Ha meiden Even heel ego hoor maar heb niet bijgelezen Wij hebben echt een klote weekend gehad Zaterdag middag had ik krampen in mijn buik, nou ja die heb ik wel vaker dus ik ben gewoon lekker op de bank gaan liggen. Op een gegeven moment gingen ze wel erg veel pijn doen, in combinatie met harde buiken, en kwamen ze wel heel vaak Toch maar even gaan timen dus, een uur lang om de 3 minuten krom gelegen op de bank, toen heeft Pascal de verloskundige gebeld. Die is meteen gekomen, ik had daarvoor nog even gedouched maar daar werd het alleen maar erger van Had gelukkig geen ontsluiting, ze dacht misschien aan een blaasontsteking dus gelijk urine weg gebracht naar de HAP, dan krijg je gelijk de uitslag en dat wilde ze graag. Nou geen blaasontsteking, wel bloed in mijn urine Vk is weg gegaan, we moetsen het goed in de gaten houden en anders gelijk weer bellen. Amper geslapen die nacht, gister ook een klote dag gehad. s'Middags weer overleg gehad met de vk, die vertrouwde het niet dus toch maar naar het ziekenhuis gestuurd. Daar uitgebreide eho gehad, gelukkig was met de baby alles goed Dus mochten we weer naar huis! Al met al mag ik nu dus helemaal niks meer, behalve in bed of op de bank hangen Elke week die ze nu 'binnen' blijft zitten is meegenomen, dus moet zo gezond mogelijk leven, zoveel mogelijk rusten, zodat zij heeeeel hard kan groeien Al met al helemaal bout dus, zat er echt helemaal doorheen, het was zo'n klap joh we schrokken ons kapot Nu doe ik dus niks meer, beetje lezen en dvdtjes kijken, moet nog 9 weken Maar ja, alles voor de beeb KUS!
Ojee Tinkerbell! Dat zal inderdaad wel schrikken geweest zijn! Doe rustig aan! @Jannes: Ons beebje is het zelfde! Overdag wakker en 's nachts lekker slapen! Dus hier nog een mama2b die nog lekker slaapt! @par1983: Tuurlijk zal ik ze showen hier!
jeetje Tink.. da's niet niks... we zijn er allemaal bang voor en het ergste is dat het hier nou toch al bij een boel meiden is gebeurd en jij nu ook al. Nouja.. het advies maar goed opvolgen en lekker liggen en je laten verwennen en bedienen... niet leuk hoor Gaat vast weer beter vandaag! Knuff
oh jee tink! het is al minder d tje dan thuis moet zitten en weinig mag, maar nu helemaal niks laat je flink verwennen he! *knuffs
Jeetje Tink... wat vervelend! Hoop dat je er minder last van hebt. Rustig aan doen en je lekker laten verwennen. Toevallig had ik het er gisteren met een vriend over dat ik maar bof met het feit dat ik alles nog kan, nog 40 uur werk zonder problemen en nergens last van heb. Zwanger zijn is echt niet zo makkelijk als iedereen denkt. Zo blijkt maar weer uit het verhaal van Tinkerbell.
Heeft iemand trouwens z'n 3d/4d echo ook bij Babyvision (Delft) laten maken? Wat zijn jullie ervaringen?
Thanks lieverds! Nou idd, zwanger zijn hoort leuk te zijn maar met al die klachten die ik heb gehad ga ik daar toch aan twijfelen hoor Maar ik geniet er echt wel van hoor, en nu helemaal want ik heb natuurlijk geen idee hoelang het nog gaat duren! Hoop dat ik het in ieder geval tot de 37 weken kan blijven volhouden, dan ben ik al DIK tevreden En ach, kan me wel druk gaan maken maar dat mag niet he, dus ik berust me maar in het feit dat ik nu verplicht dutjes moet doen en elke dag verse aardbeien mag eten En ik ben heeeeel blij dat dit niks zegt over een evt volgende zwangerschap, die kan helemaal perfect verlopen nl, dus daar hou ik me maar aan vast. Scheelt ook dat ik al 31 weken ben he, als dit was gebeurt met 18 weken had ik helemaal gillend gek geworden Jale jaaa daar zijn wij 2 keer geweest, het is superleuk De mensen zijn echt heel erg aardig, duidelijke uitleg en leuke foto's, helmaal goed. Ik zou het iedereen aanraden in ieder geval, veel plezier!
Pffffffffffffffffffffff heb echt drie uur gedaan over alles bijlezen, hijg hijg. Kaatje: mooie foto's; zie ook mijn bijdehante commentaar op hyves @Roshi: hoe ziet een bevalpyjama er dan uit? Bedoel je gewoon dat je een gigantisch shirt moet kopen voor de bevalling? @Chaartje: ik zal jullie tweetjes nooit vergeten... Heel veel sterkte met het verlies en voor de toekomst veel broertjes en zusjes voor Levi toegewenst... Pijnbestrijding: ik hoop in bad te bevallen en warm water fungeert ook als een soort pijnbestrijding. @wie was het ook weer?: hoe kun je bloed in je urine hebben als je geen blaasontsteking hebt? Dat had ik namelijk laatst ook maar nam er geen aanstoot aan omdat ik verder nergens last van had... @iedereen: mijn beebje slaapt als ik slaap dus dat is wel prettig Ehm... nu weet ik het niet meer... Niet zoveel schrijven dames; ik hou het ECHT niet meer bij En ik ben een dwangneuroot dus MOET altijd van mezelf alles teruglezen
Oja, en mijn mams was hier en heeft 50 euro aan beebkleertjes voor ons gekocht (heel fijn want zitten toch al niet zo breed met die verbouwing) en voor 50 euro een tweedehands fiets zodat ik en hubby nu allebei samen kunnen gaan fietsen. Zooo lief van haar! En ik heb alle ouwe babykleertjes van mijzelf gekregen die nog goed waren en die mag ik ook voor mijn meisje gebruiken. Echt leuk! Dat ze in mijn kleertjes zal lopen. En zijn nog niet eens heel ouderwets. Wel veel met voetjes eraan maar dat vind ik juist wel stiekem handig (sorry Jannes ). En nu weer scriptie-en blegh.
Oja nee, nog een ding. Euh.. mijn vette ranzige eetgedrag wordt mij nu afgestraft want ik krijg inderdaad het zuur van vettigheid nu en chocola (maar dat is ook vettigheid, haha). Eén marsje en hoppa, één lepel mayo en hoppa en zelfs één glas cola hoppa (niet vet, doch wel ongezond ). Als ik dat niet eet gaat het allemaal wel best. Dus... wel goed voor de cellulitisch, minder voor mijn hum
Goedemorgen! @Jannes, ik loop in een academisch zkh, dus daar kun je altijd pijnstilling krijgen tijdens de bevalling. @Tinkerbell, jeetje meid dat is schrikken zeg! Doe het echt rustig aan meid, het heeft mij al weer zes weken verder gebracht. Het is soms zwaar, maar het moet.....Enjoy the club! @moppiepoppie, leuk is dat he, om je eigen kleertjes van vroeger te zien, ik heb ze hier ook in de kast liggen! En nog twee paar mini schoentjes die van mij zijn geweest. @Jale, veel plezier vanmiddag! Vanmiddag weer controle in het ziekenhuis. Verder weinig nieuws aan deze kant... fijne dag allemaal!
parr> hahaha neeeeeeee dan word ik dalijk net zo verslaafd als jullie Jale> veel plezier straks bij de echo!!! Jannes> Ja inderdaad heel veel kleertjes gehad, gelukkig wel allemaal verschillende maten dat is echt superfijn, verder ook veel dingentjes gehad die we nog nodig hadden; magnetronsterilisator, neuspeertje, hydrofieldoeken etc. De nieuwe collectie van mexx is zoooooo cool Tinkerbel>jeetje meis dat is schrikken. Sterkte en echt niets teveel doen he **knufff** Moppiepoppie> haha nee joh gewoon zon megapyamajurkding. Aangezien ik dat soort dingen nooit aanheb en het speciaal voor de bevalling koop noem ik het een bevallingspyama Wat onwijs lief van je moeder zeg! Ennuh sja niet zoveel snoepen meer dan he Steen> succes in het ziekenhuis meis ik duim voor veel positief nieuws De Arbo-arts belde vanmorgen nog om te vragen hoe het gaat, hij gaat er een punt achter zetten DWZ hij gaat aan het UWV doorgeven dat er geen verbetering meer inkomt en ik dus niet meer zal mogen werken. Als het goed is belt het UWV vanmiddag ook weer dus dan zeg ik dat ook wel gelijk. nu ga ik ff showeren en schappies doen. Rond 18uur komt er een vriendinnnetje van vroeger die ik al 9 jaar niet gezien heb. Via hyves hebben we weer contact gekregen en wat blijkt... ze is ook zwanger nou waar zal het vanaaf over gaan
hahaha... Ik heb ook nog kleertjes van mezelf gekregen. Echt heel erg eind jaren 70. Paars met geel... denk niet dat ik het haar aan ga doen. Misschien een keer voor de foto. Had dit gekocht dit weekend met een bijpassend broekje. En nog paar andere outfits, maar die kan ik online niet terugvinden: http://eshop.mexx.com/is-bin/INTERSHOP. ... =7A305-2AA
Goeiemorgen Dames, Fijn weekend gehad allemaal? Tinkerbell: Wat vervelend zeg hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen. Kaatje: Super leuke foto's, juliie zagen er mooi en gelukkig uit. Moppiepoppie: Wat lief dat je allemaal kleertjes en een fiets hebt gekregen van je mams Hier gaat alles zijn gangetje,ben sinds vorige week aan de ijzertabletten gezet door de vk omdat mijn ijzergehalte 5,3 was. Verder gaat het goed, ben blij dat het wat koeler is nu, je verplaatsen met krukken is al zwaar en helemaal als de mussen dood van het dak vallen. Gisteren een trampoline,klimrek,glijbaan en een speelhuisje voor onze dochter gekocht, die kan zich dan deze zomer tenminste ook lekker vermaken in de tuin en hoeft mama niet iedere dag op pad. Maandag mag ik weer naar het ziekenhuis voor een groeiecho,ben benieuwd. xx
Goeiemiddag Allemaal ! @ kaatje: Mooie foto's ! @ Tinkerbell: Hoop dat je je snel weer beter voelt ! Zo gistere avond film gekeken op bed vliegt er een mug voorbij..AAHH .. afmaken dus.Lig ik nog geen 5 min terug in bed begint hubje met z'n armen te zwaaien...Ja hoor weer een.Dus ook die afmaken. Mar volgens lig ik weer zoeft er weer 1 voorbij Heb er gistere uiteindelijk 6 afgemaakt.Vervolgens gaat de tv uit omdat we willen gaan slapen zoemt er nog z'n !@$%&! ding voorbij. Ik heb dus heeeeerlijk geslapen.. Ohh ja ben trouwens afgelopen vrijdag gebeld door kraamzorg.Heb 1 augustus me intake gesprek. (weet niet of jullie dat ook op de lijst zetten (?)) Vergeetachtig : hebben jullie daar ook last van ? Hier is het soms echt erg.
Hey, Even snel vraagje tussendoor (ben op mn werk en mn pauze is al bijna voorbij). Ik wil een lijstje maken met wat hubbie allemaal moet bellen en regelen als de kleine geboren is. Zoals het aangeven bij de gemeente, verzekering regelen, bellen naar de drukker, etc. Maar ik kan me echt niet bedenken wat allemaal nog meer. Heeft iemand nog ideeën of een handig lijstje of zo iets? Wat hebben jullie allemaal op het lijstje staan. Of ben ik de enige die zo'n lijstje maakt. groetjes, ingrid
Tinkerbel schrikken zeg! Maar gewoon lekker rustigaan doen, dan komt t vast helemaal goed. Miracle ik ben ook echt super vergeetachtig! Ben de hele tijd alles kwijt, som vergeet ik zelfs tijdens het zoeken wat ik zocht, hahahaha!
Hallo dames! Ben er weer hoor! We hebben een superweekje in Groningen gehad. Heerlijk relaxed, vooral veel niets gedaan, in de tuin zitten, boekies lezen, voor me uit staren etc. Het heeft me echt goed gedaan. Ik kon voor mijn vakantie nog geen 100 meter lopen zonder een harde buik te krijgen, en van de week hebben we anderhalf uur gewandeld door de polder! Rust (en dan bedoel ik ook echt rust, dus zelfs niets voor de baby gedaan/geregeld/gekocht/etc) doet een zwangere vrouw echt goed! Ik kan het iedereen aanraden. Weekje op een stoel zitten doet wonderen... Vanmorgen bij de vk was mijn bloeddruk ook historisch laag (100/65, dus lekker relaxed) en ze was erg tevreden over hoe zacht mijn baarmoeder voelde. Het beebje lag met haar hoofdje beneden (fijn!) en er was plenty vruchtwater. Ze vond mijn buik 'goed gevuld'. Nou allemaal goede berichten dus weer. Nu even reageren (uit mijn hoofd na 20 pagina's): @Steen en Tinkerbel en Nic79: 3 (!) meiden met paniek! Wat vervelend om zo in de stress te schieten elke keer. Al die klachten en paniek-verschijnselen zijn echt niet fijn! Hopelijk is het weer wat rustiger nu. Abracadabra.. weg harde buiken, weg bloed in urine en weg toestanden!!! (ik probeer wat weg te toveren). Zoals ik hierboven al schreef: RUST helpt. Vooral rust in je hoofd (niet alleen niks doen, maar ook niets denken). Moeilijk! @Ingeltje: hoe doe je dat dan, pendelen? Ik vind het wel interessant maar snap er de ballen van. @Parr: volgens mij mocht jij niet meer schilderen van de vk. Stiekemerd! @Kaatje: supermooie foto's meid! Echt heel leuk. Je haar en jurk waren ook erg geslaagd! @Roshi: wat leuk zo'n babyshower! Je hebt echt veel cadeautjes gekregen~ @Mamameike: oei meid, wat vervelend die Bell paralyse, daar zit je niet op te wachten en nu al helemaal niet! Muggen: heb het maar opgegeven. Resultaat: 38 muggenbulten. Pijnbestrijding: ik wil i.p. thuisbevallen, maar als ik in het zkh terechtkom, wil ik graag remifentanil (en geen infanteril ). Dat kan in ons zkh, tenminste als er nog tijd voor is (dus niet bij 9 cm of tijdens persen). Gewicht: ben vanmorgen officieel door de 80 kg grens gegaan... Dus nu in totaal 14 kilo aangekomen. Tjemig.