hihihi leuk hoor zo'n grote stad.... heb net ook maar foto's gemaakt van mijn testen en er gelijk bij mijn album 2 foto's van mijn vorige zwangerschap bijgezet. kan je vast zien wat de toekomst gaat brengen. was zo'n 4 weken voor de bevalling dus hij was zelfs nog meer gegroeid. en het was echt een buik voor maar 1 kindje
@Liselotje...wat leuk gefeliciteerd! @Hanneke...echt een mooie buik, is hij de laatste 4 weken nog veel groter geworden? @Hster..heb ook gekeken welke praktijk in de buurt zat en of zij zelf de bevalling doen. Maar ja Amsterdam...snap dat de keuze groot en moeilijker is. Kraamzorg wordt ook vaak direct door de ziektekostenverzekeraar geregeld.
Hallo meiden, Kom per toeval via via bij deze topic en dacht ga eens gezellig langs. Weet sinds maandag tot ik zwanger ben en gister bij de HA geweest. Kan het nog steeds niet geloven. Ik voel dat het zo is maar durf toch niet zo goed blij te zijn. Wat duren 12 weken lang...
liselotje: gefeliciteerd met een goede echo en 2 kloppende hartjes heerlijk! ik ben ook zo moe, vanmiddag weer een uur vast geslapen op de bank ik kon niet meer en ik weet dat ik vanavond ook niet verder kom dan op de bank totdat ik mn bedje inga maar ja het hoort erbij....
@liselotje echt uper gefeliciteerd. Fijn en wel 2 kloppende hartjes. Geniet er lekker van en laat het rustig op je in werken. Ik noem het gewoon kleintje en mijn hubbe durft eigenlijk nog niets te zeggen die legt af en toe gewoon z´n hand op mijn buik, maar zeg thet wel weltrusten. hihi hier ook verschrikkelijk moe. Heb veel geslapen vandaag en ga weer vroeg mijn bed in. Duizelig en ging net bijna neer. Dat is natuurlijk wat minder. Ondanks het misselijke kan ik redelijk eten als ik maar om de 2 uur wat eet anders wordt ik duizelig. Hebben jullie daar ook last van?
@elise...wat kunnen aanstaande papa's toch lief zijn hé! Die van mij wil ook nog wel eens een kusje geven Merk ook dat als ik een paar uur niets eet echt flauw begin te worden en zeker niet te veel moet lopen. Volgens de VK hangt duizeligheid ook vaak samen met een lage onderdruk (van mij was vanmorgen 65). Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Hi! Hier alles prima. Liselotje, gefeliciteerd met je tweeling! Wat spannend joh! Hier ook geen keuze tussen verloskundigenpraktijken, er is er maar eentje. We zouden de controles ook door de huisarts kunnen laten doen, maar omdat we toch niet thuis willen bevallen moeten we op een gegeven moment toch naar de vk, dus doen we dat direct maar. Wij doen geen prenatale screening, maar dat is voor iedereen natuurlijk heel persoonlijk. Wij hebben een erg leuke werknaam vind ik zelf: ons kindje is waarschijnlijk verwekt op tweede kerstdag 's ochtends (volgens temp had ik toen eisprong). De avond ervoor hadden we bij het kerstdiner een 'knoflooksoepje' gehad, waardoor we uit al onze porieen knoflook ademden. Dus vandaar 'knofje' Hier nog steeds geen echte klachten, op pijnlijke borsten na. Ik las dat de misselijkheid vaak pas begint bij zes weken, dat is komende week, dus het kan nog komen... Ik hoop het niet! Maandag komt MvM langs, ben benieuwd wat ze allemaal te vertellen heeft. Wij brengen de flessen ook zelf weg (moet hier ook, ze halen niet bij huis op). Fijn dat het weekend is, want ik ben wel moe! Groetjes Azeb
Ja wij hebben wel leuke plannen voor het weekend, gaan morgen gezellig uit eten met mijn schoonouders en zwager. Mijn zwager zit nogal in een rotperiode (scheiding) en wij natuurlijk op een roze wolkje dus dat is wel een beetje dubbel, ook voor mijn schoonouders. Maar hij is wel erg blij voor ons natuurlijk. Wel gezellig om even goed met elkaar bij te kunnen kletsen. En jij?
Elise; heb ik ook. We zaten vanavond ff spontaan bij de griek (lustte alleen maar tzatziki en salade, heeel bijzonder voor mij, wij zijn dol op de griek qua vlees) en na het eten werd ik ook duizelig. Heb 't ook af en toe. Moet ook om de 2 uur wat eten, met moeite, want ook al heb ik reuzehonger, het eten gaat met moeite naar binnen bleuuuhhh...!
@nieuwe mama's: Gefeliciteerd! @ Tweelingmama's: Wat gaaf! Dat maakt het helemaal speciaal! Hier gaan we niet voor de nekplooimeting. Dat hebben we bij Elise ook niet gedaan. Mocht er bij de 20weken echo iets uitwijzen dan wordt (als je dat wilt) de nekplooimeting alsnog gedaan zodat je je er wel op voor kan bereiden. Maar ik persoonlijk zou niet kunnen en willen beslissen om de zwangerschap te moeten afbreken ivm bijvoorbeel syndroom van Down. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Kom ik een paar dagen even niet en wat zie ik: 2 tweelingen! Alle nieuwe zwangeren welkom Ik ben nog steeds zo beroerd ale: , kan wel wat eten maar het wil niet zakken, zeg maar. Vooral eind van de middag en 's avonds ben ik erg misselijk en soms moet ik toch spugen. Niet fijn, maar ja: alles voor de kleine Bij ons is maar 1 verloskundigenpraktijk dus maakt het makkelijk, en allemaal leuke vrouwen dus dat is ook mooi meegenomen. We doen verder geen tests, alleen de 20-weken echo.
hoi allemaal ik dacht laat ik ook maar weer eens iets plaatsen is lweer ff geleden. sinds afgelopen maandag doe ik ook mee aan MvM. ik heb nog niet echt last van de stank in die flessen(maar goed ook!). Verder heb ik weinig kwaaltjes, wat me ook wel onzeker maakt. Ik heb wel last van gespannen borsten en ben tot nu toe maar 3 keer misselijk geweest. Ik moet er eigenlijk maar blij om zijn maar helemaal zeker ben je de eerste weken toch niet denk ik. kan iemand mijn gegevens aanpassen in de lijst, ik sta er wel in maar mijn leeftijd enzo niet. leeftijd= 26 jaar, 1e kindje, volgens kalender word t een meisje, ik denk zelf GEEN IDEE!. 24 januari heb ik de eerste echo. nou meiden geniet ze allemaal en alvast een fijn weekend. kuzz
hmmm ik wil eigenlijk ook nog steeds op de lijst, maar weet bij god niet hoe dat werkt.... Ben 34 jaar, 12 september 2008 uitgerekend, volgens de lijst een jongen volgens mezelf? en heb 22 januari de 1e afspraak bij de huisarts. Wonder boven wonder heb ik vandaag weer nergens last van, tot nu toe alleen gisteren. Vandaag lekker frietjes gegeten, en zelfs dat gaat goed, dus ik ben superblij
@krisstel ja lief he ineens zijn ze dan aardig. Wij gaan morgen avond bij vrienden eten(hopelijk krijg ik wat naar binnen) en hij heeft de dvd van de bruiloft gemaakt dus dat is echt leuk. En zondag krijgen we visite twee volwassenen en twee kinderen. Dus hopelijk voel ik me goed. Maandag weer uitrusten. hihi dat ik s het makkelijke als je niet altijd werkt.
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 01 september 2008 *KVPtje ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Foover ... 30 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 02 september 2008 *Pipo1973 ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Mamameike ... 27 jaar, 2e en 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen TWEELING!! *Vlinder79 ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Stina ... 25 jaar, ? kindje, *Kalender: ? *Denkt zelf: Jongen *Naatje218... 23 jaar, 1e kindje, *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? *Krisstel ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Babydreame ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Mss Ace ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 03 september 2008 *Sablovesgeof ... 20 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen* Denkt zelf: ? *Diddl ... 28 jaar, 4e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Carol78 ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Liselotje ... 28 jaar, 1e en 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? TWEELING!! *Kleine tinus ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje *Anno103 ... 23 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Jekkia ... 32 jaar, 2e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 04 september 2008 *Ingeltje ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Mieke1981 ... 26 jaar, ?e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 05 september 2008 *Eefje1 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Kelly83 ... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Tinkerbel1984 ... 23 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 06 september 2008 *Annna ... 39 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Steen ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 07 september 2008 *Yule ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Elise1 ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf: Jongen *Basmalah ... 26 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf 08 september 2008 *Marsja82 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf *FunnyMe ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen * Denkt zelf: Jongen *SheDevil ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Dewie... 25 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Aapje ... 29 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Iro ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *MollyM ... 33 jaar, 3e kindje *Kalender: ? * Denkt zelf: Jongen 09 september 2008 *Floddertje ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Hster ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? 10 september 2008 *Klavertje ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Denise85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Mammy to be ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Lisa88 ... 31 jaar, 1 kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje 11 september 2008 *Pupke ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Dromertje ... 26 jaar, 1e kindje * Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Sylvia111 ... 21 jaar, 2e kindje * Kalender:Meisje *Denkt zelf: Jongen *Sasha ... 34 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 12 september 2008 *Sasha ... 34 jaar, ? kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 13 september 2008 *Elin ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kaatje85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Renate ... ? jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 14 september 2008 *Merel69 ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Gerda72 ... 35 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Sinjo ... jaar, e kindje *Kalender: *Denkt zelf: 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar, 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? 16 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar, 3e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Nikki ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kainda ... ? jaar 3e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 17 september 2008 *Azeb ... 30 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Ief... 31 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *HannekeR ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Lindada... 26jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje 18 september 2008 *Dorientje ... 21 jaar, e kindje *Kalender: *Denkt zelf: 22 september 2008 *Lola ... 38 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Cindy21 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *DevilsChase 22 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf *Zanoni ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 23 september 2008 *Jetty ... 30 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar, 3e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 25 september 2008 *Sarahfreely ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 26 september 2008 *Ktje... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen*Denkt zelf:Jongen 27 september 2008 *parr1983... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje*Denkt zelf: ? Nu: 68 september mama's! Agenda: 18 januari: *Anna 1e echo _________ *kvptje intake VK _________ *Liselotje gyn echo _________ *Kristel intake VK 21 januari: *Diddl 1e echo gyn _________ *Anna intake VK _________ *FunnyMe 1e echo gyn 22 januari: *Aapje gyn echo _________ *Tinkerbel intake vk _________ *Sasha 1e echo 23 januari: *Mieke1981 echo 24 januari: *Kvptje 1e echo gyn _________ *Denise85 1e echo gyn _________ *Carol78 intake vk _________ *Mommy to be 1e echo 25 januari: *Kristel 2e echo fert. arts 28 januari: *Pipo 1e echo _________ *Lola 1e echo _________ *Shedevil gyn _________ *Kaatje 1e echo 29 januari: *Ingeltje intake VK 30 januari: *Sablovesgeof echo _________ *Hster - eerste echo ziekenhuis _________ *Pupke 2e echo 31 januari: *HannekeR intake VK 04 februari: *Elise intake gyn 1e echo _________ * Mss Ace 1ste echo 05 februari: *Vlinder79 1e echo __________ *Lisa88 intake VK __________ *Floddertje intake VK 06 februari: *Pipo intake vk 07 februari: *Cindy21 intake gyn 08 februari: *Jekkia 12-weken echo __________ *Lindada 1e echo __________ *Liselotje echo + jarig 11 februari: *Yule intake vk + 1e echo __________ *Ingeltje 1e echo 13 februari: *Diddl vk __________*Lindada vk 19 februari: *Zanoni gyn 1e echo __________* Kristel 12 weken echo 20 februari: *Nikky 1e echo 22 februari: *Cindy21 intake vk
ik voel me bijna schuldig hier. lees allemaal berichten over misselijkheid en ik zit lekker een bord met spaghetti naar binnen te werken.... de vorige keer was mijn vriendje ook heel attent en zei elke avond welterusten tegen mijn buik. maar nu moet ik hem er af en toe gewoon aan herinneren dat hij weer papa wordt..... maar misschien komt het ook wel doordat hij nog weinig merkt van het zwanger zijn.
ehm, bedankt voor het aanpassen van de lijst maar ik zie nu dat ik er twee keer opsta, op de 11e en de 12e (het moet de 12e zijn) sorry voor het ongemak....(gelukkig is dat het enige ongemak waar ik op dit moment mee zit, jippiejajeeee ) Ohw, ik krijg trouwens dinsdag nog geen echo hoor, het is een afspraak met de huisarts Een echo duurt nog wel even vermoed ik zo.