voel me nu net bejaard nee hoor hahaha waar ik het meer voor doe is zodat hij die agenda mee kan nemen (hij gaat zolang de kraamhulp er is werken) en dan kan hij gewoon plannen ze mogen op zijn werk geen prive gebruik maken van de pc dus dat houd al snel op.
Overlijdingsverzekering moet idd gebeld worden,maar niet perse op de eerste dag. Voor de zorgverzekeraar heb ik een antwoordkaart in mijn kraampakket gehad die moet ik invullen en binnen 30 dagen opsturen. hier moet je ook het sofinummer van de baby invullen,dus dat kan ook niet gelijk geregeld worden. Maar ik ga er vandoor. Weltrusten en tot morgen !
ik heb dus precies hetzelfde. ik moet nu elke week aan de monitor voor controle. alleen op die monitor is het niet zo duidelijk als bij een echo. ik heb hiervoor 2 echo's gehad en bij de 2e was het overslaan wel minder erg, dus ik hoop dat het gewoon telkens vermindert. ik heb er zelf voor gekozen om dan toch maar in het ziekenhuis te bevallen, kunnen ze meteen dingen extra in de gaten houden, mocht dat nodig zijn. houd ons op de hoogte en sterkte!
Mmmm weer een hele hoop bijgelezen....en toch weer weinig onthouden 8) Vandaag een echo gehad omdat de vorige keer beebje verkeerd om leek te liggen, bleek dat beebje zich toch maar gedraaid heeft (braaaafff) dus dat is mazzel. Was ook al ingedaald (ik dacht al zoiets te voelen ) Voor de rest druk druk druk geweest. Iets te fanatiek onze bank op internet verkocht en nu dus een half lege woonkamer (en eh, de levertijden op banken vallen een beetje tegen.......varieerend van 8 weken, tot 3 maanden......) Iets minder voor het kraambezoek zeg maar (ach ja, het zullen de hormonen wel zijn hé) Ik twijfel over de borstvoedingvoorlichting, heb eigenlijk geen zin om te gaan, maar misschien is het onmisbare informatie
Jullie hebben er echt zin in ( in die meeting dan , he). Allemaal veel plezier dan, en hopende op niet te warm weer. Hier weer even lekker een ego berichtje: IK HEB ZWANGERSCHAPSVERLOF!!!! Het is afgelopen vrijdag al begonnen, maar telkens als ik achter de pc zou kruipen kwam er weer iemand om mijn aandacht schreeuwen. grgrgrgrgrgrgr.... Maar goed, ben er nu. Er beginnen nu meer klachtjes op te treden hier:rugpijn, harde buiken, vocht vasthouden. Het is nog wel te doen hoor, maar het wordt nu wel zwaarder. Onze vk-praktijk is opgesplitst. En ik ben meegegaan met de 2 die voor zichzelf zijn begonnen. Daar zit ook diegene bij die vorig jaar bij Hanne haar bevalling/geboorte was.En dan nog 1 dingetje (maar niet onbelangrijk): iK HEB GEEN ZIN IN DE BEVALLING! En dan moet je het letterlijk nemen, hé! net zoals dat je geen zin hebt om smorgens je bed uit te komen, of geen zin hebt om aardappels te schillen. Vorig jaar had ik dat ook, en zat zelfs tijdens de weeen door excusses te verzinnen om maar niet op bed te gaan liggen, zodat ze mijn vliezen kon doorprikken (naar de wc, wat drinken, ....) Ik zei ook tegen de vk dat ik hoopte opeen ks maar zij had me al verteld dat het hoofdje naar beneden ligt, dus die droom is ook al in duigen Verder niet zoveel beleeft hier. Kids zijn om en om uit logeren, manlief en ik hebben nog steeds last van nestdrang, en de beestjes drentelen hier ook gezellig om ons heen. Nou nogmaals veel plezier en tot schrijfs. Groetjes, jikke
Hahaha die Jikke... Wil degene die wél zin heeft in een flinke bevalling dan nu op staan?? Ben benieuwd...hihihiih
Ha meiden! Zo dit is echt niet normaal in 1 middag wel 8 pagina's bijgeschreven 8) @ Lindaa oh een cats and dogs fight! Meestal zijn het idd wel de katten die winnen. Hopenlijk herstelt je hond snel. @ Babystyle fijn dat je thuis kunt bevallen. @ Krisstel ha ha wie is hier nu de workaholic? (elke dag de werkmail checken ...... ik dacht het niet) @ Anno nu jij dit verhaal zo schrijft over het overslaan van het hartje ben ik bang dat onze kleine dat ook heeft. Ik merkte het namelijk toen ik met de angelsound luisterde, eerst heel erg snel en toen weer langzamer. Gelukkig mag ik donderdag naar de vk voor controle. @ Dorientje en Debby gelukkig is alles goed met jullie! @ Kaatje wij hebben er voor gekozen om geen rusttijden op het kaartje te zetten maar wel dat de mensen van te voren moeten bellen. Ik heb er namelijk nog geen idee van hoe mijn ritme zal zijn als de kleine er is. @ Jikke heerlijk verlof! Hier nog 3 werkdaagjes Vanmiddag echt de hele middag brak op de bank gelegen. Hele erge keelpijn en alles vastzitten in mijn hoofd. Ukkie is ook veel minder beweeglijk... zou dat daar ook mee te maken kunnen hebben? Net was er een tv-programma op de belgische zender over grote gezinnen. 1 gezin had al 13 kinderen en wilde dolgraag nog een kind Uiteindelijk lukte het ook nog... sorry maar eigenlijk vind ik dat een beetje egoïstisch. Sommige mensen doen moeite voor 1 kindje en andere willen met IVF een 14e kind. Maar goed, waar maak ik me druk om Zo ik ga lekker slapen... welterusten en tot morgen!
jep, elk kind krijgt automatisch papieren waarop zijn burgerlijk persoonsnummer opstaat (het sofinummer dus) De gemeente geeft dit door aan de betreffende instantie als jullie de kleine hebben aangegeven. Heel goed bewaren dus. Ik moet ook het UWV bellen als ik ben bevallen ivm met mijn zw.uitkering. Verder bel ik nog de verzekering (gezondheidsverzekering, overlijdensverzekering en rechtsbijstand en wa-verzekering), de huisarts en de verloskundige praktijk. Vriendlief gaat morgen pas boren, had hem net eindelijk zover komt meneer erachter dat hij niet de goeie schroeven heeft GRRRR
Zo een beetje laat maar de visite is net weg! Was wel heel gezellig! @dorientje gelukkig meid! @kaatje ik ga voor nummer 2 maar denk dat hubbie nr 1 zou kiezen hier ook geen rusttijden in de kaart! Bellen moeten ze als ze willen komen! niks onverwacht op de stoep! saan wij niet op te wachten! @pupke ook leuke zin! @lise mooi dat alles goed gaat en zo 2 kilo per kind! @debbyvermeer gelukkig meid dat je weer thuis betn! doe maar lekker rustig aan! *knuffs agenda ik heb eigen agenda, ga die dan denk ik bij houden met manneke, hij is geen agenda type.. @dreames ja goede tip dacht zelf laatst ook aan. Ik zit bij Dela. di emoeten natuurlijk ook op het lijst! @jikke hey fijn en nu lekker genieten! Eh.. is er een reden dat je geen zin in de bevalling hebt? Zo en nu doe ik een poging in eerder naar bed gaan tot morgen dames!
Neuh, niet extreem veel hoor, hij lag ietsje boven het gemiddelde, 50 gram ofzo maar dat is genoeg reden om em tot speklap te benoemen
Goedemorgen dames, Ben al weer druk bezig geweest. Heb me haar gestyld, want ik heb vandaag de trouwdag van mn schoonbroertje. Dadelijk komt nog eerst de mevrouw van de kraamzorg, dus ga nu nog snel even de laatste dingen opruimen en een doekje door het huis halen.
Ik heb hier na 2 weken laat naar bed maar eens geprobeerd er weer eens een beetje op tijd in te gaan (vandaar dat Parr er ook op tijd in lag ) maar het heeft gewoon geen zin... Van 2300 tot 0100 weer wakker gelegen, maar mezelf verplicht om te blijven liggen, die slaap moet toch komen? Ja, na 1 uur dus. En toen elk uur eruit om te plassen. En gewoon even wakker te liggen. En te praten in mijn slaap, waardoor Gijs ook heeeeel blij met mij was hihihi. Dus Parr: vanavond gaan we gewoon weer lekker spelletjes spelen! Hoera! En mijn nederige excuses... hoe heb ik jou dit toch aan kunnen doen (En ik weet dat je een zin niet met En hoort te beginnen.... hihihi meligheid ten top in de vroege ochtend )
goedemorgen meiden, @dreames veel plezier vandaag. vanavond hebben we de pretecho ben benieuwd hoe ons druifje eruit ziet. en of ons andere druifje het vol gaat houden want die nemen we mee. wie kan er mij vertellen hoelang het ongeveer duurt? ik weet het niet meer van de orige keer ik dacht zelf iets van 30 min ofzo?
Mogge meiden. Hier een slechte nacht gehad. weinig geslapen, en toen ik eindelijk sliep begon de buurman om 8 uur in de douche.. ik hoop toch zo dat hij heel snel klaar is. Hey Jikke, lekker zwangerschapsverlof ! geen zin.. helaas je zal wel moeten is het omdat je eerdere bevallingen tegenvielen of niet? Op het moment zie ik helemaal niet tegen de bevalling op,maar scheelt denk dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. ga er blanco in en laat het maar over me heen komen. Ingetje, ik kreeg volgens mij ook pas na een paar jaar sofinummer,maar moet op die kaart het sofinummer van de baby invullen, dus misschien dat je dat nu standaard van de belasting krijgt zodra je aangifte doet ofzo. want dan krijg je ook papieren voor de kinderbijslag enzo Dreames veel plezier vandaag ! Even Ego: Voel sinds gister de kleine niet zo veel meer. voel hem wel af en toe draaien en zijn kont omhoog steken,maar hij is normaal zo'n druktemaker.. wordt er een beetje ongerust van. Voelen jullie hem/haar in deze periode ook minder? Moet vanmiddag gelukkig naar de vk dus ga het wel even aankaarten.
Goeiemorgen! Ze zeggen iets over laatste loodjes en dat is blijkbaar waar, want ik heb echt geen *vul lelijk engels woord van 4 letters in* zin vandaag. Dus, ondanks druk schema, kom ik toch even wat schrijven hier. Ha! @anno: Bah, dat is helemaal niet leuk. Hopelijk is het idd maar een tijdelijk iets en kan je straks gewoon thuis bevallen als je dat wil. @ingeltje: En en en? Zitten die kabels al vast tegen de muur? Spelletjes spelen voor het slapengaan dus blijkbaar tóch noodzakelijk voor goede nachtrust @kaatje: Oh, dat ziet er een goed noodplan uit. Denk dat ik het maar even steel (nu ja, mits paar kleine aanpassingen). Volgende week bij de partnerles van de gym, krijgen we er geloof ik ook eentje (al gok ik dat dat vooral is over wanneer bellen enz.) @lindaa: Wat een idiote krabbel Negeren die handel! @cossy: Hoe gaat het intussen met het oog van je hond? (doe dit ff uit m'n hoofd, dus hoop dat het Cossy was waarbij de kat gisteren een minder goed dagje had ) rusttijden/visite/...: Op ons kaartje staat wel tussen 12-15u rust, maar dat wil niet zeggen dat dat de ENIGE rusttijden worden. Mensen moeten bellen en dan zeggen we wel of het kan (en wie voor de deur komt te staan zonder bellen als het niet kan, vliegt met zeep aan z'n buik weer naar huis). Maar tussen 12-15u is het gewoon gegarandeerd niemand (of dat is toch het plan). Hoe we dat gaan doen met agenda's weet ik nog niet Gmail ding klinkt wel goed... oefenweeën: Nog geen gehad, maar wat niet is kan natuurlijk nog komen. Hoop wel dat ze nog even wachten tot volgende week, want lijkt me niks op het werk. @debbyvermeer: Fijn dat het vals alarm was en dat je nu weer thuis bent! Doe maar héél erg rustig aan *knuf* gewicht: Zit nu - voor zover ik weet - aan de 10 kilo. @jikke: Gefeliciteerd met je verlof! @wupje: Bah, die verkoudheid lijkt toch door te zetten dan Hopelijk ben je er snel weer vanaf. Geen idee of uk daardoor minder kan gaan bewegen, kan me best inbeelden dat die merkt dat je je niet zo lekker voelt... Veel beterschap iig en als je minder bewegen van uk niet vertrouwt, gewoon VK bellen. @tweety: Pretecho's duurden bij mij een uurtje of zelfs iets langer... bewegen van uk: Ik heb echt een hele drukke uk denk ik. Voel em bijna heel de dag door en 's nachts als ik naar het toilet ben geweest, begint ie ook weer vrolijk. Hij heeft wel een aantal vaste tijden lijkt het. Het is geloof ik wel normaal dat je iets minder gaat voelen, naarmate uk minder plaats krijgt, maar hoeveel en hoe hard het moet zijn... geen idee Ha, nog steeds niemand te zien hier... Begin me af te vragen of m'n ene collega vandaag ook niet komt. Soit, twee daagjes rust? Vannacht weer niet al te geweldig geslapen. Heb sinds gisteren weer heel erg veel last van m'n banden en slecht kunnen lopen. Ipv ingehaald worden door rollatorbejaarden van 80, is het nu rollatorbejaarden van 90 geworden Straks naar de fysio, dus hopelijk levert dat wat op (nu ja, niet voor die banden natuurlijk, maar voor de rest). Lijkt ook dat hoe meer plaats ik nodig heb in bed, hoe minder ik er krijg Vroeger lag vriend altijd in de verdrukking omdat ik echt een ongelooflijke woelwater ben. Maar nu doet zelfs gewoon omdraaien pijn en lig ik relatief stil (we - m'n kussen en ik - draaien wel eens van links naar rechts, maar that's it) en nu word IK zomaar in de verdrukking gewerkt Mag blij zijn dat ik nog niet uit bed gedonderd ben denk ik. Het internet deed het trouwens weer gisteren, hopelijk houdt het dat ook vol deze keer... Zo, ik begin nu maar eens echt aan m'n op 2 na laatste werkdag. Fijne ochtend!
Ik heb dat ook... de ene dag is het heel druk in de buik, andere dagen laat ie zich bijna niet 'horen'.... Beetje eng hè? Kaart het idd maar gewoon aan. Vijf bewegingen per dag schijnt al voldoende te zijn. Elke beweging telt mee.