@ Yule: Ja je ziet echt dat je buik nu dikker is en lijkt ook idd lager te zitten. Ik duik ook me bedje in! Weltrusten allemaal ! !
@steen: het zit je echt niet mee eh... hier even ego: ben zonet een stukje van mijn slijmprop verloren... morgen even de gyn bellen denk ik... was toch wel wat geschrokken.
@Dorientje: Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, in de 31e week (een gedeelte van) de slijmprop verliezen is natuurlijk wat aan de vroege kant. Hopelijk kan de gynaecoloog je morgen geruststellen...
pff even snel gekeken! meiden sterkte allemaal,want zie dat het bij een paar mis was, en heb ook een buikfoto geplaatst! ga morgen wel reageren op iedereen nu geen zin meer in! lekker naar mn bedje toe!want kom echt slaaptekort! @dorientje das eng!laat je morgen even horen hoe of wat? slaap zacht allemaal
ik denk dat ik toch dat het maar een stukje was... was een fijn sliertje taai wit slijm met een beetje roze slijmpjes... dus morgen toch even bellen morgenvroeg...
@dorientje jeetje! zou ik ook van schrikken! kun je nu niet even de gyn bellen of zo? en weet je zeker dat het een stukje van de slijmprop was? hoe voel jij je verder dan? *knuffs @kaatje wat lief! ja hier moet manneke ook de speelgoed allemaal testen Manneke vertelde mij net dat hij die folder dat ik meekreeg van mijn bv cursus, voor aanstaande vaders en bv, heeft gelezen en wis tmij wat dingen te vertellen.. ik glim van trots! hij heeft zoiets uit zichzelf gelezen en vond het wel nuttig! Ik heb hem zelf niet gelezen want tja is voor de vaders bedoeld. Maar wordt o.a. in verteld dat hun kunne ook de eerste dagen mee kijken met aanleggen want hun kunnen meer dan ons zien bijv. als he tongetje uitsteekt etc. maar ook werd er in uitgelegd dat wij met bv wel minder zin in seks of aanrakingen kunnen hebben ok handig Heb trouwens net een email van een vriendin gekregen. Geen leuk nieuws over haar zus.. die was blijkbaar zwanger, maar k zal het dan hier niet gooien want wij hebben de laatste week wel genoeg kriebel verhalen hier gekregen! maar ben wel ff van slag! Ben wel blij als ukkie geboren en gezond is en dat blijft zolang ik er nog controle over hebt (denk aan de puberteit )
nou ik veronderstel toch dat het slijmprop was. en hier kan je ´s avonds niet gewoon de gyn bellen. hier in belgië moet je via spoed opname naar het ziekenhuis... daar ik voor de rest geen harde buiken heb of niet echt weeën voel, wacht ik tot morgen af om even te informeren. Als ik vannacht wat voel, gaan mijn ventje en ik wel gewoon via spoedopname naar het ziekenhuis. wel te rusten allemaal!
@jacolien lief foto! @dorientje dat klink idd als de slijmprop ja! is een dikke sliertje met (beetje) bloed. op zich hoeft het nog niks te betekenen maar ja jij bent maar in jouw 31ste week, dus wel een beetje vroeg! En je woont in B.. srry had ik over het hoofd gezien... Nou hopelijk begint er niks! Beeb moet zo lang mogelijk binnen blijven! *knuff
Hey lieve Dorientje! Oef da's schrikken.. Ik hoop dat je een rustige nacht gewoon hebt... zonder rare dingen. Morgen idd maar even informeren in ZKH! Ben vandaag ook klein beetje slijm verloren, maar zo weinig dat ik er niets bij dacht. Volgens mij is het ook niet gelijk een teken van bevallen hoor.
Bah, vriendin van mij had vandaag slecht nieuws. Ze was 18 weken zwanger van een tweeling (2 meisjes) maar ze hebben de zwangerschap alsnog moeten afbreken omdat er een scheurtje in haar baarmoeder zat. Rotte was dat ze zelf pas een week wist dat ze zwanger was en ze wilde zo graag nog een meisje erbij (ze hebben al een tweeling, 2 jongens) Dit was voor haar de laatste kans om zwanger te worden, haar baarmoeder is te veel beschadigd (ook door de zware bevalling van vorig jaar en veel problemen na de bevalling) Vind het zo erg voor haar, en dan zit je daar zelf met een dikke buik.
Dorientje, misschien stelt dit je een beetje gerust Weeën Weeën mag je niet verwarren met harde buiken, het verschil: Harde buiken: de laatste weken van de zwangerschap zal je vast wel eens een harde buik gehad hebben. Je buik spant op en het voelt net of er een harde voetbal in je buik zit, soms een beetje onaangenaam gevoel dat je vaker zult hebben als je heel druk bent geweest. De harde buik kan een minuutje duren, maar kan ook langer aanhouden. Van harde buiken heeft de baby geen last en je gaat er ook niet van bevallen. Het snelst gaat een harde buik over met warmte: een lekker warme buik, een warme douche of een kruik werken vaak prima. Weeën zijn een soort harde buik maar dan duren ze langer, komen ze sneller en zijn heftiger. De meeste weeën beginnen met lange tussenpauzes en zullen elkaar steeds sneller opvolgen. Echte weeën houden een minuut lang aan en zijn best pijnlijk. Wanneer is de bevalling niet begonnen? Als je de slijmprop verliest: De slijmprop bevindt zich in je baarmoederhals en werkt als een goed afsluitende stop. Deze wordt regelmatig ververst, waardoor je soms al vroeg in de zwangerschap stukjes slijmprop kan verliezen, geen reden om je zorgen te maken dus. Op het einde van je zwangerschap kan je de slijmprop verliezen doordat je baarmoederhals wat korter wordt, of doordat ie een klein beetje opengaat. Dit gebeurt vaak spontaan in de laatste weken van je zwangerschap, zonder weeën. Zonder weeën zal je niet bevallen, dus als je de slijmprop verliest is het niet altijd een teken dat je gaat bevallen, het kan wel een aankondiging van het begin zijn. Bij de slijmprop kan ook een streepje bloed zitten. Dit kan doordat bij de verandering in je baarmoederhals een klein adertje kan springen, waardoor er een beetje bloed vrijkomt. bron:http://www.bijvollemaan.nl/v2/view/Hoe%20kan%20de%20bevalling%20beginnen
ok dan kan deze verhaal ook nog bij die is niet zo erg als die van jekkia mijn vriendin's zus was 8mnd zwanger en de baby is dood gegaan. Hartje klopte niet meer, wrm weten ze niet, de baby is vandaag ter wereld gekomen en wordt van de week gecremeerd.. zelf zijn zij en haar man wel ok voor zover dat kan... jeetje dames! wat een gedoe om ons heen! maar goed wij blijven doorgaan! gewoon mooie dingen bedenken wat wij straks met ons kleintjes gaan doen!
Pfff ik dacht ik kom even spieken, wat een nare verhalen zeg... Krijg tegenwoordig altijd een steek in mn maag als ik zoiets lees... Wilde net komen opscheppen over het nieuwe wiegje en wipstoeltje wat ik heb gekocht, het past mooi, zelfs in ons kippenhok! En heb ook (eindelijk) alle babykleertjes hierheen gehaald en ingeruimd. Zelfs de luiertjes staan al klaar! Groetjes Cossy
@cossy kom maar met leuk nieuws! Is goed! Ooh leuk! heerlijk gevoel als je een compleet plaatje ziet he! feli met jouw 30 weken!
Parr.. ook al zo'n erg verhaal! Maar zoals ik al zei... er gebeuren hele nare dingen helaas in het leven. Je kan er echter helemaal niets aan veranderen door in paniek te gaan denken wat er allemaal mis kan gaan... Gewoon rustig blijven allemaal!
hihi ja zaterdag is de meeting kado: max. 5,- mag een normaal kado zijn maar ook een grappig kado, als het met de beeb te maken heeft