September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nou ik heb net de intake van de kraamzorg gehad. Leuk gesprek! Ik had hier gehoord dat ze heel streng zouden kunnen zijn over wat je allemaal per sé in huis moet hebben enzo. Ik vond dat heel erg meevallen.
    Wel krijg ik maar 24 uur....tenzij het rustig is, dan kunnen het meer uren worden. Ik ben benieuwd.

Vanavond wordt de laatste hand aan het schilderwerk in de babykamer gelegd. Dan kunne de meubels weer terug en kunnen we de kamer een beetje gaan aankleden. Dan moeten er nog gordijnen komen en een radiator ombouw. Die gaat mijn zwager voor ons maken. Zo lief, mijn zus en zwager doen echt heel veel voor ons en dat terwijl zij zelf geen kinderen kunnen krijgen. Echt zo lief! Ik hoop dat zij een hele goede band met hun neefje krijgen. We zijn hun echt heel erg dankbaar. O:) O:) zijn het!

Ik ga er snel vandoor, over 10 minuten moet ik bij de tandarts zijn!

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Eva, ook al 24 uur...jammer genoeg is het niet anders. Krijg je ook diegene die de intake deed?
    Succes bij de tandarts!

@Debby, fijn dat je goed onder controle blijft...voel de kleine ook vooral 'schuiven' maar ook wel harde schoppen. Succes met bijlezen...zal inderdaad wel even duren ;)

@Moppie, leuk is dat he. Gaat het verder goed met je studie?

3. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Nou ik ben blij te lezen dat ik dus niet de enige ben die niet zo lekker in haar vel zit de laatste dagen :cry: Bah, had er ook al over gelezen in de zwangerschapsboeken maar vind het toch vervelend :( Zit elke keer te twijfelen of ik wel een goede moeder zal worden en of we het wel redden met geld enz enz pff om moe van te worden :cry:

Herkenbaar?

4. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Euh... nou nog niet zo hard :oops:... maar ben met niks anders bezig, dus da's dan wel weer goed van me. Wou alleen dat het ook z'n vruchten eens afwierp. Ach, we kunnen niets meer dan gewoon doorgaan en accepteren dat het nou eenmaal zo langzaam gaat.

En we gaan weer verder :D

5. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Oja, dat vroeg ik me af'; gaat hier iemand nog een cursus kinder- of baby EHBO doen? Want ik weet daar dus niks van, wat je moet doen enzo als je baby stikt, en wou graag een cursus doen, maar zie dat alles pas in sept begint dus das niet zo praktisch in dit geval, en weet ook niet goed bij wie dan, want via het Oranjekruis is het wel 150 euro per persoon :confused: Dus als iemand tips heeft...

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nou ze zijn wezen kijken naar de koelkast die man deed helemaal niet moeilijk en hij gaat nu kijken of het model nog te leven is en anders krijgen we ons geld terug. dit horen we vanmiddag.

mannetje heeft hier ook het hartje kunnen horen met zijn eigen oor grappig is dat zeg.

7. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Tinkerbell, ja dat had ik bij mijn eerste ook hoor. Dat is heeeeel normaal. Nu ben ik er vrij relaxed over. Mijn kleine baby is tenslotte ook alweer bijna 4 jaar geworden!

Eva, fijn dat alles dan bijna klaar is. En wat een lieve zus en zwager heb jij zeg! Die van mij konden dat echt niet (en nu is ze wel zwanger!)

Debby, maak je niet druk!! Je voelt je baby toch? Dat is het belangrijkste. De kleine heeft gewoon niet zoveel ruimte meer om te schoppen dus is het gaan schuiven. Dat heb ik ook! Dus relax, take it easy! ;)

Moppie, dat jouw man dat doet. Die van mij vind dat allemaal maar eng. Met een wc rolletje zou hij het denk ik nog wel aandurven maar zo met zijn oor, veelste bang dat hij een schuiver krijgt! Mannen :rolleyes:

Krisstel, niks aangekomen? Wauw! Zou willen dat de weegschaal dat bij mij aangaf!!!!

Hier ook eentje die weinig heeft geslapen. Had mijn dochter in bed en dat slaapt toch anders hoor. Gisteren kon ik nog languit liggen en nu lag zij languit. En had nog een mug ook :evil: En die kleine in mijn buik maar schuiven en schuiven, gek werd ik ervan. En tegen de tijd dat mijn dochter wakker werd viel ik in slaap, zal je altijd zien.

Morgen weer naar de vk, ben benieuwd hoeveel ik nu weer ben aangekomen.......ik hoop niet al teveel!

Tot later!

8. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    goedemorgen dames!
    nou zoals ik me nu voel heb ik een goed dagje denk ik!
    maar voel me beter als afgelopen dagen. :cry:
    @Tinkerbel1984: jah zo is het hier ook overal maar over piekeren,en soms wel een bang dat ik ook geen goede moeder zal zijn,als ik een dag heb dat ik niet meer kan,je kunt een kleintje ook niet zo even wegsturen/brengen!en over geld,nou kreeg steeds maar 70% van uwv dus ben ik achteraan gegaan nu heb ik dus een poepie geld terug gehad,dus daar ben ik dan weer even blij mee,en krijg nu gewoon 100%
    maar hoe ik dat strax met werken ga doen zit ik steeds aan te denken want wil mn kleintje helemaal niet afgeven!dus daar moet ik nog eventjes goed over nadenken hoe ik dat doen ga,en hoeveel dagen ik werken moet!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Debby, voel de kleine hier ook meer schuiven en draaien als schoppen hoor. Zolang je hem nog voelt is het goed denk ik dan maar.

Tweety, gelukkig deed hij niet moeilijk met die koelkast.

Vind net een cd-rommetje in de bus met nog meer trouwfoto's :whistle:

10. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    ik maak me ook altijd zorgen over het geld enzo, vooral omdat ik niet weet waar ik werk vind hoe ik het regel met oppas enz. maar ik zeg altijd maar: je leeft naar wat je hebt. T is wel weinig wat ik ga in ieder geval wel 500€ minder verdienen en aangezien we de zwangerschap niet zo zagen aankomen en we net een nieuw huis hebben zijn onze lasten heeeeel hoog. En tja werd ik nog werkloos ook nog.

11. Delayla

Delayla Actief lid

5 jun 2007
    303
    0
    0
    Jeetje wat kunnen jullie kletsen zeg :confused: :confused: :confused: .

Ik ga straks even alles terug lezen en op iedereen proberen te reageren.

Hier afgelopen maandag een groeiecho gehad,was perfect, de kleine weegt nu ruim 2200 gram en het was overduidelijk een meid :D gelukkig maar dan kan de kinderwagen gewoon blijven en de kleertjes ook haha.

Nou over 4 weken denk ik de laatste echo.

Verder gaat het eigenlijk heel erg goed, wel heb ik steeds meer last van mijn bekken en kan ik steeds minder, lang leve de krukken.
    Gelukkig slaap ik verbazingwekkend goed.

Hier voel ik ook meer schuiven dan schoppen en af en toe doet het best zeer moet ik zeggen.

Nog 2 dagen en dan heeft mijn dochter vakantie en kunnen we heerlijk 6 weken rustig aan doen,volgende week gaat ze een week met mijn schoonouders op vakantie,aan de ene kant wel lekker maar aan de andere kant erg stil denk ik, ach voor haar is het natuurlijk heerlijk.

Wat vinden jullie van de naam Sam/Sem voor een meisje?

12. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

@ Delayla, Sam vind ik echt zooooooo'n stoere naam voor een meisje, echt supercool :D Sem ietsje minder maar dat is vooral omdat er nu heel veel jongens Sem worden genoemd, hij staat op nummer 1 van de jongensnamen top 10 volgens mij.. Maar Sam voor een meisje vind ik echt heel gaaf!

Pff meiden vind het echt een opluchting dat jullie die gevoelens herkennen, valt een last van mijn schouders! Dacht echt dat ik depressief aan het worden was ofzo :( Maar Mica het is helemaal waar wat je zegt, je leeft naar wat je hebt :) Hiervoor woonden wij in een klein flatje en verdienden we allebei een heel flink salaris, alles kon! Nu in een "groot" huis met een stuk hogere kosten is dat natuurlijk al wennen, en dan komt er ook nog zo'n kleine uk :) Manlief probeert me elke keer maar gerust te stellen dat het heus goed komt en we hebben ook nog geld op de spaarrekening staan enzo, maar toch... Denk dat dit mijn manier van nesteldrang is, wil alles piekfijn op orde hebben, zo ook de financieen :)

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Mij is verteld dat je 5 bewegingen per dag moet voelen, en dan maakt de soort beweging niet uit.. Moeilijke week voor je, maar jouw kindje blijft gewoon lekker bij jou hoor!

14. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey meiden!

@ Yule balen die schilders zo vroeg :( zeker als je er nog niet uit hoeft.
    @ Kaatje hi hi ik kan me de situatie wel voorstellen zoals jij dat verteld met die ramenwassers vroeger bij jou thuis :) jij met een slaperige kop uit het raam en die mannen lachen natuurlijk ;)
    @ Krisstel hier ook echt wel een rotnacht. Ukkie was op een vervelenden en pijnlijke manier aan het schoppen en volgens mij is de kleine ook echt gedaald. Volgende week donderdag kan ik naar de VK ik ben benieuwd.
    @ Moppiepoppie hey leuk weer even een berichtje van jou! Ik ga mijn hubbie ook eens laten luisteren naar het hartje misschien dat het hem ook lukt. Is voor de mannen idd ook weer eens leuk 8) Succes nog met je scriptie hoor! En die EHBO cursus nee nog niet over nagedacht. Is misschien wel interessant.
    @ Eva oh dat is ook sneu voor je zus en zwager. Hopenlijk kunnen ze het allemaal goed verwerken.
    @ Debby ja hier ook meer schuiven maar soms dus wel harde schoppen tussendoor.

Mijn vervangster is nu voor de eerste keer aan het notuleren dus ik ben benieuwd hoe het haar af gaat. Ik kan nu dus lekker rustig aan mijn administratieve werkjes bezig zijn 8) rustig afbouwen de laatste 2 weekjes ;)

15. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    bedankt voor jullie antwoord
    @ingeltje ik voel het wel meer dan 5 keer op een dag dus het zal wel goed zijn ;) (maak mezelf alleen maar gek heb ik al door :oops: )
    ja ik heb er ook alle vertrouwen in dat het goedkomt maar het is zo onwijs moeilijk zeg(hier was ik al voor gewaarschuwd maar valt me zwaarder dan ik dacht :oops: )
    afgelopen maandag is er een vlindermama bevallen van een dochter en vandaag komt er een tweeling bij van een vlindermama (vind ik zo onwijs geweldig voor hun :) )en vind het daardoor alleen maar zo lang duren voordat wij onze kleine meid in onze armen kunnen sluiten ;)
    maar nog even geduld zullen we maar zeggen

ga nu mijn lijstej afmaken die ik heb om op iedereen te reageren

funnyme alvast nog heel veel sterkte en hoop dat ze nog even lekker in je buik willen blijven dikke knuf

liefs debby

16. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Leuk weer Kaatje! Lekker klussen met foto's :)

Het is hier idd wat rustiger de afgelopen dagen hè? Denk dat de vermoeiheid een beetje zijn tol begint te eisen?

Vind Sam ook leuk voor meisje!

Hoera voor de schilders en ramenwassers en wat fijn toch dat ze al zó vroeg kunnen beginnen om jullie te bedienen, wat een klasse!

Nu ga ik écht poetsen... ik moet mijn nesteldwang echt forceren... ik kán het heus wel! (maar heb nu wel al de vluchttas opnieuw ingepakt en ge-herorganiseerd inclusief Marsen en Liga's voor Gijs, want die schijnt niets te eten te krijgen in ZKH en ik moet wel zorgen dat hij eet, want anders wordt hij chagerijnig en loopt ie straks bij de bevalling weg hihi)

oh en de 1e babykleertjes opnieuw gestreken.. en al 100 keer een indeling bedacht voor de kledingkast.. maar dat lukt nog niet echt... heb 4 lades en 2 hangegedeeltes en ik weet niet wat ik in wlke la wil! ghihi

19. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Hier weinig nieuws...alles gaat zijn gangetje! Ook wel eens lekker he ;)

@Delayla, fijn dat het allemaal goed gaat! Ik vind Sam leuker dan Sem. Sem vind ik echt meer een jongensnaam...

@moppiepoppie, wij gaan geen cursus doen: manlief is ambulanceverpleegkundige en ik ben NICU verpleegkundige..dus dat moet wel goed komen ;)

@Kaatje, lekker aan de knutsel met je trouwfoto's! veel plezier!

@Tinkerbell, ik ken het gevoel ook hoor...en vooral financieel gezien. Wij hebben absoluut niets te klagen en ik weet ook dat het allemaal makkelijk kan, maar toch....lekker mutserig he!

@Funnyme, hoe is het met jou meid?

Fijne dag allemaal!

20. grrrr
    even een klaagmomentje.
    zoals jullie weten zou ik volgende week met mijn broer op gesprek gaan voor zijn ADHD.
    nu stond die afspraak tegelijk als ik naar de vk zou moeten dus ik hem netjes laten weten dat hij het even moest verzetten.
    blijken die mensen bij het GGZE geen enkel gaatje te hebben op wat voor mogelijkheid dan ook en ik ga de vk niet verzetten. dit is een principe kwestie want hij zou me vorige week al laten weten hoe laat ik mee moest.
    nu moest ik dan maar later komen, uhm ik zit 100 procent in de zw omdat ik geen auto meer kan rijden, denk je dat ik voor mijn lol thuis zit.en anders kon het over 2 maanden, uhm dan ben ik denk ik ongeveer aan het bevallen.
    heb voorgesteld dat ze de vragen anders maar mailt.
    zo moest het even kwijt

en nog ff iets, kan er maar beter alles uitgooien, mijn oma vind dat mijn broer toch wel veel meegemaakt heeft, mijn moeder is vorig jaar overleden en hij kon toen niet eens bedenken dat er gestofzuigd moest worden dus is het wel heel zielig dat hij in een vies huis woonde. al voor mijn moeder overleed want die was veel op de camping.
    ik woonde al op mezelf en kan wel voor mezelf zorgen en dus is hij wel een stuk zieliger.
    wordt er zo moe van om steeds te horen hoe moeilijk hij het wel heeft.

zo en nu ga ik eten en vrolijk doen haha

en ff terug lezen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina