September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi!

@ Lindaa fijn dat je er weer bent en idd heerlijk zo'n relax weekje!
    @ Steen hmm dat is echt minder die wortelontsteking. Hopenlijk gaat het snel over.
    @ Debby ik begrijp je helemaal het lijkt me voor jou een super moeilijke situatie. Je stelde toevallig deze week nog de vraag dat je de kleine weinig voelde en je zorgen daarom maakte. Ik heb onze uk ook al vanaf vanmiddag minder gevoeld en schiet dan ook gelijk in de stress. Ook omdat ons beebje normaal de hele dag door wel actief is. Van de ene kant denk ik dat ik me niet moet aanstellen maar aan de andere kant denk ik wat als er wel wat mis is? Grrr zwanger zijn is niet altijd prettig :( Ik denk dat ik dadelijk maar even naar het hartje ga luisteren. Ukkie kan natuurlijk ook een baaldag hebben.
    @ Yule ja die steken heb ik ook vaker, ik moet donderdag naar de vk dus ben benieuwd of de indaling is begonnen.
    @ Miracle hi hi als de droom klopt heb je nog 6 weekjes tot de kleine er is!
    @ Tweety leuk hoor die foto!

Dadelijk gaan we nog even naar onze dansschool. Is altijd gezellig op vrijdagavond met iedereen kletsen en aan de bar een drankje drinken. Dansen zal er wel bij inschieten, of misschien een hele langzame rumba of engelse wals ;)

Fijne avond en tot morgen!

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

:D:D Vandaag 34 weken, dus mijn verlof is begonnen :D:D ! (Heb een super grote bos bloemen gekregen van de collega's, niet verwacht wel super lief)

Verder hebben we net de Skoda Fabia station gekocht (kinderwagen (Quinny) hadden we meegenomen, past precies) en hebben daarna lekker pannenkoek gegeten in zo’n gezellig boerenschuurtje in de bossen.

@Wupje, wij zetten de wieg ook op onze kamer, wel zo handig met borstvoeding en vind het ook wel gezellig ;)

@Steen, heb je veel pijn van de ontsteking? Gaan ze na de bevalling er nog iets aan doen?

@Kaatje, haha bedoelde of je man ook mee heeft gedaan met de sieradenparty.

@Tweety, wat een mooi foto!

Naamkaartjes sorry sorry sorry..ben dus gewoon de etiketstickers vergeten…

Hik hier ligt het hoofdje ook beneden en de hik voel ik ook heel laag, boven mijn schaambeen.

BedzeiltjeVraag het dan ook nog maar even in het algemeen..mijn schoonmoeder heeft een nieuw bedje gekocht en zei dus vol trots dat ze ook een bedzeiltje had gekocht (lag op hoeslaken) toen dacht ik al dat het niet mocht (zoiets heb ik hier toen meegelezen) maar dat klopt dus ook?

3. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Kristell, nee ik heb er gelukkig geen pijn aan, de tandarts heeft vorige week al een laagje van mijn vulling afgehaald, zodat de onderste en bovenste kies niet meer op elkaar komen. Dus de druk is er af. En na de bevalling wordt het opengemaakt en misschien met een stukje kunstbot verholpen, een paar jaar geleden ben ik ook al geholpen aan deze kies, wortelkanaalbehandeling...dus nu proberen ze het nog een keer anders moet ie er uit...

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kristel mag idd niet geen enkel zeiltje de eerste tijd als ze ouder zijn kan het weer wel. heb ze nu bij mijn zoontje erin liggen.

5. goede avond
    ik heb wel alles terug gelezen en ik was aan het reageren en nu is alles weg.

ik heb al een paar dagen zo´n pijn aan mijn schaambot, denk dat de losse SI/gewrichten zich omgezet hebben in BI.
    misschien anders maandag toch maar even naar de huisarts.

idd erg stil rondom funnyme.

de hik voel ik hier ook regelmatig zo´n 3 keer per dag en idd heel laag bij mijn doos, en onze uk ligt met het koppie naar beneden.

klinkt wel eng hoor nog 7 weken haha.

verder weet ik het niet meer haha

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Miracle, zou zo maar kunnen. mag gelukkig bij 37 weken. ben benieuwd of je moeder gelijk heeft.

Tweety, leuk idee zo die foto

Krisstel, ja die deed mee haha. hij riep de hele week al dat hij naar boven zou vluchten maar terwijl hij beneden aan een bak koffie zat had degene die de party gaf de trap volgebouwd met sieraden,dus hij kon niet meer naar boven. ( hij vond het wel gezellig beneden,daar niet van :) )
    Nee bedzeiltjes mogen niet

Meeting: Even voor de duidelijkheid aangezien ik woensdag nog een keer moet bellen voor het totaal aantal mensen.
    Wie gaat er niet mee ( die onder voorbehoud stonden ) en komen er nog nieuwe meiden bij?

* Tinkerbel1984 (onder voorbehoud)
    * Cossy
    * Parr1983
    * Tweety
    * Moppiepoppie
    * Nic79 (onder voorbehoud)
    * Krisstel
    * Kaatje85
    * IrisB
    * Dreames
    * Ingeltje
    * Roshi
    * Yule
    * Freesia
    * MamaMeike ( onder voorbehoud)
    * Jekkia ( onder voorbehoud)

Er is gereserveerd voor ongeveer half 1, onze ( die van Yule en mij ) trein komt als het goed is om 12.10 aan. Denk dat als iedereen zorgt dat ze uiterlijk om 12.20 bij het verzamelpunt zijn we met zijn allen kunnen lopen.

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hmmm tinkerbel was ook ondervoorbehoud geloof ik omdat zij ook niet helemaal fit meer was... en freesia gaf op hyves aan mssn toch te komen desondank de 3 en half uur rit heen en 3 en half rit terug!

8. het is zo stil hier dat ik nog even op de bank ga hangen en dan lekker mijn bedje in kruip, hopende op een goede nacht.

truste alvast dames en tot snel, we hebben nu vakantie, of ja hubbie en ik was al thuis haha dus zal er denk ik wat minder zijn.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Jaja, het is weer eens gelukt om op de site te komen (werkelijk een ramp) af en toe vijf keer inloggen voordat het lukt, en dan durf ik niet meer, bang dat mijn pc er helemaal me ophoud....
    En dat zou een kleine ramp zijn, aangezien ik ook nog in het buitenland woon is het altijd een gigantisch gedoe.
    Eh, ingeltje was jij zo'n woorden freak? Of wie was dat nou, bij deze wat is de juiste spelling:
    Liefde vermenigvuldigd zich als je het deelt
    (twijfel steeds over de d en de t :oops: )
    Als je liefde deelt vermenigvuldigd het zich...

Hier gaat het wat minder, voel me toch wel erg rond worden. Hier en daar wat klachtjes. Maar vooral moe. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik toch denk dat dit met name met mijn werk te maken heeft. Ik heb ook een beslissing genomen mbt mijn werk...Helaas heb ik dan geen recht op ouderschapsverlof.....tja het is nou eenmaal zo.
    En verder ben ik redelijk erg van de kaart. Mijn konijn is overleden (klinkt erg kinderachter, ik weet het) maar het was zo'n lief beestje en we hadden haar al 9 jaar. Ik mis haar gewoon.
    Ik had een advertentie gezet op marktplaats dat de kooi gratis af te halen was, die heb ik net brullend aan een zeer verbaasde meneer meegegeven :( (mmm, misschien toch ook een beetje last van hormonen)
    Fijne avond allemaal, en iedereen die naar de meeting gaat, heel veel plezier, ik hoop dat mijn laptopje snel weer toestaat dat ik mag komen meekleppen :oops:
    Ohw, een vraagje, moet je al van te voren voeding in huis halen voor je beebje (stel borstvoeding lukt niet of zo)

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @sasha ik had geen voeding in huis ik had het aan de vk gevraagd en die zei toen wacht maar ff af wat ze in het zh geven eventueel het is zo gehaald en de kraamverzorgster had bij mij ook proef pakketjes bij zich.

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Zoals het nu eruit ziet kom ik zeker naar de meeting :D

12. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Sascha, begrijp je helemaal als er een dier van je dood gaat is dat nooit leuk. Zou er denk ik net zo bij hebben gestaan. Een dikke knuffel voor jou.
    Voeding, ik ga voor bortsvoeding maar heb wel een pakje nutrilon in huis mocht het niet lukken. Heb bij de Etos een doosje gehaald waar 5 sachets in zaten voor 1,19. Zo heb je toch iets achter de hand heb je niet meteen zo'n mega pak. En nutrilon is een gewone standaard voeding.

13. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@sasha:Voor ik naar bed ga, even snel de juiste spelling u gebracht door Ingeltjes collega spellingsfreak ;):

"Liefde vermenigvuldigt zich als je het deelt.
    Als je liefde deelt vermenigvuldigt het zich... "

Derde persoon enkelvoud in de tegenwoordige tijd is ALTIJD met een t (en ook de enige plek waar je dus soms dt tegenkomt omdat de ik-vorm al een d heeft en daar komt in de hij-vorm dus nog een t bij). Ik heb geen idee wie plots bedacht heeft om op de raarste plekken een d te gaan planten, maar goed, dat ben ik dan weer met m'n ouderwetse spellingsideeen ofzo :oops: :p

Ik zal m'n thee (T) gedichtje hier nog eens zetten:

Ik drink nooit thee
    Jij drinkt soms thee
    Hij drinkt altijd thee

Zo, einde vervelend gezeur op vrijdagavond ;) Ik zeg ook niks als ik het zie, maar als iemand het even vraagt, dan kan ik het niet laten het dan maar uit te leggen :p

Slaapwel allemaal!

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Idd rustig hier vanavond!

@krisstel :whistle: nu lekker genieten!

@sasha nee is niet gek dat je verdrietig bent om jouw konijn! Ik had dit immers ook met mijn rat! Maar 9 jaar! poeh he! wel een lange leven gehad!

@jekkia gezellig!

@irisb :) ik ben een ramp met de d en t, jullie nederlanders ( jij dan wweer niet ;)) hebben het flink ingewikkeld gemaakt die taal van jullie :p

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meeting: Even voor de duidelijkheid aangezien ik woensdag nog een keer moet bellen voor het totaal aantal mensen.
    Wie gaat er niet mee ( die onder voorbehoud stonden ) en komen er nog nieuwe meiden bij?

* Tinkerbel1984 (onder voorbehoud)
    * Cossy
    * Parr1983
    * Tweety
    * Moppiepoppie
    * Nic79 (onder voorbehoud)
    * Krisstel
    * Kaatje85
    * IrisB
    * Dreames
    * Ingeltje
    * Roshi
    * Yule
    * Freesia
    * MamaMeike ( onder voorbehoud)
    * Jekkia

Er is gereserveerd voor ongeveer half 1, onze ( die van Yule en mij ) trein komt als het goed is om 12.10 aan. Denk dat als iedereen zorgt dat ze uiterlijk om 12.20 bij het verzamelpunt zijn we met zijn allen kunnen lopen.

Bah, hoorde al een tijdje de verhalen op de werkvloer dat een andere collega van mij die nu 26 weken zwanger is wel terug zou mogen komen na de bevalling ( en ik niet omdat ze een lijn moesten trekken). die collega heeft het zo goed als toegeven net,dus denk dat ik morgen met mijn allerlaatste moed ( het is toch de laatste dag ) naar de grote baas ga om verhaal te halen. Als zij mag blijven teken ik mijn contract niet af dat is heel makkelijk ( of ik moet een paar maandsalarissen meekrijgen en een nieuwe baan vinden )

heb een nieuwe buikfoto geplaatst. vind hem nu echt heel bescheiden, komt denk omdat hij zo strak in zijn velletje staat.

mannetje is nu een forum aan t maken op onze website, hij maakt een topic waarin vrienden de naam moeten raden,maar jullie niets zeggen he!

16. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Mijne is gedraaid maar begreep dat het nog helemaal niets zegt en makkelijk weer netjes koppie onder kan gaan liggen...

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    IrisB: wordt het niet eens tijd dat jij weer gaat overleggen over het aantal uren dat je werkt? Zoveel harde buiken en mentstruatiepijn, dat klinkt niet goed. Denk aan jou en je kindje!!! Ik meen het [-X !!

Wupje: balen van de Aerosleep. Eerlijk gezegd vind ik het ook één grote verkooptruc, de verkoopsters kunnen niet wáchten met vertellen waarom jij echt een hele slechte ouder bent als jij je kindje laat stikken omdat ie geen Aerosleep in z'n bedje heeft... Vindt het echt een aanval op je schuldgevoel....

Oei mamameike... je tas in de auto.. grrrrr

Yule: ook wij zijn wég van de Skoda's.. mooie wagens! Wij merkten dat ze in de aanschaf van tweedehands alleen wat duurder zijn, omdat ze nog betrekkelijk nieuw zijn. Goed vergelijken dus met andere VW's (seat is overigens óók VW)
    Fijn bijna verlof!

Steen: bah tandartsverhalen en pijn bij slapen.. wat vervelend allemaal meid!

Kaatje! Ook bijna Verlof! Hoera!

Striae: smeren helpt voor geen meter. Bij ons in gezin hebben we het allemaal en hoe je ook smeert, ze komen dan toch wel...

Delayla Zooo!! Van B naar E!! :confused: Da's toch wel leuk, zo voor tijdelijk ;)

Krisstel gefeli met je verlof :thumup:

Sasha: Liefde vermenigvuldigt is met t! Deelt ook, is allebei tegenwoordige tijd en niet een voltooid deelwoord :)
    oooh wat naar van je konijntje.. als je voor het beessie hetzelfde voelt als ik voor mijn katten... snap ik dat je echt van de kaart bent.. dikke knuffel

Kaatje: wat een rotstreek op jouw werk. Idd niets ondertekenen!!! Nu kan je je hard maken.. maar gatsie wat een manieren zeg... ik SPUUG erop.. blegh

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zo, wat was ik lekker rustig vandaag hè?! Vandaag dagje bij mijn ouders, zussen (x2) en hun gezinnen op de camping in Assen geweest. Erg leuk gehad en lekker gehangen, gekletst, spelletje met nichtjes en neefjes. Super! Wel op weg naar huis zó moe dat ik woedend werd in de auto omdat mannetje me weer eens niet begreep. Zit ik de hele week op te letten met zout, omdat mijn voeten zo enorm dik werden opeens. Heb ik vanavond wat chipjes gepakt; viel hij daar over! Ik helemaal overstuur in de auto.. ik voel me zó onbegrepen. Ik laat al 8 maanden van alles staan en vind het soms best moeilijk en ik krijg totaal geen waardering. Niet dat ie af en toe eens zegt dat ie trots op me is dat ik mijn best doe om zijn kindje de hele dag met mij mee te dragen. Ik wil gewoon horen dat ik het goed doe en getroost worden omdat ik het moeilijk heb. het is niet leuk als iedereen daar aan de wijn, bier en sambuca zit en ik het weer niet mag hebben. Ik zei: "stel je voor dat jij 8 maanden geen toetjes mag eten?"(is hij echt dol op) Zijn antwoord: "nou met Sonja Bakker mocht ik ook geen toetjes, kan ik heus wel". Toen ging ik helemáál uit mijn dak... probeer ik iets te vergelijken in zijn belevingswereld, doet hij wéér alsof het allemaal niets voorstelt en hij het met gemak zou doen.
    IK WIL GEWOON WAARDERING! Dat heb ik hem na half uur janken geloof ik wel uit kunnen leggen... hoop dat ie er nou eens iets mee doet.

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh en nog even een ding:

Ik heb sinds maandag opeens extreem last van vocht vasthouden. Polsen zijn al hele tijd wat opgezet, (tintelende vingers ook) dat vond ik niet zo bijzonder, maar sinds maandag zijn mijn voeten echt enorm dik. Nu de hele week flink met de pootjes omhoog en het helpt wel een beetje.
    Maar vandaag merk ik opeens dat ik steeds vlekken voor mijn ogen heb. Gisteren las ik daar iets over icm zwangerschapsvergiftiging, maar toen dacht ik : mooi! dat heb ik niet!
    Maar nu opeens dus de hele dag vlekken en sterretjes.

Voor mij een teken om het ff goed in de gaten te houden, als ik last blijf houden, maandag Vk maar even bellen.
    Is er iemand die dit heeft gehad in eerdere zwangerschappen? Heb er nog niemand over gehoord hier en het blijkt toch vaak voor te komen.

20. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @ingeltje ... ik heb zwangerschapsvergifitiging gehad de eerste zwangerschap. Zorg dat je de komende dagen heel veel drinkt. Mocht het "gewoon" vocht vasthouden zijn, dan zal het iig niet meer worden of zelfs minder. is opzich wel normaal dat je vocht vasthoud de laatste weken.

Mocht je meer vocht gaan vast houden, sterretjes blijven zien zou ik idd de vk even bellen. Kan ze je bloeddruk even controleren.

@yule ... wij rijden seat en ik zou geen ander merk meer willen; vw kwaliteit voor een betere prijs. Succes met jullie zoektocht.

Meiden die verlof hebben .... geniet ervan!

straie... hier geen straie en hopelijk blijft dat zo. Alleen op m'n boobs, maar das al vanaf de eerste zwangerschap.

Ligging uk ... ben benieuwd hoe uk nu ligt. Laatste 2 controles las ze in onvolkomen stuit. En ben bang dat het nog zo is.

Deel Deze Pagina