September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    @ Tweety leuk clowntje bumba voor de kamer van je zoontje!
    @ Irisb hi hi wally the walrus 8) als je uit het water komt ;)
    @ Krisstel nou dat is ook een goeie van de kraamzorg! En wat betreft je werk :evil: wat denken ze wel! Ze kunnen blij zijn dat jij nog zolang gewoon fulltime gewerkt hebt! Gelukkig nog maar 2 weekjes :D .
    @ Pisum ja ik heb ook babyboom het vervolg gezien. Ik weet nog toen we het eerste deel van dit programma keken we het zo spannend vonden omdat we toen net met de pil gestopt waren en nu ben ik gewoon al 30 weken zwanger! Het blijft echt een wonder :D
    @ Parr op het werk zijn ze verplicht een kolfkamer in te richten waar jij je rustig terug zou kunnnen trekken. Maar idd halve dagen werken is ook lekker. Zelf ga ik wel 3 volle dagen werken dus als het bv geven lukt zal ik wel moeten gaan kolven op het werk :( .

Vannacht was ukkie erg dwars :rolleyes: . Ik wilde steeds op mijn zij gaan liggen maar daar was ie niet van gediend, dus steeds stompen en uitstrekken... wat een pit zit er al in die kleine mensjes! Ook wel lachen maar vanochtend was ik wel gebroken, toen ook nog een kuitkramp erachter aan ...... grr vanmiddag zeker een middagdutje dus!

2. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

He lieve meiden!

Funnyme: Gefeliciteerd! Geniet van je laatste verjaardag als niet mama ;)

Kaatje: Ik ben ook zo benieuwd, hoop echt dat je een heerlijke dag hebt gehad!

Ydnic: Wat lief dat je het vraagt! Ja hij heeft in principe de baan, is nu in onderhandeling over het salaris. We zijn helemaal vrolijk, hij gaat daar zoveel meer verdienen dat ik voorlopig lekker thuisblijfmama kan blijven :D Ik wilde het liefst na de bevalling gewoon een half jaartje lekker moederen, en daarna op zoek naar iets wat ik echt leuk vind. En nu kan dat dus, dus we zijn helemaal gelukkig :D

Chaartje: Ook hier brandt een kaarsje voor je, meid wat heb ik veel respect voor jou! Toch zal hij altijd in onze gedachte blijven, de kleine tijger!

Zo vandaag alweer vrijdag, en het zonnetje schijnt, jeah!

XXX

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Oh sorry Funny Me was ik je bijna vergeten :oops: :oops:

EEN HELE FIJNE VERJAARDAG GEWENST ! :D VAN HARTE GEFELICITEERD :D

4. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Goedemorgen allemaal,

Weer een week voorbij :D Nog maar 9 weekjes, dus nu wordt het echt aftellen. Zo raar, maar kwartje begint nu pas steeds meer te vallen dat we over tijdje niet meer met z'n tweeen zijn.

Heb 10 pagina's bijgelezen (verder terug ben ik niet gegaan), dus ga ik kijken of ik op iedereen kan reageren.

@Kaatje: natuurlijk jij ten eerste van harte gefeliciteerd!!

@Babystyle: welkom op ons forum!

@Moppiepoppie: fijn dat je nu een VK hebt die een badbevalling wil doen. Laatste weken ga je toch steeds vaker na VK, dus leer je haar nog kennen voor die tijd.

@Marielle: fijn toch dat je een fijne zwangerschap hebt. Heb ik ook. Niet echt ergens last van, ook niet echt gehad. Slaap goed, voel me fit en vrolijk, werk 40 uur in de week, geen striae en niet te zwaar. Af en toe harde buik, maar dat hoort erbij. Dus hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor...

@SheDevil: groot gelijk dat je je schoonouders niet bij de bevalling wilt. Wil ik ook niet hoor, terwijl ik goede band met ze heb. Is gewoon te intiem. Ik zou ze wel in Kraamhotel laten langskomen en niet pas daarna. Vind ik wat laat. Het zijn tenslotte wel de opa en oma van je kindje. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

@Azeb: wat een lekker vooruitzicht dat je volgende week met de camper op vakantie gaat. Heerlijk!

@Krisstel: wat een domme opmerking op jouw werk. Lekker laten gaan hoor!

@Parr: ik wil ook niet op het werk kolven, dus vandaar dat ik het ga afbouwen voordat ik weer ga werken. In mijn baan moet ik 32 uur werken (mannetje gaat ook minder werken), dus kan het niet zo regelen dat ik het tussendoor of voor/na doe. Het is trouwens wel zo dat je werkgever verplicht is een kolfruimte te hebben en je mag 1/4e van je werktijd aan kolven spenderen.

@Diddl: weet het niet zeker, maar staat de o op je kaart niet voor onvolledig. Dus dat ze met haar beentjes omhoog ligt? Die van ons ligt namelijk volledig, dus met beentjes opgetrokken bij billetjes.

@FunnyMe: Hieperdepiep hoera!

@Chaartje: heel veel sterkte vandaag en de aankomende tijd. Je bent een top september mama!!

Buikomvang: mijn buik is nu 103cm. Paar weken geleden nog 98, dus gaat nu echt snel.

Babykamer: stonken de nieuwe kamerspullen bij jullie ook zo. Bah, vind het echt naar nieuw ruiken. Heb zin om het in te richten, maar ga ik eerste paar weken nog niet doen. Gaat alles naar mijn gevoel stinken. Hebben nu hele dag raam open en alle lades en deurtjes open gezet.

Baarmoeder: mijn baarmoeder zit nu op 1/2 vd navel. Volgens de VK is ze lekker gegroeid de laatste weken.

Nou het inwerken hier draagt eraan bij dat de tijd vliegt! Nog maar 3 weken werken... heerlijk vooruitzicht. Lichamelijk trek ik het nog prima, maar gewoon het idee dat ik niets hoef, vind ik lekker. Merk wel dat ik er moeite mee heb om een ander mijn werk te zien doen. Ambitieus zijn is leuk, maar blijkbaar ook lastig :D Hoop dat ik het los kan laten als ik verlof heb.

Verder alles prima. Jongedame is lekker druk. Vind het een heerlijk gevoel, denk dat ik het nog ga missen na de bevalling. Dit weekend gaan we op zoek naar een geboortekaartje, gordijntjes uitzoeken en nog wat klein spul kopen. Zondag verjaardag van zoontje vrienden (wordt 3) en krijgt van ons een driewieler. En dat was het volgens mij...

Nou dames fijn weekend. Volgende week weer paar dagen inwerken, maar ga mijn best doen om tussendoor even te komen kijken en reageren.

Liefs

5. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    Chaartje: heel veel sterkte vandaag! In gedachten houden we allemaal je hand vast!

6. @Chaartje: Ik wil je héél veel sterkte wensen vandaag!
    En ik hoop dat je wens voor broertjes en/of zusjes voor Levi mag uitkomen...

@FunnyMe: Gefeliciteerd met je verjaardag!

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Funnyme> GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!

Iris> jeetje balen zeg... dus nu word het vandaag opgestuurd?
    Kristel> wat een klote opmerking, alsof je lekker op de grond kan gaan liggen om dat ding af te stellen :evil:
    Pisum> balen meis maar je bent wel direct in goede handen bij het ZKH
    Lindaa> klopt inderdaad als je in de ziektewet door zwangerschap zit gaat het verlof op zijn vroegst in
    Parr> mooi buikkie hoor meis!
    Anno>je hubbie heeft helemaal gelijk! Als je zo’n last van harde buiken hebt moet je rust nemen en niet gaan werken!
    Mss Ace> fijn dat alles goed was bij de VK!
    Chaartje> heel veel sterkte meis, we denken aan je
    Mobielfreak> maaruhm kraamhulp word toch gewoon vergoed? Je bedoeld vast als je in het ziekenhuis bevalt zonder medische indicatie?
    Wupje> vervelend zeg! helpt het niet als je een hand erop legt, bij mij word beebje dan een stuk rustiger
    Jannes> lekker meis nog maar 3 weekjes!!!

Kaatje is wel online geweest, op haar hyves staat: We zijn getrouwd!! Super dag gehad ! Iedereen bedankt voor de lieve krabbels en mailtjes ! @ thuis vandaag, 08:29
    Ik denk dat ze nog lekker aan het genieten zijn van de huwelijksnacht ;)

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 :baby:

:baby: GEBOREN :baby:02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ Chaartje79 ... 03-09-08 [26+5 wkn] ... 950 gram - 36 cm ... *27-06-08*

26 augustus 2008
    *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV
    29 augustus 2008
    *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    31 augustus 2008
    *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV
    *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV
    01 september 2008
    *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂]
    *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS
    02 september 2008
    *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING!
    *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV
    03 september 2008
    *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV
    *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... ZKH ... BV TWEELING!
    05 september 2008
    *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    06 september 2008
    *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    07 september 2008
    *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV
    *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV
    *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV
    08 september 2008
    *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING!
    09 september 2008
    *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    10 september 2008
    *Wupje ... 30 jaar... 1e ...
    11 september 2008
    *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    12 september 2008
    *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    14 september 2008
    *Mica ... 23 jaar ... 1e ...
    15 september 2008
    *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ...
    16 september 2008
    *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... ZKH ... BV
    *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV
    *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    17 september 2008
    *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... BV
    *Rainbow1984 ... 23 jaar... 1e ...
    18 september 2008
    *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV
    19 september 2008
    *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    20 september 2008
    *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV
    21 september 2008
    *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV
    *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    22 september 2008
    *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV
    23 september 2008
    *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV
    *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    24 september 2008
    *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV
    25 september 2008
    *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ...
    *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...?? TWEELING!
    *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Sannemart ... ? jaar ... 1e ...
    *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    28 september 2008
    *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV
    *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    29 september 2008
    *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    30 september 2008
    *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV

24 meisjes in de buik ... 10 jongens in de buik ... 9 mama's laten zich verrassen ... 11 mama's houden het (hier) geheim

Nu: 52 september mama's!

• De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst!

Ingeltje <--> Lola
      Freesia <--> Droppie123
      IrisB <--> Elin
      MirandaT <--> FunnyMe
      Parr1983 <--> Krisstel
      Wupje <--> Cossy
      Yule <--> Jannes
      Pupke <--> Pisum
      Azeb <--> SheDevil
      Dniise <--> Tweety
      Kaatje85 <--> Jessejaime
      Tinkerbel1984 <--> Eva1983
      Lise <--> Moppiepoppie
      Steen <--> Sasha
      sunshine80 <--> Delayla
      dreames <--> Roshi
      mamameike <--> Mss Ace
      Nic79 <--> Jekkia
      Dorientje <--> Lindaa
      debbyvermeer <--> nog buddyloos :cry:
    (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!)

Agenda:

Juli
    04: Funnyme gyn Nic79 gyn
    07: Jale Pretecho 3D/4D Kaatje 85 intake kraamzorg
    08: Jale vk+extra medische echo Lise controle gyn + groeiecho Anno103 vk Babystyle VK
    10: kaatje85 vk Roshi intake kraamzorg, Babystyle GYN
    11: Funnyme controle gyn, Anno103, debbyvermeer Gyn groeiecho en controle gyn Lindaa intake kraamzorg
    15: Jikke verlof!
    16: Miracle vk + echo, parr1983 intake kraamzorg, Lindaa VK
    18: Ingeltje verlof! debbyvermeer Gyn
    19: Kaatje85 vakantie & aansluitend verlof!Krisstel verlof!
    21: Roshi vk, Diddl intake kraamzorg
    22: steen verlof!
    23: Dreames intake kraamzorg
    24:Marielle VK
    25: Yule verlof!
    25: Jannes 2w vakantie & aansluitend verlof! debbyvermeer Gyn
    28: foover verlof! Anno103 verlof IrisB verlof!, Diddl verlof!
    29: FunnyMe verlof! jessejaime VK
    Augustus:
    01: MirandaTecho gyn
    02: marielle82 vakantie en verlof!
    04: Wupje verlof! Lindaa verlof! Cossy verlof!
    05: Mss Ace verlof!
    07: Nic79 verlof! (va 27juni 100% ziektewet)
    15: Pisum verlof! Parr1983 verlof!
    18: Marijke1982 verlof!
    19: Dreames verlof!
    21: Jekkia Keizersnede ingepland!!
    28: MirandaT verlof!
    September:
    16: Dorientje verlof

Meeting 26 juli 2008

Op zaterdag 26 juli hebben we een meeting in Utrecht. Een high tea, rond half 1, op loopafstand van het Centraal Station. Voor meer info zie de September Hyves http://september2008.hyves.nl/forum/203 ... g_meeting/

* Tinkerbel1984
    * Cossy
    * Parr1983
    * Tweety
    * Moppiepoppie
    * Nic79
    * Krisstel
    * Kaatje85
    * IrisB
    * Dreames
    * Ingeltje
    * Roshi
    * Yule
    * MamaMeike ( onder voorbehoud)
    * Jekkia ( onder voorbehoud)

Lindaa & Pisum staat erbij!

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Chaartje: lieve meid, heel veel sterkte vandaag en in de komende tijd. Je draagt Levi voor altijd bij je in je hart en het is goed dat je hem beloofd hebt om eerst tijd voor jezelf te nemen. Dat geeft je de kracht om weer door te kunnen gaan. Het is fijn om te weten dat Levi je daarbij helpt.
    Nogmaals heel veel sterkte en weet dat je altijd welkom bent hier.

@Azeb: we zitten in Thesinge (ieniemieniedorp)

@Babystyle: welkom hier!

Muggen: ben toch weer gepakt... zit onder de bulten en ik heb JEUK! Weet iemand of je Azaron mag gebruiken tijdens de zwangerschap?

Dikke enkels: sinds gisteren mag ik bij de club... ik had altijd van die mooie slanke enkeltjes, maar die zijn nu ineens verdwenen... ik hoop maar dat het van de warmte komt en dat het weer over gaat...

10. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Roshi: naar mijn weten betaal je een deel van je kraamzorg zelf. Een x-tal uren a een bepaald bedrag. Weet zo niet meer wat je eigen bijdrage is.

11. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Yule grr hier ook van die rotmuggen! :evil: Je zal toch wel gewoon azaron mogen gebruiken lijkt me?

Roshi de kleine wordt pas rustig als ik op de rug ga liggen zo van 'hi hi nu heb ik lekker gewonnen' :) Maar dan lig ik weer niet lekker en krijg ik kuitkramp dus dan probeer ik weer naar mijn zij te draaien en begint het weer van voren af aan: porren tot ik uit pure frustratie dan maar weer op mijn rug draai :rolleyes: ! Dat belooft wat de komende weken ;)

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Jannes> ow oke, nou dan ben ik waarschijnlijk goed verzekerd want bij mij word het gewoon vergoedt. Net nog even voor de zekerheid nagekeken: normaal betaal je 3.70 euro per uur maar met onze verzekering word er 100% van de eigenbijdrage vergoedt. Pfff weer een zorg minder :)
    Wupje> jeetje dat is inderdaad vervelend, hoop dat die van mij lekker blijft zoals nu dan word hij/zij stil als ik rustig met mijn hand wrijf.

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Nu we het toch over vergoedingen hebben:

Wat is het verschil tussen:
    Poliklinisch -zonder medische indicatie en klinisch -zonder medische indicatie?
    klinisch -zonder medische indicatie bestaat dat?

Bij Poliklinisch -zonder medische indicatie word de ziekenhuisnota – 180euro – 115 euro vergoed.
    Bij klinisch -zonder medische indicatie alleen 180euro van de ziekenhuisnota

Laat maar ik weet het al, stond er netjes bij.

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Yule, Thesinge ken ik wel, is hier niet zo ver vandaan. Muggen, ja daar weet ik helaas alles van :(
    De huisarts zei trouwens tegen mij toen ik helemaal aan het begin van mijn zwangerschap een keer bij hem was, dat de meeste middeltjes die je moet smeren geen kwaad kunnen, omdat je er maar zo ontzettend weinig van binnen krijgt (tenzij je natuurlijk je hele lijf met hormoonzalf moet insmeren ofzo). Destijds was dat naar aanleiding van mijn vraag over Zovirax. Ik neem dus aan dat dit ook voor Azaron geldt.

15. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Roshi:
    Ik ben bevallen zonder medische indicatie: rekening: 451 euro!
    Ook als je met medische indicatie bevalt mag je het aftrekken van de belasting ;) en de kraamhulp eigen bijdrage mag je ook aftrekken ;)
    Sterker nog je mag zelfs 23 euro per persoon in je huishouden aftrekken voor thuisapotheek, dus voor paracetamol enzo ;)

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @mobielfreak> dat van die thuisapotheek wist ik en kraamzorg is niet nodig omdat we die vollledig vergoedt krijgen maar als je MET medische indicatie bevalt in het ziekenhuis dan vergoedt de verzekering toch alles?

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Roshi : ja dan vergoed de verzekering het en zelfs dan kun je het nog aftrekken ;)

Ik heb bv speciale voeding voor Tim, en word vergoed door de verzekering en toch kan ik nog bijna 1400 euro per jaar terug krijgen van de belasting voor die speciale voeding ;)

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @azeb> ff gegoogeld: Azaron tijdens de zwangerschap: Dit middel kan voor zover bekend tijdens de zwangerschap zonder bezwaar volgens voorschrift worden gebruikt.

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    :confused: dubbelop? hoe kan dat dan? je hebt er zelf toch niets aan betaald?

20. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    ja geen idee hoe dat kan

Deel Deze Pagina