September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Aaaah wat lief! Mijn poesje lag ook al een keer in het ledikantje... Heb je wel een kussentje of dekentje op de gang voor de poes? (sorry.. ben nogal begaan met poesjes en andere dieren hihi)

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    jaa ik snap wat je bedoelt! ook ik voel de kleine liever regelmatig!

hey meiden, wat vinden jullie van de naam ...? ben k even benieuwd naar! :)

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kaatje hoe is het met je konijn afgelopen loopt ie inmiddels weer goed? lekker hoor het kamertje helemaal klaar wou dat dat hier ook zo was. sinds gisteren een beetje de kriebels.

4. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey,

Zo echt heerlijk zo'n rustige ochtend op het werk. Veel mensen hebben al vakantie, nog 4 daagjes werken en dan mag ik ook! 8)
    Ja het is idd balen met mijn vervangster. Onze p&o adviseur kwam ook al vragen hoe ik erover dacht en zij had er ook niet zo'n goed gevoel over. Ik heb aangegeven dat ze het anders even een week moeten aankijken als ze echt alleen moet werken, dus als ik met verlof ben. Als dit niet goed gaat, laten ze een andere collega van mij bijspringen. Het voordeel is wel dat ik hierdoor wel wat credits krijg van iedereen en ik heb nog geen vast contract dus misschien kan ik dat er nog wel een keer uitslepen... 8)

@ Freesia niet te veel nadenken bij die slechte berichten! En doe ook maar lekker rustig aan als je veel van die harde buiken hebt.
    @ Debby oh meid heel veel sterkte! Dikke knuffel hoor!
    @ Yule en Irisb ja idd nu jullie het zeggen bij ons ligt ook vaker internet eruit en wij hadden ook eerst @home en nu dus Ziggo. Kan er mee te maken hebben.
    @ Jekkia hmm dat ontbijt klinkt lekker! :D

Ondertussen dat ik bezig was met typen kwam een andere collega langs om te kletsen die ook zwanger is, dus al met al ruim 20 minuten over dit berichtje gedaan :oops:

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wauw! Dat is ook zo zeg! :) :thumup:

Hihihihihi

6. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Debby, hopelijk blijft de kleine nog zitten waar die zit! Ik duim voor je!

Hier is de babykamer ook bijna klaar, yes yes yes!

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Rustig aan doen lieve Debby.. er speelt van alles in je hoofd mee en grote kans dat dat het nu alleen maar aanwakkert. Het zullen vast oefenweeën zijn.. zorg voor jezelf en blijf rustig

Knuffel

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Linda, als de naam bij jullie past is hij leuk, maar niet voor mij..vind hem een beetje kak :oops:

Tweety, konijn kan er nog niet helemaal op lopen,maar hij gaat hem wel steeds meer gebruiken, en verder eet en drinkt hij goed, is levendig,dus kijken het nog maar even aan.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Lindaa: Wat een mooie buik zeg! Je ben echt superslank en dan zo'n buikkie, past precies bij jouw lichaam!
    Vind het zo bijzonder dat we allemaa zulke verschillende buiken hebben, klein en groot. Dat die baby's daar toch in passen, gek hè? Je zou toch denken dat de ene buik te klein is en de andere weer veel te groot?!?!

IrisB: we misten je gisteren ernstig online! Hoop dat je internet het snel weer doet (vast geen UPC ;) )

10. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@Ingeltje: Vrees dat het wel UPC is :p Ik mis jullie ook :( En nu waarschijnlijk nog 3 dagen zonder internet.

En nu ben ik hier weer aan het kijken... schiet ook niet op zo :)

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Ik heb weer goed bijgetankt vannacht.....
    Dank jullie wel voor de lieve woorden, doet me goed!
    Het is inderdaad geen roze wolkzwangerschap....dit is totaal niet wat ik me er van voorstelde. Maar goed, we doen het er mee, en het einde is in zicht.....vandaag gaan we het kamertje afmaken (nog een paar schilderijtjes ophangen) want nu weten we weer niet hoe het gaat lopen, en het kan maar klaar zijn.

@Debby, dikke knuffel voor jou meid, succes!
    @Dorientje, hoe is het met jou? Succes!
    @Hoe is het eigenlijk met Funnyme? Nog nieuws sinds eergisteren?

Tot later!

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    [quote="Krisstel"
    @Wupje, mmm niet verkouden worden hoor! Beetje jammer dat ze zich ziek heeft gemeld, maar ook dat is straks niet jou probleem (klinkt wel heel ego, maar dat moet volgens mij wel tegen je gezegd worden ;)
    [/quote]

Dank voor deze opbeurende woorden! Heel eerlijk gezegd interesseert het me ook weinig meer, ik ben er na vandaag nog maar 3 daagjes en in die tijd kan ik weinig meer doen 8)

@ Jekkia ja volgens mij zijn de katten zelfs nog banger voor de kleine!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh jee..ben ik er even niet op het werk, valt het internet zomaar uit! Gebeurt anders nooit hoor?! :)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee niets meer gehoord van FunnyMe.

Ga nu een noodplan opzetten voor mijn mannetje, wat hij allemaal voor, tijdens en na de bevalling moet regelen. iemand nog tips?

15. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    hey meiden!

hoe gaat bij jullie.
    ook hier is de babykamer al klaar emoten alleen nog luiers en billendokjes gehaald worden.

straks naar ziekenhuis, dan hoor ik eindelijk of ik op de normale manier mag bevallen of een keizersnede moet.
    Vind wel spannend, want wil gewoon normaal bevallen nartuurlijk en thuis!

Maar dat laat ik jullie wel weten als ik weer terug ben. Moet er om 13.50zijn.
    Ik ga me nu ff lkkr douchen en aankleden.
    Tot laters.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Voor de meiden bij wie de kleine in stuit ligt !

Ik zat net even op de website van mijn vk te kijken, en kwam hier oefeningen tegen die soms helpen om je kindje nog spontaan te laten draaien.. misschien hebben jullie er wat aan.
    het staat halverwege de pagina

http://www.verloskundepraktijknieuwkoop ... 0zijn.html

17. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Jekkia -> Mooie wieg hoor! :D Vind die wiegjes altijd heeeel schattig. Wat erg van die vriendin van jou zeg! :( Kan het me idd nog herinneren. En alleen nog maar erger omdat je vriendin zich nu ook nog schuldig voelt... Terwijl zij er echt het allerminste aan kan doen! :eek:

Wupje -> Hmm doe maar lekker rustigaan he meid, ook al is je vervangster ziek. Ze is vast binnen een paar dagen weer beter. En jij moet nu goed voor jezelf en je beebje zorgen! ;)

Debby -> Pfff schrikken hoor! Hopelijk zakt het vanzelf weer weg! Gelukkig is je beebje ook al 31 weekjes, zelf alssie nu geboren zou worden zijn de kansen erg goed. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit!

Lindaa -> Wowie das al een groot buikje zeg! :) Wel mooi met die zwangerschapslijn! :) Die van mij is lang niet zo duidelijk.

Ingeltje -> Nou onze poes mag verder overal komen hoor! ;) Op de banken, inclusief kussentjes, op het tapijt, en in het eigen mandje natuurlijk. Toch lijkt het wiegje knusser te zijn... :)

Ben net klaar met het intakegesprek, vond het gezellig! Het was een heel aardige vrouw. Ik krijg 3 of 4 uur kraamzorg per dag (mag ik zelf nog kiezen als de kleine er is) want meer is echt niet nodig met onze ene kamer. Heb in principe ook al alle spulletjes in huis nu. Moet alleen nog waslotion en bodylotion halen. Het ene pakje luiers wat ik heb en en kleine potje billenzalf (uit de blijde doos) zijn volgens haar voldoende voor de eerste week.

Groetjes Cossy

18. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ja kaatje ik vnd het ook al wat bekakt! hahaha!

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Dag dames,

Ben echt al dagen niet online geweest dus heb geen flauw idee hoe het nu met iedereen is. Ook geen tijd, druk mijn werk aan het afronden, zodat ik donderdagmiddag met een gerust hart weg kan.

Maar toch even een ego bericht... sorry :oops:

Vanochtend kraam intake gehad. Heel leuk en zeer leerzaam! Veel goede tips. Daarna had ik dus afspraak bij gyn over het draaien van het kindje. Nou het kan....

Uitgebreide echo gehad en inwendig onderzoek (pijnlijk!). Ze ligt goed, voldoende vruchtwater, placenta niet in de weg en nog niet ingedaald. Maandag moet ik om 11 uur in het ziekenhuis zijn, krijg ik weeremmers en moet tijdje aan CTG.

Daarna gaan ze 3 pogingen doen om haar te draaien. Moet rekening houden met veel pijn, want het gebeurt gewoon hardhandig. Als ik het teveel pijn vind doen, dan stoppen ze.

Daarna weer tot 15.00 uur aan CTG om te kijken of ze weer tot rust komt. En 's avonds ook weer aan CTG om te kijken hoe ze zich herstelt heeft. Heel gedoe dus. En nou maar hopen dat het lukt.

Lukt het niet dan adviseert hij om toch voor een stuitbevalling te gaan. Ze ligt er gewoon goed bij en zou moeten lukken. Nou dan doen we dat maar he... Er is wel een hele kleine kans dat ze bij draaipoging over moeten gaan op keizersnede (omdat ze niet goed reageert) maar dat kwam vrijwel niet voor. Hij had het pas 1 keer meegemaakt. Raar idee.. zou ik maandag al een kindje hebben... ha ha..

Maar al met al dus goed gegaan. Ik laat natuurlijk weten of het draaien gelukt is.

Zal vrijdag als ik verlof heb, kijken of het me lukt e.e.a. terug te lezen en op mensen te reageren.

Liefs!

20. @Parr1983 en Jekkia: Ik vind jullie verhalen allebei even erg! Daar moet je toch niet aan denken... :(
    Bij de 35+-ers zit een zwangere (14 weken nu) die zó extreem misselijk is (zelfs sondevoeding houdt ze niet binnen...) dat ze dreigt te overlijden, als de zwangerschap niet wordt afgebroken... :cry:

@Mss Ace: Leuk dat je nog nog even samen met je vriendin zwanger kunt zijn!

@Debbyvermeer: Sterkte vanmiddag!

@Babystyle: Ik hoop dat je goed nieuws te horen krijgt vanmiddag!

Deel Deze Pagina