic, zal je zo even accepteren voor de hyves

Jekkia, jou had ik al geaccepteerd. je krijgt hier geen melding van maar kan wel gewoon inloggen

Eva, geen nieuws is goed nieuws toch !

Overslaan. Sorry ik sla ook wel eens iemand over,lees er soms overheen,of weet er geen goede reactie op..
    Maar geloof idd niet dat iemand zich echt overgeslagen hoeft te voelen.. zijn een leuke groep als we ons vergelijken met andere groepen.

Lindaa, heb het hier vooral savonds in bed dat die kleine steeds de verkeerde kant op draait. voelt idd niet altijd even prettig

Diddl. heb hier van alles wat. een berg zwitsal, maar ook andere merken die ik voor mijn verjaardag heb gehad, kruitvat, weleda en dan die naturel ofzo uit het kraampakket

Zo heb alles gelezen,maar sommige overgeslagen..sorry.vriendje wil nog een klein beetje tijd samen dus die roept al 3x dat de thee koud wordt :)
    Meiden fijne dag en als ik nog fut heb kom ik na het eten nog even verslag uitbrengen van mijn vrijgezellenmiddag.

Liefs

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier Kaatje! Mijn dag was er 1 om niet te vergeten!

Ik ga ook gauw eten... maagje knorrrrrt

10. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Wat verschrikkelijk het nieuws van Chaartje te moeten lezen, ben even afwezig geweest en dan dit. Ik had echt verwacht dat die vechter het zou gaan redden, maar helaas. De hemel is een heldere ster rijker.

Chaartje heel veel sterkte om door dit diepe dal te komen en Roshi voor jou als buddy ook.

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goodmorning ladies! Zo ben ff druk bezig geweest Was wel om half 8 wakker geworden maar viel blijkbaar weer in slaap. Manlief had gisterenavond mijn rug ingesmeerd met tijgerbalsem en geen pijn meer :D alleen de andere helfft had ik geen last van en die doet nu wel een beetje vervelend, dus vanavond weer smeren. Maar het helpt echt giga! heb nooit eerer gebruikt! Manlief had gisteren ook zin hand/arm over mijn buik en ukkie reageerde daar flink op :) zals elke keer als papa er is... mssn iets om dinsdag te gebruiken als ukkie weer verkeerd ligt? Heb de dieren allemaal naar buiten gedaan en ga zo de wc structuurverven en hubbie nog enkele dingen schuuren in de keuken, dan kan ik daar ook verven.... Vanavond dienst van 19-23u

@yule ook druk bezig op zondag? ;)

@eva1983 volgens mij wel want ze moeten jou nog verzorgen.. maar zou bij de intake vragen. Ik heb Groen Land Achmea en heb mijn pakket nog niet, denk echt in de 7e maand. En de kraamzorg belt meestal rond de 7e maand voor intake want die vindt ook plaats in de 7e maand dus denk dat jij binnen een paar weken wat hoort ;)

@jekkia nee niet echt, wel dat ik meer naar fruitige dingen neig zoals fanta, snoep, yoghurt maar geen echte fruit :oops: maar heb niet echt een bepaalde tik naar iets..

@Kaatje veel plezier meid! en echt genieten he! :D:D

Zo vind het super fijn dat iedereen hier een fijn gevoel heeft :D

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Eva: ik denk dat ze je snel gaan bellen voor een intake. Ik werd gebeld toen ik 29 weken zwanger was en kraampakket kwam ook pas vorige week (29 weken). Dus ik denk dat je ieder moment aan de beurt bent!

@Kaatje: veel plezier vandaag! In ieder geval heb je redelijk goed weer.

@Allen: heb weer een nieuwe buikfoto van vanmorgen in mijn album gezet. Ik zie nu zelf toch weer verschil. Jemig, wat gaat dat nog worden! :confused:

@Jekkia: ha, niet de enige die zo vroeg wakker was.... ik heb nog de luxe dat ik zo mijn bed weer in kan rollen en dat heb ik dan ook gedaan van half 7 tot half 11... heerlijk!

Nu ga ik ECHT poetsen, want ik heb alleen maar gedroomd van de ramen zemen, koelkast schoonmaken, badkamer doen etc.
    Tenminste als mijn kleine meid het goed vindt, want ik word even helemaal blauw geschopt nu. Ook wakker daarbinnen?!?!?! :)

Oja, en ik ben vandaag 30 weken!

13. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Goeiemorgen ...

Jippie ... het aftellen is hier begonnen. Vandaag 30 weken!
    Zal Straks weer een foto maken.

@yule ... ben zelf gek op de etos babylijn. Billendoekjes, shampoo etc.
    Ruikt echt heerlijk.
    Enige wat ik van zwitsal wil is de haarlotion ... daar kan geen andere tegenop.
    De nesteldrang is dus toegeslagen bij jou ... sterkte. :)
    Mooie buik meid ....

@eva ... zal je niet negeren. ;) :)
    klossen ... bed moet idd op klossen voor de kraamzorg.
    kraampakket ... heb ik inmiddels binnen. Anders even bellen wanneer hij komt.
    kraamzorg ... kreeg vd een brief dat ze het telefonisch doen bij mij. Het kan dus nog bij jou.

@jekkia ... hmm ik eet alles. :oops: :)
    Maar vooral fruit, ijs en snoepjes ... heerlijk! Ach, we hebben nu een excuus hé. ;)

@kaatje ... snel naar je vriendje meid. Hij heeft z'n aandacht ook nodig. :)

@parr ... fijn dat het bij jou helpt. Veel smeren dus.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule.. 30 weken :whistle:
    En al aan het poetsen?

15. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Parr, wat gezellig zoveel dieren :D Nee bij ons niet..maar misschien bij jullie wel. Zij werd geopereerd en deed daarom nu alleen maar intakes.

@Tinkerbel, hoe was het? Beetje vol kunnen houden?

@Pupke, wat een fijn idee dat je minimaal 49 uur krijgen!

@Kaatje, veel plezier vandaag met je vrijgezellenfeest :D

@Yule, ik zou ook zo eigenwijs zijn ;) Hoop dat hij snel thuis is zodat je de dozen kan uitpakken…die geurbuiltjes heb ik ook weggegooid werd er beroerd van.

@Zico, welkom!

@Foover, dat is inderdaad weer een tijdje geleden, fijn dat alles goed gaat..tijd gaat snel hé!

@Lola, klinkt als een heerlijke vakantie. Hoe vond Jasmijn het vliegen? Wat schattig zeg kinderdisco :D

@Rohi, dierentuinen blijven leuk…lijkt me ook zo leuk straks als onze kleine wat groter is.

@Esje, wat leuk dat ze al haar konden zien :D Blijft ook bijzonder…enne jullie dus ook in spanning, ik wil het eigenlijk ook wel heel graag weten, maar ach die 9 weken lukt ook nog wel.

@Miranda, pijn in het midden van de bil komt inderdaad van je bekken..irritante pijn! Hoop dat de fysio iets voor je kan betekenen.

@Linda, hier ook nog niets van de Prenatal gehoord…ik wil ook :D Ga ook maar eens bellen maandag.

@Eva, klossen moeten altijd (of op een andere manier je bed verhogen tot minimaal 70 cm)….de kraamzorg doen vaak na-controles als je thuis bent. Je kan ze bij een thuiszorgwinkel krijgen.

@Jekkia, lekkerrr die had ik vroeger ook zoveel…ik heb nog steeds een zuiveltic.

16. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Gisteren eindelijk zonnewering en horren besteld, met een beetje geluk wordt alles nog voor de bouwvak gemonteerd :D Zo zijn we steeds meer dingen aan het afstrepen wat we nog moeten doen.

De kleine is erg druk..wel erg leuk om de buik zo te zien bewegen :D

Verder vandaag uitgeslapen tot 10:30 uur..kwam gisterenavond zo moeilijk in slaap. Veel buikpijn en lag alleen maar na te denken en te dromen over mijn werk wat ik nog moet doen. Hopelijk vliegen de komende 3 weken voorbij.

17. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Hier weer heerlijk lang aso uitgeslapen :)
    We hebben vandaag een lekker rustig dagje...
    Enne 30 weken vandaag! Wie had dat vijf weken geleden kunnen bedenken zeg! Heerlijk gevoel!

@Lindaa, ik heb ook nog niets van de prenatal gehoord.....
    @Yule, mooie buikfoto's meid, je kan echt zo'n groeilijn zien!
    @Kaatje, ik begrijp dat je vandaag je vrijgezellenfeest hebt! Veel plezier meid!

Merk wasgel etc: ik heb wel wat zwitsal staan, verder vind ik de produkten van Weleda erg goed.

Fijne dag allemaal!

18. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen meiden!

hahah Ingeltje aardig hoor, dat ik ook papa wordt :p :p alhoewel, een papa heeft het nu wel wat gemakkelijker dan een mama :rolleyes: zou wel eens handig zijn om ze eens te laten voelen hoe het is om mama in spe te zijn.. hoor ze nu al piepen :)

ooh zo te zien ben ik dus niet de enige waarbij prenatal geen bericht heeft gegeven over de blije doos!*opluchtende zucht* was al bang dat ze me systematische genegeerd hadden :) :p :p

wat betreft de merken die ik nu in huis heb: DA merk (kreeg ik van mams en ruikt naar appel! wel fris!) eigen merk van AH en zwitsal!

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Diddl: Ow, is dat nesteldrang....ik dacht al, wat heb ik nou? Hihi! :) Het is wel erg ja. Ik had vannacht echt zo'n momentje dat ik dacht: "als het nog erger wordt sta ik op en ga ik een keer 's nachts de ramen zemen". :confused:

@Kaatje: yep! WC, badkamer is gedaan en was is opgehangen. Nu nog de koelkast. Maar eerst ff bakkie doen. Hebben jullie de nieuwe koffiesmaak van Nescafe al geprobeerd? Latte Caramel (oploszakjes). Echt heeeeeeeel erg lekker.

@Jekkia: ik heb een fruittick, ik moet elke dag fruit hebben. Gelukkig niet zo ongezond als Latte Caramel (zie hierboven). Die salmiak zakjes moet je trouwens wel mee uitkijken, het verhoogt net als drop de bloeddruk nogal stevig. Dus ik zou het wel met mate doen (ik weet dat het moeilijk is.... :) )

@Krisstel: Jij bent ook aan het afstrepen dus. Lekker gevoel is dat he?

@Steen: ook 30 weken! Kan me voorstellen dat dat voor jou helemaal een lekker idee is! Super zeg! Dat je nog kan uitslapen als je veel op bed moet liggen...
    En dank je voor het compliment! Ik ben wel blij dat ik vanaf het begin foto's heb gemaakt elke 2 weken, dan krijg je echt zo'n soort 'filmpje' over de tijd.

@Esje: hadden jullie ook veel haar toen je werd geboren? Weet eigenlijk niet of dat erfelijk is... Wel heel leuk dat ze dat op een echo kunnen zien!

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    nou yule dan heb jij nog een gezonde eetkick :D
    ik moet (bijna) elke dag aan een zak met ringlings haha zoo verslavend.. had me gisteren ook weer even gewogen en zag dat ik weer een halve kilo was aangekomen.. in 2 mnd nu 11 kilo erbij :confused:

gelukkig kan ik het er wel bij hebben hahaha!

Deel Deze Pagina