September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: ik vind die zwangerschapsBH's ook heerlijk zitten, draag niks anders meer!
    Je kunt het even aankijken, die irritatie. Goed spoelen met water (douche) en goed afdrogen helpt soms al. Het kan vanzelf weer over gaan. Alleen als het echt gaan jeuken en branden zou ik wel naar de HA want dat is gewoon een rotgevoel!
    Yakult elke dag schijnt ook te helpen heb ik gelezen.

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @yule ja het is mijn 2 binnens.lippen (die steken iets uit :oops:) die randjes zijn geirriteerd, branden ietjes maar jeuken niet. Probeer voorzichting te vegen en zitten. Dacht ook z oeerst aankijken kan zijn dat het wel weer wegtrek. Geen inliners dragen en goed droog deppen.

3. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    HAAALLLOOOO zo gaan we het niet redden hoor die 1000 pagina's ;)

4. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meissies!

Heb gisteren een maxicosi besteld! :D In de kleur black reflection. De kinderwagen hebben we in red reflection, maar daar vond ik de maxicosi niet zo leuk van, te fel rood.

Pfff nog 5 diensten als t goed is (verdeeld over 2,5 weken), dan heb k verlof! :D Het begint op te schieten! Hoewel ik me nu al afvraag wat ik allemaal ga doen in die tijd...

Parr -> Ohneee ik vind die meegroei-BH's afschuwelijk! Geven echt veel te weinig steun vind ik... Heb sws al best veel striae op mn borsten... :( Op mn dijen ook een beetje, gelukkig nog niet op mn buik.

Groetjes Cossy

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Cossy ik heb ook straie op mijn borsten... meer de onderaan dan bovne gelukkig. Maar ik had toen wel goed gesteunde bh's aan, ze konden het alleen iet aan dat grote worden :)

6. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ook vanuit hier even een bericht om de 1000 pagina's te halen :)
    Ik lees dat iedereen wat bezig is met de puntjes op de i aan het zetten voor de laatste dingen in de babykamer e.d. Wij moeten nog 1 lamp kopen en wat dingetjes voor aan de muur. Ook willen we nog een schommelstoel kopen, we zijn nu op eentje aan het bieden!

Verder alles wel goed hier, veel geschop en geschuif in de buik, voel ze zeker meer dan 5 keer per dag :) En vooral als ik rustig lig of zit, dan let je er meer op! Morgen een eigen dagje, want mijn zoontje gaat, zoals elke donderdag, naar oma toe. Kan ik wat poetsen, wat tv kijken en ik wil nog wat babykleertjes kopen bij de Hema!

Nou meiden, fijne avond, ik ga lekker snoepen (m&m's). Ben overigens niks aangekomen de afgelopen weken (in totaal ben ik vanaf het begin tot nu 8,5 kilo aangekomen, volgens de gyn is dat niet erg, de beebs nemen wat ze nodig hebben).
    XX Lise

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Striae op de borsten? Sjee.. dan zijn die wel hard gegroeid niet? Zooo hard zijn ze bij mij niet gegroeid.

Zooo dutje gedaan en nu weer helemaal gaar. Ik word altijd zo gaar van slapen na het eten... maag helemaal in de war!

De 1000 wordt misschien toch een beetje lastig hihi.. maar dan in ieder geval morgen!

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik ben ook opgeucht dat de kz zegt dat ik alles mooi voor elkaar hebt! dan weet je zeker dat je alles in huis hebt. Ipv heb ik wel alles en dan wel genoeg?
    Wel lekker dus! Nu nog een paar kleertjes :p, bierkratten regelen, uitsteek regelen, spiegels vastzetten, hemelstandaard krijgen, enveloppen schrijven rn babywasjes draaien. Dat was het geloof ik!

9. 4days

4days Niet meer actief

Ingeltje jah ik had al striae op mn borsten een beetje, nu wordt t alleen maar erger... :( Maarja denk idd ook niet dat een bh mij gaat helpen...

Ik schiet een beetje in de stress nu voor dat intakegesprek... We dachten al die tijd dat we nog wel konden verhuizen, maar het lijkt er steeds meer op dat we dat nu wel kunnen vergeten... Dus ik heb echt nog helemaal niets in huis, echt niks! :confused: Heb wel al vanalles verzameld bij mn ouders thuis, denk dat ik dan toch maar eens wat dingen hier moet gaan zetten.... Maar we hebben niet echt plaats, dus denk dat ik alleen een wiegje, een box en het badje hier zet.

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Cossy: ze controleren het niet echt hoor bij de intake, meer dat ze geinteresseerd zijn naar de babykamer etc. Als jij uitlegt dat je mogelijk nog gaat verhuizen maar dat je alles hebt aangeschaft is het allang best waarschijnlijk.
    Don't worry! Als je het vanaf 37 weken maar enigszins op orde hebt (lees: dat je mannetje weet waar alles staat/ligt).

@Parr: uitsteek? ondersteek bedoel je misschien...! ;)

Mijn beugelBH's konden de groei ook niet aan (al na 6 weken niet meer...) en de beugels deden me pijn. Ik vond de stof van de zwangerschapsBH's veel zachter en prettiger aan mijn tepels toen ze zo verschrikkelijk zeer deden. En ik heb er wel genoeg steun aan, maar heb de schouderbandjes wel een stuk strakker gezet meteen. (ik hou van hijsen :) ).

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wat moeten wij nog:
    - geboortekaartje definitief ontwerp maken
    - enveloppen schrijven
    - baan verven (horizontaal of verticaal? ;) )
    - sticker plakken als ie er is
    - lampje ophangen
    - kastjes ophangen
    - knoppen op de commode zetten
    - lamp aan het plafond vervangen
    - ledikantje en matrasje kopen
    - vluchttas klaarzetten
    - ehm... :rolleyes:

Dat was het wel. Babywas is gedaan.

12. G
    o
    h

d
    a
    m
    e
    s
    ,

z
    o

g
    a
    a
    n

w
    e

d
    i
    e

1
    0
    0
    0

p
    a
    g
    i
    n
    a
    '
    s

n
    a
    t
    u
    u
    r
    l
    i
    j
    k

n
    i
    e
    t

h
    a
    l
    e
    n

v
    a
    n
    d
    a
    a
    g
    .
    .
    .
    :(

Maar omdat dit toch wel een beetje lastig typen én lezen is, hou ik het toch maar bij horizontale tekst... :D

@FunnyMe: O meid, wat spannend zeg...

Vanavond naar de verloskundige geweest. Alles was goed, ik kreeg alleen het advies het wat rustiger aan te doen. Dit gezien de hartkloppingen en de benauwdheid...

13. 4days

4days Niet meer actief

Ehmm is het niet een vast aantal berichtjes per pagina? Los van hoe lang ze zijn? :)

14. 4days

4days Niet meer actief

@ Yule -> Hmm ja maarja ik denk dat ik toch maar eens begin om hier een hoekje in te richten ofzo... Ik denk als we de banken een beetje verschuiven dat de box wel in het hoekje past. En voor het bed past nog wel een wiegje. Vraag me alleen af waar we heb badje gaan zetten. De badkamer is ieniemienie, en verder hebben we dan ook eigenlijk nergens plaats meer... Misschien kan ik m het beste iedereen keer afbreken en weer opzetten, dan kan ik m misschien in en op de kledingkast kwijt. Vraag me trouwens ook af waar ik de kinderwagen ga zetten... :confused: Want die past dan dus echt nergens meer...

15. Weet ik eigenlijk niet, daar heb ik nog nooit over nagedacht... :D

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Alleen aan onze ouders en schoonouders.

17. Wij zijn er nog steeds niet uit (en dat terwijl we er maar eentje hoeven te verzinnen... :oops: )

18. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    1000 gaat net niet lukken denk ik. Morgen dan maar :)

Mag ik ff ego-en? :x ik ben echt kwaad. Ik heb vandaag een functioneringsgesprek gehad omdat het het einde van mijn proeftijd was (na bijna 5 maanden! Maar dat mag hier in Belgie). Mijn contract loopt dus van 1 maart t/m 31 december. Ik zou te horen krijgen of ik dan daarna verlenging krijg. Ik had al een aantal positieve signalen gekregen. Daarom ook maar vast opvang geregeld per januari, voor 4 dagen want ik heb recht op ouderschapsverlof. En dat kan je ook opnemen door 4/5e te gaan werken (wat me wel wat leek). Daar had ik het ook al over gehad.

Anyway, dat gesprek ging dus heel goed. Ik kreeg een hele positieve beoordeling, mijn teamleider was echt super in haar bewoordingen, ik vond het bijna overdreven :oops: Maar het kwam er dus op neer dat ik goed en vlot werkte, veel geleerd had, klantvriendelijk ben, goed in het team pas en bladibla. Maar toen zei ze dat de baas had gezegd dat pas in november (!!) besloten werd of ik een nieuw contract krijg ‘omdat dan pas duidelijk is hoeveel mensen er nog in dienst zijn en hoeveel mensen er nog nodig zijn’. Nou, ik vind dat zo stom! Het is nu toch al wel enigszins in te schatten hoeveel mensen er dan nog in dienst zijn (denk ik dan). En als ze echt zo blij zijn met mij, kunnen ze dat toch wel uiten door te zeggen dat mijn contract wel verlengd gaat worden? Of ben ik nou weer veel te verwend ofzo? :rolleyes:

Ze zag wel dat ik er een beetje mee zat en zei toen dat ze zich niet voor kon stellen dat ik weg zou moeten. En ze zei zelfs dat ze naar de baas was gestapt om te zeggen dat ik bovenaan het ‘lijstje met in dienst te houden mensen’ moest staan omdat ik zo’n goede werknemer was. Ik zei toen, maar stel dat ik terug mag komen en als ik dan ouderschapsverlof wil, dan moet ik dat toch wel een maand of 3 van tevoren aanvragen? Hoe kan ik dat dan doen als ik pas in november weet of ik in januari terug mag komen? :(:

Toen zei ze dat ik er niet eens op moest rekenen dat ik ouderschapsverlof zou kunnen krijgen :evil: Ik dacht dat dat een recht was (omdat ik hier in de openbare sector werk) maar nu blijkt er een uitzondering te zijn. Als de baas vindt dat het niet uitkomt, mag hij het uitstellen. En volgens mijn teamleider had hij dat wel eens gedaan bij een paar vrouwen. Lekker is dat, nu ik die opvang geregeld heb voor 4 dagen… ze willen dus dat ik dan 5 dagen terugkom.

Ik heb nu voor mezelf besloten dat ik tijdens mijn moederschapsverlof lekker op zoek ga naar wat anders! Hopelijk kan ik dan per 1 januari ergens anders aan de slag… :(

19. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Voorkeur voor beginletter, aantal lettergrepen? Hollandse naam of beetje buitenlands? Lang of kort? misschien kunnen we helpen :)

20. @Pisum: Jeetje zeg, da's balen :( ! Daar zou ik ook een slecht humeur van krijgen...

Deel Deze Pagina