September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Goodmorning!

@Ingeltje en Jekkia: dan houden we de doodshoofdjes erin! Vriend zal blij zijn.

@Parr: babyboom is een programma dat vorig najaar op TV was (ik meen NL 2) waarin 100 stellen werden gevolgd met een kinderwens. Nu is het vervolg vanaf a.s. donderdag te zien ook op NL 2 (?) om 20.30 uur. Ik ga zeker kijken! Ben benieuwd naar Jeroen en Diana!

@Sharelis: welkom!

@FunnyMe: succes bij de gyn. Hopelijk is het geen zw.sch. vergiftiging. Had je hoge bloeddruk dan?

@Pisum: die onregelmatige hartslag was ook bij een vriendin van mij. Je schrikt toch wel. Maar haar beeb is gewoon tot 40 weken blijven zitten. Toen ze stopte met werken ging het meteen beter. Iets om in je achterhoofd te houden als het aanhoudt?

@Tweety: het hoeft niet per se neutraal te zijn, ik houd best van felle kleuren, maar niet van tekeningetjes als WtP en Disney enzo. Dus geboortekaartje is ook nogal lastig, alles is met beertjes of andere fluffy dingen en daar zijn wij dus niet zo van... ik vind het wel schattig, maar niet voor mezelf zeg maar.

Over 10 min komt de kraamzorg intake mevrouw en mijn vriend ligt nog in bed. :confused: Ga hem er even uit slepen. :)

*update* gelukt!

2. jessejaime

jessejaime Actief lid

10 okt 2006
    282
    0
    0
    huisvrouw
    katwijk aan zee
    goedemorgen hier ook een onrustige nacht gehad ben tot 4 uur wakker gehouden door de jongste die word morgen 4 en ging vandaag trakteren op de creche maar dat ging dus bijna niet door omdat hij koorts had vannacht gingen dus pas rond 4 uur weer slapen en om 7 uur de wekker weer erg kort nachtje

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Oh jessejaime wat vervelend dat je kleine zich zich voelt :( is de koorts onderhand gezakt?

4. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Even snel VK-ego berichtje.

Alles was goed, uk ligt nu CBB (zo meteen weer even opzoeken wat dat is, hoofd boven bekken denk ik uit m'n hoofd), maar heb nog zoveel plaats dat ie ongetwijfeld nog vrolijk in het rond zal draaien :D

Heb wel een doorverwijzing voor fysio gekregen omdat ik de laatste dagen echt superveel last heb van m'n rug en omdat lopen heel erg pijnlijk is. Dus moet oefeningen krijgen zodat ik toch in beweging blijf. Zo meteen maar even bellen voor afspraak.

Fijne ochtend dames!

5. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    goedemorgen meiden..

lekker geslapen?de meesten niet nou hier ook niet voordat ik sliep was het tegen half 2 :cry: kon mn draai niet vinden en wilde ook niet te lastig zijn omdat mn mannetje zijn wekker om 5 uur weer ging kon er nu echt niet afkomen maar moest wel zo intake met de kraamzorg!
    half 3 bij de dokter zijn voor controle!
    en rond 5uur rijden we richting Oosterwolde voor een pretecho dus mijn dag kan denk ik niet meer stuk!
    zal even snel wat boodschapjes doen!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden.

Thing to do: Geboortekaartjes bestellen,vluchttas maken, twee plankjes ophangen, babykamer nog een keer goed schoonmaken, alles wassen en eventueel strijken. Nog een paar dingetjes kopen en dan ben ik er geloof ik klaar voor.

Parr, herstel, mijn man :) moet er af en toe nog een beetje aan wennen

Krisstel, ja gaat zeker opschieten. Mannetje gaat het ook steeds meer beseffen haha. Geloof dat hij er een klein beetje zenuwachtig van wordt.
    En dat geklets wordt nog erger als iedereen verlof heeft,dus bereid je maar voor :)

Beweging: In plaats van schoppen doet hij al drie weken niets anders dan heel veel draaien,en heel vaak zijn kont in mijn ribben steken.

Marielle, hier ook haartjes, had ze al maar sinds ik zwanger ben zijn het er meer en idd ook donkerder

Miranda, ach jongens houden tegenwoordig ook van roze :)
    Mooie buik !

Nic, lief die bloemen van je werk !

FunnyMe, ow jee zwangerschapsvergiftiging? dat is niet de bedoeling he ! Goed dat je gebeld hebt.

roshi, gelukkig hoef je die 2500 niet terug te betalen. Hier is mijn bezwaar afgewezen,en moet dus wel 433 terug betalen. beetje jammer

Eva, ik ben daar ook wel eens bang voor hoor, dat we het qua salaris niet gaan redden, of iig niet breed gaan krijgen. Heb natuurlijk ook nog geen werk voor na de bevalling,dus weet ook niet wat ik ga verdienen,en hoe ik ga werken. ga iig wel weer 1x in de week 3 uurtjes bij mijn moeder schoonmaken. krijg hier dan per week 30 euro voor.

Sharelis, welkom bij de groep.

Pisum, is het voor je schoonouders niet haalbaar om naar nederland te komen als de kleine geboren is? Ik zou iig geen paar maanden kunnen wachten om mijn kleinkind te zien

Lindaa, hier ook verkouden, niet leuk !

Yule, hoe was je intake en wie had je? Ik had een wat oudere vrouw, volgens mij heette ze willy ofzo

Jessejaime, hoop dat je zoontje zich snel weer beter voelt,misschien wat spanningen voor zijn verjaardag? Alvast gefeliciteerd? Is je mannetje nog thuis of weer aan t werk?

gym: gister hadden we ontspanningsoefeningen. Op een matje liggen, alle lichten uit, muziekje aan en dan heel bewust worden van je lichaam en ademhaling..scheelde weinig of ik was in slaap gevallen haha.
    Volgende week gaan we het eerste deel van de bevalling bespreken,die week erna het tweede gedeelte en die week daarna is het partneravond.

Ga zo maar eens mijn bed uit ( lang leve een laptop ) moet om 11.00 uur naar fysio

7. jessejaime

jessejaime Actief lid

10 okt 2006
    282
    0
    0
    huisvrouw
    katwijk aan zee
    hij is weer koorts vrij dus lekker naar de creche de oudste had vandaag vrij ivm grote vergadering op school en denk wel dat het ook spanningen waren mannetje is weer weg dus word een drukke dag morgen voor mij maar we vieren het alleen smiddags is het ff druk maar niet de hele dag

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen iedereen! Heb vanavond we beter geslapen, maar viel wel pas tegen 3u in slaap...

@dorientje dat heb ik ook de laatste tijd, eerst lekker liggen en dan als je weer wakker wordt naar de wc... *knuffs

@lindaa doe je dan wel rustig aan?

@yule ah nee he, be nieuwsgierig naar de probgramma maar a.s. donderdag om 20.30 begitn Heroes weer! :( Hoe ging de intake?

@jessejaime ooh wat minder! hoe is het nu met de kleintje? en heb ji jeen dutje tussendoor kunnen doen/

@IrisB hmmm laatst hadden wij over bbbi = bewegelijk boven bekkeningang dus ben benieuwd wat cbb is... bibi is dan dat de beeb ingedaald is met koppie.. wel mooi dat alles goed was verder! en hopelijk zijn die oefenen gunstig voor jouw mobieliteit!

@jacolien veel plezier met de pretecho straks!

9. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Zo heee, weer tien bladzijdes bijgelezen.
    Jacolien en Sharelis, welkom!
    Hier alles prima.
    Ik word wel nerveus als ik lees dat er hier al mensen zijn die alles al helemaal klaar hebben. Wij lagen heerlijk voor op schema vond ik, met 16 weken hadden we de kinderkamer al geverfd en met 20 weken stonden de meubels al.
    Maar we moeten nu nog steeds gordijnen uitkiezen en een lamp en alles qua lakens en dekens en moltons etc heb ik ook nog niet op orde. Het wiegje moet nog opnieuw bekleed (zit nu een erg lelijk stofje op vind ik) en alle kleding moet gewassen en de kamer moet goed uitgesopt en we moeten nog een badje enzo.... waaaaaaaah....
    Maar nu gaan we eerst morgen voor twee weken op vakantie. Laten we er maar van uit gaan dat ons ukje gewoon daarna nog een week of acht blijft zitten, dan is er niks aan de hand....
    Oh ja, we moeten ook de kaartjes nog bestellen enzo. En de vluchttas is ook nog helemaal niet klaar. stressssssssssssssssssss
    Gelukkig ben ik gewoon vrij nu, tot aan de bevalling, dus heb op zich tijd zat :)
    Ga nu maar even dingen inpakken voor de vakantie, dat moet natuurlijk ook!
    Die high tea ziet er echt wel erg lekker uit trouwens dames. Ik wens jullie alvast heel veel plezier! Tegen die tijd ben ik al wel weer terug van vakantie dus zal de verhalen wel lezen hier en op Hyves. Mijn man viert dat weekend zijn dertigste verjaardag, dus ik kan echt niet, maar anders zou ik toch gaan twijfelen hoor. Lijkt me supergezellig (en lekker).
    Liefs
    Azeb

10. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Azeb, niet getreurd. Wij zijn nog helemaal met niks klaar! Alles moet nog gedaan worden dus je bent verder als ons hoor ;)

Kaatje is gewoon super fanatiek! Hahaha. Jij zit echt al start klaar he Kaatje hihihi.

Wij gaan vanavond verder in het kamertje: verven en behang trekken (is oude kamer van grote zus). En dan van de week behang uitzoeken en sja, als dat erop zit is de kamer wel klaar :) Dus zoveel hoeven we niet meer te doen maar als je met 2 kamers tegelijk bezig bent schiet het allemaal minder snel op.

Verder heb ik veel last van harde buiken als ik teveel doe. Hebben jullie daar ook last van?

Ik ga mijn dochter nu in bad werpen!

xx

11. jessejaime

jessejaime Actief lid

10 okt 2006
    282
    0
    0
    huisvrouw
    katwijk aan zee
    ja heb wel nog wat kennen slapen vanavond maar op tijd erin als alles versierd is ga nu om boodschappen en een bakje bij mn moeder doen lees vanavond wel weer bij

12. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Bedankt Klavertje :)
    Ietsjes stressverlichting :)

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    fanatiek? met wat? de babykamer?

Ben iemand die graag op alles voorbereid is ( soms een negatieve eigenschap)
    Hebben alles graag op tijd af.

Vriendje werkt deze vakantie groot deels door, dus nu kan ik gewoon rustig wassen enzo. Klussen kan ik zelf toch niet dus dan kan het maar beter al gedaan zijn toch.

Ga me nu echt aankleden

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Tuurlijk joh, geen verwijt naar jou! Juist heerlijk dat je alles al zo ver klaar hebt. Ik ben jaloers op je. Ik wou dat ik zo'n goeie planner was....

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zag het ook niet als een verwijt hoor :)

tot straks !

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @azeb wij moeten nog aan de baby kamer beginnen nu hoeven we niet veel te doen want het is nu de kamer van me zoontje de meubels hebben we al alleen moeten we verven en anders inrichten. maar ben dus ook nog niet klaar.

17. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    @Pisum: Jaaa hoor, ik ben er nog! Maar lees vooal mee :) Gisteren nog bij de VK geweest. De kleine meid loopt een week voor op schema qua groei, en over 2 weken weer een echo om te kijken of ze nog steeds 2 weken voor loopt. Verder is ze heeeel bewegelijk, en heeft ze nog meer dan genoeg vruchtwater. Maagje en blaasje waren ook goed gevoeld.

Met mij gaat het ook goed. Alleen m'n ijzergehalte was te laag, dus heb staalpillen gekregen. Hoop dat ze snel gaan werken.

18. hoi,
    heb alles gelezen maar kan niet alles onthouden hoor. doe mijn best.

funnyme: weet je al wat meer?aan zwvergifitging moet je toch niet denken.

zwgym hebben wij 10 lessen dus volgende week nog 1.
    hubbie vond de mannenles gisteren erg interessant en heeft zelfs de video zitten kijken. terwijl bij programma´s als de bevalling roept hij altijd of het niet af mag.

hik heeft onze uk ook regelmatig.

bewegen voelt hier idd ook de laatste tijd meer als ronddraaien en gefriemel maar echt schoppen zitten er ook tussen hoor.

slaapzak ik heb van die mini slaapzakjes en ga het gewoon met de kraamzorg overleggen.

campingbed ik moet vrijdag naar het ziekenhuis en mijn Smoeder gaat mee en wij krijgen van hun een campingbed dus dat gaan we uitzoeken. heeft iemand tips waar je op moet letten?

volgens mij was het dat nu dan ff ego.

volgens mij heb ik echt mijn rust gevonden, gisteren sliep ik best snel en om 4 uur werd ik wakker van de wekker van hubbie. onze uk wordt dan ook standaard wakker. rond kwart over 5 weer in slaap gevallen en toen pas om half 10 wakker geworden. heerlijk.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

19. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    intake gehad erg leuk!
    en zal nu lekker naar mn vader toe,als ik nu heen ga kan ik vanmiddag lekker mee eten!(erg he) :D
    vanmiddag dokter heb er helemaal zin in alleen het bloedprikken niet!
    nou zal kijken of ik bij mn vader achter de computer kruipen kan,anders moet ik strax ook 10 pagina's bijlezen! :confused: :confused:

20. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Funnyme, succes in het ziekenhuis!

Ik heb alles bijgelezen, en vandaag hoop ik weer wat meer te kunnen reageren! mannetje is werken, dus moet lukken ;)

Deel Deze Pagina