Hallo! Ja, hier ook iemand die met de dag beroerder wordt....lees misselijk! Echt niet fijn. Vanmorgen werd ik om 7 uur kotsmisselijk wakker, beschuitje gegeten en gelukkig ben ik nog weer in slaap gevallen. Vanavond moet ik de nachtdienst in.....zie er nog steeds zo tegenop. Maar goed, laten we er maar het beste van maken. Maar ik heb al wel met mezelf afgesproken dat ik me laagdrempelig ziek ga melden, mocht het vannacht helemaal niet gaan.... Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de die tabletten van vsm. Anna, hoe is met jou meid? Welkom aan de nieuwe zwangeren, van harte gefeliciteerd! Wij hebben ook 31 jan. onze eerste afspraak bij de verloskundige, en moeten al nadenken over de nekplooimeting, wij willen deze wel laten doen. Fijne dag!
Ik heb de vorige keer de flessen de eerste weken zelf naar het inzamelpunt gebracht. Deze keer wil ik dat ook weer doen...
Gelukkig heb ik die vraag bij de eerste niet gehad voor die nekplooimeting.. die ga ik nu dus wel krijgen.. ik denk dat ik het niet wil laten doen, want wat ga je doen met die uitslag? Stel het is mis.. heb je dan het lef om de zwangerschap te laten verbreken? Wil je dat wel?
Alle nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd. Hebben nog niet echt een naam voor de kleine, praat nu meestal in hij vorm tot ik een leuke naam tegenkom Hier opzich alles wel goed.Hoofdpijn is al een stuk minder,maar ben weer op en top misselijk. Net boven de wc pot gehangen,maar behalve een hoop geluid kwam er niets. Vroeg me idd ook af of er mensen zijn die een nekplooimeting gaan doen> Ik heb er eigenlijk nog niet echt over nagedacht,maar nu ik dat doe weet ik al gelijk dat ik het niet doe. Konden ze vroeger ook niet, en als het zo is dat de beeb een lichte handicap heeft, dan is dat zo, heeft het zo moeten zijn en zullen we net zoveel van hem/haar houden. HannekeR: Ja ik had ook zo'n lijst. Jammer dat je niet meer mee mag doen. Ik wou vandaag eigenlijk naar de huisarts omdat ik dacht aan een voorhoofdholteontsteking,maar als ik dan antibiotica zou krijgen mag ik ook niet meer meedoen. Parr1983: Je kan er voor kiezen om het zelf weg te brengen of het ergens anders op te laten halen? Maar ja dan moet je nog die bussen stiekem het huis uit kunnen krijgen. Of meedoen vanaf het moment dat ze het weten. Je mag tot 16 weken meedoen. Nou ik ga kijken of ik een beetje vla weg krijg, want als ik aan vast voedsel denk draait mijn maag zich al om. Groetjes !
Staat erbij hoor Pupke! Wij gaan wel een nekplooimeting laten doen. Het geeft niet aan of het 'goed' of 'fout' is, maar het zegt wel iets over de kansen. Als de kans op een afwijking verhoogd is, kun je besluiten om een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen om zekerheid te krijgen (als het over genetische=erfelijke afwijkingen gaat dan), zodat je je bijvoorbeeld kunt voorbereiden op een gehandicapt kindje óf heel blij kunt zijn met een goede uitslag! Die beide vervolgonderzoeken hebben echter een kleine kans op miskraam, ongeveer 1 op de 500-1000 keer loopt het op een miskraam uit. De nekplooimeting is ongevaarlijk en als de kans heel klein is op een afwijking dan hoef ik de beslissing om een vervolgonderzoek zoals vlokkentest niet te nemen. Daarom doe ik een nekplooimeting (+ bloedafname = combinatietest). Wat je verder doet als er een afwijking geconstateerd is, zal voor iedereen anders zijn. Ethische vraag die erg persoonlijk zal zijn. Yule
Aan de hand van de nekplooimeting weet je eigenlijk nog helemaal niets...dus ook niet of je kind of niet het Syndroom van Down heeft. Er wordt alleen eens kans berekend...dus 1 op de ..... Van de ene kant vraag ik me ook af welke meerwaarde het heeft, aan de andere kant is een echo altijd leuk. We hebben nog even om erover na te denken. En wat Yule zegt..als de kans hoog is dan kun je kiezen voor een vervolgonderzoek of niet. Maar het blijft een persoonlijke keuze. @Hanneke..lekker naar het toilet kunnen is toch ook wel een voordeel @Sinjo..bij mij hielpen de VSM granules niet, maar het is altijd het proberen waard toch? @Steen...sterkte met je misselijkheid..hopelijk is het vanavond minder!
Hoi meiden, ik zou niet weten of ik een nekplooimeting zou willen. Denk het niet het komt toch zoals het komt. ik ga het over 2 wk wel met de gyn overleggen. Wij krijgen waarschijnlijk wel een extra echo voor het hartje. Aangezien mijn broertje overleden is aan een te smalle aorta.
hey meiden, Allereerst alle nieuwe september mama's gefeliciteerd en welkom! Wij gebruiken ook nog niet echt een naam maar hebben het vaak over die kleine. Op 4 februari (10 weken) hebben wij onze eerste echo al omdat wij hebben gekozen wel de combinatietest te doen. Dit is dan de gewone termijnecho maar we krijgen dan meteen formulieren mee om in het ziekenhuis bloed te laten prikken en moeten dan 2 a 3 weken later terugkomen voor de nekplooimeting. Gelukkig krijg je dan ook meteen de uitslag van de kansberekening... Ook nog even een lichamelijke update: misselijk gelukkig niet elke dag maar dan wel de hele dag (en krijg dan vooral met het avondeten weinig naar binnen), sterkere reuk en zwaardere borsten. That's all!
Wat de nekplooimeting betreft, sluit ik me helemaal aan bij de woorden van Yule. Ook wij laten het deze keer weer doen. De vorige kwam er bij mij uit dat de kans op eens kindje met een trisomie-afwijking (waaronder Down...) 1 op 3800 was. Normaal gesproken was dat 1 op 250 op mijn leeftijd (36 jaar). Dat gaf me toch een behoorlijk geruststellend gevoel... De vraag wat je zou doen wanneer blijkt dat je kindje (ernstig) gehandicapt ter wereld zal komen, kun je denk ik pas écht beantwoorden wanneer je daadwerkelijk in die situatie komt te verkeren... @Kaatje85: Ik hoop dat je misselijkheid snel zakt! Ik heb altijd nogal medelijden met alle misselijke zwangeren. Ik heb er zelf de vorige keer helemaal geen last van gehad en hoop dat ik er deze keer ook van verschoond blijf... [-o<
ik moet ook van te voren info halen over die prenatale screening, en dan hebben we het erover bij de intake bij de vk. voor mij zou het geen verschil maken of er een afwijking gevonden wordt, maar ik geloof dat mijn vriend er anders over denkt. ik heb vorige keer ook een 20 weken screning gehad omdat mijn vriend met een open buik is geboren, en ze weten nog niet of dat erfelijk is of niet. maar ik ga echt geen risico's lopen voor het kind met een test... ik vind het jammer dat ik geen anderen kan helpen door mvm, maar gewoon lekker plassen is ook wel fijn! dus ik heb er zelf weinig problemen mee. als je bang bent dat iemand erachter komt dan kan je altijd de flessen naar een ophaalpunt brengen....
Ik vind sowieso dat ieder moet doen wat hij/zij wil qua nekplooimetingen, vlokkentesten enz. Ik zou het idd sneller laten doen als ik boven de 35 zou zijn, of als ik weet dat er iets erfelijks kan zijn wat zo aangetoond kan worden. het enige waar wij kans op hebben is dat hij/zij de ziekte van crohn krijgt, maar ja dat kan je toch van te voren niet weten. En ik weet toch van mezelf dat ik het kind niet weg zou laten halen. Of hij/zij moet meervoudig gehandicapt zijn en voor de rest van zijn/haar leven hulp nodig hebben en verzorgd zou moeten worden.
Ik weet nog niet of we een combinatietest laten uitvoeren. Wat mij betreft is dit niet nodig omdat ook een gehandicapt kindje welkom is. Uiteraard verandert de zaak als er sprake is van een dermate erge afwijking dat het kindje heel erg lijdt, dus helmaal zeker ben ik er ook nog niet van. Maar volgens mij wil mijn man sowieso wél een onderzoek, hij wil gewoon weten waar hij aan toe is. Dus daar zullen we het nog wel vaker over hebben in de toekomst.
@ktje bedankt dat je me op de lijst hebt gezet maar het wordt mijn derde kindje(Kylian*is toch mijn kindje ook al is hij helaas niet bij ons ) en wat betreft de kalender die zegt een jongen en dat denk ik zelf ook hoewel ik nu denk als het maar huilend ter wereld komt(zoals mijn gyn altijd zegt) alvast bedankt groetjes debby
Goedemiddag allemaal, Welkom aan de nieuwe zwangere ladies! Wij hebben as dinsdag intake bij vk, denk ook niet dat wij een nekplooimeting gaan doen of andere onderzoeken. Wij hebben beide geen genetische afwijkingen en zitten niet in een risico groep. Ben vandaag lekker vrij. maar ben zo lui...heb nog niks gedaan vandaag.
Ik ben het ook helemaal eens met de woorden van Yule wat betreft de nekplooimeting. En natuurlijk kun je pas beslissingen maken als je een uitslag hebt, maar ik wij denken er al wel over na. Ik heb net de tabletten van vsm gehaald, travelin, hoop dat het wat gaat werken...en verder biscuitjes, beschuit en worstenbroodjes (Daar heb ik zo'n zin in!) Ik ga zo lekker in het bos lopen met de hond, heerlijk ff in de buitenlucht!
Ik denk dat wij wel voor een nekplooimeting gaan. Het heeft me zoveel moeite gekost om zwanger te worden dat ik wel zoveel mogelijk wil genieten van mn zwangerschap. Een kindje met Down syndroom is bij ons ook welkom, al zou ik het wel fijn vinden om het van te voren te weten. En met Icsi heb je nou eenmaal meer kans op een kindje met een handicap.
Die tabletjes ga ik ook halen steen.. laat me even weten of ze bij jou aan slaan Ik ga ook maar ff naar buiten, beetje frisse lucht, en regen inmiddels, zal wonderen doen. Funny me.. wat is Icsi? is dat hetzelfde als ivf ofzo? Bij wie las ik nou worstebroodjes? haha.. daar moet ik echt niet aan denk meid! Als ik al aan vlees denk ga ik al bijna over me nek.. geniet er dus maar van! Ik neem nu liever een boterham met eiersalade heerlijk, iets waar ik normaal niet zo`n trek in heb.. stom he zwanger zijn, dan ga je ineens andere dingen eten. kom er trouwens net achter dat mijn vriend bakje eiersalade heeft mee genomen naar zijn werk.. gauw naar de winkel dus!
Nou ik ben verbannen naar boven. Ze zijn beneden aan het klussen ( schuren, schilderen en slijpen ) doet hij zonder pardon de computerkast deuren dicht. Nou dan ga ik boven maar even opruimen, komt dat even goed uit dat hier ook een pc staat. Hoezo verslaafd?
Nee hoor, iemand die 'pas' een kleine 3.000 berichtjes heeft geplaatst, kan ik écht niet verslaafd noemen... Maar het is ook zo leuk hè... @Sinjo: Het verschil tussen ICSI en IVF is, dat bij ICSI één enkele zaadcel rechtstreeks in de eicel wordt geïnjecteerd. Bij IVF moeten de zaadcellen zélf de eicellen bevruchten...
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 01 september 2008 *KVPtje ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Foover ... 30 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 02 september 2008 *Pipo1973 ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Mamameike ... 27 jaar, 2e en 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Vlinder79 ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Stina ... 25 jaar, ? kindje, *Kalender: ? *Denkt zelf: Jongen *Naatje218... 23 jaar, 1e kindje, *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? *Krisstel ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Babydreame ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Mss Ace ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 03 september 2008 *Sablovesgeof ... 20 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen* Denkt zelf: ? *Diddl ... 28 jaar, 4e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Carol78 ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Liselotje ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? tweeling??? *Kleine tinus ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje *Anno103 ... 23 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Jekkia ... 32 jaar, 2e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 04 september 2008 *Ingeltje ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Mieke1981 ... 26 jaar, ?e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 05 september 2008 *Eefje1 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Kelly83 ... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Tinkerbel1984 ... 23 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 06 september 2008 *Annna ... 39 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Steen ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 07 september 2008 *Yule ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Elise1 ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf: Jongen *Basmalah ... 26 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf 08 september 2008 *Marsja82 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf *FunnyMe ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen * Denkt zelf: Jongen *SheDevil ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Dewie... 25 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Aapje ... 29 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Iro ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *MollyM ... 33 jaar, 3e kindje *Kalender: ? * Denkt zelf: Jongen 09 september 2008 *Floddertje ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Hster ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? 10 september 2008 *Klavertje ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Denise85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Mammy to be ... ? jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Lisa88 ... 31 jaar, 1 kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje 11 september 2008 *Pupke ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Dromertje ... 26 jaar, 1e kindje * Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Sylvia111 ... 21 jaar, 2e kindje * Kalender:Meisje *Denkt zelf: Jongen *Sasha ... 34 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 13 september 2008 *Elin ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kaatje85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Renate ... ? jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 14 september 2008 *Merel69 ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Gerda72 ... 35 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Sinjo ... jaar, e kindje *Kalender: *Denkt zelf: 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar, 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? 16 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar, 3e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Nikki ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kainda ... ? jaar 3e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 17 september 2008 *Azeb ... 30 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Ief... 31 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *HannekeR ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Lindada... 26jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje 18 september 2008 *Dorientje ... 21 jaar, e kindje *Kalender: *Denkt zelf: 22 september 2008 *Lola ... 38 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Cindy21 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *DevilsChase 22 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf *Zanoni ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 23 september 2008 *Jetty ... 30 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar, 3e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 25 september 2008 *Sarahfreely ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 26 september 2008 *Ktje... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen*Denkt zelf:Jongen 27 september 2008 *parr1983... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje*Denkt zelf: ? Nu: 67 september mama's! Agenda: 18 januari: *Anna 1e echo _________ *kvptje intake VK _________ *Liselotje gyn echo _________ *Kristel intake VK 21 januari: *Diddl 1e echo gyn _________ *Anna intake VK _________ *FunnyMe 1e echo gyn 22 januari: *Aapje gyn echo _________ *Tinkerbel intake vk 23 januari: *Mieke1981 echo 24 januari: *Kvptje 1e echo gyn _________ *Denise85 1e echo gyn _________ *Carol78 intake vk 25 januari: *Kristel 2e echo fert. arts 28 januari: *Pipo 1e echo _________ *Lola 1e echo _________ *Shedevil gyn _________ *Kaatje 1e echo 29 januari: *Ingeltje intake VK 30 januari: *Sablovesgeof echo _________ *Hster - eerste echo ziekenhuis _________ *Pupke 2e echo 31 januari: *HannekeR intake VK 04 februari: *Elise intake gyn 1e echo _________ * Mss Ace 1ste echo 05 februari: *Vlinder79 1e echo __________ *Lisa88 intake VK __________ *Floddertje intake VK 06 februari: *Pipo intake vk 07 februari: *Cindy21 intake gyn 08 februari: *Jekkia 12-weken echo __________*Lindada 1e echo 11 februari: *Yule intake vk + 1e echo __________ *Ingeltje 1e echo 13 februari: *Diddl vk __________*Lindada vk 19 februari: *Zanoni gyn 1e echo __________* Kristel 12 weken echo 22 februari: *Cindy21 intake vk 'k Heb het veranderd, Debby!