Yule, die gooi ik eerst een keer door de vertaler haha. ben niet zo best in engels lezen. Hier na de borstvoeding ook eerst gewone opvolg melk.
dat van de koemelk vind ik wel interessant. Want toen ik nog een beepje was (heeeeeeeel lang geleden) waren er ook al 10-tallen soorten opvolgmelk. En toen bij mijn mama de BV maar niet wou lukken had ze geen andere keus dan flesvoeding te geven. Dus ik als 3 weken oude uk aan de fles... Was het probleem dat er niet 1 soort flesvoeding was die in mijn maagje bleef... Na het hele gamma te hebben doorlopen stelde de kinderarts voor om nog eens van voor af aan te beginnen, misschien dat nu ik enkele weken ouder was het wel wou lukken... Dus mijn mams weer naar de apotheek voor hetgeen wat ze zoveel weken ervoor al geprobeerd had... Helaas geen succes. Toen mijn ouders weer halfweg het hele gamma zaten, zei mijn paps plots:"en nu is het genoeg" Hij naar de keuken, een flesje met koemelk gewarmd en hop proberen maar. Mijn mama natuurlijk helemaal in paniek... want wie gaf er nu een nog net geen 4 maanden oude baby koemelk ... Mijne paps dus, en met succes, de melk bleef waar ze was en na mijn avondvoeding sliep ik promt de nacht door... Zeg niet dat ik het ga proberen, maar ik ben er toch groot mee geworden. Moet wel zeggen dat mijn mama en papa door de kinderarts nogal raar bekeken werden, en het hen 100 keer afgeraden werd. Maar ik was een gelukkige beeb met mijn koetjes melk...
@Roshi: ja ik had gevraagd wat er op dat lijstje moet staan. Ik heb alleen geen antwoord voorbij zien komen. Maar het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen. @eva: bij lounge stond laatst een topic met een link waarbij je kon berekenen hoeveel toeslag je volgend jaar krijgt en hoeveel dat scheelt tegenover nu. @Sharelis: welkom bij de september mama's. @Anno: wij hebben bij het campingbedje een los matrasje bij gekocht, omdat ik het matrasje wat er bij komt er dun vind. Lijkt me niet goed voor de beeb om een hele nacht op te liggen. KOEMELK: onze beeb krijgt dadelijk gewoon koemelk. BON PRENATAL: ik heb algelopen maand ook niet het blad wij jonge ouders gekregen en ook geen bon (ook niet per mail). Heeft iemand toevallig het e-mailadres van prenatal. Dan stuur ik ook eens een mail waar mn boekje en bon blijven. THINGS TO DO: eigenlijk alleen nog een paar adressen opzoeken voor de geboortekaartjes en de kraamcadeautjes afmaken.
Dreames http://www.prenatal.nl/ShopAndServices/contact.aspx Mag ik vragen waarom je de beeb gewone koemelk gaat geven, als we nu dan toch gaan vergelijken ben ik ook wel benieuwd naar het hoe en waarom
Omdat ik er eigenlijk niet zo van overtuigd ben dat het heel veel kwaad kan. Ik heb het vroeger gehad en mijn nichtjes en neefjes en zo ook allemaal gewoon. In andere landen wordt baby's vanaf dag 1 koemelk gegeven. Het is een persoonlijke mening van mij en ik kan me voorstellen dat andere dit raar vinden.
zozo is aardig wat bijgeklets vandaag met voedingskussen slapen is voor mij neit echt een optie, vind helemaal neit lekker liggen. En ik zou buikfoto maken, maar kwam erachter dat mijn mooie 'oude' camera stuk is. Dus vandaag ff nieuwe besteld en als goed is mag ik hem morgen ophalen!
Dreames, vind het niet raar hoor,maar ben toch altijd benieuwd naar de reden waarom mensen iets beslissen ( misschien een beetje nieuwgierig ) babystyle..ja nieuwe camera is wel handig als je straks mooie foto's wilt maken van je kleine.
jah is het ook. Ze zijn alleen zo duur tegenwoordig, vooral als je er 1 wilt met een accu ipv. batterijen (vond altijd onhandig, waren alle batterijen leeg en dan wilde je foto's maken). En ook ik heb nog geen hik gevoeld. Wel het schoppen haha, maar das normaal.
Hier ook nog een camera op batt. hoor. Willen ooit een digitale spiegelreflex camera maar die zijn ook zoooo duur. hebben nu dus een normale spiegelreflex met rolletjes een simpele digitale fotocamera op batt. en een nieuwe filmcamera, omdat mijn vriend o zo graag de bevalling wil filmen
Zo ff broodje eten en ff rusten... trapleuning is klaar en maama heeft de eerst laagje verf op de wc deur aangebracht... @jacolien succes met dat bloedprikken @ingeltje, mooi je hebt langer kunnen slapen dan ik @anno ik wil vandaag ook wel wat klaar hebben. iig de plinten en deurpost woonkamer, dan kan ik pas uitrusten die hoeven maar 1x geschilderd te worden dus dan is dat ook mooi klaar. Lekker he als er meer to do punten van lijst verdwijnen @lindaa hmmm.. een oude nr van ouders opzoeken en daar de redactie bellen? @yule wij hebben satilliet dus geen bbc @dorientje
jah spiegelreflex duur, maar makenw el mooie foto's me oom heeft der zo 1. Haha, okay, jah dan ken hij het terug kijken Wil je zelf ok wel dan dat hij de bevalling gaat filmen?
mijn manneke heeft mij er overgehaald om een digi spiegelreflex te kopen voor straks. Was een hoop geld maar ik heb ook gezegd dat hij nu flin moet sparen en wat ass. weglaten die onnodig waren. helemaal blij en trots met de ding en maar foto's schieten hier en daar.. geniet stiekem ook wel mee
Parr babystyle.. Ja hoor hij mag de bevalling filmen, behalve tussen de benen. Hij komt nu dus op een statief of het vensterbank en fimt dan vanaf de zijkant. Denk dat er tijdens de bevalling heel wat langs je heen gaat,dus is wel mooi als je dat dan terug kan zien.
@ Sharelis, welkom bij de club! @Yule, bij zwangerschapsvergifitiging hoef je niet altijd hoge bloeddruk te hebben. Zijn verschillende vormen. @ Jacolien, en weet je al hoeveel uren kraamzorg je krijgt? veel plezeier bij de pretecho. Ze adviseren om tot een half jaar bv te geven omdat dat het beste is voor je kindje. Maar ja mocht dat om een of andere reden niet gaan dan is fv ook goed hoor! Bij de gyn eerst mn bloeddruk gemeten, 102/66 dus goed. Daarna bloedgeprikt. Toen een echo om te kijken hoe de meiden lagen (allebei met hun koppies naar beneden) (ik voel sinds zaterdag de meiden een stuk minder, nu nog ongeveer een keer of 5 per dag) De gyn vindt ook dat de meiden erg weinig bewogen. Dus of ze hebben het niet naar hun zin in m buik of ze hebben te weinig ruimte op te bewegen. Als ik ze nog minder voel moest ik even bellen. Daarna aan de ctg. Kindjes doen het verder nog goed. Bloeduitslagen waren goed. Maar er zijn wel wat eiwitten in mn urine gevonden, maar goed nieuws te weinig om me voor op te nemen.Moet in ieder geval tm dinsdag volledige rust houden. De gyn schrok ook wel van de hoeveelheid vocht die ik vasthoud. Dus continue met de voeten omhoog en aan het vocht in mn knieen en handen en armen was niets te doen.
Things to do? niks,nada,noppes. Word er zelf helemaal gek van maar heb alles klaar. Ondanks mijn BI heb ik vreselijke last van nesteldrang en kan ik het niet laten om iedere dag 100 x alles te soppen. En dat terwijl ik normaal helemaal niet zo ben. Heb gisteren zelfs om 22.00 uur nog de badkamer staan soppen . Man lief word er inmiddels ook een beetje gek van omdat ik ehm constant vraag alles achter zijn kont op te ruimen
@Parr: zit er geen BBC op de sateliet? Dat is wel jammer. Ik kijk eigenlijk meestal BBC (veel betere programma's dan de publieke omroep hier). @FunnyMe: nee het hoeft niet maar het is meestal wel iets wat samen gaat (zwangerschapsvergiftiging is een beetje een vage verzamelterm voor alle hypertensieve zwangerschapsafwijkingen, dus gepaard gaand met hoge bloeddruk, zoals pre-eclampsie, eclampsie en HELLP-syndroom). Maar je bloeddruk was dus goed, dat is wel fijn. Een geruststellend idee dat je zo goed in de gaten wordt gehouden en dat ze alles zo serieus nemen vind ik. Maak je je zelf erg veel zorgen of valt het mee? Zoveel vocht in je lijf lijkt me erg zwaar trouwens. @Dreames: mooi verhaal van die koemelk-poging! Camera: wij hebben gewoon een kleintje (wel digitaal). Ik zou het liefst een spiegelreflex kopen, maar die dingen zijn zoooooo duur! Wij lenen af en toe denk ik de videocamera van mijn ouders en er zullen door de familie wel busladingen foto's gemaakt worden met de spiegelreflex denk ik. Er zal wel geen gebrek aan mooie foto's zijn.
FunnyMe, op zich dus wel goed nieuws bij de gyn. en idd goed in de gaten houden ( bewegingen enzo ) en als je het niet vertrouwd gelijk bellen. Beter een keer te veel als een keer te weinig. Vocht vasthouden is wel balen
Delayla, als je nog een beetje nesteldrang over hebt, je bent van harte welkom.. Wil hier al de hele ochtend de koelkast schoonmaken,maar schiet nog niet echt op
Mijn kleine meid heeft weer de hik! Vanmorgen zei ik ineens: "Stel nou dat het toch een jongen is? Hebben we dan een naam?" Ja dus, waren we het snel over eens. Toen zei mijn vriend: "Wat doe je dan met al die roze kleertjes?" Ik: "Die trek ik hem dan voor straf aan!" Kon ie wel waarderen.
Ik heb hetzelfde probleem, dit hebben ze mij als antwoord terug gestuurd. Misschien kun je via dat nummer eens informeren. Wij hebben je vraag doorgemaild naar onze afdeling Wij special media, die ons adressenbestand bijhoudt en de uitnodigingen verzorgt van de blije/ baby doos. Via hun ontvang je antwoord per mail. Bij vragen zijn zij bereikbaar onder nummer 0900-2023222 van 09:00-12:00 uur koemelk nu wordt geadviseerd om vanaf 12 maanden koemelk te geven, maar wel met extra vitamine D. Er is ook groeimelk waar alle vitamines al in zitten (voor de luie mama's zoals ik ) Geloof niet dat eerder koemelk geven slecht zou kunnen zijn, ik ben er immers ook mee opgegroeid borstvoeding tot 6 maanden omdat er tot de 6e maand de beschermende stoffen in je borstmelk zitten geven ze dit advies. Yule dan trek ik die roze kleertjes voor straf aan Vandaag de kleine laten erkennen bij het gemeentehuis, is dat teminste ook weer geregeld. Nog even snel in de stad moltonhoeslakens gekocht voor het bedje en morgen weer terug voor alles wat ik vergeten was