@Kaatje: Veel plezier vandaag op deze fantastische dag!! @Ingeltje: lekker rustig aan doen meid. Die bandenpijn is erg vervelend. Als het niet gaat dan gaat het gewoon niet. En huilen is ook een zwangerschapskwaal (heb je ook eens ECHT wat... ) en nog wel een waar werkgevers en collega's meestal heel slecht tegen kunnen. @SheDevil: jemig wat een vage actie van je ex en ex-schoonouders. Alsof zei bepalen wie er waar bij is... het moet niet gekker worden! In het ergste geval kun jij aangeven bij het ziekenhuis of het kraamhotel dat je ze niet in de buurt wil hebben. Komen ze dan toch, dan worden ze door het personeel weggestuurd (desnoods door de bewaking). Dus maak je niet te sappel over of ze ineens je kamer binnenstormen! Succes met deze situatie! Laat je niet op je kop zitten hoor meid! Het lijkt me vroeg genoeg als ze gewoon een keertje op kraamvisite komen. Het is niet voor niks over tussen jou en je ex. @funnyMe: allemaal geruststellende berichten! Fijn! Urine: is bij mij alleen 's ochtends heel donker, maar ik drink me ook een slag in de rondte aan water en aanmaaklimo. Weer: wij kregen hier pas rond middernacht een hoosbui (zonder onweer). De rest van de avond was het zoooooo heet en drukkend, echt vies gewoon. De slaapkamer was ook heel warm en er zat een mug, dus ik probeerde onder de dekens te blijven... niet gelukt dus. Op een gegeven moment heb ik me overgegeven aan de muggen (witte vlag) en toen ben ik he-le-maal lek geprikt. Ik lijk wel een paddestoel met rooie stippen. Straks komen mijn ouders hier op bezoek (wonen niet in de buurt maar het leek me wel gezellig als ze even langskomen in onze luxe vakantievilla met reuzentuin en weiland...) Dus ik ga nog eventjes de boel klaarzetten. Tot later!
kaatje ik wens je een hele leuke dag!geniet er van. verder gaat het hier niet zo lekker, hormonen hebben er ook mee te maken maar zit gewoon al een tijdje niet zo lekker in mijn vel en kan niks hebben. maak me overal zorgen om en heb regelmatig ontzettende ruzie met hubbie. net als gisteren, gelukkig uitgepraat en hij snapt eindelijk wat ik allemaal bedoel. het is niet leuk om niks te kunnen. het is niet leuk om steeds pijn in je buik te krijgen als je iets doet. het is niet leuk om zo weinig te werken. het is niet leuk als mensen zeggen dat je dik en lui bent. soms is het gewoon even niet leuk om zwanger te zijn ook niet als je denkt aan wat je er voor terug krijgt want dat lijkt nog veel te ver weg. zo en dat lucht op haha. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kaatje en aanstaande, heel veel plezier vandaag. Hoop dat jullie genieten en straks op een mooie dag terug kunnen kijken. Veel geluk samen!
Hoihoi! @diddl fijn dat alles goed was! @shedevil ik vind ook dat jij 100% zelf beslist wie er bij de bevalling is! Jouw ex kan toch zijn ouders laten weten wnr de weeen echt begonnen zijn en ze bellen als de bevalling achter de rug is? dan kun jij nog even opknappen voordaat hun komen. hoe gaat het verder met je dan? @wupje dat ken ik ook wel hoor, al werk je dan minder proberen ze je nog van alles aan te smeren. Geef je aan dat je minder mobiel bent en vragen ze je nog dingen te gaan doen @tinkerbel hier ook miss piggy voeten en benen en het is nog geen lunch tijd. Smoeder kwam net binnen en zorgde ervoor dat ik met mijn benen omhoog ging zitten hier duimt er eentje voor jouw ventje! @cossy lastig situatie zo blijf duimen dat er plotseling iets vrij komt! Schoonouders ze zijn er ook niet bij de bevalling maar mijn ouders ook niet. Heb zo afgesproken dat iedereen wordt gebeld wnr de weeen serieus zijn en dan wordt iedereen gebeld na de bevalling (mijn ouders uiteraard eerder dan mijn Souders want mijn Souders wonen hiernaast ) maar heb gelukkig geen problemen met hun! @jale feli met de 30 weken! weer hier begon het met 21u te regen en dan tegen 23u te onweren en daarna bleef het regen, is nu ietsjes afgekoeld, maar dat zal niet lang zo blijven. Heb iig mijn bak gehaald om mijn voeten lekker erin te doen! @anno hier ook een beetje bonje met hubbie gehad gisteren avond. Hij reageerde ergens heel kortaf op dat ik ervan schrok maar zei niks want ik was labiel met mijn hormonen. maar goed daar kan hubbie niet tegen dus werd de kraan alsnog los gedraaid. Maar hij snapt ook wel dat k nu erg labiel bent. Idd het is niet leuk om ineens haast niks meer te mogen doen, en telkens als je wat doet harde buiken te krijgen. hubbie zei dat hij wilt niet dat er over 2 weken wordt opgebeld dat ik vroegtijdig aan het bevallen ben desnoods neemt hij ontslag als ik eigenwijs blijf doen ik hem geruststellen dat ik heus wel rustig aan doe maar het is wel ff wennen en af kicken!... zucht... is allemaal voor een goede doel he *dikke knuffs! Hier weer slecht geslapen. Kon pas tegen 2u slapen. Ging wel naar bed met hang ogen maar eenmaal in bed de slaap niet kunnen vatten en dan telkens wakker en draaien en tenslotte toen ik vanochtend opstond kreeg ik een lelijke kuitkramp waar mijn scheenbeen nog lam van is en trilt Ga dus als mama er is en ik heb uitgelegd wat zij moet doen een dutje doen
Shedevil, als jij ze er niet bij wilt hebben moet je dat ook niet doen! Ik vind niet bellen ook wel een goeie! Hier is het gelukkig wel wat minder warm. Hubbie ligt nu op bed want die kwam de nachtdienst uit. Mn moeder komt over een uurtje om de badkamer ff te doen.... Wij hebben afgesproken dat mijn moeder bij de bevalling is (gewoon of ks). Ik heb een hele goede band met mn moeder en zou het heel fijn vinden als ze erbij is. Wel hebben we met mn moeder afgesproken dat als of hubbie of ik zich er niet prettig bij voelt dat ze weg moet. Zonder ons iets kwalijk te nemen. En dat was geen probleem. Ik heb helemaal geen goede band met mn s-ouders dus hebben we afgesproken dat ze wel in het ziekenhuis mogen zijn maar niet bij de bevalling. En dat ze ook niet 10 minuten na de bevalling (bij wijze van spreke) naast mn bed staan want daar heb ik geen trek in. Ik pas haast geen van mn positieshirts meer.... Baal ik wel beetje van, ben morgen jarig en heb niets om aan te trekken. Maar om nou voor die paar weekies nog kleding te kopen is ook zo zonde!
Hallo allemaal! Kaatje, heel veel plezier! Je zult dit niet meer lezen voor die tijd, dus eigenlijk kan ik beter vragen: hoe was je dag? Het is inderdaad waar, ook voor mij was het de mooiste dag van 'm'n leven tot nu toe. Shedevil (buddy!), fijn om weer eens van je te horen. Wat een (*#&$(*&# die exschoonfamilie van jou! Natuurlijk zijn die er niet bij! Hoe is het verder met je? Yule, waar in Groningen ben je aan het huisoppassen? Vannacht heeft het geloof ik hier ook wel geregend maar het is nu al weer erg warm. De slaapkamer is om te smoren maar het raam open zetten heeft op dit moment geen zin. Misschien vannacht maar. Durfden we afgelopen nacht niet aan met stortbuien op komst. Ik hoorde trouwens gister bij Samen Bevallen een tip die ik jullie niet wil onthouden. Stel dat je, om wat voor reden dan ook, een keizersnee krijgt. Dan wordt de baby bij je weg gehaald en nagekeken enzo, terwijl jij gehecht wordt. Dit hechten duurt best lang (een uur ofzo). Vaak gaat de man met de baby mee. Dit betekent dus dat je dan opeens helemaal alleen bent (wat je al negen maanden niet meer bent geweest!). Dat is wel even slikken. Maar de tip waar het om gaat: de baby wordt niet weer bij je gebracht zolang ze nog met je bezig zijn want het is te koud in de OK. Jij ziet hem of haar dus pas als al het hechten klaar is. Je partner moet er dus om denken dat hij niet direct alle opa's en oma's gaat bellen (tenzij ze echt ver weg wonen), want dan is er een kans dat je (schoon)moeder de baby eerder vasthoudt dan jij! En dat wil je natuurlijk niet! Ik vond het een goede tip.
jeetje azeb daar moet je echt niet aan denken nee. ik wilde vandaag ff een lijstje maken met wat we allemaal nog moeten bespreken rondom de bevalling, dus wie wel meteen bellen en wie niet en dat soort dingen. heb zelf mijn moeder niet meer maar wel een goede band met mijn oma dus wil er die net zo snel bij hebben als mijn Souders maar ik heb denk ik geen zin om iedereen meteen te zien, ligt er ook aan of je nu ´s ochtends bevalt of midden in de nacht enzo. kan vandaag ook de proefdruk van het kaartje ophalen en vanaaf hebben we een bv bijeenkomst. hubbie is ook nog jarig vandaag maar dat vieren we over een paar weken pas tegelijk met mijn verjaardag. ben namelijk 20 sep jarig en ik weet niet of ik dan al een baby heb of niet en hoe lang en dat soort dingen. gisteren zijn mijn Souders al geweest voor zijn verjaardag dus dat is mooi opgelost. mijn Smoeder wilde graag mee naar het ziekenhuis volgende week. vind het prima. is toch maar een echo van 10 minuten maar zij denkt nu dat ze dat gaan rekken omdat zij erbij is haha. krijgen trouwens van hun een campingbedje en dat gaan we dan ook uitzoeken als het niet te warm is. hebben jullie daar nog tips voor? volgens mij was het dat weer haha nog een heel verhaal xxxxxxxxxxxxxxxx
oh Yule: muggen! wat erg.. ik heb daar zo'n hekel aan... ze pakken ook altijd mij en ik heb er altijd zo'n last van.. bahbah anno: ik snap je helemaal hoor!
wat zijn jullie toch een stel lieve schatten. vind het fijn dat ik mijn verhaal even kwijt kan, dat lucht al ontzettend op. muggen pakken mij ook altijd, hubbie stond vroeger altijd onder maar sinds hij naast mij slaapt hebben ze liever mij, haha ben ik misschien toch wel lekker. xxxxxxxxxxxxxxxxx
Kaatje, een fijne dag vandaag! Hier gaat gelukkig alles goed, helaas heb ik wel hertoetsen dinsdag, maar tja een mens kan niet alles hebben hé en ik heb het idee dat mijn laptopje op zijn laatste benen loopt, kan niet altijd op deze site komen.... Nog maar 5 weekjes werken en dan met verlof het gaat zo snel ineens hé.... Nou, veel sterkte allemaal en hopelijk gaat het snel weer beter met mijn laptopje
Betschap aan je laptop sasha, ben blij dat het niet alleen de zwangere mutsen zijn die op hun laatste benen lopen! Lang leve de laptop!
Goedemorgen! Hier regent het, en is het lekker afgekoeld! Heerlijk! Vanmiddag naar de chiropractor ben benieuwd..... Gisteren had ik ook echt weer een emo dagje...ik begin het nu echt zwaar te vinden om al die tijd thuis te zijn en de meeste van de tijd op bed te liggen....het is voor goel doel ik weet het. En ik ben ook nog steeds erg dankbaar dat de kleine nog steeds veilig in mijn buik zit.....dus lekker even uitgehuild bij manlief, gelukkig snapt ie mij volkomen! Dus Anno, jij komt hier ook maar lekker even klagen, ik snap je! Dikke knuffel voor jou meid! Sasha, balen de herexamens, succes! Yule, fijne dag vandaag met je ouders!
Wat kan het toch allemaal anders lopen dan je verwacht hè steen? Ik ben nu juist blij dat ik misschien wel niet meer hoef te werken... maar vraag het me over 4 weken en dan komt het mij waarschijnlijk ook de neus uit! Daarbij heb ik dan nog het geluk dat ik me nog gewoon mag voortbewegen voorlopig! Snap best dat je daar af en toe flink emo van wordt, ik 'cry me óók a river'
Dank je Ingeltje.... Ik snap ook wel dat het voor degene die nog wel alles kunnen én moeten ook zwaar is. Maar soms zou ik zo graag lekker weer een dagje alles willen en kunnen doen.....het heeft twee kanten hoor, zoals ik gisteren al schreef: het was voor mij helemaal niet erg om niets te mogen doen met dit weer, niet de verplichting om naar het werk te gaan bijv....
dank je steen. ik mag me idd gelukkig ook nog voortbewegen maar ook daar moet ik niet in overdrijven. en nu blijkt dat 3 straten lopen al overdrijven is. mijn hond is ook al een hele tijd niet fantsoenlijk uitgelaten maar dat is ook al een oud beestje dus die vind die lange stukken wandelen met warm weer ook niet alles. hier is het idd ook al aardig afgekoeld. ben net gebak gaan halen want hubbie wilde trakteren op het werk, en heb voor onszelf lekker tompucen meegenomen. hubbie wilde op internet voor 20 euro 1 1/2 vlaai bestellen, daar begon het gisteren dan ook mee. heb nu voor 8 euro 2 vlaaien en tompucen bij de aldi uit de vriezer. ja sorry hoor maar de meeste mensen op zijn werk moet hij niet eens en de rest kan nu kiezen tussen slagroomtaart of hazelnoot. is toch ook prima. dikke knuffel voor jullie allemaal xxxxxxxxxxxxxxxx
Goeie dag meiden, dankjewel voor al jullie reactie's ik voel me nu 'n stuk minder bitchie! Ik zit nu op mijn mobiel dus 't is 'n erg onoverzichtelijk om op iedereen te reageren. Ik kom na de lunch ff reageren op de pc, das 'n stuk handiger Xxxxx
yeah ben vandaag 28 weken zo ik heb ff alles bijgelezen maar gereageerd vanaf vanmorgen: Kaatje> ik heb je het vanmorgen om 6.15 uur al gewenst maar een heeeeeeeeleeeeeee fijne en mooie dag toegewenst meis, geniet ervan! Shedevil> lieve schat mijn schoonouders (waar ik wel goed contact mee heb) willen er het liefst ook bij zijn maar dat wil ik absoluut niet. Het is JOUW bevalling en van niemand anders! Dan maar een bitch zijn maar niet toegeven hoor! Succes ermee! Anno> gefeliciteerd met je mannetje! En doe rustig aan he lieverd, wij weten precies hoe je je voelt. En Dik en Lui ben je helemaal niet! Wat een stomme opmerking. Steen> klote he meis even een paar (ik hoop) bemoedigende woorden: kom op meid nog ffies volhouden! Gister was mijn mannetje vrij en ben ik (na het zw-zwemmen met moppiepoppie ) heerlijk met hem naar de boogaard in Rijswijk geweest. Ik heb alvast een voedings bh gekocht want die was in de aanbieding en is zon mee-groei-ding, maar jeetje wat zijn die dingen vreselijk zeg, niet eens een leuk kantje ofzo eraan nee hoor OF zwart OF zit had m gepast en schaamde me dood maar ach het moet maar Gisteraaf zijn er 2 collegas van me langsgeweest was gezellig. Verder heeft Chaartje aangegeven dat zij niet mee wilt naar de meeting (iets wat natuurlijk volkomen logisch is) en zij heeft aan Kaatje gevraagd of zij mijn buddy wil zijn (waar die arme schat allemaal wel niet aan denkt) Kaatje heeft natuurlijk al een buddy en ik ga regelmatig met moppiepoppie zwemmen dus wat mij betreft gaat dat wel goedkomen, als ik ga bevallen of als er iets is dan zal ik 1 van beide wel even bellen/smsen, gaat helemaal goed komen.