September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    @ Ingeltje:
    Wil zoooo graag naar de meeting komen! Maar woon gewoon te ver weg :( Is niet te doen in 1 dag voor mij. En dat terwijl ik die dag wel vrij ben, erg frustrerend :( Heb nog even met het idee gespeeld om een logeeradres te vinden voor de zaterdagavond, halverwege ofzo. Maar veel mensen zijn op vakantie en het wordt nu wel kort dag.

@ Mss Ace: lekker dat je een fijne vakantie hebt gehad!

Ik vraag me steeds af hoe jullie weten hoe jullie baby ligt, stuit of gewoon... Ik heb echt geen enkel idee :oops: Voel overal trapjes, soms denk ik ook dat ze overdwars ligt... Ik voel ook geen hoofdje of kontje waar ik jullie wel eens over hoor.

Kan helaas geen tukkie doen, moet vanmiddag werken. De hele week trouwens 's middags, lekker handig :(

2. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Bij mij heeft de kleine juist een soort schopuur ontwikkeld op het moment dat mijn man z'n hand op mijn buik legt, erg handig als je net wilt gaan slapen :rolleyes: ;) Hij schopt Echt Heel Hard de laatste tijd, mijn man werd er ook een beetje bang van en vroeg of de voet van de beeb niet door mijn buik naar buiten kon komen (lol, hij meende het ook nog) :)

3. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @pisum: haha , hier was het vorige week zelfs zo erg.Heel mijn buik golfde op en neer en hele bulten kwamen voorbij gerold , vriendlief durfde er gewoon zijn hand niet op te leggen.:)

@ ingeltje: Was hier in het begin ook zo hoor.Maar uit eindelijk is het nu zover dat ook hij nu elke avond ff ( al is het ma 1 min.) moet voelen.
    Gewoon niet op ingaan en zelf veel met je buik bezig zijn , heeft hier erg geholpen en vriendlief zijn nieuwsgierigheid gewekt.
    Tis voor mannen al heel anders als voor ons ;)

4. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    @ Freesia klinkt herkenbaar hoor zo'n nacht! :( Ik vind het ook vaak moeilijk om te bepalen hoe ukkie precies ligt maar ik voel het vooral heel duidelijk als ie de hik heeft, die voel ik namelijk echt bovenin mijn buik.
    En pas sinds kort denk ik te weten hoe het hoofdje aanvoelt. Werk ze in elk geval! :(
    @ Klavertje heerlijk die tijd over! Wanneer is je manlief weer terug uit het buitenland? Is hij voor zijn werk weg?
    @ Yule good luck! :D
    @ Ingeltje hi hi grappig dat je met Parr zit te gamen! Leuk tijdverdrijf toch? En och als je wat later naar bed gaat gewoon 's ochtends wat later eruit of ' s middags nog even dutten. Nu kan het nog ;)
    @ Pisum grappig die reactie van je man op de schoppen van jullie kleine 8)

Weten jullie trouwens of op de rug slapen nu wel of niet slecht is voor de baby? Meestal wordt ik namelijk op mijn rug wakker terwijl iedereen mij adviseert dit niet te doen, maar ja ik slaap hè dan heb ik daar weinig over te zeggen :rolleyes: . Verder vind ik het eigenlijk ook nog steeds het fijnste liggen. Ik heb er zelf namelijk niet veel hinder van.

Zo notulen zijn klaar! Nu nog wat andere klusjes :(

5. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Wupje, als ik erge last van mijn maag heb dan draai ik ook op mijn rug. Weet niet of dat kwaad kan eigenlijk. Bij mijn eerste lette ik daar wel goed op maar nu heb ik zoiets van: hallo, mag ik ook lekker liggen?
    En manlief is voor zijn werk weg ja. Dit is de eerste keer dat hij naar het buitenland is en het zal niet de laatste keer zijn vrees ik. Hij krijgt eind van het jaar een nieuwe functie (als het goed is) en daar hoort dat allemaal bij. En hopelijk ook salaris verhoging hihi :)

Heb net een stuk gewandeld met de hond maar kreeg opeens last van harde buiken, niet normaal meer. Hebben jullie daar ook last van? Van de week had ik echt om de 10 minuten een harde buik.....

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Mss Ace: welcome back! lekker gehad?

Tink: fijn dat je er nog gewoon bent!

Freesie: ik weet het ook niet hoor, hoe de baby ligt, ik denk dat mijn vetlaagje iets te dik is :)

Hihi die pisum; "Ja natuurlijk kan dat lieverd, de voet kan zomaar door de buik heen, handig hè?" :)

Wupje: op je rug slapen zou slecht voor jou kunnen zijn, omdat het één of andere ader afknelt in je rug, maar ik heb er zelf geen last van.

7. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    hoi hoi,
    een hele goeie vriendin van me is vannacht bevallen en ik moet nog tot vanavond wachten tot ik er heen kan! pff wat duurt dat lang, we hebben een vriend groepje van 4 stellen waarvan er 3 in verwachting zijn en dit was de eerste. Maar heb ook geen neefjes of nichtjes dus voel me een beetje tante. moest t even kwijt hoor :p groetjes mica

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Miracle: mijn meisje ligt niet in een stuit maar al een paar weken met 'r koppie naar beneden. Ik heb niet de indruk dat ze nog rondjes draait... maar zeker weten doe ik het niet.
    Gefeliciteerd met je vriend!

Stuit/hoofdligging: weet ik omdat de vk er iets over zegt.

Op je rug slapen: is niet erg als je er niet duizelig van wordt enzo. Als je beeb er last van heeft schopt ie je toch wel of krijg je harde buiken en daar ga je dan anders van liggen als je slaapt.

HET Gesprek: ging verbazingwekkend goed! Hij was zowaar niet boos en vroeg uitgebreid naar de baby en naar mij. Hij leek het allemaal prima te vinden... :rolleyes:
    Dat had ik totaal niet verwacht, ik denk dat hij in een goed humeur was en hij was al voorbereid door mijn directe begeleider die het overal mee eens was (met mij dus).
    Wat natuurlijk ook geholpen heeft zijn jullie succeswensen! ;)
    Gelukkig! Hebben we dat ook weer gehad.

9. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Was al bang dat dat het was :rolleyes: :)
    Maar jij hebt wel een hele mooie ronde buik! Ik heb echt nog een rand ertussen van het spek:

Als ik een harde buik heb, kan ik zo mijn vetrollen beetpakken. Lijk ik opeens niet zwanger meer. Als mijn buik lekker uitgezakt en ontspannen is, is het superstrak allemaal.

10. mamameike

mamameike Bekend lid

hee miss ace....begon je al te missen meis! fijn wat van je te horen! en eh moet je natuurlijk wel in de gaten houden he?! ben je een beetje uitgerust in limburg?
    slapen doe ik ook het liefste, maar lekker liggen is er niet bij he?!
    @freesia, ik las van de week in mijn bevallingsboek dat je lichaam langzaamaan minder progesteron aan maakt om zich voor te bereiden op de bevalling en dat het vaak naar de wc moeten daar ook weer mee te maken heeft, maar knap iritant is het wel he?
    had het met de zwangerschap hiervoor van af het begin zo wat 4 keer per uur naar de wc ofzo...
    val nog steeds niet om gelukkig hihi, tegen die tijd dat het zo ver komt word het tijd voor een KS denk ik

heb zo een bruiloft, mannetje komt pas later, gelukkig gaat mijn vriendinnetje mee, scheelt altijd, vind het niet heel prettig om alleen te zijn, aangezien ik met de auto niet uit de voeten kan..lastig!

11. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Fijn Yule! Ook weer een zorg minder.

Mamameike, aha! Maar soms moet ik ook gewoon omdat de kleine op mijn blaas drukt. Dan weet ik dat het nooit een volle blaas kan zijn maar ga dan toch maar, ter verlichting. 's Nachts wel hele grote plassen, waar ik het vandaan haal?

12. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zo grappig, mijn banner ging bij 33 weken mij vertellen dat ik dikke enkels krijg van het vocht en echt waar, op de dag af klopte het. Gisteren keek ik naar mijn enkels en OMG :confused: ! Ik heb nu ook olifantenpootjes! (verder houd ik erg van dieren, want mijn man noemt mij ook hangbuikzwijntje, eendje, pinguïn, olifantje.... enz enz :) )

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    @wupje: ik slaap heel veel opmn rug, omdat dat het fijnste ligt voor mij.

De beeb is me sinds vanacht echt aan het pijnigen. De bewegingen zijn heel hard en gaan eigenlijk niet. Maar die kleine heeft ontdekt dat mama's buik wel meerekt als ze maar hard genoeg doet!

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ik weet niet of ze al vol zitten, maar je moet mailen naar JW.vanderSlikke@vumc.nl. Ze willen je naam en je telefoonnummer, het aantal weken dat je zwanger bent en de dag en de tijd waarop je kan weten. Het gaat om de volgende dagen en tijden: De data en tijden zijn: donderdag 17 juli en vrijdag 18 juli van 16.00-18.00 uur en zaterdag 19 juli van 9.30 tot 12.00.

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @anno mooie buik foto!

@klavertje44 idd wat een lang bericht ;) spannend die echo! wel foto komen plaatsen he!

@dorientje op naar 34 weken idd! :thumup:

@yule duimduimduim! yes het heeft geholpen mooi! :thumup:

@ingeltje hmmm beide prima geslapen.. dat wordt een nieuwe verslaving :D

@tinkerbel ooh minder dat de pc stuk is :( mooi dat het goed gaat!

@freesia ik weet toevallig dat ons beeb god ligt. Met elk echo lag ukkie koppie onder en ik lette toen op wat ik voelde. Zo herken ik dat. Ukkie heeft de kont altijd onder mijn ribben :( maar vannacht was ukkie druk bezig dus mssn gedraaid (al hoop ik van niet!) Beeb had gisteren ook de hik, dus had telkens een kloppend gevoel tussen mijn doos en ster :( :)

@pisum haha leuk zeg! Ik heb hetzelfde probleem al swij in bed liggen. Ukkie trappelt telkens tegen hubbie! maar hubbie valt wel in slaap, ikke niet :(

@mica oooh leuk! echt een babyboom in de vriendenkring hier op zwp! ben beetje jealoers :p geniet ze vanavond en weet dat het niet lang meer duurt he ;)

@mamamieke veel plezier op de bruiloft!

@wupje ik vind het ook af en toe heerlijk op mijn rug slapen. Ga ervan uit dat mij lichaam het wel aangeeft

@dreames hier ook een beeb die achter is gekomen dat mama's buik nog veel rek in heeft :rolleyes:

Zo heb de woonkamer en keuken afgenomen. En ff bolletjes gegeten. Ook nog muffins gebakken. Wantik krijg zo een vriendin op visite met haar man en 6mnd zoontje :D
    Straks stofzuigen en dweilen!

17. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag!

Pff, eventjes geen puf om op alles te gaan reageren (en het is niet eens veel) :(

@wupje: Dat je niet op je rug zou mogen slapen is klinkklare onzin. Hebben ze mij verteld bij zowel yoga als gym. het mag zogezegd niet omdat het gewicht van een baby dan een ader zou afknellen en dan kan je duizelig worden of zoiets. Maar als je die ader echt begint af te knellen, draai je jezelf automatisch om. Dus gewoon slapen hoe je zelf het prettigst ligt...

Verder ff ego-en.

Ook een rotnacht achter de rug. Rare dromen en spierpijn. En een hele drukke uk om drie uur 's nachts, dus geraakte niet zo vlot in slaap. Wou door dromen tegen man aankruipen, maar dat gaat natuurlijk niet met voedingskussen :rolleyes: en zonder kan ik al helemaal niet slapen *zuchtzeurkreun*

Op m'n werk was ik na een uurtje al helemaal dolgedraaid. Ben echt zo zwaar aan het aftellen, word er helemaal gek. Gelukkig kon ik na dat uurtje weer ont-doldraaien met de BTW aangifte. Nog nooit zo blij geweest dat ik die mag doen :( Soit, nog even op de tanden bijten en dan is het verlof er. Volgende week is bovendien salarisweek, dus dan kunnen ze kiezen tussen mij met rust laten of geen salaris krijgen :)

Ga eens kijken of ik de middag doorkom zonder dutje. Oefenen voor morgen, want met die comateuze toestanden van mij zou ik nog m'n tandarts afspraak missen :rolleyes:

18. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    thanks en wie weet tot zaterdag ;)

19. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Ik heb bijgelezen......maar dat was het...
    vanmorgen visite gehad en net mijn vriendin aan de tel: zij is nu 41+4 dagen zwanger van de derde, bij de andere twee heeft ze telkens tot de bijna 43 wk rond gelopen....maar nu is er goed nieuws: bij ons in het zkh is de richtlijn sinds twee weken veranderd: ze gaan inleiden met 41 wk, joehoe goede perspectieven voor mij! Voor haar hoeft het nog niet zo, vindt het wel prima, dus ze is vandaag gestript en anders wordt ze van de week ingeleidt, spannend!

Ik ben echt zo blij dat de richtlijn veranderd is!

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Klavertje ik vind dat jouw man dat maar als vereiste moet stellen....een hoger salaris......de leegte waar jij nu mee te maken krijgt moet toch opgevult worden en wat kun je dan beter doen als shoppen ? ;) en dat kost natuurlijk geld :rolleyes:

Mica leuk hoor zo'n kleintje bij je vriendin!

Nou gezien jullie antwoorden blijf ik ook gewoon lekker op mijn rug slapen!

Deel Deze Pagina