Bedankt voor de tips over kaartjes af laten drukken dames! Kan ik zeker wat mee. Over vernoemen: ik zou haar heel graag als tweede naam de naam van een heel goede vriendin geven, die jammergenoeg heel plotseling is overleden 2 jaar terug. Zij heeft ervoor gezorgd (indirect) dat mijn lief en ik bij elkaar zijn. Zij heette Annet en daar zou ik dan Anne van maken. Is ze gelijk een beetje vernoemd naar de zus van mijn vader (Annie) waar ik veel op lijk en die vorig jaar dec is overleden. Nu nog proberen mijn lief daarvan te overtuigen. Omdat ze een heel korte achternaam krijgt en ook een korte voornaam, vind ik 2 namen sowieso wel mooier. Net een waterijsje op maar ga er lekker nog 1 nemen :-$
@babystyle: Ik zou het juist een eer vinden als de kleine vernoemd zou worden naar mijn overleden dochter of zus,Ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt,het is jouw keuze.
nou ja das ok wat. het is misschien even pijnlijk maar het is de 2e naam dus niet de roepnaam. het is toch juist mooi om je moeder zo te herdenken vind ik. mijn zoontje is vernoemd naar mijn schoonvader die al een x aantal jaar niet meer is maar heb gelukkig nooit geen problemen gehoord van me schoonfamilie en de naam wordt niet dagelijks gebruikt.
Mamameike: slim hoor om het te verdelen over 4 berichtjes hihi! Eten: heb net heerlijke Kip Tandoori op hmmmmm! Douche: hmm ik doe de tegels nooit... moet dat dan!? Sjeee Delayla.. eet jij van die tegels ofzo ?! Zoo nu gaat ik effe een dutje doen, tot later!
jah zo dacht ik ook. denk dat ik ook gewoone rbij ga laten zetten de naamvan mijn moeder. Alleen maa rom de reden dat ik me er dan prettig bij voel.
haha ik heb net het onderwerp aan gesneden over de douche en in de lounge wordt nu net ook een topic erover geopend.
als we toch bezig zitten,doe eigenlijk altijd alles met ha-ra maar nu ik zwanger ben ben ik overgestapt op witte reus lekkker en detol! mn douche? die doe ik met cif gloor en een tandenborstel voor de voegen vreselijk dus dat doe ik ook maar 1x in de maand!mn bad doe ik ook met cif en wegspoelen maar en dan uitdrogen klaar! ow jah net een nieuwe digitale camera gekocht zo sweet een roze! \/ moet nog steeds wat eten had geen zin om te koken en nu wil mn mannetje niet eens even een griekse pizza kopen,moet ik doen want hij zit bezig!!!nou geen zin
slaap kindje slaap? heey we willen de 1000 halen,en iedereen is gewoon weg! :-k ](*,) ben ik hier helemaal alleen op dit grote september mama forum?
Ben d'r ook nog! Ik zat even alle douche-schoonmaaktips te lezen! Handige tips staan ertussen zeg! Ik krijg het nooit zo schoon als ik wil en daarom ben ik erg gefrustreerd als het op douche-poetsen aankomt. Ik doe het ook te weinig (door frustratie) waardoor het helemaal niet meer makkelijk schoon wordt.... (nog meer frustratie! ) Ik ga de glansspoelmiddel/dreft tip uitproberen en Parr's "ik-sta-toch-onder-de-douche-dus-kan-ik-net-zo-goed-even-poetsen-strategie. En CIF aanschaffen. Want dat heb ik dus niet eens. Cilit Bang doet bij mij het vuile werk niet hoor!
@babystyle: ik vind het juist een heel mooi gebaar dat je je moeder wilt vernoemen. Mensen zeggen vaak dat ze het confronterend vinden en je oma en tante zitten vast ook met veel verdriet, maar om jou dan te verbieden de naam van je moeder te gebruiken gaat wat te ver. Ze kunnen beter hun verdriet proberen een plekje te geven ipv het uit te bannen door de naam nooit meer te noemen of te willen horen. Misschien is het vernoemen van jouw kindje daarvoor wel de eerste stap! Volg je eigen gevoel hierin meis!
Kijk, zo gaan we de 1000 wel halen hoor! (en anders morgen wel) rooming in: willen wij zeker ook doen, wiegje op de slaapkamer en dat mag daar wat mij betreft wel een tijdje blijven. We hebben zelfs nog niet eens een ledikantje voor de babykamer gekocht.... Heb trouwens vandaag de muursticker besteld (met die doodshoofdjes!). Duur geintje, maar dan heb je ook wat (hoop ik...) We zitten nog te twijfelen over de muur. We hebben een witte muur en witte commode en witte kastjes voor boven de commode. Nou wil ik voor het contrast een gekleurde baan verven. Vraagje: Wat zouden jullie doen: horizontale band kleur boven de commode of verticale band van plafond tot vloer recht achter de commode (in het midden zeg maar)?
nee dat doet ie ook iet en dan is ook nog eens heel duur! jah ik heb dat dus ook dat het vaak niet wil en die piep naatjes,vandaar dat ik dan een tandenborstel gebruik! maar de douche is ook wel het minst leuk om te doen,ik vind het in iedergeval vreselijk!
Zal ook nog even wat posten dan :-D Wij hebben een heel gave rieten hangwieg voor naast het bed. Zal een foto in mijn album zetten. Kun je af en toe een zetje geven als ze onrustig is Ow en ik zou een verticale baan doen, gaaf! En aan schoonmaken heb ik een gruwelijke hekel, dus verwacht van mij geen tips
ik denk van plafon tot vloer!maar is er maar 1muur wit?anders is het wel heel wit en waren die stickers nog zo duur dan?tjah je moet er wat voor over hebben zeggen ze dan?mijn stikkers die letters waren niet zo duur in totaal 30 euro en dan alle stickers!dus gaat nog vind ik! (ow jah die stickers komen toch ook op die witte muur?dan zou ik hem sowiso van plafon tot vloer doen anders gaat de sticker door die kleuren heen en is het effect van je sticker weg) hihi mn mannetje zat in de kelder bezig en berichtje gestuurd mn buikje heeft zo'n HONGER! nu is ie toch voor mij wat lekkers aan het halen O
Ik vind het ook de minst leuke klus... Oja, de Biotextip ga ik ook eens uitproberen. Tandenborstels begin ik niet aan hoor! Ik doe de voegen eens in de zoveel tijd met een sponsje chloor (witter dan wit wordt het dan weer).
Nou dan zal ik mijn steentje aan de 1000 pagina's ook even bijdragen...... Douche: bah wat een ^%# werk, maar goed, meestal met een badkamer reiniger en antical voor de douchekop en kraan en eigenlijk het liefst zo weinig mogelijk..... Eten: op woensdag eten we altijd bij mijn schoonvader en vandaag stond er kipfilet met krieltjes en spruitjes klaar. Aparte combi misschien maar het smaakte prima! Ydnic: Wij doen geen kraamfeest maar ik kan me nog wel een deel van een leuke tekst herinneren die we ergens zijn tegengekomen: NAAM wil heel graag iedereen leren kennen, maar nu als gezinnetje moeten we nog even aan het ritme wennen. Daarom willen we jullie uitnodigen voor het kraamfeest etc etc etc. Tot slot nog even vertellen dat we net wat leuks hebben besteld als kraamcadeautjes. Waren we eigenlijk helemaal niet van plan maar kwamen dit tegen in WIJ jonge ouders (grote kans dat jullie het dus ook al gezien hebben) www.mymms.nl
Die stickers moeten uit Frankrijk komen dus 22 euro transportkosten erbij! Totaal 99 euro.... Maar ik vind 'm echt geweldig en verder hebben we niks aan behang etc hoeven uitgeven. Alles is wit in de babykamer, vandaar dat ik wat kleur wil aanbrengen. Ik dacht zelf ook verticaal omdat idd de stickers er dan niet doorheen lopen, maar dat kan juist ook wel weer leuk staan.... mijn vriend wil namelijk horizontaal.... en aangezien hij degene is die zal moeten schilderen..!
haha tjah dan heb je een probleem als mannen eenmaal de macht hebben ow jah en dat met die tandenborstel moet wel,als ik het met een sponsje doe dan blijft dat groene van dat sponsje op mn voeg zitten en dat is lelijk! ach jah schoon is schoon!ik heb een griekse pizza!Mmmm zo jah das best veel geld dan jah voor een sticker!
@MssAce ja ik had het toen in wij ouders gezien en hier ook neergepleurd. Ik geloof dat er meer sindsdan dat ook wouden doen. Ik zou het ook graag willen maar dan niet meegeven. Is een beete duur voor ons. Had een idee om 2m&ms op iets te doen, cake of zo... Maar ik weet het allemaal niet meer Mssn toch maar niet meer... @freesia mooie wieg! Heb net een uurtej dutje gedaan. Koste mij wel moeite want elke keer da tik de ogen dicht deed kreeg ik trappen Man komt voelen en stil.... ook abnormaal voor ukkie die springt salto's met papa Ik kon er wel om lachen. Eindelijk gelukt. En nu net de dieren weer naar binnengebracht. Man is ff bij Szusje spelletjes kijken. Die kwam gisteren een paar lenen, maar er zaten dus spelletjes tussen die gebrand zijn (zijn dus dan ook gedownload) en zij weet niet hoe je het met die cracks moet doen... Denk trouwens ook dat ik mijn eerste schimmelinfectie heb tijdens de zwangerschap. De buitenkant is een beetje geirriteerd. Vooral bij het afvegen. Wat te doen nu ik zw ben.. gewoon eerst aankijken of het wegtrekt of gelijk naar de ha? Vind de meegroeibh's eigenlijk best wel fijn! Mijn boobs hangen er niet echt in maar dat lijkt mssn ook zo omdat ze groter zijn Maar wel raar gevoel, vooral als ik per ongeluk er langs heen ga. Heb altijd een beetje dikkere bh's (H&M) dus ben ze neit gewend te zien en voelen door kleding heen haha. Mijn striae word langzamer wel meer krijg nu ook aan de rechterkant wat... Hopen dat het zich inhoudt! Zo een hele kkad... op naar de 1000