Bloedprikken is idd rond de 30 weken als je bloedgroep negatief is. Hier gelukkig positief dus krijg alleen een vingerprik voor mijn HB. Roshi, zo gooi ik eens in de zoveel maanden een liter schoonmaakazijn op 90 graden door de wasmachine. blijkt goed tegen de kalk te helpen en een stuk goedkoper dan al die anti kalk goedjes.
ff ego. pfff voel me k*dt met dt haha. heb (maag?)krampen. harde buiken pfff ben misselijk bleee. kan het niet goed uitleggen zo maar heb krampen net onder mijn (.)(.) dus bovenin mijn buik. ben al een paar x naar de wc geweest maar kom niks dus weet niet wat het is pff ff in de gaten houden manlief zei al anders moet je de vk ff bellen maar ik denk zelf dat hem me maag is omdat ik ook beetje misselijk ben ga zo maar ff douchen kijken wat dat doet.
Zo was ik weer van de HA. Mijn eigen was op vakantie dus moest bij een ander... moest hij ook nog een kijkje nemen bah! ga maar liggen, kontje omhoog wordt mijn broek naar beneden getrokken en frimel friemel omg eerder als ik schimmelinfectie ha werd er nooit gekeken vond het vreselijk! maar goed heb dus nu een inbreng capsule idd en ook creme. De apotheker was ook zo aardig om een andere creme meetegeven die verzekerd was! dus hoefde ik niks te betalen! Lief! Zag ook dat ze rennies hadden maar de apotheker zei dat die niet goed voor jou maag zijn en nu heb ik een drankje mee, Antagel, max. 4x p/dag. hhhm ziet niet zo lekker uit @kaatje goede tip van dat schoonmaakazijn! @roshi ook van dat chloor! gaan ze beide in de zeepbak? en moet je nogmaals spoelen voor da tje het weer gebruikt? of is het na de 95 wasbeurt wel weg? @ingeltje balen dat jij minder voelt vandaag! *knuff idd bad nemen of zo?
ja dat klopt maar rennies helpen tijdelijk en dan komt het dubbel terug of zo? Ik heb een kauwpakket toen gehaald met 24 stuks. die is net op (heb wel ff meegedaan) maar de apotheker raade toch echt de drankje aan omdat rennie niet goed is voor jouw maag uh... ok doe maar die drankje dan.. die ga ik nu ook proeven.... ruikt vaag pepermuntig...nou... smaak zoals zonnelotion met vage pepermunt smaak nu hopen dat het idd helpt
Ingeltje> welnee als het al gewassen is dan is het toch goed. Niet onnodig wassen hoor tenzij het natuurlijk muffig ruikt Kaatje> ja precies dat werkt ook veel beter dan al dat dure spul van tegenwoordig (oma spreekt ) Tweety> doe maar lekker rustig aan meis! knuff Parr> ik maak altijd eerst de bakjes altijd schoon met de hand in badje chloor, daarna bakjes terug in ieder bakje een klein laagje chloor en de rest vd fles in de trommel zelf. ow balen zeg maar goed smeren en dan gaat het snel over! rennies mogen wel alleen helpen ze maar bepaalde tijd ofzo en dan komt het erger terug
Nee hoor, hier nog eentje die niet weet hoe een oefenwee voelt. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ze ook niet gehad en ook geen naweeën overigens...
Hallo iedereen. Ik ben nieuw op dit forum en wil graag lekker met jullie meekletsen. zou iemand mij ook op de lijst willen zetten want ik weet echt niet hoe dat moet. ik ben op 17 sep uitgerekend. Groetjes
Hey Felicia, Welkom bij de groep. Wil je gelijk even de rest van je gegevens doorgeven, kunnen we dat in één keer op de lijst zetten. hoeveelste kindje is dit, wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen en wil je borstvoeding of flesvoeding gaan geven? Nou alle kleertjes zijn gestreken. heb nu nog een berg lakentjes en dekentjes,maar die ga ik dus echt niet allemaal strijken.. ga nu eerst ff eten en boodschappen doen.
Zo heb ook even een dutje gedaan maar net als meerdere hier vandaag een beetje dramaandag (zoals Giel van de radio altijd zegt) . Ik heb het idee dat ik een beetje verhoging heb en bij het minste of geringste harde buiken Dadelijk maar weer lekker terug op de bank. @ Ingeltje jij ook sterkte! @ Krisstel misschien is het wel de afvoering van de wasmachine dat hebben wij een tijd geleden gehad. De druk van het water op het moment dat het afgevoerd werd was niet helemaal goed en daardoor bleef er altijd een laagje water in de afvoering staan en dat veroorzaakte een stank. @ Kaatje wat jij zegt zou ook kunnen idd, dat het met kalkaanslag te maken heeft. En schoonmaakazijn is daar een goed middel tegen! Oma is right 8) ! @ Roshi veel plezier vanavond bij het feestje van je schoonouders. @ Parr cbibi betekent dus ingedaald? Vervelend van dat lichamelijk onderzoek bij de HA. Als het nu maar overgaat. @ Felicia welkom! Trouwens wel grappig dat alle wasmachines bij iedereen een beetje stuk gaan ...... moeten allemaal overuren draaien met al die nestelDwang van iedereen!
Felicia welkom hier! zo ben net terug van de vk. mag over 4 weken weer een echo laten doen dit is dan een groei echo. mijn vk vertelde dat bij "de zwaardere onder ons" soms niet goed te voelen is of de kleine goed groeit vandaar deze extra echo.... ik vind het helemaal niet erg hoor om m'n beebje nog een keer te zien voor het geboren word Verder was alles weer goed, kleintje lag met het hoofdje boven maar dat is nog niet erg pas bij 36 moet het koppetje beneden zijn vertelde de VK. Als iemand de lijst aan gaat passen ik moet 11 augustus weer naar de VK en morgen ga ik ff een echo afspraak maken....
@Roshi, en oma's hebben altijd goeie tips enne een extra echo is nooit erg @Ingeltje, jammer dat je zo'n baaldag hebt...hopelijk helpt een lekker warm bad. Het zonnetje gaat morgen ook weer schijnen @Kaatje, azijn was ook de tips van mams, ook gedaan. @Tweety, vervelend, ligt kleine omhoog te schoppen? Heeft de douche geholpen? @Parr, wel goed dat hij even goed heeft gekeken... @Felicia, welkom! @Wupje, jaaaa dat had ik vanmiddag ook gelezen en dat wordt vanavond de laatste poging..hoop echt dat het daarna weg is.
@Felicia: welkom! @Parr: oh, wat irritant een lekkende wasmachine! Werkverschaffing noem ik dat (nu kan je ook nog dweilen). @Ingeltje: hmm, baaldagje dus. Lekker op de bank niksen hoor! @Krisstel: filter dus gevonden? Chloorlucht blijft niet in je machine hangen hoor als je daarmee een heet programma draait. Don't worry (ik vind het ook vreselijk stinken). @Tweety: krampende pijn in je bovenbuik en misselijkheid kan wijzen op hoge bloeddruk en bijkomende problemen. Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar ik zou zeker even de vk bellen voor overleg. Misschien is het niks, maar zeker niet iets om aan te kijken. Ben je ook kortademig of heb je hoofdpijn? Tintelingen in vingers of sterretjes zien? Dat kan ook op hoge bloeddruk wijzen namelijk. Niet te lang mee blijven zitten hoor! Beter teveel gebeld dan te weinig in zo'n situatie. @Roshi: leuk een extra echo! Oefenweeen: hier ook nog niet hoor! Wel eens harde buiken, heel soms ook beetje pijnlijk trekkerig, maar nog zeker niet zo erg dat er gepuft dient te worden... Je bent dus niet de enige die het nog niet heeft gehad.
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 september 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV 03 september 2008 *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... ZKH ... BV TWEELING! 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV 08 september 2008 *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Rainbow1984 ... 23 jaar... 1e ... *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV 25 meisjes in de buik ... 10 jongens in de buik ... 9 mama's laten zich verrassen ... 12 mama's houden het (hier) geheim Nu: 56 september mama's! De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia Dorientje <--> Lindaa debbyvermeer <--> nog buddyloos (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Juli 22: Steen verlof! Anno103 VK MirandaT vk Yule vk Nic79 gyn 23: Dreames intake kraamzorg 24: Marielle vk 25: Yule verlof! Jannes 2w vakantie & aansluitend verlof! debbyvermeer Gyn 28: foover verlof! Anno103 verlof! (vanaf 08 juli 100% ziektwet) IrisB verlof!, Diddl verlof! Ingeltje vk 29: FunnyMe verlof! jessejaime VK 30: Miracle08 vk Augustus: 01: MirandaTecho gyn Miracle Intake kraamzorg 02: marielle82 vakantie en verlof! 04: Wupje verlof! Lindaa verlof! Cossy verlof! Yule vk bevallingspraatje 05: Mss Ace verlof! 07: Nic79 verlof! (va 27juni 100% ziektewet) 11: Roshi vk 15: Pisum verlof! Parr1983 verlof! (vanaf 1 juli 100% ziektewet) MirandaT verlof! 18: Marijke1982 verlof! 19: Dreames verlof! 21: Jekkia Keizersnede ingepland!! September: 16: Dorientje verlof
Wupje: knuffel ook voor jou; hier ook een beetje verhoging (maar kan ook door mijn hete bad komen ) Af en toe heb ik het gevoel dat met al mijn klachten van de laatste tijd mijn kindje niet al te lang meer blijft zitten.... het rommelt van alle kanten. Ben wel blij met de Angelsound, als ik af en toe eens ongerust ben, hoor ik zijn geruststellende hartslag en ben ik weer blij Aan de rest ook allemaal een dikke knuffel; morgen ben ik vast weer helemaal fit xxx Inge
@ Felicia welkom! oefenween glkkg nog neit gehad. wel kramp en veel schopjes van me kleine, maar das alleen goed teken.
@felicia welkom. nou meiden ben wezen douchen en de pijn was toen ff weg de harde buiken bleven maar ik was nog geen 5 min onder de douche vandaan en toen kwam de pijn weer terug. dus toch maar ff de vk gebeld die is geko0men heeft gevoeld aan me buik harttonen geluisterd en mijn baarmoedermond gevoeld.het tuutje zoals ze het noemde stond wat open maar dat was normaal bij een meerder x zwangerschap zei ze maar verder was ie nog potdicht dus dat was goed. moet morgen ff urine laten controleren om te kijken of het misschien een blaasontsteking is maar zelf denkt ze dat het toch oefen weeen zijn. moet het in de gaten houden en wordt het erger weer bellen. gelukkig is het nu weer rustig geen krampen meer eigenlijk 15 min na ze weg was geen meer gehad dus gelukkig niks aan de hand. @yule had gelukkig geen last van duizeligheid tintelingen of iets dergelijks.
@ Felicia, welkom hier! Gezellig! Verder ben ik even ego want we moeten naar zwgym en mannetje staat al te koken Alles was goed bij de vlos. Bloeddruk weer 140/80. HB was 7.4 en suikercurve van de vorige keer was okee. Mijn Fundus is nu 1/2 NX (?) en 30 centimeter. 5 cm gegroeid met vorige keer! Toen ging ze voelen hoe de baby lag. Omdat ik te groot ben (lees:dik) en de baby zo klein is en weinig vruchtwater heeft, is het bij mij schijnbaar lastig te voelen. Echt balen. Maar ze dacht dat de baby met hoofdje beneden lag en ruggetje naar links. Vandaar dat ikzelf ook niet echt voel hoe ze ligt, al duw ik en voel ik overal. Voel nooit billen of een hoofd uitsteken zeg maar. Toen ik zei dat ik wel eens dacht dat ze overdwars lag, werd ik even raar aangekeken Naja, hartje klopte goed en verder beweegt ze volop, dus zal me een worst wezen hoe ze erbij ligt (ben stiekem wel blij met de extra echo over 3 weken) Kreeg wel knalharde buiken van het gepor van de vlos, sorry dat ik je pijn moet doen zei ze. Maar deed helemaal geen pijn Zo, nu aan de wok met taugé, tofu, paksoi, cashewnoten en zilvervliesrijst! Smakelijk allemaal!