September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Na een latertje heeerlijk uitgeslapen :) Wel ff wakker toen mannetje wegging naar werk en ff hier snel gekeken, maar was gelukkig nog te moe en heb lekker tot 11:15 uitgeslapen!

De c van cbb staat voor caput en dat is volgens mij idd het hoofdje!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    C staat voor caput=hoofdje : (soms wordt de letter h gebruikt, van hoofdje)
    Cbbbi betekent Caput bewegelijk boven bekken ingang: hoofdje is nog niet ingedaald.
    Cbibi = hoofdje bewegelijk in bekken ingang:hoofdje is stukje ingedaald.
    Cvibi = caput vast in bekkeningang: hoofdje volledig ingedaald.
    CIF betekent Caput in Fundo m.a.w. het hoofdje ligt boven = stuitligging.

3. haha ik ben goed bezig vandaag, heb al 2 punten gedaan van mijn to do lijstje.
    was alleen een mail sturen en even bellen maar ik bleef dat maar uitstellen.
    ook weer geregeld.
    moet nog een paar adressen voordat ik de enveloppen kan schrijven voor de geboortekaartjes dus daar begin ik nog niet mee.

xxxxxxxxxxxxx

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Meiden.
    Ben ik ook weer.
    Ga zo aan de knutsel.

Hou natuurlijk een dagboek op de babysite bij, en heb nu gister alle geschreven stukjes van januari tot begin juli uitgeprint,en ga ik nu in een blauw album plakken van Jip en Janneke.

Leuk voor straks om terug te lezen. zowel voor mij, als voor de kleine als hij groot is en misschien zelf wel papa wordt.

5. ohw ja ik heb ook nog een zwangerschapsdagboek, zal ik ook eens in gaan schrijven, is al een tijdje geleden, zat me af te vragen wat ik toch moest gaan doen. begin er nu meteen mee en dan ga ik eten.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    meiden,

ik heb nu nog steeds niets gehoord van de blije doos en prental hielp me ook niet echt ermee.. die zei ja je moet wachten op de volgende uitgave van wij jonge ouders (die ik niet gehad heb meer!)

weet iemand ook met wie ik anders nog contact op kan nemen? misschien is de bon nl. naar mijn oude adres gestuurd! :(

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Linda, ik kreeg die uitnodiging over de mail. kan je niet even mailen met het hoofdkantoor van Prenatal ofzo?

helaas. het geknutsel gaat niet door. de uitgetypte bladzijdes zijn te groot voor het plakboek en kan niet zo recht knippen. ga morgen alles dus maar eerst voorsnijden op het werk. daar hebben we een papier snijder. jammer jammer jammer.

Dan zo maar wat in huis rommelen

8. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ah dat zou idd nog een ideeetje kunnen zijn.. zal gelijk even proberen! thnx!

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: babyboom wordt volgens mij ook een keertje in de week herhaald, maar ik weet niet wanneer dat is. Heroes heb ik het tweede seizoen al helemaal gezien (downloads). Is echt superspannende serie! Ik zal niks verklappen. Op BBC is trouwens de tweede serie net afgelopen (zijn maar 12 afleveringen door de stakingen in LA onder tekstschrijvers ofzo). Volgende serie (3) op BBC in het najaar (tip van mij... ;) )

@Azeb: wij moeten ook nog heel wat doen hoor. Heb vanmorgen een to do lijstje gemaakt en daar staan nog heel wat dingetjes op.

@Kaatje: ik had Ina Wiele. Ze legde alles goed uit, maar ik kan nooit zo veel met informatie over iets wat je toch nog niet weet hoe het zal lopen. In ieder geval hebben we alles in huis en ze vond de babykamer een balzaal (terwijl wij zitten te dubben met ruimte in ons 3-kamer apartement... 't zal wel een kwestie van efficientie zijn... :rolleyes: ). Ons bed is ook goedgekeurd (ik twijfelde of je er voldoende bij kon, kamer is nogal klein of bed nogal groot).

Ik had ook al zo rot geslapen trouwens. Elk half uur wakker en veel maagzuur en strakgespannen buik met tintelingen bij mijn ribben... groeispurt weer zeker!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, gelukkig dus ook goed door de keuring gekomen.
    ga jij morgenavond ook naar die info bijeenkomst van de thuiszorg? of heb jij daar geen info over gehad?

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Eh... nee. Wat is dat dan?

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik doe zwangerschapsgym via de thuiszorg, en kreeg toen ook een brief dat er morgenavond in alphen een bijeenkomst is. hier wordt onderandere verschillen tussen borst en flesvoeding enzo besproken.

geloof dat het wel een nuttige bijeenkomst is,maar moet ook naar de vk, en weet neit of ik zin heb in dat heen en weer gevlieg

13. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hoi hoi,

Hier goed geslapen, totdat m'n dochtertje al om kwart over 6 om mamma riep.. Pffff. Nog ff bij mij in bed gehad, maar geen succes. Dus ik ben echt doodop nu... Maar hopelijk gaat ze straks nog ff slapen, kan ik ook even bijkomen hihi.

@Anno, hihi zijn toch weer 2 punten toch ;)
    @Ingeltje, lekker hoor zo uitgeslapen! Wil ik ook :)
    @Jacolien, eet ze bij je vader en succes bij de dokter!
    @Azeb, alvast een hele fijne vakantie! Waar ga je naar toe?
    @Funnyme, hoe is het nu?

Inmiddels is het alweer een half uur later dan toen ik begon met het berichtje. Net ff boterhammetje samen gegeten en ga haar nu op bed leggen en ik ga het ook ff proberen ;)

Fijne middag allemaal!

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh, daar heb ik niks over gelezen. Maar ik geloof niet dat ik behoefte heb aan nog meer info daarover. Ik ga gewoon voor borstvoeding.

Ik hoorde trouwens vanmorgen op het nieuws dat er een onderzoek is verschenen waaruit bleek dat kinderen die vanaf de 4e maand van BV naar gewone melk gingen (dus niet flesvoeding, maar gewoon koemelk!) minder last hadden van allergieen en huidproblemen. Interessant!
    Maar ja, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, pas als ze dit in meerdere onderzoeken laten zien hecht ik er echt waarde aan. Tot nu toe is het advies om koemelk te laten staan tot minimaal 12 maanden (en ik geloof zelfs langer).
    Maar interessant is het wel. Ik zal kijken of ik het oorspronkelijke artikel ergens kan vinden.

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
  16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga het eens lezen,maar je hoort idd overal dat gewone melk voor 12 maanden niet aangeraden wordt... maar ja aan de andere kant, in bepaalde landen hebben ze geen flesvoeding en gaan ze toch ook over op echte melk

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hier de samenvatting van het oorspronkelijke artikel (ziet er wetenschappelijk gezien wel goed uit moet ik zeggen). Ik heb even wat termen in gewoon NL vertaald (in rood).

OBJECTIVES. Scientific evidence is scarce about timing of solid-food introduction and its association with the development of atopy (=allergie). We aimed to evaluate any associations between the introduction of cow milk products/other solid food products and infant atopic manifestations in the second year of life, taking into account reverse causation.

METHODS. Data from 2558 infants in an ongoing prospective birth cohort study in the Netherlands were analyzed. Data on the main determinants (introduction of cow milk products and other food products), outcomes (eczema; atopic dermatitis (=allergisch eczeem) [United Kingdom Working Party criteria]; recurrent wheeze (=astmatisch piepende ademhaling); any sensitization (=overgevoeligheid); sensitization against cow milk, hen egg, peanut, and at least 1 inhalant allergen), and confounders were collected by repeated questionnaires at 34 weeks of gestation and 3, 7, 12, and 24 months postpartum. Information on sensitization was gathered by venous blood collections performed during home visits at age 2. Analyses were performed by multiple logistic regression analyses.

RESULTS. More delay in introduction of cow milk products was associated with a higher risk for eczema. In addition, a delayed introduction of other food products was associated with an increased risk for atopy development at the age of 2 years. Exclusion of infants with early symptoms of eczema and recurrent wheeze (to avoid reverse causation) did not essentially change our results.

DISCUSSION. Delaying the introduction of cow milk or other food products may not be favorable in preventing the development of atopy.

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hallo allemaal,

Kan het toch niet laten om tussendoor even te komen kijken, maar ik krijg echt niet alles teruggelezen...

Hik: die van ons heeft ook regelmatig de hik. Soms wel paar keer op een dag...

Klusjes: hier ook nog genoeg te doen hoor. Meubels staan, maar daar is het ook mee gezegd. Heb een hele to-do lijst gemaakt en daar staan nog wel 25 dingen op die we moeten doen. Van gordijntjes uitzoeken, laten maken en ophangen tot enveloppen schrijven. Ben een zeer strakke planner, maar hoef niet alles heel vroeg klaar te hebben. Als ze komt is het klaar :D

Koemelk: wat raar... zitten toch helemaal geen voedingsstoffen in zoals wel in opvolgmelk?? Mijn schoonmoeder heeft het mijn nichtje eens persongeluk gegeven, kind bleef huilen van de honger.... Maar ik ben ook geen voorstander van koemelk. Na flesvoeding periode geen koemelk voor onze meid. Krijgt wel zuivel op andere manieren...

Beweging: hier ook minder schoppen, maar vooral aardverschuivingen. Vooral die over mijn blaas laten me erg schrikken.

Nou ik ga weer verder, maar kom misschien straks nog even spieken...

Dag!

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @linda en anders ff naar wij jonge ouders mailen of bellen misschien weten die waar het boekje heen is gegaan.

20. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    ben je er even tussen uit en kun je meteen een half uur gaan lezen!
    heb dus vanmorgen intake gehad en die zij dat het verstandig was om borstvoeding tot een half jaar te geven!waarom?ben ik eventjes vergeten :oops: ben zo een vergiet vergeet alles!
    ow jah moet vanmiddag naar de dokter en ook in een potje plassen,dat hoeft toch niet perse urine van de morgen te zijn,want dat weet ik niet zeker!anders hebben ze nu al een probleem!

Deel Deze Pagina