September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zou dit ook (anoniem) melden...

2. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Funnyme: ik heb ook geen cursus gehad hoor en Tim is er ook gewoon uitgekomen ;)
    Spannende dagen voor jou en die steken in je muts. Duidelijke tekenen dat het gaat beginnen! Ik had ze vanaf 2 dagen voor mijn bevalling ;) Dus waarschijnlijk beval je binnen nu en 3 dagen ongeveer ;) ( eens kijken of het uitkomt ;) )

En wat je buurvrouw betreft: meld misdaad anoniem! En anders kun je altijd nog het AMK (algemeen Meldpunt Kindermishandeling ) bellen, dat je je zorgen maakt om het kind omdat je gezien hebt dat de moeder geslagen werd! Die nemen dan weer contact op met de politie..

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @FunnyMe mijn 2 nichtjes zijn een paar dagen voor 32 weken geboren en hadden TTT syndroom. Myrthe was 2kg en Naomi was 1200 gram. Dus zo te horen liggen jouw meiden mooi op schema! Dat is alleen nog beter! En idd ze zullen in een corveuse liggen onder een lamp etc. maar je kunt wel erg veel met ze doen!

@yule hmm goede vraag, wil ze liever niet in de droger doen voor als het gaat krimpen en idd aan de lijn wordt het allemaal stijf :( Je hebt dat wasmiddel Neutral, zou er ok een wasvoorzachter van zijn? Want Neutral raden ze aan voor beebs... Iemand met ervaring over de 1e babywasjes en het toch zacht houden? Oh ik zie dat funnyme al beantwoord heet :oops: :p

Hier net een schaaltje 3 chocoladen ijs op yummie, dus ik doe ook mee met stoute dingen ;)

@FunnyMe ooh moeilijk hoor... je kunt het wel melden en dan anoniem. Zou ik wel doen want al doet hij het niet als zij de beeb vast houdt is het nog niet goed en helemaal niet dat een kind in zo'n huis opgroeit! Dus anoniem melden en niet zelf iets doen. Zou ik wel doen! Volgens mij kun je zoiets gewoon melden bij de kinderbescherming of zoiets dergelijks. Of ig hun zouden wete welk instanstie je moet hebben. Dan geef je nog geen naam op maar vraag hun waar je met zo'n situatie terecht kan die zowel de moeder als kind helpt.

@jekkia hihi je moet akicken van Raven ;) lief!

@pupke ik weet wat je bedoelt! A.s dinsdag is het dan de 4 weken geweest. de draagwieg zou 3 tot 4 weken duren omdat het niet op voorraad was :( Heb ik het wel op mijn bestellingsformulier maar hun niet.. snap ook niet hoe je dat voor elkaar krijgt... maar goed ik hou 5 weken aan en daarna word ik boos als het er nog niet is ;) :evil: heb mij tot nu toe best kalm gehouden vind ik!

@Krisstel hoe was het bij jou ouders?

Ik zie dat die 3 chocolade ijs erg in trek is. Die van de Aldi en Hertog zin erg lekker, ik vind die AH merk een erg zoetstof smaakje hebben :(

@IrisB Mists of Avalon? klinkt leuk, vind veel boeken over Avalon en Merlijn wel leuk! Wat is de inhoud?

Zo de plank hangt in de wc en ik heb de boel opgeruimd in de gang en de stofzuiger doorheen gehaald. Dus de kinderwagen is opgevouwd en ligt nu onder de trap. Morgen dan poetsen etc.

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Idd mobielfreak zo'n instantie bedoelde ik ;) hoe gaat het trouwens met jou? en jouw zw?

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @funnyme o meid spannend allemaal zeg. zonder cursus gaat ook goed hoor heb het zelf ook gedaan bij mijn zoontje.

@kristel ja ik hoop dat ik er dinsdag erg in heb dan ga ik zeker weer kijken en anders op de site van de week. wat vind je van dat metal stel dan?

sorry dames maar heb nogniet alles bij gelezen ga ik morgen doen na me werk ga nu mijn bedje opzoeken morgen weer vroeg eruit. vrijgezellenavondje was gezellig lekker gegeten en geen gekke dingen haha ze hadden een grote vaas met bloemen voor me gekocht die ze eerst binnen moesten zetten haha. nou truste tot morgen.

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Parr: Met mij gaat het prima en met de zwangerschap ook hoor ;) Thanx for asking ;) :D

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Mists of Avalon is zoooo'n mooi boek! Ik heb het vorig jaar gelezen (in het Engels, vind vertalingen vaak veel van hun pakkendheid verliezen) en was van begin tot eind geboeid. Echt heel erg goed geschreven en een prachtig verhaal over de tijd van Arthur. Niet zo'n standaard King Arthur verhaal, maar het gaat over de 3 generaties om hem heen en dan vooral over de vrouwen. Echt een aanrader! Ook voor mannen trouwens. Mijn vriend las het op vakantie in 1 ruk uit en was ook lyrisch erover. :)

8. Ik zou dit ook (anoniem) melden...

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Funnyme: ik heb ook geen cursus gehad hoor en Tim is er ook gewoon uitgekomen ;)
    Spannende dagen voor jou en die steken in je muts. Duidelijke tekenen dat het gaat beginnen! Ik had ze vanaf 2 dagen voor mijn bevalling ;) Dus waarschijnlijk beval je binnen nu en 3 dagen ongeveer ;) ( eens kijken of het uitkomt ;) )

En wat je buurvrouw betreft: meld misdaad anoniem! En anders kun je altijd nog het AMK (algemeen Meldpunt Kindermishandeling ) bellen, dat je je zorgen maakt om het kind omdat je gezien hebt dat de moeder geslagen werd! Die nemen dan weer contact op met de politie..

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @FunnyMe mijn 2 nichtjes zijn een paar dagen voor 32 weken geboren en hadden TTT syndroom. Myrthe was 2kg en Naomi was 1200 gram. Dus zo te horen liggen jouw meiden mooi op schema! Dat is alleen nog beter! En idd ze zullen in een corveuse liggen onder een lamp etc. maar je kunt wel erg veel met ze doen!

@yule hmm goede vraag, wil ze liever niet in de droger doen voor als het gaat krimpen en idd aan de lijn wordt het allemaal stijf :( Je hebt dat wasmiddel Neutral, zou er ok een wasvoorzachter van zijn? Want Neutral raden ze aan voor beebs... Iemand met ervaring over de 1e babywasjes en het toch zacht houden? Oh ik zie dat funnyme al beantwoord heet :oops: :p

Hier net een schaaltje 3 chocoladen ijs op yummie, dus ik doe ook mee met stoute dingen ;)

@FunnyMe ooh moeilijk hoor... je kunt het wel melden en dan anoniem. Zou ik wel doen want al doet hij het niet als zij de beeb vast houdt is het nog niet goed en helemaal niet dat een kind in zo'n huis opgroeit! Dus anoniem melden en niet zelf iets doen. Zou ik wel doen! Volgens mij kun je zoiets gewoon melden bij de kinderbescherming of zoiets dergelijks. Of ig hun zouden wete welk instanstie je moet hebben. Dan geef je nog geen naam op maar vraag hun waar je met zo'n situatie terecht kan die zowel de moeder als kind helpt.

@jekkia hihi je moet akicken van Raven ;) lief!

@pupke ik weet wat je bedoelt! A.s dinsdag is het dan de 4 weken geweest. de draagwieg zou 3 tot 4 weken duren omdat het niet op voorraad was :( Heb ik het wel op mijn bestellingsformulier maar hun niet.. snap ook niet hoe je dat voor elkaar krijgt... maar goed ik hou 5 weken aan en daarna word ik boos als het er nog niet is ;) :evil: heb mij tot nu toe best kalm gehouden vind ik!

@Krisstel hoe was het bij jou ouders?

Ik zie dat die 3 chocolade ijs erg in trek is. Die van de Aldi en Hertog zin erg lekker, ik vind die AH merk een erg zoetstof smaakje hebben :(

@IrisB Mists of Avalon? klinkt leuk, vind veel boeken over Avalon en Merlijn wel leuk! Wat is de inhoud?

Zo de plank hangt in de wc en ik heb de boel opgeruimd in de gang en de stofzuiger doorheen gehaald. Dus de kinderwagen is opgevouwd en ligt nu onder de trap. Morgen dan poetsen etc.

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Idd mobielfreak zo'n instantie bedoelde ik ;) hoe gaat het trouwens met jou? en jouw zw?

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @funnyme o meid spannend allemaal zeg. zonder cursus gaat ook goed hoor heb het zelf ook gedaan bij mijn zoontje.

@kristel ja ik hoop dat ik er dinsdag erg in heb dan ga ik zeker weer kijken en anders op de site van de week. wat vind je van dat metal stel dan?

sorry dames maar heb nogniet alles bij gelezen ga ik morgen doen na me werk ga nu mijn bedje opzoeken morgen weer vroeg eruit. vrijgezellenavondje was gezellig lekker gegeten en geen gekke dingen haha ze hadden een grote vaas met bloemen voor me gekocht die ze eerst binnen moesten zetten haha. nou truste tot morgen.

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Parr: Met mij gaat het prima en met de zwangerschap ook hoor ;) Thanx for asking ;) :D

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Mists of Avalon is zoooo'n mooi boek! Ik heb het vorig jaar gelezen (in het Engels, vind vertalingen vaak veel van hun pakkendheid verliezen) en was van begin tot eind geboeid. Echt heel erg goed geschreven en een prachtig verhaal over de tijd van Arthur. Niet zo'n standaard King Arthur verhaal, maar het gaat over de 3 generaties om hem heen en dan vooral over de vrouwen. Echt een aanrader! Ook voor mannen trouwens. Mijn vriend las het op vakantie in 1 ruk uit en was ook lyrisch erover. :)

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hier onrustige nacht gehad. Veel harde buiken. Best pijnlijk. Steken en menstruatiepijn maar af en toe.
    Net hubbie maar wakker gemaakt voor een potje-je-weet-wel. Baat het niet dan schaadt het niet....

Wat betreft de buurvrouw, ik blijf het moeilijk vinden....

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    goedemorgen meiden.
    Bah het is 7 uur en ben alweer een uur klaar wakker. weer een slechte nacht gehad. viel pas rond 04.00 in slaap.
    mannetje begon gisteravond in bed over dat hij voelt dat hij weer zieker wordt ( hij heeft de ziekte van crohn, heeft anderhalf jaar in de ziektewet gelopen en is sinds twee maanden weer aan het werk bij een nieuwe baas, bevalt hem goed maar full time is gewoon te zwaar )
    Hij wordt nu toch een beetje bang voor de toekomst omdat hij straks een gezin moet onderhouden, ziek is en een half jaar contract heeft.

Yule, bedoelde wasmiddel in de wasmachine, niet in de droger :)

FunnyMe, jeetje wat een lastige situatie. weet niet hoe goed je contact met de buurvrouw is, anders een keer als je alleen met haar bent er voorzichtig over beginnen,misschien heeft ze net een duwtje nodig om hulp te zoeken, en als het echt uit de hand loopt misschien een anonieme melding maken bij de politie? zou het iig niet op zijn beloop laten, gebeuren helaas al te veel familiedrama;s in Nederland.
    Vond je man vast niet erg om voor wakker gemaakt te worden :)

Iris, gisteravond liep hij nog steeds mank, maar eet en drinkt wel goed, hupt op zich ook nog aardig en vroeg zelfs om meer eten ( rammeld hij met zijn bakje) Kijken het nog even aan vandaag, zolang hij blijft eten en drinken is het iig een goed teken,want dat deed hij de vorige keer niet.

Vandaag begint mijn laatste werkweek. Nog 5 ochtendjes van 3 uur !

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hier ook niet geslapen zowat vannacht Kaatje. Wel lekker hoor laatste weekje werken! Succes!

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Leuk gemaakt Kaatje!

20. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goedemorgen :D

Even hallo zeggen op m'n voorlaatste maandag ( :whistle: - hoezo, aan het aftellen?) hier op het werk.

@parr: Net zoals Yule al zei is het een helemaal geweldig boek. Vertelt het verhaal van Arthur vanuit het standpunt van Morgaine (en Avalon). Heb het ook in het Engels gelezen (Nederlandse vertalingen raak ik over het algemeen niet aan - tenzij ik de originele taal niet kan lezen natuurlijk :p - want ik die vertalers doen ongetwijfeld prachtig werk, maar ik krijg er meestal de kriebels van :oops: ). Het is geschreven door Marion Zimmer Bradley. Ze heeft ook nog een paar andere boeken geschreven die gaan over de periodes vóór Mists (hoewel ze eerst Mists heeft geschreven) en die vind ik ook leuk, maar je kan gerust Mists lezen voor je die andere leest, want staat op zichzelf.

@kaatje: Hopelijk blijft konijn het goed doen dan. Kan natuurlijk dat ie z'n pootje "gewoon" verzwikt of verstuikt heeft. Ik had eigenlijk ook wel beter verwacht van konijnenpoten, ze moeten er tenslotte best veel kracht op zetten... Soit. Mooie creatie trouwens :D Succes met de laatste werkweek!

@tweety: Leuk dat je vrijgezellenfeestje gezellig was (en dat ze geen enge dingen gedaan hebben ;) )

Vannacht goed geslapen (tja, fysieke inspanningen voor het slapen gaan :p :oops:). Kan ik goed uitgerust aan de week beginnen, want die wordt een beetje druk met alle fysio, tandarts, ... toestanden. Had vrijdag ook een brief dat ik naar de arbo moest, maar die afspraak viel natuurlijk net op dezelfde dag als intake kraamzorg. Heb maar even gebeld om de arbo te verzetten, maar het mag gewoon telefonisch. Gelukkig maar, want geen zin om me helemaal daarheen te slepen terwijl er in principe niks aan mij te zien is natuurlijk. Sowieso beetje stom, omdat ik na vrijdag nog maar 1 week te gaan heb, maar goed... als de arbo me wil spreken, dan doen ze dat maar :D

Fijne ochtend nog en tot straks!

Deel Deze Pagina