September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    je moet ook lekker doen waar jij je lekker bij voelt hoor, het is al vreselijk genoeg om een tent aan te moeten ;) ik heb inderdaad wel "leuke/nette" pyama's uitgezocht en pantoffels wil ik inderdaad ook nog maar die moeten wel weer passen bij m'n pyama (waar we ons wel niet druk over maken hahaha)

ik had toevallig van de week met een vriendinnetje erover die zegt "je doet bij de bevalling toch zeker wel gewoon een oud tshirt aan" maar nee hoor ik heb mijn "bevalling shirt" zorgvuldig op mooi- en netheid uitgekozen hahahaha muts ben ik ook he ;)

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

buik, gelukkig nog geen streep te zien :D

Funnyme, Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat goed nieuws, dat de kleine toch nog gedraaid is en dat je suiker toch niet veels te hoog was.

Chaartje Heel veel sterkte vandaag en de periode die gaat volgen. We zullen in gedachten bij jullie zijn.

Kaatje, hi hi dat stukje over jullie bruidsjongen. Leuk dat het een super geweldige dag was en je haar zit ook hardstikke leuk. Gefeliciteerd nogmaals met jullie huwelijk!!

Go Roshi, was een sjagrijnig mens daar bij Kruidvat zeg

Nikky, kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, gelukkig dat de kleine ok is

Vandaag apk gehad bij de gyn. De kleine is al aan het indalen (geen wonder dat ik nu zo waggel) en alles verloopt naar wens, alleen mijn bloeddruk was nogsteeds te laag (100/45)

Ben pas 5 kilo aangekomen sinds ik zwanger ben.

Heb vandaag wel enorme last van bandenpijn, auw

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    oooh kaatje jullie zien er leuk uit! Zie ferry da lpen! erg trots op zijn prijs naast hem :D Super dat het een geweldige dag is geweest! :D (trouwens ben bijna een jaar getrouwd maar mijn vriend floept er soms nog wel uit :oops:)

@roshi ja het is echt een opluchting als je haar goed wordt geknipt, je krijgt gelijk en oppepper van ;) :confused: die meid zeg! elukkig had jij een hele rij getuigen :) krijg zij lekker op haar donder :evil: ik heb ook van de week die tenten gekocht, nu nog grijs haar en een rollator :) mis mijn strings :p

@FunnyMe goed dat alles goed was bij de gyn

@nikky idd schrikken! lekker uitrusten om van die schrik te komen! *knuffs

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @Jekkia> fijn dat alles goed was meis en 5 kilo is echt netjes :D (heb ik me laten vertellen ;))

5. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    even een ander onderwerp die onderbroeken hebben alweer genoeg schade aangericht ;) hoe is het contact met jullie (schoon)ouders?

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    goed! Word wel afentoe gek van mama maar die bedoelt alles alleen maar goed is een erg lief mens, met papa ook geen problemen. En wij wonen aan de huis van mijn Souders. wordt afentoe gek van hun maar verder ook een goed relatie :D

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    anno103: welkom bij de club van slechte-slapers-in-de-nacht! Vervelend hè, word je humeur ook niet echt beter van... bah. Ook al zo beloond met rode strepen op je buik? Oef... ik zit er helemaal onder.... mijn hele buik is een groot tijgervel geworden :)

FunnyMe: van harte met je verjaardag!! Hoeraaaa! Veel plezier vandaag met de visite! goed dat je kleintje is gedraaid zeg!

MssAce: fijn dat je HB goed is en je kleintje de goeie kant op is gaan liggen. Blijven liggen nu kleine!!!

IrisB: ooooooh #-o je douchet niet echt 17 keer per dag? ! :)

Lindaa: foei: een naakte man voor FunnyMe plaatsen.. daar kan je nu toch niets meer mee... die hoeft ons echt niet met onze dikke olifantenlijven :)

Wupje: is je middagdutje gelukt?

Jannes: ik heb dat ook opeens: het besef dat het nou echt dichtbij komt! Over een dikke 5 weken ben ik al 37 weken en kan het komen! Opeens schrik ik daar van, terwijl ik meestal zo in het hier en nu kan blijven :) Fijn weekend!

@ Yule: Thesinge!! Dan kijk je uit op de wijk waar ik ben geboren en opgegroeid; ik woonde in Lewenborg, een wijk in Groningen! Ben ooit nog met een kerkentocht- excursie van school de sloot in gereden in Thesinge hihihi

steen: pff wat een rotnacht meis... sterkte vandaag, lekker rustig aan inderdaad

Parr: fijn dat je zo goed geknipt bent! Weer op en top dame !

Tinkerbel: gefeli met de baan van je man!

Kaatje: heel leuk om te lezen hoe de dag is verlopen, klinkt super!
    van harte nogmaals!

Roshi: bedankt voor je topverhaal over de kruidvat; geweldig gedaan!! een glimlach op m'n gezicht :) en onderbroeken? ik draag nog steeds mijn eigen kleintjes, die verdwijnen ergens uit het zicht onder mijn buik :)

Nikky: heh bah, rustig aan en geen zorgen meis! alles is okee

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zooo heb speciaal voor jullie mooie kleurtjes opgezocht :)

Hier weer slechte nacht (maar dat is nu normaal hoor, heb me er bij neergelegd) en zojuist weer anderhalf uur bijgeslapen en nu beetje fitter. Denk dat ik me maar eens ga aankleden hihi

De bandenpijn wordt gelukkig steeds minder. Dinsdag naar de Arbo en dan kijken of ik nog moet werken of dat ik mag uitrusten. Feit is dat na een dag werken (2 uurtjes zelfs maar) ik het steeds moet bekopen met een dag harde buiken, voor mij reden genoeg om sterk in mijn schoenen te gaan staan en eisen dat het genoeg is zo. (piepte ze bang en onzeker...)

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    lieve Chaar

Ik had al verwacht dat je langzaam wat meer afstand ging nemen, kan ik me helemaal voorstellen. Het doet vast allemaal nog teveel pijn.
    We zullen je erg missen en ik hoop je over een tijdje weer te zien, met goed nieuws.

Vandaag heel veel sterkte met het begraven van jouw lieve kindje. Prachtig dat je hem ook hebt beloofd om tijd voor jezelf te nemen.

Jullie hebben veel bij ons allemaal losgemaakt op een hele positieve manier. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die nu nog veel meer beseft dat een kindje krijgen en mogen zien opgroeien niet vanzelfsprekend is. Ik zit ook nu weer met tranen in mijn ogen en ik weet zeker dat ik Levi nooit zal vergeten, al heb ik hem niet in het 'echt' gezien.

Neem de tijd... laat je omringen door liefde en rust maar goed uit....

Liefs van Inge

10. Tot en met de geboortedag van Jasmijn heb ik altijd strings gedragen, maar erna nóóit meer...! Ze zitten gewoon niet lekker meer tussen de billen. Ik draag nu altijd hipsters. Voor na de bevalling heb ik een partijtje van Zeeman ingeslagen. Dat ging de vorige keer ook prima met de kraamverbanden en je hebt niet het gevoel in een 'tent' rond te lopen... :D

@Kaatje: Fijn dat je trouwdag zo geslaagd was :D !

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik draag ook hipsters van de HEMA maar die verkopen ze opeens niet meer snik

oh en ik heb in mijn vorige berichtje nog ff een foto van mijn striae toegevoegd slik!

12. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Mijn schoonmoeder is heel lief en attent. En een leuke oma (zie ik bij neefjes/nichtjes) Maar ze zou wat meer pit mogen hebben. Mijn ouders (en ikzelf ook) komen voor onze mening uit, zijn niet op mondje gevallen en zijn heel direct. Zij is in mijn ogen te soft, vind alles goed en doet naar mijn idee niet altijd waar ze achter staat. Ik kan daar slecht tegen. Maar ze weet hoe ik ben, dus ze weet ook heel goed waar ze bij me aan toe is. Denk dat ze geaccepteerd heeft dat ik niet hetzelfde ben als mijn schoonzusje. Daar kan ze zomaar binnenlopen, 3x per week, belt heel vaak, etc. Bij mij absoluut niet... Mijn ouders daarintegen wel, maar ja dat zijn mijn ouders en zij is niet mijn moeder.... En mijn vriend zal haar niet snel bellen/uitnodigen, dat is niet zo mannen eigen. Dus ze merkt wel verschil, maar na 10 jaar weet ze dat wel.

Mijn schoonvader... tja... die kon ik helaas niet uitzoeken. Soms heel lastig om je zo te ergeren aan je schoonvader als ik doe. Als hij belt, baal ik al. Mijn vriend heeft niet echt een band met zijn vader (door scheiding), maar hij heeft wel twee halfbroertjes van 12 op wie hij gek is, dus vandaar dat we veel contact hebben. Mijn vriend kan het karakter van zijn vader heel goed loslaten en heeft het geaccepteerd, maar ik niet. Doe wel mijn best, want het is zijn vader en hij heeft het recht om net zoveel opa te zijn/worden als mijn eigen vader. Vrees wel dat het nog een keer vervelend wordt, want ik moet hem echt niet vaker dan 1x per week om me heen hebben en zeker niet onaangekondigd (heeft hij handje van). Dus ik vrees dat ik hem dat nog een keer subtiel moet gaan uitleggen...

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Mijn schoonmoeder woont aan de andere kant van Nederland en daar heb ik eigenlijk geen contact mee. Mn man spreekt haar regelmatig telefonisch, maar wij hebben haar allebei al een jaar niet meer gezien.
    Zij is dan ook niet naar ons nieuwe huisje wezen kijken en toen ik zwanger was heeft het 2 maanden geduurd voordat zij mij feliciteerde!

Mn schoonvader en zijn vrouw zijn echt schatten. Helaas is mijn schoonvader zeer ernstig ziek en is het heel moeilijk om met hem te communiceren omdat hij niet meer verstaanbaar is. Maar zij steunen ons ontzettend en staan altijd voor ons klaar.

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Met mijn schoonmoeder heb ik al het nodige uitgevochten. Gijs is een echt nakomertje en het heeft even geduurd voor ze hem los kon laten. Ze zag mij als een indringer die haar zoontje kwam afpakken! Na een flinke ruzie is het uiteindelijk goed gekomen en heb ik het nu prima met d'r. Heeft me even gekost om mijn plek te vinden, maar ik ben er erg sterk van geworden.
    Schoonvader is bijzondere man. Ene kant heel lief, aan de andere kant soms heel onredelijk en ingewikkeld. Lijkt soms een beetje autistisch, bekijkt alles vanuit zijn eigen wereld en kan zich moeilijk inleven en aanpassen.
    Al met al ingewikkelde familie erbij gekregen maar ben er zeker niet ontevreden mee, het loopt allemaal prima en gezellig nu!

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    :whistle: krijg net een brief van de kinderopvang dat de kleine per 16 februari gegarandeerd een plekkie heeft :whistle: 1 januari was (nog) niet mogelijk maar daar had ik eerlijk gezegd ook niet echt op gerekend aangezien ik van iedereen al hoorde dat er lange wachttijden zijn.

Nu maar hopen dat ik mag blijven werken waar ik werk en als ik een andere baan moet zoeken deze ook op maandag en woensdag mag... maarja dat zien we wel weer :D

16. ingeltje dank je voor die mooie foto van je buik, haha zo ziet het er bij mij idd ook uit. baalde er eerst flink van maar je doet er toch niks aan.

schoonouders, ik zou willen dat ze aan de andere kant van nl woonde, nou ja af en toe.
    heb zelf geen moeder meer en nu denkt mijn Smoeder dat ze me alles moet uitleggen.
    kijk ik wil niet overdrijven maar ik weet wel hoe een baby werkt, ik werk al 8 jaar met ze. en een beetje advies is prima maar je kunt ook overdrijven.
    zo kreeg ik van Spa van de week te horen waarom ik naar zwgym ga, ik weet toch al hoe je met baby´s om moet gaan. ja dat weet ik maar ik ben toch nog nooit zwanger geweest en het is gewoon gezellig.

verder zit ik vandaag wel wat beter in mijn vel.
    hopelijk mijn hubbie ook, klonk aan de telefoon wel prima. hij wil vanavond nog naar vrienden en ik mocht kiezen of dat ging lukken. kijk dat bedoel ik met rekening houden met. zou hij het gaan snappen na 3 dagen janken. stiekem issie wel lief haha.

HONGER! ! ! !

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

17. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Mijn band met mijn schoonouders is goed. Het zijn schatten en ik vind ze heel lief voor mij tijdens mijn zwangerschap. Onze band is verbeterd nu ik zwanger ben. Mijn schoonmoeder overstelpt ons met cadeautjes en is heel enthousiast, maar ze bemoeien zich niet vervelend met dingen ofzo. Daar hebben ze in het verleden nog wel eens een handje van gehad. Vooral mijn schoonmoeder kon nog wel eens snibbig/bemoeierig reageren. Maar de laatste maanden is dat helemaal niet meer zo. Daar ben ik erg blij mee!
    Daarnaast zijn ze heel behulpzaam wat betreft klusjes in en om huis enzo.
    Natuurlijk zijn het niet mijn eigen ouders en doen ze soms dingen die ik niet zo leuk vind of niet zo zou doen, maar over het algemeen heb ik, zeker de laatste tijd, niks te klagen!

18. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Chaartje sterkte vandaag met alles.

Kaatje klinkt super allemaal hoe het is gegaan.

Roshi tenten, ach zijn we toch een beetje met z'n allen op vakantie :D Voor de thuisblijvers hartstikke leuk. Hier geen tenten maar gewoon leuke shorts van de H&M in de meet hippe kleuren. En ook hier passen die grote lappen wel in.

Funny me van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Schoonouders......
    Op zich gaat het wel als ik maar heel duidelijk ben wat ik wil en niet hoe zei het wil! Schoonvader vind alles goed mar schoonmoeder wil zich nog wel eens teveel met ons bemoeien. Sinds we een gesprek met haar hebben gehad gaat het stukken beter.

Anno en Ingeltje aan die strepen kun je idd niks doen en er zijn zoveel die het hebben. Vaak komen ze pas in de allerlaatste weken. Ben elke dag dapper aan het smeren met olivia olie hopen dat ze wegblijven en het werkt iig super tegen een jeukende huid! Zwitsal kriebelde bij mij.

Parr heb ook op je buik gestemd!

Yule azaron kan geen kwaad. En mugwerende spulletjes mag je ook wel gebruiken. Het is meer voor baby's dat het niet mag ivm de stof deet die er in zit met het gevaar dat ze het in de mond krijgen. Wat ook goed helpt is een ventilator in je slaapkamer zetten. Insecten hebben een hekel aan wind! Wij hebben zo'n grote met propellors aan het plafond hangen lekker tegen de warmte en geen mug te bekennen!

Tinkerbel super zeg kun je lekker lang genieten van je kleine.

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @funnyme gelukkig dat jullie meisje is gedraaid.

@roshi nou ja wat een raar mens zeg ik zou ook zo terug reageren hoor hihi. heb geen souders meer dus het contactis vrij stil hihi.

onderbroeken: hihi draag hier de tenten van de hema hoor die speciaale zwangerschaps haha mijn gewone strings zaten voor geen meter meer. nu dus tentstrings haha. zitten heerlijk hoog op mijn buik.

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Pisum, leuk hé babyboom…had het ook al gevolgd op internet. Kan me voorstellen dat je toch liever in het ziekenhuis bevalt.

@Parr, ze zijn gek geworden..en eh..sorry zeggen dat kennen ze niet. Ach moet nog twee weken en dan kunnen ze het 5 maanden uitzoeken ;) Gelukkig zie je er weer fantastisch uit…misschien ziet je man het straks ook ;)

@Anno, fijn dat je je weer wat beter voelt!

@Iris, dacht al…zal een mooie waterrekening zijn ;)

@Chaartje, hoop dat het ondanks alles een mooie en bijzondere dag is geweest. Heel veel sterkte, je bent zo sterk en Levi zal zeker over alle kindjes hier waken.

@Wupje, hier ook flinke stompen of schoppen gehad zodra ik op mijn rechterzij ging liggen…lekker middagdutje gedaan?

@Jannes, ja hier stinkt de kamer eigenlijk (12 weken later) nog steeds naar het nieuwe hout..en de ramen staan elke avond open om te luchten. Veel plezier dit weekend met het uitzoeken van de kaartjes en de spulletjes.

@Steen, hoe is het…rommelen voorbij?

@Kaatje, wat mooi! Ik moet altijd een traantje laten als ik een bruidspaar zie (komen de gevoelens van onze eigen dag weer even naar boven ;) Jullie zagen er echt prachtig uit samen. Fijn dat jullie genoten hebben en dat alles goed is gegaan :D:D

@Roshi, you go girl! ;) Zal me de 26ste ook een beetje rustig houden tegenover jou…merk het al :D

@Funnyme, wat een mooie verjaardagscadeau..en nou moeten ze ook netjes blijven liggen!

@Nikky, kan me voorstellen dat je bent geschrokken, hopelijk inderdaad een gesprongen bloedvaatje.

@Ingeltje, ik zag je leuke onderbroek al..hier ook hipsters van de Hunkemoller of H&M.

(Schoon)ouders We hebben hier een goed contact met alle vier..mijn ouders wonen wel wat verder ver jammer genoeg, maar gaat allemaal prima.

Kraamzorg] We zijn er nog steeds niet..mijn man belde vanmiddag nog een keer het kraambureau (hadden ze tegen hem gezegd) en deze mevrouw zei weer dat zij dat inderdaad regelen maar dat we dit aan moesten geven bij Achmea. Dus manlief weer Achmea bellen en volgens hun moesten we een formulier op internet invullen. Oké, wij net kijken, staat er geen formulier op internet…. :evil:

Deel Deze Pagina