September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    let zaterdag maar even op! :D
    want lees dat dat floradix erg smerig moet zijn en als ik zoiets al lees dan ga ik al bijna over mn nek dus zal t de eerst paar dagen met appelstroop moeten doen!

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Je hebt ook Roosvicee Ferro, das voor met extra ijzer (smaakt alleen vies vind ik)

Bah, ik heb continue harde buiken

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    Ik ga dan ff opletten voor je zaterdag!
    dan zal ik eht hiero ff posten voor je.

4. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    is goed heb even lopen zoeken op internet en bij een vrouw mag het niet lager zijn als 7.3 en mijn hb-gehalte was 6.7
    dus even wat ijzer binnen krijgen voel je je ook weer wat fitter lees ik overal!

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    O iiieeeuw ik vind dat zooo vies! Roosvicee Ferro is het denk ik? Ik houd namelijk helemaal niet vaan roosvicee..... Maar het werkt wel, dus ik drink het met de neus dicht....

6. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    geen idee hoe eht heet, vandaar dat ik ff ga kijken zaterdag.
    Ik heb gelukkig geen last van ijzer tekort.

7. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    roosvicee vind ik niet zo erg!drink ik nu ook wel,alleen weet ik niet of hier een rare smaak aan zit aan roosvicee ferro!

en heb ook last van harde buiken en het zit nu al weet ik veel hoelang aan de hik :(

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ jacolien: Nee de tattoo op mijn rug deed niet zeer.Die op mijn buik (is overigens nog niet af) die voelde ik wel en niet z'n beetje ook niet.
    Ben benieuwd hoe ons mam dat gaat doen.Gelukkig heeft ze wel ervaring ze fokt(e) nml mini yorkshire terriertjes en daar lag ze ook elke dag en nacht bij.

@Roshi: Jeetje wat een moeilijk gedoe allemaal zeg en dat om 10 euro !?

@ Ingeltje: Ja ik bedoelde Tribal tekens. Hahaha tis makkelijk en vlug getypt dat ik de e en de a door elkaar haal :oops:

Zo weer ff bijgelezen :D

Liep ik toenstraks toch door het winkelcentrum hoor ik iemand zeggen..''Kijk nog z'n jong ding met z'n dikke pens''..:confused: Mijn reactie: '' Hallo is wel een GEZONDE dikke pens vergeleken met die van u !
    Mijn dikke pens is er met een beetje geluk in een zucht deels vanaf , hoelang bent u al bezig ? '' ! !
    Jaa dan ben ik grof hoor , heb niks tegen wat dikkere mensen maar die ging me even te ver.

Pff , hebben jullie ook zo snel een vol gevoel ?
    Heb het idee alsof er niks meer bij past

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ijzer: dat er in appelstroop ijzer zit is inmiddels niet meer zo vroeger zat dit erin omdat het toen gemaakt werdt in ijzere bakken nu in roestvrijstalen. dat in wat de gyn van me vriendin tegen haar heeft verteld ivm een te laag hb na miskraam.

nou hier was het bed drama huilen geen gebreg echte grote tranen maar hij is wel op zijn bed blijven zitten vond het zo zielig dus ligt ie nu weer in zijn oude bedje.

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    gebreg= gebrek tik foutje :oops:

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

ff snel, ben namelijk helemaal tuut...ben vanavond met mijn moeder wezen shoppen. In de rolstoel, voor het eerst sinds al die weken eruit...heerlijk! Wel heel gek om zo in de rolstoel te zitten, maar het was echt lekker om nu zelf wat spulletjes te kunnen kopen. Ik ben echt kapot nu, maar heb het er graag voor over gehad. Dus ik ga zo lekker naar bedje! tot morgen

12. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    @Miracle08: dat heb ik nou ook ze kijken mij echt zo aan van pff zie die spruit!zeggen het niet maar je kunt het van hun kop aflezen!
    vreselijk zoiets!

@tweety: schiet dat dus ook niet op,zal morgen wel ff kijken wat ik neem want ik heb t gevoel dat t niet goed gaat met me!

@steen: heb dat allemaal gemist denk ik maar wist niet dat je in een rolstoel zit,is er wat gebeurt?of zit je altijd al in een rolstoel?
    p.s als het me nix aan gaat hoef je hier niet op te reageren hoor!

ga ook zo op bed want de harde buiken houden wel erg lang stand!
    heb harde buiken van 5 tot 10 min en gaan maar niet weg en het voelt echt niet fijn!ben ook erg duizelig aan t worden dus zal ff roosvice nemen gewone maar daar zullen ook wel goede dingen inzitten!

13. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Jacolien, ik heb met 25 weken weeën gekregen, en tien dagen in het zkh gelegen met remming. Heb ook al wat ontsluiting en een verstreken baarmoedermond. Dus ik lig thuis op bed en kan alleen hier thuis wat rondhobbelen, zonder dat het echt weer gaat rommelen. Vandaar de rolstoel...

14. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    steen, dat is ook niet mis!wat zul je geschrokken zijn!vooral omdat je weet dat 25weken tevroeg voor de baby is,nou meid ik hoop dat de kleine nog lekker blijft zitten en houd je inderdaad rustig!
    zul je vast wel doen :oops:
    veel sterkte ermee!en duim voor je dat hij/zij nog eventjes blijft waar t hoort!

ga nu lekker slapen!iedereen alvast truste voor zo!

15. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Dank je wel Jacolien! We zijn inderdaad flink geschrokken...maar ben inmiddels al bijna 32 wk, dus gaat helemaal goed komen.

Slaap lekker

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heel raar verhaal, want mijn VK raadt het wel aan! Snap ik nou weer niets van!

Heb het ff opgezocht op internet:

Het is absoluut onwaar dat Rinse appelstroop ijzer zou bevatten doordat het vroeger in ijzeren ketels bereid zou worden. Vroeger werd er in koperen ketels gekookt en tegenwoordig in RVS ketels. het ijzergehalte is ook niet zo hoog door de het toevoegen van ijzer (dit gebeurd maar bij enkele producten) Het ijzer komt voornamelijk uit de suikerbieten, deze halen het ijzer uit de grond. Rinse appelstroop is ook geen mengsel van appels en suiker maar een mengsel van appels en suikerbieten. Het product bevat dus wel suikers maar enkel ongerafineerde suikers.

In Appelstroop zit niet zo heel veel ijzer, maar wel wat. Op wat je op 1 broodje smeert zit ongeveer 7% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid (ADH) ijzer voor een normaal mens. Die 7% wordt echter alleen goed opgenomen in je als je het combineert met zoiets als vruchtensap. Neem je echter melk of thee erbij, dan wordt slechts een twintigste ervan opgenomen. daraom heeft het dus alleen zin als je een broodje of meer neemt in combinatie met een glaasje sinaasappelsap of iets dergelijks.
    Heb je echter ijzertekort moet je meer nemen en ook uit andere dingen je ijzer halen. Andere dingen waar veel ijzer in zitten:
    - Roosvice Ferro (1 lepel is 100% van de ADH)
    - Lever (zit veel in, meer dan appelstroop)
    - Tomatensap
    - Pure chocolade
    - Cashew noten
    - Peulvruchten
    - Kiwi
    - Volkoren brood
    - Verse groenten en vlees

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Fijn Steentje! Lekker kunnen shoppen :)

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ja alleen lever (pate) mag voorlopig niet he ;) een plakje of zo kan geen kwaad maar niet volstoppen! ;)

19. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Parr ik heb een chihuahua ;)
    wil alleen maar knuffelen

20. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemorgen dames,

Ik werd vanochtend wakker gemaakt door mijn zoontje, die het nodig vond dwars in mijn buik te gaan liggen en keihard te schoppen. Toen ik wilde opstaan lukte dit haast niet omdat 'ie zo dwars lag. Maar dit is uiteindelijk toch goedgekomen, hahaha. Maar volgens mij heeft hij echt besloten dat de dag is begonnen want hij is er een feestje van aan het maken in mijn buik, volgens mij doet 'ie de polonaise met de navelstreng en de placenta ofzo...

Deel Deze Pagina