September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goedmorgen heb maar een heel klein stukje terug gelezen, was weer zo veel sinds vrijdag.
    dus ff ego berichtje

nou we hebben vrijdag bij vrienden met de WII gespeeld haha wat is dat leuk zeg. en ongezond voor een zwangere die rustig aan moet doen.
    gisteren heerlijk geslapen en gisteren heeft hubbie het hele huis gepoetst, lief he.
    gisteravond feestje en was erg gezellig.
    vannacht niet zo goed geslapen, veel wakker en ben er maar uit gegaan omdat het iedere keer wel ergens pijn deed.
    nou vandaag even naar mijn papa en dan weer een feestje.

fijn weekend allemaal nog.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Hi meiden goedemorgen,

Gisteren niet echt een lekkere avond gehad, veel last van mijn rechter kant van mijn buik en rug, maar na goede nachtrust voel ik mij nu weer prima!

Gisteren gezellig naar de verjaardag van mijn nicht geweet. wel weer even leuk de familie te zien :D

Parr> ze hebben geen idee waar die bloedingen iedere keer vandaan komen :( Vaag he!

Nou wij gaan vandaag de box in elkaar zetten en weer lekker hangen in huis ;) :D

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meiden,
    Ik heb niet alles bijgelezen hoor! Maar wilde Nic79 even heel veel sterkte wensen. Hebben jullie ook een tweelingbox gekocht?

Kaatje supermooie fotos op je hyves!

Ik heb ook al 2 nachten goed geslapen. Oke wel wakker maar daarna weer in slaap gevallen zonder uren wakker gelegen te hebben. Heerlijk!

Ik heb af en toe flinke steken en zeurderige pijn in de buurt van mn schaambot. Is dit een kindje wat aan het indalen is? of denken jullie dat dit gedraai is?

4. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Dank je wel funnyme :)
    Ja wij hebben ook de tweeling box, alleen waren er wat onderdelen beschadigd en kapot en die hebben we gisteren opgehaald dus nu staan al die onderdelen in de woonkamer, nou dan maar meteen opzetten he :D

Ik ben ook weg! ciao

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Nic, heb af en toe last van sterretjes voor mijn ogen vanwege de lage bloeddruk. Hoe gaat het nu met je? Wel rustig aan doen he!
    Dikke knuf van je buddy.

Mamameike hoop dat het snel wegtrekt.Veel beterschap!

Sunshine fijn he die adviezen als je thuis nog een actief kleintje hebt rondrennen... Hoor ook niks anders dan dat ik rustig moet aandoen, maar ben net zo eigenwijs als jou. Doe ook nog vanalles (anders wordt het hier een zooitje ongeregeld)
    Hoop voor je dat het allemaal niet nog erger wordt

Marielle, wat een mooi borduurstukje!

Miranda sinds ik in de ziektewet zit lees ik ook weer redelijk veel. Ben u aan een boek van Steve Berry bezig

Roshi wat leuk een babyshower, mij is er ook een beloofd maar volgens mij zijn ze dat alweer vergeten (van je vrienden moet je het hebben):rolleyes:

Lise Gefeliciteerd met jullie huisje! Wat vervelend dat je zoontje de waterpokken heeft. Hoop dat hij niet al te veel last van de jeuk heeft en zich snel wat beter voelt zodat jij ook een beetje aan je rust toe komt.

pijnbestrijding bevalling ik krijg ruggeprik en voor erna een handpompje met morfine voor tegen de pijn

Funnyme ik heb daar ook soms flink last van, lijkt wel op indalen

Vannacht nauwelijks geslapen, de overburen hadden een feestje met nogal luide muziek en vals gezang. Rond uurtje of 1 was er ook nog eens ruzie :rolleyes:
    Sliep pas rond 3 uur, last van mijn rug, harde buiken en bekken en helaas was mijn dochterje alweer om 6.30 uur wakker.

Gisteravond had ik zo'n last van mijn bekken dat ik zelfs niet meer kon opstaan, heeft een dik half uur geduurd voordat het wegtrok. Was bijna bang dat het een wee was.

Vandaag toch maar proberen om het heel rustig aan te doen...

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jekkia, lekker van die buren :(

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja hier waren ook 2 feestjes in de straat. Leek wel of ze elkaar wilden overtreffen qua geluid. Normaal gesproken zou ik daar wakker van liggen. Maar nu sliep ik er doorheen. Hoorde het alleen als ik wakker werd om te plassen (= zo ongeveer elk uur hihi)

Heb toch maar wat nieuwe kleren gekocht. Soort joggingbroek bij prenatal (kun je ook als netjes dragen, en hij heeft geen buikband dus je kunt hem over of onder je buik dragen) een shirtje in de aanbieding bij prenatal. 2 hempjes bij miss etam met bijpassende buikband, en dan nog een losse bikband. Dus hoop er de laatste 5-6 weken nog mee te kunnen doen.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    FunnyMe, zo te zien goed geslaagd met kleren. Wil ook nog even voor een paar broeken/rokken kijken.
    Heb een hoop positiekleding geleend,maar is nu eigenlijk allemaal te klein aan het worden.
    Heb nu 2 passende broeken, en een korte broek. Is ook niet echt veel dus.

9. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Lise, sterkte met je zoontje, geniet lekker van jullie nieuwe huis en succes dinsdag!

@Roshi, veel plezier met de babyshower.

@Babystyle, hier vannacht ook weer eens een slechte nacht gehad, gelukkig slaapt onze kleine tot nu wel altijd.

@Parr, jullie hebben jezelf lekker verwend gisteren of niet...klinkt allemaal errug lekker :D

@Nic, veel succes met de box vandaag.

@Funnyme, fijn dat je bij hebt geslapen...en toch nog lekker geshopt :D

Hier sinds lange tijd ook weer eens een slechte nacht gehad...elke keer als ik me omdraaide leek het alsof ik op de kleine ging liggen...ook wordt de buik zwaarder en merk dat het meer in de banden gaat hangen.
    Vandaag maar eens genieten van het mooie weer :D

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ MamaMeike Wat vervelend zeg! Ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen.

@ Parr Was jij nou degene die borduurt? Ik doe het niet maar het lijkt me wel leuk om te doen....mmm misschien binnenkort eens een hobbyzaak binnenstappen....

Lamp Ik heb gisteren een hele leuk lamp gevonden voor de babykamer. Vandaag gaat mijn vriend mee om te kijken of hij het ook wat vindt en dan hopelijk kopen!!! Hier een fotootje:

Ik ga er vandoor, zo naar een verjaardag en dan naar de Praxis voor de lamp. Fijne dag allemaal!

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Lise: gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje
    Kaatje : mooie foto's hoor!!! Jullie zagen er heel mooi uit!

Wat betreft de pijnbestrijding . Ik wil absoluut geen ruggenprik en ga proberen het zonder enige vorm van pijnbestrijding te doen. Maar ja dat zeg ik nu heel stoer... maar eens kijken hoe ik daar over denk als het zo ver is :(

Gisteren is mn mannetje begonnen aan de badkamer. Die wordt er helemaal uitgesloopt en binnen 2 weken opnieuw opgebouwd. Zag het niet zitten dat het nog gebeurde voor de kleine komt, maar vanwege een nieuwe hr-ketel die geplaatst moet worden, was het beter om nu te laten doen.
    Maar terwijl hij was begonnen ben ik lekker met een vriendin wezen shoppen. Ik heb pyama's gehaald voor na de bevalling en big shirts voor tijdens de bevalling. En hele mooie roze pantoffels :D .
    Ik heb boxers gehaald voor na de bevalling, want ik houdt niet van gewone onderbroeken. En ik heb ook een voedingsbh gehaald. En een mooie bh en strings voor nu kon ik ook niet laten liggen :oops: .
    Gisterenavond lekker gebarbecued en wezen bowlen. Ben wel helemaal op nu, dus ben blij dat ik vandaag niets hoeft te doen.

12. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    okay zijn er dus enit echt veel die soms slecht slapen. Was vanmogen alweer om half 5 wakker, ben er maar weer uit gegaan.
    Bij mij is volgens mij het kindje wakker als ik ga slapen en als ik overdag bezig ben slaapt het :S
    Das opzich wel jmmr soms. Maar enits aan te doen, het is tenslotte een goed doel.

Hebben jullie tips om een goede nachtrust te krijgen? behalve warme douche en warme melk?

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eva, mooie lamp !

Ga nu even een uurtje varen met de hond en mijn man:)

Liefs

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    @Babystyle: het is normaal dat de baby s'nachts drukker is. Overdag wordt het 'gewiegd' door jou bewegingen en s'nachts niet. Dan wordt die kleine dus lekker actief in jou buik. Hier is de kleine ook de hele nacht door druk, maar gelukkig slaap ik nog niet echt heel slecht.

Ik slaap beter sinds ik een voedingskussen gebruik, omdat ik dan minder last heb van mn lichaam tijdens het slapen.

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen dames! Hier wel redelijk geslapen! heerlijk tot kwart over 10! :D

@ingeltje het is gelukt zo'n kaart te regelen :thumup:

@FunnyMe dit kan wel indaling zijn, of dat ze daar in de buurt van komen en dan gaan draaien met hun hoofd, dan voelt het ook niet zo prettig meer..

@eva1983 ja ik borduur maar ook marielle. Leuke lamp!

Nou ik ga manlief helpen met een beetje verven. Hij doet dan het meest natuurlijk ;) maar wil dat er iets gebeurt nu dan kan ik verder rustig doen vandaag :)

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zoiets grappigs:

In februari had ik aan Wishgirl gevraagd of ze voor me wilde pendelen, zij doet dat vaker hier op het forum. Ik zei toen dat ik ook een pendelsetje had, maar dat ik die nog niet gebruikt had. Ze vroeg of ik ook eens voor haar wilde pendelen, dus ik deed dat en kreeg door dat ze in juli zwanger zou worden door middel van vruchtbaarheidsbehandeling. Ik dacht dat ze een tweeling ging krijgen.
    Ze heeft vanochtend een posi-test in de handen gekregen na de 1e IVF behandeling! Is dat cool of niet ;)
    Dus mensen pas op... ik ben nu paranormaal begaafd en al jullie nare gedachtes over mij kan ik nu binnenkrijgen en ik kan jullie veranderen in kikkers en en en

Oké ik draaf weer eens door. Maar wel heel grapppig vind ik het! Hoop dat het ook nog een tweeling is hihi!

17. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

hier ook weer prima geslapen vannacht! En ik ga er weer helemaal voor! hihi

hahaha die Ingeltje, kun je niet even voor mij pendelen wanneer onze kleine zich aandient?

Jekkia, is dit bij jullie in het ziekenhuis ook standaard dat je een ruggeprik kan krijgen, of is het bij jou om een bepaalde reden?

kaatje, fijne dag!

Leuke lamp Eva!

Fijne dag allemaal!

18. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag dames :D

Ik ga maar eens een klein inhaalslagje uit het hoofd doen, dan ben ik ten minste weer mee met de volgende bladzijden die volgekletst zullen worden.

@kaatje: Super dat je zo'n mooie trouwdag gehad hebt. Moet je ook nog feliciteren, dus bij deze: Gefeliciteerd! :D Ben benieuwd naar meer foto's, maar je zag er heel erg mooi uit. En je haar was ook leuk, dus dat is op het einde gelukkig allemaal goedgekomen. Ben je ondertussen al bekomen van de dag? (volgens mij helpt zo'n drukke dag wel heel erg goed om 's nachts nog eens door te slapen ;) )

@cossy: Een iets te late gelukkige verjaardag!

@steen: Ick, dat was weer schrikken :s Gelukkig was het vals alarm.

@lise: Aww, waterpokken :( Laten we hopen dat het geen volle twee weken duurt. Wel leuk dat je nu fijn in je nieuwe huis zit.

@dreames: Zou ook niet zitten te wachten op een badkamer die er nu uitgesloopt moet worden. Hopelijk gaat alles goed en heb je snel een mooie nieuwe badkamer.

@eva: Leuke lamp! :D

pijnbestrijding: Ik wil thuis bevallen, dus normaal gezien komt daar dan geen pijnbestrijding bij aan te pas. Als ik toch naar het ziekenhuis moet/wil, wil ik ook daar geen pijnbestrijding. Je weet natuurlijk nooit, maar ik vind zo'n ruggeprik echt helemaal niks.

@Ingeltje: Oooh, paranormaal begaafd :confused: Maar ik ben niet bang van je hoor: ik heb namelijk al succesvolle voodoo-avonturen achter de rug :) Dus probeer me maar in een kikker te veranderen :p

Zo, ben ongetwijfeld driekwart vergeten om op de reageren, sowwy :oops:

19. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo hallo!
    Ydnic, ik heb de volgende dingen gemaakt (met sterretje zelf gemaakt, de rest een kwestie van in stukjes snijden):
    Voorgerecht:
    Koude tapas: meloen met parmaham *
    Tomaatjes met mozarella en basilicum *
    Dadels met monchou en spek *
    Spaans worstje
    Boerenpaté
    Stokbrood met tomatentapenade * en olijventapenade * (wilde ook nog aioli maar die is mislukt )
    Gerookte paling
    Peppadews

Hoofdgerecht:
    Warme tapas: gehaktballetjes *
    Spare ribs
    Gamba’s *
    Bladerdeegflapje met geitenkaas/honign/appel/waloot *
    Gevulde champignons *
    Maiskolfjes
    Salade *

Nagerecht: mini creme brulee *
    Ijs ‘3 chocolades’
    Ijs ‘bosvruchtensorbet’
    Brownie
    Aardbeien
    Rode bessen
    Slagroom *

Alleen de brownies weet ik nog niet zeker, is misschien wel erg veel en machtig...

Parr, ik vind zelf dat ik wel een erg leuk kaartje in mekaar gezet heb. Mijn man vindt hem ook leuk, maar hij is zelf nog handiger met Photoshop dus wil waarschijnlijk ook nog wel zelf aan de knutsel. Ik heb er in elk geval wel vertrouwen in dat het ons gaat lukken :)

Roshi, wat leuk, zo'n babyshower!

Lise, wat fjin dat de verhuizing achter de rug is. Nu dus maar weer lekker aankomen ;)

Het voedingskussen vind ik ook heerlijk om mee te slapen!

Gister was ons Hummeltje vanaf een uur of zes erg actief. Volgens mij was hij/ze aan het draaien ofzo.
    Toen ik (laat, we hadden een erg gezellig verjaardagsfeestje) in bed lag was hij/ze zelfs zo actief aan het schoppen dat het me pijn deed voor het eerst. Nog steeds is de rust niet echt weergekeerd trouwens, maar nu gelukkig geen pijn er meer bij. Vind het wel erg gezellig :)

Ik ga nu de tapas verder afmaken, fijne dag verder,
    liefs
    Azeb

20. IrisB

IrisB Fanatiek lid

EGO-stukje dan:

geboortekaartjes: Ze zijn besteld, hoera :D Kiezen ging eigenlijk verbazingwekkend vlot. We hadden er een stuk of 20 om uit te kiezen, dus had bedacht dat vriend en ik er elk de 10 die we het leukste vonden uitkozen en dat we daarna dan even keken welke van die 10 we allebei hadden en dan daaruit kiezen. Minder vlot was tekstje vinden. Wat zijn al die teksten toch ongelooflijk melig (vind ik dan). Dus uiteindelijk doen we geen gedichtje. en dat vind ik best :D Woensdag komt de proefdruk binnen.

Gisteren ook gordijnen gezocht en gevonden voor de babykamer. Zijn gewone "volwassen" gordijnen omdat ik met al die stickers op de muur niet nog eens beestjes of wat dan ook op de gordijnen wilde. Duurt helaas wel 6 weken voor ze klaar zijn :(

In onze reeks minder leuke dingen hebben we: a) nog steeds geen spoor van m'n Kaatje Katoen bestelling :( , b) heb striae ontdekt. Heel weinig en niet groot ofzo, maar was toch even goed voor kleine crisis, c) ben zo maar even iets meer dan 2 kilo bijgekomen op iets meer dan een week tijd :confused: (verklaart de striae denk ik) en d) ik heb m'n onderarm verbrand aan een hete pan pasta. Mooie rode streep is resultaat, doet gelukkig geen pijn meer.

Vandaag al lekker druk geweest met babywas strijken, gordijnen wassen + ophangen (nu ja, vriend mocht dat doen, ik hield ze vast :p) en beetje opruimen. En dus is het weer mooi geweest, want heb toch weer wat meer harde buiken (maar niet regelmatig dus maak me geen zorgen).

Straks fijn uit eten met onze getuigen voor ons geregistreerd partnerschap. En morgen om kwart na negen ofzo mogen we onszelf dan geregistreerd partner noemen. Jeej :) Al denk ik dat ik het maar bij "man en vrouw" ga houden, ook al zijn we niet echt getrouwd dan :D

Zo, was weer heel verhaal. Fijne zondag nog allemaal!

EDIT: @azeb: Mmmm, klinkt heel erg lekker :D

Deel Deze Pagina