September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delayla

Delayla Actief lid

5 jun 2007
    303
    0
    0
    Geslacht: Wij hebben dus tot nu toe 3 x een echo gehad waarop ons werd verteld dat het overduidelijk een meid zou worden,dus je raad het al ik heb de nodige roze spulletjes ingeslagen, zelfs de zwarte kinderwagen die we hadden gekocht omgeruild :oops: :oops: en toen kreeg ik 2 weken geleden een groei echo en die mevrouw zei na de echo : "Deze kleine weegt zo'n 250 gram meer als jullie dochtertje, maar dat is eigenlijk altijd zo bij jongetjes" :confused: :confused: Wij vroegen dus heel bewust of ze had gezien wat het was en vertelden dat we dachten dat we een meid kregen, ze had er niet heel specifiek op gelet maar ze dacht het en moet het de volgende x maar even vragen bij de echo (a.s maandag).

Dus wij zullen ook erg verbaasd zijn als volgende week bij de echo blijkt dat het toch een jongen in.

Alles is natuurlijk even welkom en gezondheid staat voorop maar het wordt wel een duur grapje dan haah

2. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    ik ga bij twinkelster in purmerend.

http://www.babyinsight.com/hol/index.html

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wupje, wij hebben het kaartje van www.geboortekaartjes.nl hier vind je alle series bij elkaar,met opzich heel wat keus ( als je niet al te veel eisen hebt )

Dorientje, lekker 29 weken :whistle: maar hou die kleine nog maar ff binnen hoor !

Jannes, jeetje zo'n grote vriendenkring? Ik vind het best moeilijk om te kiezen wie wel,en wie niet.
    Een kaartje is vaak ook een uitnodiging, en heb bv. hier mensen in de straat die ik wel een kerstkaart stuur,maar niet op kraamvisite hoef. Stuur die dus geen kaartje.
    familie waar geen contact mee is, krijgen geen kaartje.
    Heb nu dus vooral familie van man's kant, groepje goede vrienden, paar buren, werk,verloskundige..
    Blijf hangen op de 35.

Heb hier ook een plakboek,maar vond een website ook wel makkelijk voor mensen die verder weg wonen en het zo dus wel kunnen bijhouden. je kan er natuurlijk ook een wachtwoord opzetten en zo zelf bepalen wie wel en geen toegang heeft.

mss Ace, jeetje wat een naar nieuws van je opa. knuff

Jekkia, is het gebruikelijk dat je je huisarts een kaartje stuurt?

Anno,als je lichaam aangeeft dat werken niet meer gaat dan moet je daar naar luisteren hoor !

Esje, hier wordt de bekkenpijn helaas alleen maar erger :-?
    Hier gelukkig geen onweer,maar regent des te meer

Yule, heb je de toeristische route naar je werk genomen? :)

Moppiepoppie, knuff ! Kan je niet ff een litertje water bij de buren halen?

Dreames 30 weken :whistle:

Dorientje, balen dat ze daar geen rekening mee houden, zeker omdat je daar een van de mods bent en het ook helpt te organiseren. Heb je hier al met die vriend over gesproken?
    en het is maar 2 uur rijden slaat ook nergens op,lijkt me namelijk niet ideaal om 2 uur met weeen in een auto te zitten.

Jacolien, klinkt een beetje als bandenpijn. Je buik/baarmoeder wordt zwaarder dus gaan aan je banden en spieren lopen trekken. Dat kan dat strakke pijnlijke gevoel veroorzaken

4. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    jah wordt dan zeker een duur grapje, ik heeb ook heelveel spulletjes aangepast op eht geslacht. Vond ik wel leuk.

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Haai allemaal!

Ten eerste even voor mezelf: ik ben naar de bedrijfsarts geweest en ik mag gelukkig tot aan het verlof thuis blijven.. oef wat een opluchting. De pijn, vermoeidheid en harde buiken waren gelukkig genoeg reden om thuis te blijven. Ook al verveel ik me dood overdag hier, ik ben heel blij dat ik niet meer 'moet'...

Was trouwens een flinke onderneming om er te komen. Moest vanuit Uden met de bus naar Nijmegen. Ik moet eerst hier 7 minuutjes lopen (ja zonder buik.. met buik een kwartier ofzo!) en dan 3 kwartier in de bus en van daaruit moest ik ook een hele lange straat uitlopen en kwam daardoor te laat.. ik loop echt in een rollatortempo zeg.. sjongejonge. Toen weer terug, man ik ben helemaal kapot! Waar is mijn fitte, jeugdige lijf heen met een conditie van een topsporter?! (hmm die heb ik al nooit gehad moet ik eerlijk zeggen)

Arme Iris.. verzopen katje.. eh kieken.. eh pinguïn. Ja wat ben je nou eigenlijk?! :(:

Wupje: www.poobies.com , open een voorbeeldkaart en kies bewerken, dan kan je er van alles zelf van maken!

Mss Ace: wat rot van je opa.. Gijs z'n oma is ook erg ziek.. we hopen dat ze de geboorte nog zal meemaken. Ze is al bjna 90 jaar!

Jekkia: oeeeh nog 6 weken en 2 dagen :)

Anno: hoop dat je ook lekker thuis kan blijven.. het geeft zoveel rust in je hoofd (bij mij wel in ieder geval!)

Moppiepoppie: heeeee bleeegh da's naar... beterschap meissie

Lindaa: leuke schermafbeelding heb je.. lief!

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 :baby:

:baby: GEBOREN :baby:
    02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ Chaartje79 ... 03-09-08 [26+5 wkn] ... 950 gram - 36 cm ... *27-06-08*

:thumup: IN VERWACHTING :thumup:

26 augustus 2008
    *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV
    29 augustus 2008
    *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    31 augustus 2008
    *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV
    *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV
    01 september 2008
    *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂]
    *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS
    02 september 2008
    *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING!
    *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV
    03 september 2008
    *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV
    *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... ZKH ... BV TWEELING!
    05 september 2008
    *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    06 september 2008
    *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    07 september 2008
    *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV
    *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV
    *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV
    08 september 2008
    *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING!
    09 september 2008
    *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    10 september 2008
    *Wupje ... 30 jaar... 1e ...
    11 september 2008
    *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    12 september 2008
    *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    14 september 2008
    *Mica ... 23 jaar ... 1e ...
    15 september 2008
    *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ...
    16 september 2008
    *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... ZKH ... BV
    *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV
    *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    17 september 2008
    *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... BV
    *Rainbow1984 ... 23 jaar... 1e ...
    18 september 2008
    *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV
    *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV
    19 september 2008
    *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    20 september 2008
    *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV
    21 september 2008
    *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV
    *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    22 september 2008
    *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV
    23 september 2008
    *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV
    *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    24 september 2008
    *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV
    25 september 2008
    *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ...
    *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...?? TWEELING!
    *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Sannemart ... ? jaar ... 1e ...
    *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    28 september 2008
    *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV
    *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    29 september 2008
    *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    30 september 2008
    *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV

25 meisjes in de buik ... 10 jongens in de buik ... 9 mama's laten zich verrassen ... 11 mama's houden het (hier) geheim

Nu: 53 september mama's!

• De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst!

Ingeltje <--> Lola
      Freesia <--> Droppie123
      IrisB <--> Elin
      MirandaT <--> FunnyMe
      Parr1983 <--> Krisstel
      Wupje <--> Cossy
      Yule <--> Jannes
      Pupke <--> Pisum
      Azeb <--> SheDevil
      Dniise <--> Tweety
      Kaatje85 <--> Jessejaime
      Tinkerbel1984 <--> Eva1983
      Lise <--> Moppiepoppie
      Steen <--> Sasha
      sunshine80 <--> Delayla
      dreames <--> Roshi
      mamameike <--> Mss Ace
      Nic79 <--> Jekkia
      Dorientje <--> Lindaa
      debbyvermeer <--> nog buddyloos :cry:
    (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!)

Agenda:

Juli
    08: Jale vk+extra medische echo Lise controle gyn + groeiecho Anno103 vk Babystyle VK
    10: kaatje85 vk Roshi intake kraamzorg, Babystyle GYN
    11: Funnyme controle gyn, Anno103, debbyvermeer Gyn groeiecho en controle gyn Lindaa intake kraamzorg
    15: Jikke verlof!
    16: Miracle vk + echo, parr1983 intake kraamzorg, Lindaa VK
    18: Ingeltje verlof! (vanaf 08 juli 100% ziektwet) debbyvermeer Gyn
    19: Kaatje85 vakantie & aansluitend verlof!Krisstel verlof!
    21: Roshi vk, Diddl intake kraamzorg
    22: Steen verlof! Anno103 VK
    23: Dreames intake kraamzorg
    24:Marielle VK
    25: Yule verlof!
    25: Jannes 2w vakantie & aansluitend verlof! debbyvermeer Gyn
    28: foover verlof! Anno103 verlof! (vanaf 08 juli 100% ziektwet) IrisB verlof!, Diddl verlof!
    29: FunnyMe verlof! jessejaime VK
    Augustus:
    01: MirandaTecho gyn Miracle Intake kraamzorg
    02: marielle82 vakantie en verlof!
    04: Wupje verlof! Lindaa verlof! Cossy verlof!
    05: Mss Ace verlof!
    07: Nic79 verlof! (va 27juni 100% ziektewet)
    15: Pisum verlof! Parr1983 verlof! (vanaf 1 juli 100% ziektewet)
    18: Marijke1982 verlof!
    19: Dreames verlof!
    21: Jekkia Keizersnede ingepland!!
    28: MirandaT verlof!
    September:
    16: Dorientje verlof

Meeting 26 juli 2008

Op zaterdag 26 juli hebben we een meeting in Utrecht. Een high tea, rond half 1, op loopafstand van het Centraal Station. Voor meer info zie de September Hyves

7. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    @Delayla : ohh poe das dan even raar!jullie :confused: hoe kan dat nou,tjah vind beide heel leuk en is beide even welkom,maar mn babykamer is neutraal creme gepatineerd,en heb een X adventure grijs met felgroen aan de binnenkant en mn maxi cosi is ook dat appelgroen dus meisje en jongetje kunnen er beide in,vond die kleur zo stoer,zie het al helemaal zitten! (L)

@Kaatje85 : bandenpijn heb ik al eens eerder in de zwangerschap gehad en voelde toch anders na mijn vermoeden maar kan zijn omdat de kleine nu zwaarder is het ook anders voeld..

ow jah mn mannetje heeft gister het bed al op klossen gezet!
    beest vroeg maar ben zo bang dat ik dingen vergeet!
    maar voel me zo finging nemo in een grote zee!
    het is echt niet normaal hoor hoe hoog dat bed staan moet :oops: :confused:

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Ingeltje: fijn zeg, dat je thuis mag blijven nu. Je trok het echt heel slecht volgens mij. Bij mij gaat het werken nog steeds wel okee, maar ik kan ook mijn dag indelen zoals ik zelf wil, dat scheelt enorm (even tussendoor kleine stukjes lopen en zo).

Ik zie op de lijst bij 11 juli een foutje in het script. Kan jij dat even fixen? (nu je toch niks te doen hebt thuis ;) )

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Goed gezien zeg! Haha, heb 't gelijk ff aangepast. De meeting-girls staan ook al in de Hyves, dus heb ze hier maar even weggehaald(wel even opgeslagen hoor), zo onzinnig om steeds voorbij te zien komen hahaha (opruimwoede, nesteldrang) ;)
    Bovendien weten zo alle inbrekers dat wij niet thuis zijn op die dag, niet zo handig natuurlijk! Op de Hyves staan de gegevens iets veiliger :)

10. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    @Ingeltje: haha kan begrijpen dat je het werken nix meer vond,tis echt een dagtaak om zo'n buik mee te slepen,maar ben ik heel eerlijk,(jah zit ik ookal vanaf week 12 thuis) vind er geen bal meer aan,verveel me de hele dag kapot,en al mn vriendinnen werken en sommigen kan ik niet meer uitstaan dus daar mee afspreken werkt nu ik zwanger ben even niet!
    hoe maak je je dag vol? tv kijken internetten?en dat is het..(ow jah huis schoonmaken maar die is nu echt wel schoon op mn vloeren kun je schaatsen zovaak zijn die nu schoongemaakt :oops:

maar jah thuis zijn is beter als werken,ik vind het heel knap dat somigen het zolang volhouden ik had niet zolang gekunt hoor!

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jeetje jij zit ook al wel lang thuis zeg.. pff kan me voorstellen dat je het dan niet meer leuk vindt. Waarom ben je al zo lang thuis?

12. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik heb gewoon lijstje vrienden, vriendinnen, familie (ook alleen met wie we contact hebben), close collega's en wat goede kennissen. Verder geen mensen uit de buurt of zo. Wij hebben het ook weleens over trouwen gehad, maar klein trouwen zit er bij ons gewoon niet in... :D

En jouw tip over eventueel een wachtwoord op een website is wel een goeie. Met mijn vriend eens over hebben dat we in het begin wellicht voor mensen die ver weg wonen een site kunnen doen met wachtwoord. En die site verwijderen we na tijdje gewoon weer...

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Even een brutaal vraagje hoor, maar hoe komt het dan dat je al zolang niet kan werken? Oh, zie dat Ingeltje dat ook al vroeg.

Wat ik niet helemaal snap is dat je niet kan werken, maar dan wel het hele huishouden kan doen.... ik vind dat veel zwaarder namelijk dan werk (maar dat hangt natuurlijk wel van het soort werk af). Of ben je zonder werk komen te zitten door iets anders (ontslag, contract afgelopen ofzo?).

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @jannes: het leuke van babysites is dat je het kunt laten verwerken tot een gedrukt boek of alles op CD-ROM kunt laten branden (tegen betaling wel natuurlijk). Dan heb je ook een soort plakboek van alles bij elkaar. Wij hebben ook 1 met wachtwoord, alleen voor familie en vrienden.

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ben het met je eens Yule.. huishouden is erg zwaar. Wij hebben er zelfs een poetsvrouw voor genomen zodat we niets meer hoeven te doen. En we hebben al besloten dat we haar na bevalling aanhouden, bevalt zo goed :D

En ik vind gedrukte fotoboeken wel mooi, maar niet zo leuk als gewoon zelf geknipt en geplakt. (en dat van iemand die op communicatie werkt en zich richt op digitale media). Maar vind het zo leuk als het handgeschreven is en dingetjes erbij geplakt. Ikzelf kijk nog heel vaak in mijn babyboeken en kan daar erg blij van worden... Maar die tip van het wachtwoord vind ik wel wat.

16. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    had een test gedaan:zwanger 3dagen later valt mn vulling eruit ik naar de tandarts en die kies was helemaal nix meer hij klooien waren er stukjes van de wortel in mn kaakholte geschoten en een ergens anders zo'n moeilijke naam,nou op naar de kaakchirurg zag nog nergens het kwaad van in totdat ik al een 3 foto's moest maken en ik was net zwanger 6weken ofzo,ik was zo bang nou het zat in het bekleding vast in mn kaakholte ofzo? :( ben je mooi klaar mee kon meteen geopereerd worden mn hele mond echt helmaal lag open!nix gevoelt hoor!
    totdat?de verdoving was uitgewerkt,en ik mocht alleen maar een asperientje!maar dat durfde ik niet voor de kleine had veel bloed binnen gekregen en 3foto's gemaakt nee moest er niet aan denken maar de pijn was ondragelijk,ben daar een maand lang ziek van geweest,eindelijk over dacht ik maar had zo'n rare smaak in mn mond,en moest weer terug komen voor controle had ik geen onstekking?jah natuurlijk moest elke dag gespoeld worden elke dag een spuit in een gaatje in je mond met zoutoplossing en de groene drap kwam zo mijn neus uit,na 3weken was de ontstekking weg en werd ik weer geopereerd want de kaakholte moest gesloten worden,na de 2de operatie dacht ik dat t eindelijk voorbij was,niet dus de kaakholte was weer open gegaan bij de volgende controle en moest 3maanden wachten tot er genoeg weefsel in mn mond was gegroeid en dan terug komen in mmei!14mei,nou ze konden van mij wat ging niet nog een keer,ben thuis gebleven en eerst met een open kaakholte gelopen en nu is ie dicht dus ik kom daar nooit meer terug!

sorry voor het lange verhaal!

17. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    even klagen hoor..

Komt schoonmoeder net binnen met haar kerel..
    ben al niet echt bepaald dol op ze (ze lulen me iets te veel!) vragen ze: is de babykamer al klaar?
    wij zo jaaa allang.. staan ze op en lopen ze zo naar boven om te kijken..

jaaa haaallllooo lekker asociaal.. en al helemaal aangezien er spullen voor de baby ligt waaraan je zien kan of het een jongen of meisje is terwijl niemand van hun dat weten mag.. oeh wat kan ik daar kwaad om worden :evil:

18. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    jah maar tegen dat nesteldrang kan ik niet op hoor! :oops:
    haha en jullie hadden vast allemaal beter werk als mij was producktiemedewerkster in een visbedrijf! 5/10/of 15 kilo dozen tillen tot 15 hoog!als een meisje van nog geen 1.70 moest klimmen met een doos om zo hoog te komen..

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Lindaa: jemig zeg! Zijn ze doorgelopen of heb je ze terug geroepen? Zou ik echt niet pikken, het is verdorie toch jouw huis, of niet? :evil:

@Jacolien: wat een toestand zeg, al die infecties en dingen... hoe is het nu dan?

Ja, dan snap ik wel dat je niet kan werken als je zulk zwaar werk hebt! Ik neem aan dat ze niet iets vervangends hadden ofzo (zittend of rustig werk). Maar ja, dat hele verhaal van al die kaakontstekingen erbij... ik snap het hoor!

20. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    zo heb ik dat met een vriendin ze zegt mag ik je babykamer zien ik nou jah oke!
    maar even wachten zal eerst even wat spulletjes weg leggen waaraan je kunt zien wat het word,oke!
    ik keek naar buiten door t raam mn man kwam net thuis en zag hem achter staan trek ze de commode open!
    ohh ik weet ook wat je krijgt:ik kookte :evil:

Deel Deze Pagina