September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Heeey vroege vogels…

@Parr, gaaf dat je broer daar naartoe gaat…:D Inderdaad klote voor je vriendin, heb je nog kunnen afspreken vandaag? Lekker geshopt bij de Prenatal?
    @Funnyme, wat een verhaal…pfff zou ook erg ongerust zijn. Hoop dat je een beetje kan ontspannend thuis..enne ze luistert al goed ;)
    @Pupke, zielig zeg…zo’n kraamtijd wens je niemand toe. Goed geshopt?
    @Miranda, goeie beslissing…scheelt weer ;)
    Verder alles goed met iedereen?

Net ook lekker met mams geshopt voor de babykamer bij hun thuis..zo lief :D :D
    Kleine is echt super druk en ‘gooit’ regelmatig zijn of haar kontje lekker omhoog…gelukkig slaapt het ’s nachts dus mag niet klagen.

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Miranda ja die hebben wij ook! En we hebben de beige met rose bloemetjes aan de binnenkant

3. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag :D

't Is hier gelood ik redelijk rustig vandaag...

@funnyme: Pfoe, spannende dag achter de rug gisteren :( *knuf* Gelukkig heb je vandaag wel een paar flinke schoppen gehad. Ondertussen ook van andere uk?

@tweety: Leuk, zo'n puberpeuter (peuterpuber?) in huis. Hopelijk gaat het vanavond beter met het grote bed (of op zn minst al de nieuwe kamer).

@steen: Leuk dat je er eens een dagje uit kon. Rolstoel is idd wat minder, maar goed... En mensen gapen je idd meteen aan. Heb ook eens een paar keer in zo'n ding rondgereden toen ik net geopereerd was aan m'n knie. Je ziet ze echt zo meewarig kijken soms :rolleyes:

@ingeltje: Hoera voor visueel ingestelde mensen :)

@freesia: Succes vanavond! Hopelijk strooien honden/onweer/steunkousen/... dit keer geen roet in het eten ;)

matrasbeschermer: Die zit nog netjes in de doos bij de rest van het kraampakket. Geen idee wanneer ik die er ga opleggen. Heb eigenlijk geen zin in iets dat me nog meer doet zweten :(

Ongeveer in hetzelfde genre als matrasbeschermer leggen... wanneer gaan jullie klossen halen? Het kan hier naar 't schijnt vanaf 32 weken, dus ik denk dat we die dingen volgende week maar eens gaan halen.

@lola: Nog een puberpeuter? :( Hopelijk gaat Jasmijn snel weer op een rustigere manier naar bed 's avonds.

@parr: Wat rot voor je vriendin... Hopelijk kon je vandaag toch nog even langsgaan bij haar. Wel fijn dat het verven netjes opschiet en veel plezier straks op de verjaardag! :)

@pupke: Hopelijk gaat het snel beter met je nichtje :( Reflux is echt geen lolletje (baby van m'n Engelse vriendin had er ook een hele tijd erg veel last van). Veel plezier met shoppen vanmiddag en bij je vrienden vanavond, dat is gelukkig allebei wel leuk.

@sasha: Gefeliciteerd met je toetsen! Gesprek was natuurlijk minder leuk, maar je bent nu iig van school af (voor nu of voor altijd, weet het ff niet meer :oops:). Is toch weer een zorg minder voor de komende weken/maanden.

@wupje: Rotnacht :( Hopelijk slaap je vanavond wel beter. Weet niet of je het al wist, maar met kuitkrampen kan het helpen om je been helemaal uit te rekken met de hiel naar voren (niet je tenen, dat maakt het erger). Geen idee wat het doet als de kramp er eenmaal helemaal ingeschoten is, maar ik heb tot nu toe die krampen altijd al kunnen tegenhouden als ik em voelde komen door dat rekken. Geleerd op de yoga en voor mij werkt het. Dus wie weet...

@jacolien: Fijn dat het bedrijfsuitje toch nog is meegevallen :)

@kaatje: Ben ook erg blij met ons clubje :D Meeting wordt wel ff spannend, denk ik (is het altijd wel), maar wordt vast ook heel erg leuk (nog twee weekjes *bounce*) Maar iig jeej voor alle septembermama's :D *knuff*

@roshi: Hopelijk valt de verjaardag toch mee straks (of nu, misschien ben je der al :p). Niks van aantrekken iig, jij hebt niks verkeerds gedaan.

@miranda: Veel succes/plezier met de roze muur! Oh, lees net dat het niet zo vlot ging :( Volgende keer beter dan maar ;)

Hier een lekker rustig dagje. Heb wel al een paar wassen opgezet, gestreken en m'n man zover gekregen dat ie de hamsterkooi heeft uitgewassen (en ik heb dan de rest eraan gedaan), maar we hoeven niet de deur uit, dus dat is wel eens leuk voor de verandering :D

Uk ligt ondertusse op redelijk onaangename plek, erg hoog. Als ik zit voel ik em steeds in m'n ribben porren, dus erg lang aan de pc of zo zitten is er niet bij. Half liggen gaat gelukkig beter, dus ik denk dat ik vanavond maar weer crime series ga kijken.

Fijne zaterdag nog!

4. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

@Parr, leuk trouwens van je broer! M'n zusje zit nu 5 maanden in Orlando, voor stage. Maar gelukkig komt zij over 4 weekjes alweer terug. Op tijd voor haar nieuwe nichtje ;)
    M'n nieuwe neefje die eind mei is geboren, kent ze alleen nog maar van foto's.

@Tweety, bij Cyenna was het ook eerst huilen hoor in haar nieuwe bedje. Maar heb het volgehouden, want ik had juist zoiets van: als ik ze eenmaal weer in haar oude bedje doe, dan went ze nooit. Hoe zielig ook. En nu na alweer bijna 3 weken gaat het supergoed en gaat ze ook elke avond zonder huilen slapen. Het is idd niet makkelijk om ze te laten huilen.. Cyenna ging ook elke keer uit bed... Maar probeer door te zetten hoor! Succes en sterkte! Het komt goed!

M'n mannetje heeft de roze muur afgemaakt, dus die is klaar. Hij moet alleen morgen nog een x, want hij dekt niet helemaal goed. En dan het laminaat erin :D

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @funnyme gelukkig dat je weer thuis bent en de kleine meid weer hebt gevoeld.

nou vanmiddag koelkast uitgekozen wordt dinsdag al bezorgt dus das lekker. ga nu ff tshirt voor mannetje strijken die moet zo naar zijn vrijgezellen feestje.

6. MirandaT

Oh Tweety, lees ook nu dat hij een nieuwe kamer heeft. Heb ff je foto's bekeken en wat een superleuke kamer! M'n dochtertje is ook helemaal gek van Bumba haha.

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    @funnyme: gelukkig heb je een van de meisjes al weer goed gevoeld!

Ik ben gisteren op mn werk eerder naar huis gestuurd omdat ik heel veel last van hartkloppingen had. En het hield ook heel erg lang aan. Vk zei dat het geen kwaad kan zolang het maar niet elke dag is.

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    zo mannetje is ervandoor. geloof dat ik morgen voor paal loop ofzo want hoorde ene szus tegen andere zeggen dat hun iets eerder bij het restaurant moesten wezen grrrr. hoop dat het mee valt want ik hou daar niet van he.

9. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    wat betreft de matrasbeschermer, als je last had van dat het zweterig was kon je er een handdoek nog opleggen

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Funnyme pfiewww, gelukkig is alles goed met de kleintjes. Heb echt vaak aan jullie gedacht.
    Hoop dat beide meiden je snel weer van binnen uit alle kanten uit schoppen :D

Blergh ben moe, heb vandaag echt zwaar last van mijn hormonen gehad. Vriendlief heeft het zwaar gehad vandaag :oops:

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klossen: gaan wij niet gebruiken. we hebben een boxspring die uit twee losse bedden bestaat,dus in het midden ook 6 poten waar geen klossen onder passen. hebben er nu extra matrassen en een houten plaat tussen liggen. zitten nu op 75 ( moet eigenlijk 80 zijn,maar die 5 cm verzinnen ze er maar bij )

Dreames, irri he die hartkloppingen. heb ze hier al jaren,maar vooral als ik last heb van spanningen/stress of te veel doe. In je zwangerschap komt het meestal omdat je hart harder moet pompen om het bloed rond te krijgen. kan geen kwaad maar wel vervelend.

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Jah is inderdaad vervelend. Ik heb er ook voor mijn zwangerschap heel vaak last van, maar dan zakt het altijd heel snel. Alleen nu hield het heel lang aan. Daar ben ik wel een beetje van geschrokken.

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Had gisteravond ook al van die rare kloppingen, gelukkig na 5 minuutjes weer weg.. voelt wel beetje eng.
    Vandaag ook moe, ruzie met mannetje in de ochtend en toen vanmiddag nieuws dat kennis van mijn zus (jongen van 17) vandaag zal overlijden en zij helemaal verdrietig, ze kent het jochie al vanaf zijn 4/5e jaar ofzo. Ze paste er vroeger zelf op en het is het zoontje van haar beste vriendin. Grijpt mij ook weer aan... vermoeiend, al die emoties vandaag!

Lichamelijke conditie

Ik zit me te bedenken dat ik met mijn huidige conditie geen bevalling aankan. Weet iemand dat? Of je fit moet zijn voor je bevalling? Ik doe niet aan sport en beweeg de laatste tijd alleen van beneden (tv en eten) naar boven (bed, bad, douche en nog veel belangrijker: PC=forum=verslaving :) ). Ik ben bang dat ik met mijn huidige conditie na 2 uurtjes al uitgeput ben.
    Is het slim om een beetje meer te gaan bewegen? Bijv. stukjes wandelen in de buurt ofzo. Dan wel met rollator-tempo natuurlijk, want sneller gaat echt niet :(

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoi meiden,

Even ego-en.

Heb het superdruk gehad de afgelopen twee dagen, zal jullie niet met de Gesprek met de baas ging in ieder geval wel redelijk, dat wil zeggen dat ik na 5 minuten de kamer uitgewerkt werd want hij had een anderen (belangrijkere?) vergadering (terwijl die van ons al 3 maanden gepland stond). Hij had in ieder geval daardoor geen kans om mij moeilijke vragen over mijn nieuwe baan te stellen. :rolleyes:
    Toen nog naar mijn schoonmoeder om te lunchen, was erg gezellig, en daarna gesprek bij nieuwe werk. Ik heb er heel veel zin in om daar per april aan het werk te gaan. Ze zijn er supervriendelijk en ik voel me erg welkom.

Thuisgekomen was ik dus heel erg vrolijk (lekkere dag gehad) maar toen was er een brief van mijn zusje waarin ze zei dat ze vond dat ik geen aandacht aan haar a.s. huwelijk besteedde en dat ze het gevoel had dat ik haar niet belangrijk vond.
    Daar baalde ik als een stekker van omdat:
    1) ze dat mij niet gewoon zegt maar een brief schrijft met verwijten dat ik haar had moeten bellen op die en die en die dag (bv. van de week kwam haar trouwkaart, ik was erg moe dus heb niet gebeld, maar heb wel een SMS gestuurd dat ik het een erg mooie kaart vond, maar zij vond dus dat ik tenminste had kunnen bellen) :(
    2) ik sinds ik zwanger ben van haar alleen maar kruisverhoor vragen heb gekregen over alles wat ik nog moet regelen en hoe dik ik al ben (waardoor ik in de stress schiet over alles wat ik nog moet regelen en dat ik dik ben) :(
    3) zij haar huwelijksdatum zou verplaatsen (wat ik niet aan haar gevraagd heb overigens) omdat ik tegelijkertijd zwanger bleek en haar datum eerst half september zou zijn, datum werd 1 oktober (alsof dat mij enige ruimte geeft...stel dat ik 2 weken over tijd raak dan ben ik nog pas een week bevallen) :rolleyes:
    4) ze een hotel voor ons zouden regelen (fijn!) wat we ineens zelf moesten betalen a 150 euro pp per nacht :confused: (dus niet)
    5) ik haar sinds ik zwanger ben 2 keer heb gezien en zij alleen maar over haar huwelijk heeft gepraat en in mijn buik porde alsof er een alien in zat :cry:
    6) ze mij als getuige heeft gevraagd maar dan ook verwacht dat ik een persoonlijke speech hou in het gemeentehuis ipv de ambtenaar (wat ik ook best wil doen maar ik heb dan net een pasgeboren baby en weet niet eens of ik normaal kan lopen/zitten laat staan hoe ik er emotioneel bij hang, dus het is echt geen makkelijke opgave, maar daar wordt verder niet naar geinformeerd)
    7) ik verdorie mijn dochter naar haar ga vernoemen (dus ze is heus wel belangrijk voor me)

dus kortom: ik was witheet (is nu wel een beetje gezakt) want ik voel me beschoten met verwijten die ik net zo goed zou kunnen omdraaien en tegelijkertijd ben ik erg verdrietig over het gebrek aan inlevingsvermogen van haar kant en de eisen die aan mij worden gesteld nu en voor haar huwelijk terwijl ik wel wat anders aan mijn hoofd heb. Maar dat weet ze niet want ze informeerd nooit naar hoe het voor mij is om zwanger te zijn.

Heb haar net geprobeerd te bellen om er over te praten (nadat ik eerst uitgebreid met mijn vriend heb gepraat waar ik overigens heel veel aan had, de lieverd). Maar ze had haar voicemail aan. Tja. I'll rest my case.

Sorry voor het lange stuk. Moest het even kwijt.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingetje, je hebt idd wel een beetje conditie nodig. hier ook ver te zoeken hoor. ik deed aan zwangerschapszwemmen maar dat gaat niet meer met mijn bekken.
    Ik loop idd wel iedere dag kleine stukjes met de hond en als het goed gaat met mijn bekken dan doen we een groter rondje met de hond of fiets ik een stukje.

denk dus dat regelmatig een stukje lopen of fietsen echt geen kwaad kan..

wat erg van die jongen. is hij ziek?

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, jeetje wat een nare situatie met je zus. Vind idd ook dat ze je gewoon had moeten bellen ipv een brief schrijven.
    1) sms of bellen maakt toch niet uit, gaat om het feit dat je reactie hebt gegeven
    2) je bent niet dik ! je bent zwanger dat is heel wat anders !
    3) als ze haar datum verplaatst is dat haar keuze, en dat kan ze jou niet verwijten
    4) zo'n duur hotel ! zou dan liever een uurtje terug reizen naar huis. is wel een beetje erg raar
    5) :-?
    6) sorry maar vind niet dat ze een persoonlijke speech van je kan verwachten,die keus is aan jou!
    7) dan mag ze helemaal niet zeuren, vind het een eer als er iemand naar je vernoemd wordt.

Knuff meid, als je je zus gebeld hebt, en alles is uitgepraat dan komt het vast allemaal weer goed. Misschien zijn het bij haar ook gewoon zenuwen richting de bruiloft of heeft ze het idee dat er meer aandacht naar de a.s. baby gaat dan naar de a.s. bruiloft?

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Heb wel alles gelezen maar het was nogal veel...

@funnyMe: wat een toestanden weer in het ZKH! Het lijkt me echt niet prettig om dat allemaal steeds maar weer mee te moeten maken. Wel fijn om te horen dat je er al weer 1 hebt gevoeld. Was dat de beeb die niet bewoog?

@Ingeltje: conditie is op zich wel goed natuurlijk. Ik probeer nog steeds af en toe een trapje te lopen om mijn conditie niet teveel af te laten zwakken, maar alleen als ik me goed voel op dat moment. Verder is wandelen wel goed, maar meestal gaat fietsen makkelijker en is minder belastend voor je bekken. Waar je ook aan kan denken is rustig aan zwemmen, is heerlijk omdat je gewicht minder telt en je soepel kan bewegen (en heel goed voor de conditie).
    Wat een naar bericht van die jongen zeg.

Matrasbeschermer: ik las in het boek van Beatrijs Smulders dat je ook een maandverbandje in kan doen de laatste weken en een extra molton op je bed leggen ipv zeil. Meestal breken je vliezen pas als je al weeen hebt, dus dat kan je allang dat ding onder je molton gooien en zij schreef ook dat als je vliezen breken je toch meteen naast je bed staat dus dan is het vochtverlies nog niet zoveel en het grootste deel komt dan niet in je bed. Maar ik heb er geen ervaring mee natuurlijk. Dames die al moeder zijn???
    Het lijkt mij in ieder geval een zweterig ding zo'n plastic zeil, vooral in de zomer.

Klossen: hoeft pas vanaf 37 weken (ook ondersteek halen voor de placenta) zei de kraamzorg intake juffrouw. Zelfde geldt voor vluchttas (vanaf 37 weken) en matrasbeschermer.

@Sasha: gefeliciteerd met het halen van je toetsen!

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Kaatje: ik weet niet wat er precies is. Zou best zenuwen bij haar kunnen zijn, maar ik denk ook dat ze zo druk ermee is dat ze slecht bij haar gevoel kan en dus alleen maar met praktische dingen bezig is. Terwijl ik juist door mijn zwangerschap een stuk emotioneler ben geworden. Daardoor loopt het contact gewoon erg stroef denk ik.

Verder probeer ik juist niet de hele tijd over de baby te praten, zeker niet bij haar, maar we zien elkaar ook zo weinig dat ik me niet kan voorstellen dat ze vindt dat er teveel aandacht naar de baby gaat. Misschien door anderen, maar daar kan ik dan niks aan doen, vind ik.

Ze verwacht blijkbaar van alles van mij maar communiceert daar niet over, en ik kan dat natuurlijk dan ook niet weten...

19. MirandaT

@Yule, wat een vervelende situatie met je zus zeg. Maar ben het helemaal met Kaatje eens. Als ik je ze hoor, lijkt ze alleen maar aan zichzelf te denken :(

Over matrasbeschermer.. ik had bij de zwangerschap van Cyenna zo'n zeiltje idd op bed, maar het lag dus idd helemaal niet lekker. (idd erg zweterig) Dus die er weer af gehaald. Maar toen een keer midden in de nacht braken m'n vliezen en er kwam echt een hoop vruchtwater uit en ik had geen zeiltje toen ;). Was dus niet zo handig haha.

@Ingeltje, sterkte voor je zus en jou. Wat erg :(

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, als ze niet communiceerd dan kan jij idd ook niet weten waar ze mee zit. en een brief sturen schiet dan ook niet op. wel makkelijk om een confrontatie uit de weg te gaan ( misschien is ze bang voor je losbarstende hormonen :) ) maar is toch het beste om het goed uit te praten ( desnoods met scheeuwen en huilen ) maar dan weten jullie wel allebei waar het over gaat en kan er wat aan gedaan worden.

Deel Deze Pagina