Ik denk dat ik hier alleen het beddengoed en de hydrofiele luiers in de droger gooi. verder alles aan de lijn. ze hadden vroeger ook geen droger,en gebruik hem nu eigenlijk ook alleen maar in noodgevallen. beetje waspoeder erbij en klaar.
Heb hier geeneens een droger, dan komen de kleren er alleen nog meer verkreukt uit. En ik HAAT strijken.
Stuur die bakken ijs maar naar mij op Heej Funnyme, als jij volgende week al bevalt dan ben je niet bij de meeting Kun je geen deal met de kleintjes sluiten dat ze paar daagjes na de meeting komen
@Kaatje: wasmiddel in de droger erbij? Of lees ik het niet goed? Mmmm, chocolade ijs. Dat staart mij ook steeds aan als ik de vriezer opendoe. Maar heb al teveel gegeten geloof ik... En heb net latte caramel op, die moet eerst even zakken. Whaah, check dit! Ik heb 1111 berichten!
Onze buurvrouw wordt geslagen door haar man. Ja juist die buurvrouw die 2 maanden geleden bevallen is. We hadden het al eerder gehoord. (ook dat ze hoogzwanger van de trap werd gegooid door hem) Maar nu heeft hubbie het ook gezien (de schutting is tijdelijk weg omdat we bezig zijn met een nieuwe) Wat zouden jullie doen? De buurman doet het niet als ze de baby vastheeft. Ik vind het eigenlijk een hele moeilijke situatie waar ik me liever niet mee bemoei. Toch zit het me niet helemaal lekker. Wat vinden jullie?
Ow...dat klop ja. Silly me, dan laat die kids maar komen Pff hoor spoken. Zou net echt zweren dat ik Raven door de babyfoon hoorde maardat kan helemaal niet. Die logeert 150 km verderop bij haar oma en de babyfoon staat zelfs uit. Koekkoek
Strijken? Valt best mee hoor, vind het zowat het minst vervelende huishoudelijke klusje. (En nee, nogmaals, ik ben geen vrijwilliger om jullie strijk te doen, ZO leuk vind ik het nu ook weer niet ) Heb zo'n ding met een bak eronder en dat gaat gewoon supersnel. @funnyme: Ooooh, spannend... Hopelijk heb je snel je twee meiden in je armen. Wekenlang blijven doorrommelen is idd helemaal niks... droger: "Gewoon" wasgoed gooi ik normaal gezien allemaal in de droger (nu ja, in de winter, in de zomer vind ik het een beetje energieverspilling omdat het dan snel droogt aan het rek - handdoken, lakens,... gaan altijd in de droger) Al denk ik dat ik dat niet gedaan zou hebben met al die babykleertjes... Alles wat mocht, heb ik er nu wel ingegooid. @yule: Is wel een idee, maar m'n man krijgt heel snel rugpijn als ie in bed leest ofzo Gisteren is ie wel bij me komen zitten, dus kan er weer even tegen @parr: Klinkt niet echt als meest geweldige feest ooit idd @kaatje: Hoe is het ondertussen met je konijn? @dreames: Oh, klinkt leuk, zo even er nog tussenuit voor je weer moet gaan werken @pupke: Jij hebt het echt niet getroffen met al die leveringen. Een mens zou idd beginnen denken dat iets op de juiste manier leveren een soort van rocket science is @freesia: Hoera, gelukt! Zo, ben net thuis van middagje + eten bij vrienden. Was erg gezellig. Ze hebben een dochtertje van 3 en een zoontje van bijna 1, dus was wel leuk om eens ongestoord over zwangerschap en baby's te kunnen praten (behalve hier op het forum doe ik dat eigenlijk nooit echt). Eten was erg lekker en als dessert hadden we dat ijs met 3 soorten chocolade waar Funnyme het over had Ook twee boeken gekregen: eentje over het eerste levensjaar in het algemeen en eentje over regelmaat en inbakeren. Die tweede was eigenlijk voor later, maar omdat ik erover begon, leek het een goed idee om dat boek op voorhand toch maar gelezen te hebben. Daarnet ook maar even op bol.com gaan kijken, want moet wel wat te doen hebben tijdens m'n verlof (behalve dwangmatig poetsen dan ) Heb al twee boeken gevonden en denk dat ik de miniserie van Mists of Avalon maar ga bestellen. Heb het boek een keer of 4-5 gelezen tot nu toe, de serie lijkt me nu ook wel leuk. Soit, weer veel te veel geschreven Ik ga maar naar m'n bed, fijn even in m'n twee nieuwe boeken spieken Slaapwel!
Hmm.. moeilijke situatie met je buurvrouw Ik zou iig niet zelf iets gaan proberen, maar als je man het gezien heeft, kan je wel bv. de politie bellen. Al weet ik niet of dat veel uit haalt. Politie is in dit geval sowieso het beste, zodat je jezelf er buiten kan houden. Maar dan moet het liefst wel anoniem kunnen, want het is niet de bedoeling dat jullie zelf problemen krijgen met die buurman. Kan je nu zeker niet gebruiken...
Funnyme, je zou als dit samen met ruzie gebeurd de politie kunnen bellen wegens burenoverlast en huiselijk geweld (politie houdt jullie anoniem). Maar zolang zij geen aanklacht tegen hem doet kunnen ze weinig doen. Enige wat ze dan doen is er een vermelding van maken. Bij zoiets is het dan belangrijk dat jullie elke keer een melding maken, mocht er dan ooit iets gebeuren dan hebben ze in ieder geval bewijs dat het al langer aan de gang is. Misschien als je haar een keer alleen spreekt dat je het subtiel ter sprake kunt brengen, er zijn eventueel instanties die haar met deze situatie kunnen helpen. Want geen enkele vrouw (en zeker met een baby!) verdiend in zo'n relatie te zitten.
@funnyMe: Wat een vervelende situatie als je daar achter komt...! Kennen jullie elkaar goed? Je zou met haar kunnen gaan praten (ook als je haar nauwelijks kent) en zeggen dat je weet dat haar man soms agressief is en geweld gebruikt en dat je je erg veel zorgen maakt. Het kan voor haar een opening zijn om hulp te zoeken of haar verhaal te doen. Het is vaak zo dat vrouwen die mishandeld worden het idee hebben dat ze de enige zijn en dat niemand ze kan helpen. Als ze weet dat jullie op de hoogte zijn, kan dit al een verandering voor haar betekenen. Maar moeilijk is dat wel, zo'n gesprek aanknopen. Wat jullie zouden kunnen afspreken is een soort code (woord of signaal ofzo) waarmee ze kan aangeven dat er iets ergs aan de hand is. Dat je de politie op dat moment moet bellen ofzoiets. Als jullie horen of zien dat er geweld gebruikt wordt, dan kun je toruwens altijd de politie bellen om te gaan kijken. Ze nemen dat soort meldingen erg serieus. Eigenlijk zou het zowiezo geen kwaad kunnen dat jullie je vermoedens uitspreken bij de politie. Als ze dan een keer een melding krijgen dan reageren ze nog sneller. En over de tijd opgeteld kunnen meldingen erg belangrijk zijn als ze bv. een keer aangifte doet en hij moet voorkomen ofzoiets. Als een man zijn vrouw slaat is het maar een kleine stap naar kindermishandeling. Je moet er idd niet aan denken dat ie de kleine door elkaar rammelt... het is een kwestie van tijd meestal voordat zo iemand doordraait. Dus... liever te veel doen dan je ogen er voor sluiten... Erg nare situatie, ook voor jullie! Succes! Oh, zie dat je al weg bent. Geniet van de druivenbladeren en tot morgen (misschien, je weet nooit of je meiden zich al aandienen vannacht!)
Ik ga er ook vandoor. Kan eindelijk weer eens sinds 1 jaar, 1 maand en een aantal dagen weer eens uitslapen morgen Zul je zien dat ik morgen tuurlijk weer hardstikke vroeg wakker ben