September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Aï... begint dat nou al?! Maar ik 'hoef' pas over 2 maanden :)

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Gisteren ook weer wat, ik druppel af en toe melk, dat is niet heel bijzonder, maar gisteren spoot er tijdens het computeren gewoon een straal op mijn hand, die op het bureau lag! Echt heel bizar zeg...
    Zou je die melk niet alvast kunnen opslaan? Ik ben best een beetje zuinig en vind dit zo zonde van de verspilling :(

3. mamameike

mamameike Bekend lid

hahaha ingeltje...wil je nu vast gaan kolven...zou ik niet doen, dan zit je straks met een overschot want als je het invriest kan je het volgens mij maar 2 maanden bewaren hoor...maar dat weet ik ook niet zeker...
    Ik heb trouwens met name last van Lekkage als ik onder de douche vandaan kom!

moppie, fijn dat alles goed was bij de vk

jekkia, zal er aan denken, verband ook al heel snel normaal gesproken dus moet me altijd goed insmeren, dat masker kan trouwens ook nog elk jaar terug komen door de zon

en eh....buikomtrek hier 134 cm

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha cool, wat zeg je? Kon het niet goed verstaan: 134 centimeter da's helemaal niet groot :)

:confused: :confused: :confused:

5. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @mamameike: hahahaha, in het heeeeel klein :p

@jekkia: Ik lig al wel met m'n hoofd iets hoger zodat ik niet zo snel een verstopte neus krijg (op 2 aflopende kussens). Hoe moet ik dan gaan liggen om te zorgen dat dat maagzuur wegblijft? Kan het ook liggen aan dat ik patat en chocola gegeten heb gister met heel veel mayo enzo? :oops:

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    En ik heb geen plaatje als ik moppiepoppie intyp op google :(

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Heej dames!

@ Roshi mooie buikfoto, enne haptonomieles wat ga je precies doen dan? :oops:
    @ Tweety fijn dat het nieuws nu bekend is op je werk, kun je gaan aftellen!
    @ Dreames netjes hoor maar 7 kg bijgekomen. Ik zit nu toch al op 10...
    @ Krisstel ja da's een goeie tip "ontspannen bij weeën" maar of dat ons ook zo makkelijk lukt...? :rolleyes:
    @ Irisb nee ik wil nog geen lid worden van de grote onderbroekenclub! hi hi ik probeer het zolang mogelijk uit te stellen maar ik heb wel al een maatje groter van mijn eigen merk gekocht..
    @ Mama meike idd is je buikje best al naar beneden gezakt. Ziet er wel mooi uit. Maar ja jij bent ook al 31 weken en dan met een tweeling zal dat ook wel goed kunnen.
    @ cossy hmm lekker pannenkoek met appel had ik nu ook wel zin in! Was ie lekker? :D
    @ Funny me super dat het gewicht van de kleintjes nu weer helemaal op schema is! :D
    @ Sunshine sterkte met je bekkenklachten!
    @ Parr balen zeg had je nog wat langer in dromenland kunnen blijven... nou ja dan maar van het weer genieten ;)
    @ Anno met de kindjes samen in het badje lijkt me ook wel lekker!
    @ Krisstel ja fijn zo'n eigen planning :D

Hier vannacht heerlijk geslapen dus dat maakt het opstaan om half 7 wel erg moeilijk :(
    Gisteravond moesten we echt lachen om onze kleine; een portie gymnastiek dat ie aan het doen was 8) mijn hele buik leek wel een golfslagbad! Ik was wel heel erg blij want zondag voelde ik bijna geen leven in mijn buik en dat is toch erg raar. Nu vanochtend is ie ook wat rustiger.

8. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ha ha Ingeltje, wacht maar totdat je gaat kolven als de kleine er straks is, dan spuit het eruit in meerdere straaltjes. Vond het toen fasinerend om te zien.

Alleen dat geluid wat het kolven maakt, je voelt je dan net een koe die wordt afgezogen :p

Ik weet nog goed in het ziekenhuis. Iedereen in de kamer was het aan kolven voor de eerste keer. Bij alle drie kwam er met moeite een paar druppels uit, behalve bij mij.Ik moest zelfs om een 2e flesje vragen ha ha. En dat terwijl ik 7 weken te vroeg was bevallen

Zou het nu nog niet gaan bewaren, straks als de kleine er is heb je meer dan genoeg.
    Het is maar 3 maanden houdbaar in de vriezer.

Heb ik zo'n klein buikje dan, als ik jullie buikomvang hier zo lees...

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Uitslagen waren te hoog (6.3, 7.3 en 7.5) dus zwangerschapssuiker volgens de assistent van de gyn. Vrijdag bij de controle horen we meer. Waarschijnlijk moet ik naar de diabetesverpleegkundige zei ze. Ach we horen het wel. HB was netjes 7.2

Buikomvang is hier 138

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Oh en afgekolfde melk mag 24 uur in de koelkast en 6 maanden in de vriezer bewaard blijven!

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heh jakkes... vervelend...

Ook zo vervelend, elke keer als jullie je omvang willen opschrijven dan wordt ie automatisch verkleind ofzo.. ik zal effe helpen bij jou ook Funny, dan kan de rest het ook wat beter lezen.

Je hoeft me niet te bedanken hoor, graag gedaan natuurlijk

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    :) :evil:

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Lieve schat, juist NIET gaan liggen als je last van maagzuur hebt.
    Want juist dan kan het maagzuur je slokdarm inlopen, je klepje werkt nu niet meer zo goed.

Ik slaap rechtop zittend, misschien moet jij ook iets hoger gaan liggen.
    En een slokje Galviscon erbij helpt ook (eventjes)

Misschien krijg jij inderdaad het zuur van vet eten, daar moet je even op letten als je de volgende keer weer patat met mayo en chocolade pakt.
    Gekruid eten en koolzuur is ook niet goed voor maagzuur.

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    :evil: :evil: :) :evil: :evil:

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    En nu ga ik ff een bakkie doen bij mn moeder. Das weer mn dagelijkse uitje voor vandaag. Boodschappen hebben we tenslotte al in huis...

16. jekkia

jekkia Fanatiek lid

:) :) :)

Funnyme, wat vervelend dat je zwangerschapssuiker hebt gekregen. Succes vrijdag bij de gyn.

als je een vriesvakje hebt in de koelkast mag het maar 3 maanden. Goede diepvries mag het inderdaad 6 maanden.
    Handigste is om het in een ijsklontjesbak te doen, dan heb je handige porties van 30cl.

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Goedemoggel,

Ik kon het echt niet laten om toch nog even te komen kijken voor ik zo wegga.....

Sambi> bedankt voor de tip
    Mamameike> sorry ik had je er weer afgegooid L
    Parr> veel plezier met de pretecho!!! Ennuh die foto van jou maakt ZEKER kans! ik heb gestemd
    Funnyme> fijn dat je kindjes op (bijna)schema liggen! Zwangerschapsuiker is wel minder L Jekkia> ik heb een tuintje waar precies de zon tot de helft kom, kan dus kiezen voor zon of schaduw en in de schaduw is het altijd ergggggg lekker J (moet ik ook wel toegeven dat ik ook best een half uurtje ofzo volhou in de zon)
    Sunshine> kijk je een beetje uit met die rotbekken, ik weet hoe het voelt en het is geen pretje. Wat niet kan kan niet he!!! ***Dikke knuffff***
    Nikky> wat had je poes?
    Moppiepoppie> als ik jou was zal ik echt een bij die andere VK gaan informeren! Het spelletje blijft nog even geheim ;)
    Ingeltje> duw duw duw… zo je kleintje ligt weer goed :)
    Wupje> geen idee wat ik ga doen hahaha vertel het jullie als ik weer thuis ben oke :)

Naambordjes meeting> iedereen mag zijn eigen naambordje in elkaar flansen dus doe lekker waar je zin in hebt :D
    Borstvoeding> mijn mannetje vroeg gisteravond, wanneer komt dat ongeveer op gang. Dus ik zeg "sommige hebben het nu al" zegt tie "nou dan zal het bij jou wel niet meer komen" :( dus toen heb ik 'm maar even een uitlegje borstvoeding gegeven :)

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    parr> je staat nu al voor :D hoop dat het zo blijft! Die foto die foto van de maand is geworden is trouwens ook echt heel mooi

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Moppiepoppie, speciaal voor jou opgezocht:

Naarmate de zwangerschap vordert, speelt de omvang van de baarmoeder een steeds grotere rol. De baby heeft meer plaats nodig en oefent daardoor een toenemende druk uit op je maag. Hierdoor kan het maagzuur naar boven worden gedrukt en in slokdarm en keel terechtkomen.

Ook de “normale oorzaken” zoals veranderende eetgewoonten, stress en knellende kleding kunnen bijdragen tot brandend maagzuur of zure oprispingen. Direct na het eten, tijdens het bukken of wanneer je ligt, treden de symptomen het meest op.

Door het aanpassen van je leef- en eetgewoontes kunnen de klachten verminderen of voorkomen worden.

Maagklachten, zoals brandend maagzuur, ontstaan vaak doordat de maag te veel maagzuur aanmaakt en dit zorgt voor irritaties van het slijmvlies aan de binnenkant van de maag. De volgende oorzaken zijn aan te geven:

-snel, veel en vet eten of eten op zeer onregelmatige tijden;
    -het eten van veel scherpe kruiden, knoflook, peulvruchten, uien, koolsoorten, chocolade en citrusvruchten;
    -het drinken van veel koffie, thee,
    -koolzuurhoudende dranken of alcohol;
    -het nemen van sommige medicijnen (onder andere bepaalde pijnstillers);
    -roken.

Ook spanningen kunnen een rol spelen bij maagklachten. Soms liggen problemen ‘zwaar op de maag' of zijn ‘moeilijk te verteren'.

20. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    borstvoeding:heb 3 jaar geleden een borstverkleining gehad (niet dat je dat nu nog kan zien) maar daarom ben ik zo benieuwd of het lukt. Heb wel dat er doorzichtige druppeltjes uitkomen maar of dat een goed teken is?

Deel Deze Pagina