September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Als ze me een beetje kent dan hoeft ze niet bang te zijn voor hysterische buien...
    Ik had juist mijn teleurstelling naar haar toe ingeslikt omdat ik het gewoon niet zo constructief vond om haar daarmee te belasten (ik dacht: let's give her a break), maar ben nu dus wel extra geraakt door haar verwijten naar mij toe. Alsof ze inderdaad helemaal niet nadenkt over hoe het voor mij is allemaal.

Ik vind die brief idd ook echt niet handig, want op een brief kan je nooit direct reageren als in een gesprek. Ik ben zeker van plan het uit te praten en ook uit te leggen hoe ik ernaar kijk en dat ze duidelijker moet communiceren als ze iets van me wil, dat ik geen wondermens ben die alles kan aanvoelen en aan alle eisen kan voldoen (zeker nu niet).

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule wat een vervelende situatie met je zus zeg. hoop dat je d'r snel spreekt en het kan uit praten.

matrasbeschermer deze had ik bij rene er ook op liggen lag niet echt prettig kraakte een beetje en wel warm ja. heb geen las gehad van me vliezen want die zijn pas in het zh doorgeprikt want mijn ontsluiting vorderder niet.

@ingeltje ik had bij mijn zoontje helemaal geen conditie. ik deed alles op de brommer sporte niet. ik denk dat of je nou conditie hebt of niet je lichaam zich er wel door heen slaat. ik ga nu ook niks extra's doen om in conditie te komen wals ik 1x de trap opgelopen ben met me zoontje op me arm ligt me toch al op de grond haha :oops: de oer kracht komt naar boven tijdens een bevalling kan ik je wel vertellen tenminsten dat is mijn ervaring.

net ff het zeil van het zwembad goed gedaan door die regen lag er een enorme laag water op en met mijn pecht viel het zeil in het bad dus de blaadjes liggennu op de bodem grrr. morgen maar eens ff opvissen als man lief thuis is haha anders kom ik er niet meer uit straks hihi.

3. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Hoy dames,

Jeetje wat kletsen jullie veel...
    Kan het echt niet meer bij houden :oops:

ben gestart met de babywas...
    kon me niet meer houden...

En ook de box hebben we ook beneden in mekaar geprutst...
    het begint echt te kriebelen...
    Maarja, ik denk steeds binnen 8 weekjes kan het elk moment gaan gebeuren...

Had ik daarnet nog wat met het avond eten...
    ik dacht gisteren, laat ik eens lekkere mossels met frietjes maken...
    Dus ik gisteren naar de winkel 2kg mosseltjes halen...
    Staat erop "verse zeelandse mossels" (houbaarheidsdatum 16/07/08)
    Snij ik daarnet de verpakking open... kan ik wel op mijn kont vallen van de stank... :confused:

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dorientje, ik zou terug gaan met die mosselen, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

5. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Kaatje, heb ik ook gedaan hoor.
    De vrouw van de winkel maakte ook geen probleem.
    Mocht zo een andere verpakking nemen of mijn geld terug...
    Ik nog verlekkerd op mosseltjes, wou de andere verpakking.
    Wil hubbie z'n geld terug, hij moet de eerste weken geen mosseltjes meer... :D

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    mannen..... :-? :)

Mijn mannetje is nu een familie website aan het maken ( altans, dat probeerd hij :) )

7. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Idd mannen... :confused:

Nou dan wens ik jouw ventje veel succes, ik kan wat neerzetten op het forum en wat msn'en, en daarbuiten is de computer mijn grootste vijand... lol

8. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Heeft er iemand belang bij een kortingspasje van de Prenatal, daarmee krijg je 15% korting op de gehele Prenatal postitiemode collectie. Ik heb 'm in een blad zitten, maar kan 'm hier in Belgie niet gebruiken. Ik kan hem naar iemand in NL opsturen. Stuur maar een PB'tje als je interesse hebt :)

9. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Funnyme: ben heel blij dat je je tweede kindje voelde bewegen! Geniet ervan!

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

@ Yule Jouw zusje lijkt wel een bridezilla :D zullen ook wel de spanningen zijn om die bruiloft zo perfect als in haar dromen te krijgen.

Hoop dat jullie het goed kunnen uitpraten en dat jij op tijd bevalt zodat jij ook van de bruiloft volop kunt genieten ;)

11. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey girls!

@ Jacolien grappig hè dat feestjes waar je meestal geen zin in hebt juist heel leuk zijn :D
    @ Roshi hmm klinkt als een lekker relaxed dagje! Hopenlijk lukt het mij morgen ook eens om lekker uit te slapen 8)
    @ Miranda ja wij moeten ook nog een voetzak voor de maxi cosi hebben maar ik vind ze zo duur. Ik ga eens zoeken op marktplaats misschien vind ik wel iets.
    @ Funny me geweldig jouw dametje heeft het goed begrepen! :D
    @ Parr het schiet nu aardig op bij jullie met het wc-klussen! Fijn hoor.
    @ Irisb klossen krijgen wij pas vanaf 36 weken omdat je voor die tijd toch naar het ziekenhuis moet. Als je het voor jezelf prettiger vind kun je altijd bierkratjes gebruiken ;) Hier trouwens net ook CSI gekeken.
    @ Kaatje dat is ook goed opgelost met jullie boxspring.
    @ Ingeltje jeeh wat een nare situatie voor je zus. En dan gelijk voor jou ook want je trekt het je toch aan omdat het om je zus gaat.
    @ Yule bah wat een vervelende manier van communiceren. Hopenlijk spreek je haar snel want het is niet leuk als zoiets tussen jullie in blijft staan. Voor haar is het een belangrijke gebeurtenis in haar leven maar jij maakt op dit moment ook veel nieuwe dingen mee. Dat moet zij toch ook kunnen begrijpen? En je probeert haar juist al zoveel mogelijk aandacht te geven. Hopenlijk lost het zich snel op.

Hier vandaag ook een lekker dagje gehad. Vanochtend thuis vanalles gedaan (ik een beetje, hubbie veel ;) ) en vanmiddag nog heel even de stad in geweest. Heb nog een leuke zwangerschapsbroek gekocht, nog wat kleertjes voor de kleine :D en mannetje ook nog een paar shirts. Iedereen blij!

Net belde een vriendin van mij nog op. Ik had haar donderdag al gevraagd of ze zin had om samen met haar man vanavond op bezoek te komen. Toen zij ze 'dat laat ik je nog wel weten' belde ze nu om te vragen of ze nog konden komen...... :confused: ja daar had ik nu ook geen zin meer in......zit in de pyama op de bank, haren in coupe door de war dan had ze maar eerder moeten bellen. Volgens mij was ze een beetje beledigd :( Nou ja, waait wel weer over!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wupje, dat is wel lef hebben zeg. zo kort van te voren bellen..tuurlijk komt het dan niet meer uit :-?

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @wupje nou das ook laat om te bellen zou niet eens meer durven te bellen.

net ff de babyboom vervolg afleveringen zitten kijken leuk om zo terug te zien hoe het met de mensen gaat.

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Nou, heb met mijn zusje gepraat (een uur) en dat was wel goed. We kwamen er op uit dat we allebei veel aan ons hoofd hebben en dat we dat op een totaal verschillende manier met onze levensgebeurtenissen dealen.

Doordat er weinig contact was de laatste tijd (waar ik me inmiddels bij neergelegd had omdat we allebei zo veel meemaakten) had zij de conclusie getrokken dat ik niet op haar zat te wachten en dat ik niet geinteresseerd was. Ik heb haar uitgelegd dat dat niet zo is en dat het goed zou zijn als ze ergens iets over denkt, dat ze het dan even checkt bij mij. Want ik merkte dat ze allerlei conclusies had getrokken die niet klopten. En ze verweet mij ondertussen wel vanalles waar ik niet zoveel mee kon eerlijk gezegd.

Dus: we hebben een goed gesprek gehad en hebben afgesproken dat we elkaar snel weer zien.
    Eind goed, al goed dus! :D

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Is gelukkig ook weer uit gepraat. kan je iig weer lekker slapen vanacht.
    Mannetje is goed op weg met de website ( met heel veel hulp van hier )

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule gelukkig dat het weer uitgesproken is.

17. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    oei, dit herken ik. Ik heb vanaf april niks meer gehoord van mijn zus. Ze verweet me een beetje dat ik met mijn broer en zijn gezin een dagje weg ben geweest en zij niet meegevraagd was. Heb het haar uitgelegd, waarom enzo, maar daarna nix meer gehoord.
    Nou is ze in mijn ogen anders dan ik (ik: getrouwd, bijna 5 kids, totaal ander leven dus. Zus: niet getrouwd, geen kids, 11 jaar ouder en we wonen anderhalf uur rijden bij elkaar vandaan). Van de week was ik bij mijn ouders en daar heb ik ook tegen gezegd dat ik er wel wat klaar mee ben. Tegen mijn ouders is ze ook vrij brutaal, ze moeten maar naar haar pijpen dansen, mijn vader is vrij makkelijk maar mijn moeder is een echte vrouw die haar gevoelens achterna gaat, dus dat knaagt enorm aan haar. En dat vind ik nog het ergst: dat ze zo met mijn (en haar eigen) ouders omgaat. Beh, ben er helemaal klaar mee.
    Maar, nou komt het: toen ik vorig jaar zwanger was heb ik haar en mij schoonzus belooft dat ze bij de bevalling mochten zijn. Maar omdat dat zo snel ging (4 uur) ben ik er niet aan toegekomen om hun op tijd te bellen (anderhalf uur rijden voor hun), dus nu mochten ze bij deze zijn. Nou vroeg mijn broertje of zijn vrouw nog steeds bij de bevalling mag/kan zijn. Natuurlijk, Ik bel jullie zodra de weeen beginnen, en ook onze zus bel ik. Aan mij zal het niet liggen, maar eerlijk gezegd hoeft ze niet te komen bij de bevalling. Maar als ik aan het bevallen ben maakt het me toch geen reet uit wie erbij staat.

zo he, wat een verhaal, en dat terwijl ik alleen maar even bij wilde lezen.
    Wilde nog wat vertellen maar dat ben ik door dit verhaaltje kwijt. Misschien komt het wel weet (Die verd@#*&^%#$& zwangerschaps-dementie ook......) ;)

groetjes, brenda (oeps Jikke dus)

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jikkia, kan me voorstellen dat je het ook even gehad hebt met je zusje. Misschien ook een keer goed uitpraten?

Zal wel aan de zusjes-relatie onderling liggen denk,want kan hier ook echt niet opschieten met mijn zusje. maar dat heeft denk meer met mij te maken. erger me gewoon rot aan haar (schaam schaam) Ze wordt eind deze maand 19 maar gedraagd zich nog als een puber van 16 ( nou en, boeieh, dat maak ik zelf wel uit ) ( en dan veel te korte truitjes met een uitpuilend buikje enzo ) Kan nooit langer dan een half uur met haar in één kamer zijn haha. komt vast goed als ze wat ouder ( en in mijn ogen volwassener ) wordt

Zo heb ook weer even een zusjesverhaal gedaan :)

19. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Oh ja, ik weet het weer:
    IK HEB LAST VAN NESTDRANG!
    Echt, zo erg heb ik het nog nooit gehad. Boven heb ik alles klaar gemaakt voor de komst van de beebie (kids verhuizen van slaapkamers, beebiekleertjes ingeruimd, wieg klaargezet, enz.) Sinds van de week een andere bank, dus nu ook nog beneden begonnen. Het is echt niet leuk meer (zo erg ben ik normaal nooit....). Het is echt een oerdrang waar ik gewoon niet onderuit kom. Voordeel is wel dat ik straks op mijn kont kan gaan zitten, maar daar heb ik denk ik dan geen rust voor.
    Manlief heb ik ook al aangestoken, heeft vandaag (in 1 dag) de vaste trap naar zolder gemaakt en geplaatst. Nou moet ik daar ook nog aan de slag......zucht.

Zo, dat eitje ben ik ook weer kwijt.

Succes aan alle zwangere miepen hier en tot schrijfs, Jikke

20. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Hoi Kaatje, ik heb echt geen zin om het uit te praten met haar, want dan gebeurt er later wel weer wat anders. Het moet op haar manier gebeuren en anders niet.
    Ze is 11 jaar ouder dan mij (ik 34, en zij 45), dus beide volwassen. Zij is altijd alleen geweest (geen vriendje), en ik altijd aan de verkering. Zij heeft dus nooit rekening met iemand anders hoeven houden. En zo kan ik nog wel wat redenen opnoemen. Neh, heb er gewoon geen zin in om op dit moment energie erin te stoppen.
    Ze vroeg me ook op een hele rare manier waarom ze niet uitgeodigd was: Hanne had van donderdag t/m maandag in het ziekenhuis gelegen, en pas dinsdags belde ze op met de reactie dat ze gehoord had dat haar jongste nichtje ziek was. Daar praatten we dus over en toen uit het niet vroeg ze ineens waarom ze niet uitgenodigd was. Daar overviel ze me dus mee.
    Ik zal heus niet zeggen dat ik heilig ben, maar ik ben er nu gewoon even klaar mee.
    En sindsdien heeft ze niet 1x meer gebeld hoe het hier (met mij) is. Ze zal blijkbaar wel niet door hebben, dat of het nou de 1e of de 5e is, het even bijzonder is en blijft. Zij zal wel denken, het begint gewoontjes te worden, en leeft lekker haar eigen leventje. Ze doet maar, doe ik ook, maar voor mijn ouders vind ik het niet leuk.

Ik ga weer verder.
    groetjes, en lekker slapen voor straks, Jikke

Deel Deze Pagina