Hoi meiden, Vanmorgen weer naar de tandarts geweest, bleef namelijk toch wel een beetje last houden links boven, en vorige week wilde hij daar niet zoveel aan doen, omdat dat niet ging in de zwangerschap. Maar omdat ik er van de week een enorme bult op had staan in mijn tandvlees heb ik toch maar weer even gebeld. Het is dus een wortelontsteking en moet eigenlijk opengemaakt worden, maar dat gaat nu dus niet, omdat ik al bijna geen afweer heb. Dus nu heeft ie het een beetje opengeprikt en kwam er pus uit, en heb ik een antibioticakuur gekregen. En meteen een afspraak voor na de bevalling gemaakt..... En we hebben de klossen opgehaald. Krijg steeds meer last van mijn bekken, met name links in mijn schaambeen. Heb er vannacht veel last van gehad...echt rot geslapen dus. Helaas heeft de chiropractor nog een week vak.... Stria: een paar streepjes op mijn buik, dus het valt nog mee gelukkig... Rijbewijs: heb ik gelukkig ook meteen met mijn 18e gehaald, zou echt niet zonder kunnen! Babymaatjes: ik merk nu al dat er veel verschil zit in de kleertjes van dezelfde maat....Yule, volgens mij klopt het wel wat jij zegt: de lengte van het kindje komt overeen met de maat. @Lindaa, welkom terug! Fijn dat je zo genoten hebt! @Debbyvermeer, ik herken het gevoel wat jij hebt meid. Het valt niet mee om niets te mogen en kunnen. Ik heb een paar weken geleden ook zo'n baalweek gehad! En bij ons in het zkh gaan ze dus echt niet eerder inleiden...dus vanaf dat moment heb ik de knop maar omgezet: ik ga gewoon de 40 wk halen en daar zal ik het mee moeten doen! Ik hoop voor jou dat dat jou ook lukt. Succes meid! @Delayla, balen zeg dat je zo last van bi hebt. Succes! @Anno, proficiat met je 33 wk!
@parr en steen gelukkig was alles weer goed bij de gyn mijn bloeddruk was zelfs voor mijn doen aan de lage kant 129/74 verder heb ik afspraken staan voor de komende zes weken iedere vrijdag op controle en dan gaan ze het toch inleiden (hij houd er rekening mee dat ik het zeker nog 4 weken geestelijk trek en dan gaan ze dus eerder actie ondernemen maar probeer voor de kleine meid toch nog 6 weken door te lopen ) @yule ja dat van Kylian* speelt heel erg mee ook het feit dat het bij 30 weken gebeurde dus denk nu elke keer bij ieder dingetje oh nee en het feit dat ik het al eens mee heb gemaakt loop ik meer risico volgens de gyn en hte feit dat het in 3 minuten gebeurt kan zijn stelt me ook niet helemaal gerust de gyn zei ook vrijdag kan alles goed zijn en maandag niet meer maar kan je wel opnemen maar als je hier ligt en het gebeurt dan zijn we er ook niet op tijd bij ( stelt me lekker gerust he mij niet heus ) heeft wel weer alles gemeten en loop nu 5 dagen voor op groei dus ga vanaf nu proberen iets positiever te worden en te blijven(verschilt hier nogal van uur tot uur ) ga nu even teruglezen tot zo groetjes debby
Hey meiden ! mannetje had gister de laptop ingepikt,dus ben gisteravond helemaal niet online geweest hoezo verslaafd.. Ik heb vanacht trouwens over de meeting gedroomd. Ik werd door mijn man afgezet op het station waar ik met Yule had afgesproken, heel ongemakkelijk en we wisten niet wat we moesten zeggen,dus waren een half uur lang stil in de trein. toen op utrecht bij het verzamelpunt stond iedereen ons zwijgend op te wachten en pas in het restaurant tijdens het spel werd het ijs gebroken en begon iedereen te praten. heel vreemd haha :-? Kristel, waaraan heeft mijn man meegedaan? sorry weet even niet waar je op reageerd Naamkaartjes, ik heb er zelf één gemaakt, dacht dat dat de bedoeling was toch. zodat iedereen hem al heeft als we daar zijn. Aantal auto's. hier ook maar één. zouden er ook geen twee kunnen betalen. man werkt hier in het dorp dus gaat op de fiets, ik gebruik nu de auto iedere dag omdat ik buiten het dorp werk,maar hoop na mijn zwangerschap in het dorp terecht te kunnen dus ga dan ook fietsen.scheelt een hoop benzine geld. Iris, en hoe was je intake? Debby, hoe was het bij de gyn? Jacolien,hoe was het bij de dokter? Pisum, http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/baby/kleding.aspx (maatwijzer) Lindaa, welkom terug. Vandaag 32 weken en morgen mijn laatste 3 uurtjes werken.
@Yule: Ze gaan alleen maar inleiden als mijn lichaam zelf al een klein beetje aangeeft er klaar voor te zijn en als de kleine zwaar genoeg is. Aan de ene kant vind ik het wel eng maar aan de andere kant weet ik dat mijn vk het alleen doet als het ook echt verantwoord is voor mij en de baby,en ja een zwaardere bevalling,zit ik natuurlijk niet echt op te wachten maar moet zeggen dat die van mijn dochter zo makkelijk was dat ik er helemaal niet tegenop zie en best weet dat ik meer pijn kan verdragen dan dat,maar we wachten het wel af,best spannend.
dag dames nou ben bij de ha geweest en mn HB was nu 7 dus was goed,en vorige week was mn bloeddruk tehoog maar nu veelste laag,dus veel zout eten,dan komt het wel weer op pijl zij ze! ze zegt kan jammer genoeg ook weinig voor je betekenen,maar voel je je volgende week nog niet goed gewoon weer bellen! ik begrijp er zelf niets meer van voel me de hele dag licht in mn hoofd alsof ik zo stoned als een garnaal ben! vind het zo eng maar zal wel goed zijn als hun het zeggen! @anno gefeliciteerd,nog maar 7 tegaan! @kaatje gefeliciteerd jij nog maar 8weekjes!spannend
@lindaa welkom terug! @steen oh vervelend dat tandarts gedoe @kaatje ja er was sprake van eigen nametags maken maar ook sprake van dat Krisstel die nametags mee zou brengen, dus gooide ik de vraag hierop... maar hoe maak je jouw eigen nametags dan? @debby fijn dat alles goed was! en jeetje zeg! Wel fijn dat de gyn ook zo meedenkt! Al blijf het allemaal wel lastig en onzeker *knuff komt allemaal wel goed meis! Ik heb mijn lunch op en ga nu op de bank liggen Knocked Up kijken. dan kom ik aan mijn verplicht 45min liggen en heeft de beeb meer ruimte.. mijn maagje vol en beeb draaien dat voelt niet zo fijn
Ik heb op het werk een wit kaartje uitgeprint met hierop mijn naam en nickname. die ingeseald en geplakt op het naamkaartje dat ik eigenlijk op mijn werk moet dragen, zit dus al zo'n veiligheidsspeltje achter
Mijn bloeddruk is ook vrij laag (100/60) en tijdens beide zwangerschappen was deze rond de 20 weken zelfs zó laag (85/50) dat ik dezelfde klachten als jou kreeg. Ik vergeleek deze klachten met het gevoel dat je hebt wanneer je één glas wijn te veel hebt gedronken. Alleen zakt dit gevoel bij een glaasje te veel vrij snel, maar nu hield dat de hele dag aan. Ik vond dat inderdaad ook best akelig...
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ Chaartje79 ... 03-09-08 [26+5 wkn] ... 950 gram - 36 cm ... *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV 03 september 2008 *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... ZKH ... BV TWEELING! 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV 08 september 2008 *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... BV *Rainbow1984 ... 23 jaar... 1e ... 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...?? TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV 25 meisjes in de buik ... 10 jongens in de buik ... 9 mama's laten zich verrassen ... 11 mama's houden het (hier) geheim Nu: 53 september mama's! De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia Dorientje <--> Lindaa debbyvermeer <--> nog buddyloos (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Juli 18: Ingeltje verlof! (vanaf 08 juli 100% ziektwet) debbyvermeer Gyn 19: Kaatje85 vakantie & aansluitend verlof!Krisstel verlof! 21: Roshi vk, Diddl intake kraamzorg dreames vk 22: Steen verlof! Anno103 VK MirandaT vk Yule vk 23: Dreames intake kraamzorg 24:Marielle VK 25: Yule verlof! Jannes 2w vakantie & aansluitend verlof! debbyvermeer Gyn 28: foover verlof! Anno103 verlof! (vanaf 08 juli 100% ziektwet) IrisB verlof!, Diddl verlof! 29: FunnyMe verlof! jessejaime VK 30: Miracle08 vk Augustus: 01: MirandaTecho gyn Miracle Intake kraamzorg 02: marielle82 vakantie en verlof! 04: Wupje verlof! Lindaa verlof! Cossy verlof! Yule vk bevallingspraatje 05: Mss Ace verlof! 07: Nic79 verlof! (va 27juni 100% ziektewet) 15: Pisum verlof! Parr1983 verlof! (vanaf 1 juli 100% ziektewet) MirandaT verlof! 18: Marijke1982 verlof! 19: Dreames verlof! 21: Jekkia Keizersnede ingepland!! September: 16: Dorientje verlof Meeting 26 juli 2008 Op zaterdag 26 juli hebben we een meeting in Utrecht. Een high tea, rond half 1, op loopafstand van het Centraal Station. Voor meer info zie de September Hyves Dreames, het staat erop!
Hoeft niet hoor Miranda. Mijn kindje ligt stuit, dus hoofd boven. Toch voel ik de hik beneden. Denk dat ze dan haar kontje omhoog hopt of zo.. ha ha..
@Debbyvermeer: kan me heel goed voorstellen dat dit een heel spannende en onzekere tijd is, vooral als het een keer volkomen onverwachts is misgegaan, zoals bij Kylian*. Maar de kans dat zoiets je dan twee keer gebeurt is ook weer heel klein... en hoe verder je komt, hoe beter het is voor je meisje. Ik ga ervan uit dat je wel extra goed in de gaten wordt gehouden door je gyn? 't Is niet echt geruststellend als hij/zij zegt dat het van het ene op het andere moment gebeurd kan zijn, dat snap ik ook. Ze zullen wel willen aangeven dat als het mis gaat, ze dan niet veel kunnen doen om het te voorkomen. En zo'n situatie komt maar heel weinig voor (maar dat zegt niet zoveel als je net degene bent die dat heeft meegemaakt ). Kop op meid, je redt het wel hoor! Nog een paar weekjes en dan heb je je meisje in je armen! Mocht je het even moeilijk hebben, kom je dan hier spuien? @Kaatje: hahaha, grappige droom zeg! Ben je bang dat ik niks tegen je ga zeggen? Ha, maak je borst maar nat! Ik ben een kletskous van de bovenste plank! Nee hoor, dat komt best goed. No worries! Allebei vlakbij je werk wonen scheelt idd heel veel benzinegeld. Ik rij elke dag 20 km heen en terug naar mijn werk in Leiden, tjemig, wat een geld gaat er dan doorheen... @Steen: wat een gedoe met die ontsteking. Hopelijk helpt de AB goed. Mijn zussie is tandarts en die zegt dat ze dat vaker doen, antibiotica geven en als het dan rustig is het verder behandelen. Dus best een goed idee om pas na je bevalling verder te behandelen. Trouwens, die voortijdige weeen van jou, die zouden best kunnen samenhangen met de ontsteking in je kaak/wortel. Had je die toen misschien ook al? Ik las dat van de week ergens, dat tandproblemen kunnen leiden tot premature weeen. Weer wat geleerd, dacht ik. @jacolien: goh, dus geen bloedarmoede maar lage bloeddruk. Zout kan wel helpen dan, opkikkertje ofzo nemen. Geen bakken zout over je eten kiepen hoor! Blegh! Indalingsgedoe: even een rare vraag, maar kan je dat voelen als steken in je doos? Ik heb dat al een paar dagen, vooral als ik in de auto zit, dan schiet ik af en toe overeind. Heb het idee dat de beeb dan een stuk lager zit te wriemelen en te duwen. Herkenbaar?
Hik: mijn kindje ligt met hoofdje beneden en ik voel de hik meestal links of rechtsboven waar het ruggetje dan net zit. Soms als ze heel erg de hik heeft voel ik het boven en onder tegelijk, alsof ze dan steeds zich uitstrekt. Vind ik wel een beetje zielig eigenlijk...
@lola: mij bloeddruk was nu 96/50 je ziet alles vaag,en voel me ook vaag alsof ik heel traag in dingen ben! en merk aan mezelf dat ik nu ook heel saggie kan zijn naar mn man toe en dan heeft ie nog nix gezegt of gedaan!dit is gewoon niet leuk,maar zal he er maar mee moeten doen,hoe vervelend ook! bedankt trouwens steld me wel wat gersut nu ik weet dat het niet iets ergs is!
haha yule! nee was ik ook niet vanplan,mn gezonde groentes bederven met veel zout!en over die steken hier nog iemand dan schiet je echt de lucht in jah!geen fijn gevoel! tis gewoon raar omdat ik me zo licht in mn hoofd voel en de eerst,dus ben gewoon wat onzeker denk ik!
Oh, gelukkig, ik zag jou al aan de slag gaan met de zoutpot...! Dat onzekere dat ken ik hoor meis en dat hoort er ook helemaal bij! Zeker bij de eerste, maar als de tweede/derde/etc weer anders loopt zal die onzekerheid vast ook wel opkomen. Ik probeer een beetje te vertrouwen op de natuur en mijn eigen lichaam en dat lukt wel aardig geloof ik. Als je het echt niet vertrouwt of je voelt je ineens heel anders, kun je altijd de dokter of vk bellen voor advies.
Yule, het indalen kan idd als steken in je doos voelen, heb er hier ook last van maar volgens de vk is dat normaal ( maar niet prettig ) Nee hoor ben niet bang dat je niets tegen me gaat zeggen,maar vind zo'n begin ontmoeting meestal wel erg ongemakkelijk. Heb vorig jaar een meisje van dit forum ontmoet,en voelt in het begin heel raar. ze had haar dochtertje bij haar dus dan heb je sowieso wel iets om over te praten dus dat scheelt weer.
Oei, waar haal ik zo snel een 'dochtertje' vandaan? Komt vast goed, we zijn allebei zwanger dus een hoop stof om over te mutsen, toch?
whaha yule! jij zag mij de hele dag al met een zoutpot lopen?leuk hoor! jah doe ik ook wel vertrouw ook wel op mn lichaam maar toch zijn er soms dingen wat je echt niet kent en denkt dit is niet goed! pff zal blij zijn als die kleine veilig in mn armen ligt!