September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Shedevil, het is echt heel belangrijk dat je ontspannen bent tijdens de bevalling en je niet hoeft druk te maken over hoe anderen zich voelen. Dit kan je namelijk ontzettend remmen in het 'meegaan met de weeen' waardoor het veel langer kan duren allemaal. Als je je echt op je bevalling kunt concentreren en alle randvoorwaarden in orde zijn, dan heb je geen last van stress. Stress veroorzaakt adrenaline en die remt de ontsluiting. Als je daar geen last van hebt, komen er endorfinen vrij en dat is juist een natuurlijke pijnstiller waardoor je veel beter met de weeen kunt omgaan.
    Dit heb ik bij 'Samen Bevallen' geleerd en daar wordt er ook echt op gehamerd dat de man ervoor moet zorgen dat de vrouw geen stress of angst heeft, en zeker niet de veroorzaker van die stress moet zijn!
    Dus ik zou er nog maar eens goed over nadenken en dit misschien ook eens met je ex bespreken. Als je al zo gespannen je bevalling in gaat, vind ik dat geen goed teken!

2. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Tinkerbel, dat is echt schrikken joh... Sterkte met het rust nemen.
    Yule, fijn dat het Groningse platteland je zo goed heeft gedaan :)
    Pijn bestrijding, in principe niet, tenzij ik het echt niet meer trek. Ik ga er in elk geval niks voor regelen van te voren.
    Hier alles prima. De tapas waren een succes, we zaten allemaal lekker vol. En vandaag eten we de restjes brownie en aardbei en meloen op :)
    We moeten echt hoognodig onkruid wieden in de tuin, maar ik heb geen zin!
    Toch maar even doen denk ik.
    Morgen gaan we even samen winkelen, mijn man wordt over twee weken dertig en hij krijgt van mij een nieuw horloge, dus dat gaan we samen uitzoeken.
    Woensdag verloskundige, en dan... op vakantie! Heb er echt zin in. Gister van mijn ouders uitleg gekregen over de camper, ik zie het helemaal zitten.
    Fijne dag verder dames,
    liefs
    Azeb

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pupke, bruidsboeket was door mijn schoonmoeder geregeld, zou er zelf nooit voor gekozen hebben :)

Jale, veel plezier bij de echo !

Tinkerbel, jeetje meid dat is schrikken. doe je rustig aan ! knuff

Moppiepoppie, geweldig commentaar haha. vind mezelf normaal afschuwelijk op foto's maar heb nu toch wel een paar leuke van mezelf.

Steen, succes in het ziekenhuis !

Miracle, jep vergeetachtigheid hoort erbij.

Yule, welkom terug. zo te lezen moet jij vaker een weekje naar groningen.En die 80 kg grens voorbij, ach dat ben ik ook allang

Ik heb net het intake van de kraamzorg gehad. Babykamer + Kruiken waren goed gekeurd. Moet toch nog wat dingen kopen. Had 1 digitale koortsthermometer,maar moet er 2 hebben.
    Verder nog een 2de katoenen dekentje en nog een extra lakentje ( heb nu 2 setjes,maar moeten er 3 zijn)
    Verder moet je 3 setjes beddengoed voor jezelf hebben,en heb er maar 2 dus moet nog even een extra setje kopen.
    Ook moet ik nog een po halen bij de thuiszorg winkel,maar hoor van meerdere dat die helemaal niet gebruikt wordt,dus denk dat ik gewoon een afwastijl neerzet.

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Wij hebben vrijdag de intake van de kraamzorg gehad, maar ze heeft hier helemaal niks gecontroleerd! We hebben een lijst gekregen waarop staat wat je moet hebben en dat moeten we dan maar zelf regelen!

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Azeb: is per kraamzorg verschillend. Ik hoef bijvoorbeeld maar 1 thermometer te hebben en 2 dekentjes/lakentjes... Denk dat ieder bureau beetje zijn eigen regels/werkwijze heeft.

6. 4days

4days Niet meer actief

Wat zijn daar de eisen van dan? Is het ook goed als je gewoon een (goed gedekt) wiegje hebt?

7. 4days

4days Niet meer actief

Azeb waarom zet je eigenlijk geen nieuwe fotoos in je album? :p

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Cossy, ja hoor wiegje is ook goed maar wij hebben geen wiegje. Ze kijkt of de kruiken nog voorzien zijn van een goede rubberen ring, geen deuken enzo. Moet hem zelf nog een keer uittesten om te kijken of hij niet lekt.

Ledikant setjes:
    Ze gebruiken dus twee katoenen dekentjes om de kruiken tussen te leggen, en je moet 3 laken setjes hebben.
    1 in de kast, 1 in de was en 1 in het bedje.

En we hadden het de vorige keer toch over hoesjes en zo in bed, maar mag dus niet ( bij mijn kraamzorg ) gewoon alleen molton, onderlaken, bovenlaken en katoenen deken.

9. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Cossy, heel toevallig zat ik daar net aan te denken, dat ik dat ook wel eens kan gaan doen inderdaad. Ik ga er nu mee bezig :)
    Heb toevallig net gister nieuwe buikfoto's gemaakt en de echo (van tien weken geleden al weer!) staat er ook nog niet in.

10. 4days

4days Niet meer actief

Kaatje -> Ah ok, je kruiken moet ik nog gaan halen. Dat van die zeiltjes had ik al gehoord bij de zwangerschapscursus, alleen molton idd.

Azeb -> Hihi ik ben niet nieuwsgierig hoor :oops:

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Oke, twee buikfoto's en twee echofoto's geplaatst!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  13. 4days

4days Niet meer actief

Azeb -> Hihi leuke fotoos hoor! :) En helemaal geen vet op je heupen gekregen...grrrr.... *jaloers* ;)

Kaatje -> Vind k echt niet normaal zeg! :( Dan ben je toch sick als je kinderen neemt op je 70e! Vind dat echt super egoistisch! Waarschijnlijk ben je al dood tegen de tijd dat de kinderen 10 ofzo zijn.... :confused: Is toch super zielig....

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    zo werken zit er weer op voor vandaag. ga straks nog ff shoppen bij de dirx hebben ze een voedingskussen in de folder staan voor 25 euro eens kijken of het lekker slaapt zoals jullie zeggen. verder nog ff snuffelen tussen de baby aanbiedingen. voor diegen die nog geen wipstoeltje hebben ze zijn daar in de aanbieding voor 25 euro. ook leuke dingen van nijntje hebben ze.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ cossy, ja idd. en dan de reden... ze hadden al 2 dochters maar wilden nog een zoon !

16. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Cossy, ik mag niet klagen inderdaad, het groeit tot nu toe alleen maar mooi naar voren.
    Heb strakke shirtjes nog nooit zo zeker kunnen dragen (normaal gesproken heb ik best een buikje).
    Kaatje, ongelooflijk zeg. Inderdaad nogal echoistisch. De moeder zegt: 'hij kan voor ons zorgen later'. Ik dacht het niet, als zij hulpbehoevend zijn is hij toch nog veel te jong daarvoor!

17. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    En dan de dochter van de tweeling, die zal zich lekker gewenst voelen zeg :(

18. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hah, diesnietgoed, die vrouw zeg :confused:

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    En dat er ziekenhuizen/artsen zijn die op die leeftijd nog IVF toepassen!

20. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    hadden der kleinkinderen kunnen zijn :confused:

Deel Deze Pagina