Zo ik ga de pc maar eens afsluiten, heerlijk gedouched! Ik denk dat ik op mijn werk ga vragen of ik met de Arbo-arts kan spreken. Zie echt zó op tegen het zitten, ben bang om harde buiken te krijgen en zo moe. Ik ben zelfs bereid al mijn vakantiedagen in te zetten, maar helaas heb ik daar niet zoveel van met 32 uur contract en half jaar in dienst. Geloof dat je dan maar 12 dagen in een jaar hebt ofzo. Ik heb er al 6 gebruikt . Fijne middag allemaal en msschien tot vanavond! Kus Ingeltje ps sorry voor mijn geklaag, heb echt een klotebui vandaag
Wow dat gaat echt snel met gewicht dan deze maand! Ik lig 4 weken achter en t beebje woog ruim een kilo.... Dus das ongeveer een kilo in een maand!
Ingeltje als je echt last krijgt van harde buiken enzo op je werk, gewoon ziek melden! Echt hoor, zij kunnen niet voor jou bepalen wat wel en niet kan. Als je ook maar even t gevoel hebt dat t niet meer kan zou ik meteen aan de bel trekken!
ingeltje ik zo me ook gewoon ziek melden als het niet gaat hoor, je kindjes gaan voor en inderdaad een ander kan niet zeggen wat jij voelt meis! en klagen mag hie rook hoor...kan me voorstellen dat je je even rot voelt!
Mammameike, buddy, goed om te horen/lezen dat het zo lekker gaat met jullie 3-en! Ingeltje, mag ik je helpen herinneren aan wat jij wel eens tegen parr hebt gezegd....... luister naar je lijf!
Hey meiden, vanavond lees ik bij maar heb even een vraagje ben namelijk de hele dag al aan het bellen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Voor diegene die ook minder kraamzorg krijgen en aanvullend huishoudelijk hulp krijgen, moeten jullie dit zelf regelen?
Dag dames, Wat is het hier bloedverziekend heet.... (Groningen, 33 graden). Ik zit al de hele dag binnen op een stoeltje met een tijdschrift en een fles water. Verder doe ik niks.... Nog geen enkel teken van regen of wat dan ook, strakblauw en bloedheet. @Mamameike: fijn dat het goed gaat met de beebjes! @Cossy: oh, wat hoop ik voor jullie dat jullie het huisje krijgen! Dat zou mooi zijn, als je nog voor de bevalling over bent (en anders erna). Het zal wel druk worden dan. Niet teveel stressen he? Een baby heeft toch alleen maar een bedje en een badje nodig. De rest komt wel. @Ingeltje: zou zonde zijn van je vakantie dagen, dus dat zou ik zeker niet aanbieden. @Parr: supermooie echofoto's zeg! Ikheb het op hyves zitten bekoekeloeren. @Kaatje: meeting ziet er goed uit op hyves! Fijn dat je een kapper hebt gevonden. Jeej! Groei: Door al dat zitten, lezen, eten, rusten etc deze week denk ik dat ik als tonnetje terugkom! Mijn vriend ziet per dag verschil (en ik voel het ook, kan ineens niet meer bij de grond komen...)
@Krisstel: zo ver ik weet regelt bij ons de kraamzorg eventuele extra huishoudelijke hulp. Ik kan wel zelf iemand zoeken die diploma's heeft voor kraamhulp en die wel tijd heeft en dan krijg ik daarvoor vergoed.
Krisstel ik had een brief binnen gekregen van mijn verzekeraar, met daarbij een antwoordformulier of ik het wel of niet zou willen. Was het ook echt glad vergeten en vanmiddag nog snel even naar mn verzekeraar opgebeld en mag het alsnog invullen. Misschien dat jou zorgverzekeraar ook een aparte kraam "afdeling" heeft?
Vraagje: Is jullie urine ook zo donker? Ik drink i.i.g. genoeg. Mjammie. opt moment melk verslaafd.... xxxx
ik heb indmiddels nog geen bericht gehad van de kraamzorg ga er morgen maar eens even achter aan bellen, zie dan wel even wat ze regelen neem aan dat ze gaan regelen dat ik met een tweeling in elk geval genoeg hulp krijg... en eh....urine...zal er eens op letten
@krisstel volgens mij wordt dit door de kraamzorg geregeld heb je die al gebelt? @dniise hoe is je intake afgelopen hebben jullie het huisje gekregen? @marielle ik heb alleen last van donkere urine als ik slecht drink. ik drink al niet goed dus heb er ook wel last van de ene dag meer als de andere. hier nog stees wisseling tussen regen en zon het is heel de middag bewolkt af en toe komt de zon door. ook erg benauwd pff. het zwembad staat zo goed als hij staat nog wel te vullen dit duurt nog wel een paar uurtjes gaat 5000 ltr in.
hier ook donkeren urine maar ik heb een nierprobleem, dus denk niet dat het door de zwangerschap komt..... ondertussen is het hier noodweer, regen en onweer, had gehoopt om vanavond buiten te kunnen zitten met het bezoek, ben namelijk jarig vandaag, wilde het eigenlijk niet vieren ben niet zo in de stemming, maar mijn vriendje heeft toch wat mensen uitgenodigd, en zaterdag vier ik het dan toch maar groot..... vanmorgen de kraamzorg geweest, was een leuk gesprek wordt nu allemaal veel echter.....ik krijg 45 uur en deze kraamzorgorganisatie heeft geen onderbezetting tijdens de zomermaanden, dus dat is ook weer mooi meegenomen...... mamameike wat fijn dat alles zo goed is met de kleintjes en met jou ingeltje luister goed naar je lijf als het niet meer gaat stoppen.... weet zo even niet meer wie er allemaal een echo heeft gehad maar ik heb erg leuke plaatjes voorbij zien komen.... funnyme hoe gaat het vandaag?
Kraamzorg Ben binnen de organisatie van Achmea 5x doorgestuurd en zij blijven beweren dat het kraambureau niet regelt of dat ik zelf een thuiszorg moet zoeken?? Kraamzorg beweert 2x over dat Achmea dit regelt..wordt er echt niet goed van. Alsof toeval toch bestaat kreeg ik vandaag een brief van Achmea dat het kraambureau niet moet regelen, dus morgen maar eens opnieuw beginnen met de strijd pfff. Ga na het eten bijlezen en reageren
Tja, dat ken ik. Je bent geen urgentiegeval en particulier is belachelijk duur. Wat je wel zou kunnen proberen is een persoonlijk gesprek aan te vragen met een huurconsulent bij de woningstichting, misschien op basis van jullie situatie dat ze toch iets kunnen regelen. Teminste bij mij op het werk (werk bij de woningbouw) wordt het zo wel vaker gedaan, mits je niet te veel eisen hebt. Eindelijk verkoeling, het regent hier Mamameike wat een goed nieuws dat die 2 kleintjes het zo enorm goed doen maagzuurtip: lust helaas geen melk, behalve die vers van de koe(boer) komt en die mag ik nu juist niet meer Ingeltje als het niet meer gaat moet je het gewoon aangeven. Tis niet te bedoeling dat je blijft werken terwijl jij het gevoel hebt dat je het niet meer trekt. Wel aan jezelf en de kleine denken!! Enne, je vakantiedagen hoef je er echt niet voor op te offeren. Spaar die lekker op! Kristel bij ons wordt het allemaal door een en hetzelfde bureau geregeld (overkoepelend orgaan waaronder kraamzorg/consultatiebureau o.a. vallen). Kreeg je geen antwoord bij het kraamcentrum? Marielle drink jij behalve water nog andere dingen? Mijn urine is ook donker als ik iets anders drink dan water (bv cola). Misschien ligt het daaraan... Het kon in iedergeval niet kwaam, volgens de verloskundige. Zolang je maar zorgt dat je genoeg vocht binnen krijgt.
Hee meiden, vandaag de uitgebreide medische echo gehad. En alles was goed! Het verschil in de gewichten tussen de meisjes is minimaal. Verder zag hij niets wat op twin to twin syndroom kan wijzen. Navelstreng heeft 3 vaten. Alle organen zagen er goed uit. Kortom het was hartstikke goed nieuws! Hij vindt de meisjes ook niet te klein. Ja ze zitten onderin de groeicurve zei hij maar das niet gek want het zijn er 2. Dus ik ben helemaal gerustgesteld! Verder nog wel wat last van harde buiken en menstruatieachtige pijn. Ach ik hou me lekker rustig!
Mamameike, ik krijg 49 uur + 16 uur voor een meerling. Dus 65 uur. Maar het max is 8x8 dus dan houden ze dat aan. En ik kan eventueel een 9e en 10e dag krijgen.
Zo was ik weer. toen mijn ouders kwamen moest ik op de bank liggen mocht niks doen mama lekker verven en papa bij mij blijven daarna boven een dutje gedaan (van 4u ) nu lekker eten koken. Aardappelen met boontjes en krokante kip schniztel. @ingeltje michael Jackson die is een leuke klaag maar lekker hoor! de weer maak het ook niet beter op voor ons! wordt je ook alleen maar moe en knorrig van @mica ooh grappige droom haha @FunnyMe hoe gaat het nu? en geweldig dat de meiden het zo goed doen @dreames ooh spannend, foto's komen showen he! Idd mijn ukkie is ook een drukke (min. 5x op een dag tot de hele dag door) en soms is het minder maar ook nog steeds wel leuk weer zie da twij tegen 20u half negen ook dat weer krijg... zal nog benauwder worden na de regen morgen flink wat waterijsjes inkopen en een bak voor mijn voeten ben bang als ik in een zwenbadje zit dat ik er niet meer uitkom kraampakket ja de mijne is gekomen deed de doos open zit alles netjes in zo'n plastieke bewaar doos met deksel naast de nodige spul heb ik een hondknuffel die ook als spugdek gebruikt kan worden, 10%korting bon voor Pretty Mum en een boek 'Beter Af tips voor Ouders (een soort ehbo boekje of zo geloof ik). Wel leuk dus Mijn man heeft ook gezien wat er allemaal in zat en zei dat ze gaan ervan uit dat het een knoei boel wordt mijn Szusje keek vol afschuw naar de maandverband haha! @marielle & dreames gefeliciteerd met jullie diploma! @anno nog gelukt met dutje doen? @mamamieke super dat alles goed was bij de gyn! @krisstel ik kreeg een brief van mijn zorgverzekeraar dat de maanden augustus en september waren druk en het kon voorkomen dat een kraamzorg niet veel kon bieden dus zette hun extra huishoudelijk hulp in.. dus hun regelen het dan... wat zei jou zorgverzekeraar? ik heb gen brief ontvangen van de kraamzorg en op hun site staat er dat ze genoeg mensen hebben... maar wel frusterend voor jou zo dikke knuffel! snap het echtn iet omdat ik bij groenland achmea zit @marielle mij urine is alleen donker als ik niet genoeg gedronken hebt... zo weet ik of ik genoeg water drink maar te veel melk is ook niet goed he! (als is het heerlijk ) @tweety ooh mega bad! straks wil jij er niet meer uit haha @nikky GEFELICITEERD! proefkaartis klaar en wordt morgen opgestuurd heb de voorbeeld bekeken die ze hebben gemaak en het is precies hoe wij het willen! ben dus helemaal benieuwd naar het kaart in het echt!