September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    kraamzorg Ik heb hier nog helemala neits van gehoord terwijl ik wel een brief heb met contrat, maar geen contact gehad ofzo met ze. :(
    Komt dnek ik nog?

Ligging baby mijne was met hoofdje naar benee beetje ingedaald, net in ziekenhuis dus enit meer, lag gezellig emt hoofdje boven schaambeen en links het ruggetje :D met voetjes naa boven, wat wel te merken is soms :)

Wat is er weer veel geschreven zeg :confused: niet echt bij te houden soms

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Babystyle... hebben ze jou een contract opgestuurd zonder een (telefonische) intake met jou te doen?

Zit er bij het contract dan een vragenlijst die je moet invullen en retourneren?
    Zonder die vragenlijst kunnen ze namelijk niet uitrekenen hoeveel uren kraamzorg jij recht op hebt.

Zou er toch maar eens achteraan bellen als ik jou was, al is het maar dat je zelf weet waar je straks aan toe bent.

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    JAh dat hebben ze idd. met een indicatie van 49uur zorg. Zonder intake idd. Ik vond ook al vreemd hoor. Nee zit helemaal geen vragenlijst of wat dan ook bij. Jah dat is ook iets waar ik nog even over meot nabellen.

4. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Bij mij hebben ze die intake telefonisch gedaan.
    Ze vragen of je een voorkeur hebt voor kraamverzorgster, of er nog andere kinderen in huis wonen (extra kinderen zijn ook extra uren), of er iemand in huis rookt, of er huisdieren zijn...

Dan krijg je alle papieren met contract en checklist (zoals kruiken op lekkage controleren, kraampakket e.d.) in huis dat je voor akkoord moet tekenen

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    ja één vd twee...

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Dames dames, wat lees ik nou!

Wordt er hier naar sexfilmpjes gekeken? :confused:
    Ik keek DGK sporadisch, werd er meestal na 5 minuten al onpasselijk van. Wat een ranzige onopgevoede asociale types zeg! :(

Gastouder vs KDV: ik zie van beide voor- en nadelen. In ons geval wegen de praktische voordelen van gastouderopvang toch ruimschoots op tegen de (mogelijke) nadelen. Als we gewoon vaste dagen opvang nodig zouden hebben zou ik zeker voor een KDV kiezen, maar dat is nou eenmaal niet zo handig in ons geval. Dat zou betekenen dat ik bv. 3 dagen moet afnemen en er soms maar 1 gebruik en soms 3. Dan gaan me de kosten wel de pan uit rijzen... :rolleyes:
    Gastouderopvang doen we alleen als het echt goed klikt en ik het gevoel heb mijn kindje bij iemand achter te laten die ongeveer dezelfde opvoed- en/of leefstijl heeft. Als we zo iemand niet vinden, gaan we voor de noodoplossing (lees: tante die zwart betaald wil worden, wat dus zowiezo duurder is omdat we dan geen kinderopvangtoeslag krijgen), evt. in combinatie met KDV voor 1-2 dagen in de week ofzo. Maar het is een heel geregel, vandaar dat ik alle opties open houd.

Net even voor knoppen op de commode gaan kijken bij Praxis, Gamma en Karwei, er zat helaas niks leuks bij, dus doen we gewoon de metalen knoppen van de IKEA erop. Doen we wel weer andere leuke accessoires erbij. Iemand al eens bij LOODS 5 Kids wezen kijken?

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    zit ook ff youtube te kijken.. werd even onderbroken toen mijn moeder op de koffie kwam,maar moet die filmpjes toch even zien :)

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    hihihi

9. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    dames mn foto's staan er eindelijk op (L)

ieelllll heb het toen al tig keer bekeken,mn manneke was verslaafd,gore wijf vond ik die nadia!

10. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    Jah toen ik nog bij hun werkte(heb toen meegelopen emt intake) ging dit of telefonisch of als 1e kindje was een huisbezoek gedaan. Dus snapte al neit, want ik ga daar ook mij kraamzorg krijgen.
    Maar ik ga e wel achteraan.
    Ben vandaag wel gebeld, dat me digitale camera later komt :( want was enit mee rop voorraad :evil: terwijl er op de site staan volop op vooraad maar okay. Ik wacht ook dat maar weer af.

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ jacolien: Heb je foto's gekeken. Ook de hele tijd met der handje in der gezicht of nie?
    Ennee.... staffordje ?

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    meiden wat eten jullie vanavond?
    ben nu verse groentesoep aan het maken .lekker makkelijk zijn we op tijd klaar. moet om 7 uur naar de vk. ben benieuwd hoeveel ik aan gekomen ben. denk een kilo of 3 á 4

13. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Wij eten aardappels met worstjes en sla. Hmmm krijg nu al water in me mond en dan zie ik alleen groentesoep staan....*drup , drup *

14. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    @Miracle08 : jah eerste 2minniet,en daarna wel!
    ze is altijd wakker op dat tijdstip en nu?zwaar in coma!
    en jeps een lief staffie (L),wattan?ook een staffie?

15. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ jacolien: Ohhh , hier ook helemaal weg van staffie's. Me moeder heb er 2 een amerikaanse en een engelse.En z'n scheetjes :D

16. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    @Miracle08: wat heb je op je buik staan ff in je album geneust!en loot door naar je rug zag ik?
    eten aardappels bloemkool komkommer en een heerlijke karbonade!!!kwijl kwijll,mn buikje heeft honger!

hier een amerikaanse!ze zijn ook om op te vreten!alleen als je zwanger bent zijn ze ineens heeeeeeeeeeeeeeeeel sterk!

17. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    hey!

@ Miracle hi hi ook zo'n eigenwijze dochter. Maar we hebben nog tijd, ik ga er gewoon van uit dat ukkie nog draait. En anders moet hubbie maar eens streng toespreken! 8) Vind jij het trouwens nog lekker slapen op de rug? Ik eigenlijk niet maar op de zij is ook niet altijd makkelijk :(
    @ Parr jij vroeg of het misschien een daling van de suikerspiegel kon zijn... nu had ik net een stukje kersenvlaai op :oops: misschien is dat juist niet goed geweest? Nou ja in elk geval gaat het vandaag weer beter dus daar ben ik al blij om :D
    @ Jacolien ja zo'n pretecho is echt super! Dan gaan de vlindertjes vanzelf weer fladderen :D Mooie foto's hoor!
    @ Roshi goed hoor van jouw mailtje! Is toch best logisch dat jij je lidmaatschap opzegt, zeker nu jouw verlof ook zo start en activiteiten is idd steeds lastiger om aan deel te nemen.
    @ Babystyle ja ik heb ook een bevestiging op papier gekregen van de kraamzorg van het aantal uren. N.a.v. een vragenlijst die ik ingevuld heb. Volgens mij hadden wij ook 49 uur, de intake moet ook nog komen. Ik heb vorige week gebeld maar ze zeiden dat ze daar binnenkort mee begonnen. Waarschijnlijk week 35 /36. Dus ben benieuwd.
    @ Kaatje hi hi dat filmpje idd maar niet kijken met je moeder erbij! ;) Heerlijk trouwens verse groentesoep! Wij eten vanavond ook afbakbroodjes met lekkere sla. Heb geen zin om te koken.

Ik heb net nog even de kamer en de bovenverdieping gestofzuigd en mijn lieve moeder is voor mij de douche aan het poetsen (dat lukt mij echt niet meer... :( ) Nu even thee drinken en dan probeer ik dadelijk beneden nog even de wc te poetsen. Dat lukt nog wel!

Smakelijk eten allemaal!

18. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    hier staat er bloemkool op eht menu

19. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ Jacolien: Op me buik en op me rug staan tribels. Ze lopen (nog) niet door naar elkaar.
    Ja dat zijn ze echt ! haha..Als alles goed gaat word de engelse stafford van me moeder in sept. gedekt. Ben echt benieuwd :D

20. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ Wupje dus ken eigenlijk ook nog ff afwachten als zo van jouw hoor

Deel Deze Pagina