September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Linda, als je eerder dan de 37ste week klossen wilt moet je een briefje bij de verloskundige of de gyn vragen. Dan kun je ze op basis van medische redenen eerder krijgen (bv. bekkenklachten). Anders kun je ze inderdaad voor 13 weken lenen. Maar als je in het ziekenhuis bevalt en daar een paar dagen moet verblijven (bv. ik moet 5 dagen daar blijven vanwege de keizersnede) heb je ze waarschijnlijk weer niet nodig. Tegen de tijd dat je naar huis mag ben je zelf weer een beetje mobiel.

Molton is voor je matras te beschermen, die dekzeiltjes kun je ook wel gebruiken. Vruchtwater krijg je namelijk niet meer uit je matras (of bedoel je voor op het wiegje?).
    De vrouw van de kraamzorg adviseerde deze al vanaf week 34 op bed te leggen voor het geval dat je eerder bevalt.
    Ook gaf ze de tip om een vliesmatje (?) alvast in de auto te leggen voor het geval de vliezen breken in de auto.

Ingeltje, heel verstandig dat je naar huis bent gegaan. Das echt een teken dat je wat gas moet terug nemen.

Crossy misschien is een tijdelijk kraambed iets voor jou? Bv. een 1-persoonsbed dat je veilig kunt verhogen?
    Misschien morgen wat posters van je kat ophangen in de buurt, misschien dat iemand hem gered heeft van de boze buitenwereld....

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Allereerst onwijs gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk en fijn dat alles goed gaat met jullie!

denk dat ingeltje het niet zo rot bedoelde...
    je mag hier natuurlijk best meepraten (wij zijn tenslotte onwijs gezellie :D) maar ik zie dat je je ook al bij de okt mama's hebt aangemeld, dus kan je beter lekker daar meekletsen omdat je uitgerekende datum 1 oktober is (niet dat het iets zegt over wanneer je bevalt maar ze moeten toch iets zeggen :) ) nou meis succes nog de laatste 3 maandjes

Liefs Roshi

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    niet rottig bedoelt, maar ik zag ook dat er een februari2009 mama met ons meekletst :rolleyes:

4. ik wilde hier mee schrijven omdat i zeker weet dat ik in september beval en niet in oktober.

in het begin was ik op 28 sept uitgerekent en dat gevoel is al die tijd gebleven. dus vandaar dat ik hier graag mee wilde kletsen.

en als ik uitgerekent was in feb. dan was ik hier echt niet uitgekomen hoor dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

maar goed ik ga wel bij de okt meepraten dus jullie allemaal veel succes en een goede bevalling allemaal.

melanie

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Waarschijnlijk is het hier gewoon zo gezellig dat andere mama's spontaan gaan meekletsen ;)

Sambi, je hoeft niet perse naar de oktobermama's hoor. Je zit gewoon op het randje net als ik. Ik ben in september uitgerekend maar weet nu al dat ik in augustus ga bevallen.
    Linda bedoelde het lief omdat je op 1 okt was uitgerekend.

Wel leuk om te horen dat jullie zoontje een broertje of zusje gaat krijgen. Hoop dat straks met de 3/4D echo jullie eindelijk te weten komen wat het gaat worden.

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Het is ook geen aanval op je hoor meid! maar ik denk dat het zo is, dat de groep al ontzettend groot hier is.. en als iedereen uit een andere bevallingsmaand met ons mee kletst dat de lijst etc misschien dan ook weer wat onoverzichtelijk word! (denk k!)

wel wil ik je feliciteren met je zwangerschap! lekker van genieten meid!

7. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    tuurlijk bedoel ik de dingen lief! Roshi bedoelde dat ook!

maar met die februari mama bedoelde ik niet sambie! er kletst echt iemand mee met ons die in februari is uitgerekend haahahha!
    van mij mag iedereen hier mee kletsten hoor.. tis hier ook zo gezellig!

8. nou ik vond het zo'n rare opmerking van der.
    en daar hou ik niet zo van.

maar verder zal ik er maar niets meer over zeggen. en als die trien (Ingeltje) er zo'n probleem mee heeft dat er nog meer meiden meekomen praten dan moet ze een gesloten forum maken. zodat er niemand meer mee kan kletsen.

groetjes

9. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Over wie of wat heb je het nou? ik denk niet dat we he hier op zon gezllig forum moeten gaan verpesten omdat je in oktober bevallen moet!
    Om die ene dag moeten er hier geen ruzies/discussies komen!

als jij hier wil kletsen dan kom je hier gewoon gezllig kletsen!:D
    en die ene dag, maakt ook niet veel uit of je dan hier o bij de oktobermamas zit (denk k)
    maar denk wel dat iedereen net als ik denkt dat we iig geen ruzie moeten maken!

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ahum, dat kan toch ook wel op een andere manier worden gezegd :confused: .
    Dit vind ik niet echt netjes van je.
    Zeker omdat je het helemaal verkeerd hebt begrepen

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nou das gezellig hier zeg ik geloof dat dit niet echt de bedoeling is bij de sept mama's om ruzie te gaan maken dit hebben we in al die tijd nog niet mee gemaakt een misverstand kan gebeuren en die trien vind ik ook een beetje te ver gaan niemand is hier zomaar een trien.

of kom gewoon gezellig mee kletsen of ga ergens anders de boel verzieken!

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    geloof dat ingeltje je alleen wilde vertellen dat je ook een oktober topic had.

13. hierbij wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie gastvrij heid en ik zal me hier niet meer melden.

ik dacht echt dat dit (over horen zeggen) een hele leuke site was waar je lekker kon kletsen om mee te kletsen. :thumup:
    maar ik had het dus mis. en zal dan ook niet meer bij de september meekletsen.

ik vind het echt heel jammer. :(

groetjes melanie :cry:

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    je kan gewoon mee kletsen dit is ook een heel gezellig forum vooral de sept mama's we hebben echt nog nooit onenigheid gehad. je hebt gewoon ff een verkeerde start gehad ff wat verkeerd begrepen kan gebeuren.

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ha ha wat ben ik toch een muts.
    Heb ik 2 ladekasten gehaald bij Ikea, blijken het ladekastJES te zijn. Stuk kleiner dan ik in gedachten had. Oeps :oops: .
    En ik heb toch echt wel goed naar de maten zitten kijken.

Vast de schuld van zwangerschapsdementie :p

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hmmmmm dit zijn de soort reacties die ík wel een beetje vervelend vind.
    Mijn bericht was alleen maar ter informatie omdat ik zag dat je nog erg nieuw bent hier. Wilde je alleen even wegwijs maken. :(

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ..berichtje 'dubbel geplaatst'

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    lieverds laten we er einde aan breien en sambi zelf laten beslissen waar ze gaat meekletsen. Ingeltjes reactie kwam niet helemaal goed op haar over en haar reactie was ook weer erg fel.... maar goed zand erover. denk aan ons bloeddruk :)

Jekkia> ik zie het al helemaal voor me jij verwacht een lekker groot kastje met voldoende ruimte en krijgt een soort nachtkastje :)

nou ik ga nu echt naar bed
    TRUSTEEEEEEEE
    dikke knuf voor iedereen

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Goed.. ik lag eigenlijk al lang in bed, maar kon de slaap niet vatten. Lig je daar gezellig schaapjes te tellen in het donker... maar ze bleven maar komen... zal wel komen door die Kebab van vandaag.... :)

Dus maar weer het bedje uit gegaan en hier gezellig kletsen!

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    1 schaapie 2 schaapie 3 kabab 4 kabab 5 schaapie ;)

Deel Deze Pagina