September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    even een vraagje
    kan het dat ik al oefenweeen voel heb af en toe harde buiken en een soort ongikrampen(niet heel irritant hoor maar voel het wel)

ga nu even alles teruglezen
    groetjes debby

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Debbie dat kan idd heel goed. oefenweeen moeten na een uurtje verdwijnen en zijn vaak onregelmatig. als ze langer dan een uur blijven en steeds regelmatiger worden zijn het waarschijnlijk echte weeen. zijn meer meiden die het nu hebben.

zo en nu ga ik uit bed.. heb weer geforumd, en tv gekeken dus nu tijd om iets in huis te doen.

3. Delayla

Delayla Actief lid

5 jun 2007
    303
    0
    0
    :confused: :confused: :confused:

Pfff wat kunnen jullie kletsen zeg,een weekendje niet online en het is niet meer bij te houden.

Hier is vanaf zaterdag mijn dochter al weg,lekker kamperen met opa en oma :cry: vind het niks aan is zo vreselijk stil in huis,wel een voordeel is dat ik wat meer rust kan nemen wat weer goed is voor mijn BI.
    Voor haar is het heerlijk want straks moet ze opa en oma delen met haar zusje en een nichtje of neefje dat ook binnen nu en 4 weken komt.

Dit weekend lekker genoten met mijn mannetje van de tijd saampjes,lekker samen eten en winkelen,nu kan het nog even :D

Heb gisteren ook behoorlijk last van mijn buik gehad,alsof mijn vel ervan afscheurde. En constant hard.

Vannacht vreemd gedroomd,ik beviel en ik kreeg een jongen :confused: en niet 1 maar 2 :confused: :confused:.

Nou lees straks eventjes alles bij ga nu even lekker thee drinken op mijn gemak.

4. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Hoihoi,

Heb net de intake van de kraam gehad, en krijg 63 uur :D
    Die laatste tien uur eigenlijk toevallig dat we het kregen over mijn bekken anders was het 53 geweest (4 extra voor twee kids onder de vier jaar in huis). Lekker hoor! Is toch 8 volledige dagen.

5. Delayla

Delayla Actief lid

5 jun 2007
    303
    0
    0
    Weet iemand of de kraamverzorgster eventueel ook mijn dochtertje naar school brengt? anders moet man lief namelijk vakantie nemen of ik na 1 dag alweer op pad haha

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @tweety klinkt op een garfield maandag :( :(

@delayla ook wel lekker een beetje tijd met z'n tweetjes! En ook zo lekker gedroomd zie ik :)

@wens3 ooh lekker die 63u!

@delayla nee de kraamverzorger mag dat niet doen. die is er alleen voor wat huishoudelijke taken en jou verzorgen en de visite doen maar verder niet. Mag ook geen boodschaapjes doen, mag niet in jouw auto, etc. heb ik allemaal in mijn infoboekje van de kz gelezen ;) Kan jouw ouders of andere familie niet mee helpen?

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Freesia: :evil: Ja, dat weet ik nou wel! ;)
    Wat bij mij goed helpt tegen verstopping zijn gedroogde abrikoosjes of pruimen eten (3 per dag en je gaat als een zonnetje). En veel water drinken en alles volkoren ('s ochtends fruit 'n fibre flakes, volkoren brood en pasta enzo) en veel fruit overdag (elke dag 2-3 fruitdingen, ik moet zeggen dat ik er ook echt zin in heb steeds).

@Delayla: de zorg voor andere kinderen en/of huisdieren valt niet onder kraamzorg heb ik begrepen. Ik zou zeker een buuf of oma of zo vragen om je dochterje naar school te brengen.

@FunnyMe: gefeliciteerd met de 33 weken! Wel vervelend dat je vaak moet overgeven, dat is zo naar...Mooie nieuwe avatar trouwens!

@Mamameike: 34 weken alweer!

@Kaatje: lekker op bed TV kijken! Ik moet de babyboom uitzending ook nog zien.

8. goedmorgen
    nou bel ik net de kraamzorg om een afspraak te maken, gaat zij contact opnemen met de kraamverzorgster die hier komt en die gaat mij binnenkort bellen.
    beetje wazig. maar goed we zien wel.

hubbie is aan het schilderen en heeft al bijna 1 laagje op de beide kozijnen die nog gedaan moesten worden.
    vanmiddag even de auto keuren en dan naar de hornbach voor een wastafel en tegeltjes voor op de babykamer.
    en dan denk ik dat de dag al weer om is haha.
    lekker hoor vakantie, we waren allebei om 7 uur wakker haha..

trouwens kraamzorg doet idd geen dieren en kinderen, wel een boterham geven ofzo maar ook niet je hond uitlaten en dat soort dingen.
    vind ik ook wel jammer maar gelukkig is mijn hubbie de eerste week vrij.

nou ga ik weer verder.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    als je twee kinderen onder de vier of drie onder de zes hebt rondlopen, krijg je wel wat extra uren, dus ik neem aan dat ze die dan wel gebruikt voor het verzorgen van die kinderen. ;)

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ja dat klopt maar ze brengen geen kinderen naar de kdv :( hooguit zorgen dat de kids bezig zijn, ontbijt krijgen en een broodje met sapje of zo. Maar alleen de in-huis taken.

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Kaatje, bedankt voor de update!
    Gelukkig, alle ukkies zitten nog veilig binnen. Funnyme, spannende tijden voor jou dus... Rustig aan maar.
    Oefenweeen, pfff, lijkt me spannend hoor! Maar aan de andere kant ook wel prettig, weet je tenminste al een klein beetje wat je kunt verwachten. Ik heb het nog niet gehad in elk geval.

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    kraamzorg heb nog niks gehoord zijn er nog meer die niks hebben gehoord denk dat ik van de week maar eens ga bellen.

het verschilt denk ik ook per kraamverzorgster die ik had bij mijn zoontje wilde de hond uitlaten maar mijn vried was thuis en die deed het al voor ze er was anders kon ie niks doen hihi. denk dat het officieel idd niet mag maar het wel verschilt wie je hebt.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Tweety: ja dat maakt zeker uit! Vriendin van mij is kraamverzorgster en die kan echt niet tegen vieze keukens en rommel. Dus ookal mogen ze officieel alleen badkamer/WC en babykamer soppen, zij doet altijd het hele huis... :)

14. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    @ Yule, heb al vanaf mijn geboorte PDS, ben dus een soort expert op gebied van (mijn eigen) darmen ;)
    Heb eens een hele maand niet gepoept, toen was ik op rugzakvakantie :confused:
    Ik merk dat alle middeltjes maar beperkt werken, mijn darmen zijn gewoon zo supertraag door de hormonen nu. Als een zonnetje ga ik dus bijna nooit :) Ben altijd heel jaloers op mensen die gewoon elke dag kunnen zonder probs. Hoop dan ook dat de kleine de darmen van papa heeft :)
    Ben ook minder blij met de inwendige aambeien die ik er nu gratis bij krijg, die heb ik 36 jaar kunnen voorkomen :(

Hoop echt dat de baby eens besluit op mijn darmen te gaan trappen ipv mijn blaas, bevordert de peristaltiek ;)

Zo, weer genoeg shit voor vandaag :)

15. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hey allemaal!

ff snel onder m'n werk :p

@Tweety, ik heb ook nog niets gehoord van kraamzorg, alleen dan zo'n brief dat het zo druk is in die periode dat we bevallen. Maar dat is alweer een tijdje terug.
    Ben ook wel benieuwd hoeveel uur ik krijg. Hopelijk is eind september de ergste drukte voorbij en krijgen we gewoon volledig en niet maar 24 uur..

Blij te lezen dat alle beebjes nog in de buiken zitten :D

Ik moet straks weer naar fysio. Heb nu ook last van m'n rug, nu ik hier op m'n werk heel de dag achter de pc zit :rolleyes:. Gelijk maar ff vragen.

Iedereen weer een fijne dag toegewenst en steeds meer hebben er nu verlof he :D. Heerlijk hoor!
    Hier nog 4 weekjes....

16. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Zo, hopelijk de laatste keer dat ik zoveel heb moeten bijlezen ;) Vanaf nu tijd genoeg! Vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot 10:30 uur, gelukkig bleef de kleine ook lekker rustig.

Baal wel een beetje dat de kleine over dwars ligt…hij of zij heeft nog een week de tijd anders gaan ze een draaipoging proberen (als dat een optie is) moet zeggen dat ik daar toch wel tegenop begin te zien.

@Parr, leuk dvd’tje gekeken zaterdag? Gelukkig past het..we hebben vorig jaar bij de oplevering van ons huis een extra groot bad genomen en in de winkel zelfs gepast of het zou lukken (hubbie is ook ruim 1.90 m ;)) Enne het wordt, als het goed is, mooi weer dus kun je lekker de kleertjes buiten hangen. Jullie schieten nu echt op hé…succes zo meteen bij de vk.

@Kaatje, de babywas al klaar?…ga deze week ook beginnen :D Heb de film Alibi nog niet gezien, lijkt me wel erg leuk. Was het iets? Wel leuk een kleine met een bos krullen ;)

@Ingeltje, hoe is het met je? Hoop dat je lekker hebt geslapen. Haha ja gek hé..heb ook wel eens het idee dat de kleine door de buik heen gaat schoppen want het staat allemaal zo strak.

@Meike, wat een goed nieuws dat ze nu allebei goed liggen en dat het geen vruchtwater was. Hopelijk tot zaterdag, zou leuk zijn!

@Yule, was het een gezellig feestje? Rustdag mag ook wel eens ;) Zou wel goed zijn als de kleine meid aan het indalen is. Laatste weekje werken of niet, succes.

@Steen, super dat je nu de 33 weken al hebt gehaald…wie had dat gedacht. Lekker rustig aan blijven doen hé :D

@Funnyme, dat zou inderdaad super zijn…! Fijn dat je mensen hebt die je helpen…nog even volhouden.

@Freesia, mooi hé dat Sara is geboren..had het ook gelezen. Vind het zo’n grappig stel en ze verdienen het zo! Succes bij de vk vanmiddag.

@Azeb, fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie.

@Wens, wat fijn dat je zoveel kraamzorg krijgt.

Meeting mijn trein komt om 11:54 uur of om 12:24 uur aan…denk dat ik de eerste dan maar neem. Er zijn volgens mij ook meer meiden die vroeg aankomen of niet?

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    gatverdamme wat een rotweer ! ben ik de hond aan het uitlaten krijg ik een regenbui over me heen. had me mijn zomervakantie toch anders voorgesteld. het hoeft geen 30 graden te zijn,maar droog zou toch fijn zijn.

tijd voor een zonnedansje dus.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Krisstel, zou idd ook voor de vroege trein gaan ( je kan op centraal altijd nog ff de mac in schieten :) )

film alibi is erg leuk ! babywas is gewassen. ga nu het kamertje uitsoppen,daarna alles opvouwen en eventueel strijken. en dan de kamer weer inrichten

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Krisstel: ja het was gezellig! Leuk om iedereen van de familie nog even te zien voor mijn bevalling. En ook leuk om tig keer te horen 'dat ik er zo goed uitzie!' :D

@Freesia: hier ook een PDS-er met chronisch trage darmen (idd met vakanties of nachtdiensten helemaal vreselijk). Het rare is wel dat sinds ik zwanger ben ik nog nooit zo makkelijk naar de WC ben gegaan als nu. Elke dag, soms 2 keer. :rolleyes: Maf he? Ik dacht dat het een ramp zou worden.
    Maar ik eet dus veel meer fruit dan normaal en drink zeker 2-3 liter per dag (dorst!) terwijl normaal ik niet eens aan de 1,5 liter kom... Misschien helpt het toch allemaal.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meiden, even overleg. er is iemand van dit forum die lid wil worden van onze hyves.
    ze is ook in september uitgerekend,maar schijft hier niet mee met ons clubje..

wel of niet toevoegen?

Deel Deze Pagina