Goedemorgen! Ik heb het vannacht niet volgehouden op het werk.....was weer erg beroerd en zag er zo tegen op om de hele nacht te blijven. Dus ik ben om half twee naar huis gegaan, gelukkig was het een stuk rustiger dan voorgaande nachten, dus kon ik ook wel makkelijk weg..... Ik ben ook meteen in slaap gevallen thuis, vanmorgen ook weer misselijk en er kwam wat gal omhoog bij het opstaan. Maar na twee geroosterde boterhammen gaat het nu wel beter. Gelukkig ben ik de hele week vrij nu, hoef volgende week dinsdag pas weer, dus dat is wel lekker. Volgende week donderdag heb ik mijn eerste afspraak met de verloskundige, dan hoop ik ook te horen wanneer mijn eerste echo ingepland wordt. Fijne dag allemaal!
hallo iedereen, ook ik mag mij voegen tot de september mama's! ik ben zelf uitgerekend op 25 september. ik ben zwanger van mijn 2de kindje. spannend hoor! volgende week ga ik eerst bellen met moeders voor moeders (eind deze week) en met 6 weken bel ik even naar de verloskundigen. tegenwoordig hoef je niet meer te bellen met je huisarts toch?
Heerlijk, zo'n excuus Ik zeg ook steeds tegen mijn man als ik iets wil wat hij niet wil: 'meeveren of woestijnpolitiek' (uit Kluuns boek ) Hier alles in orde, alleen gisteravond was de pijn in mijn borsten echt enorm... Had niet de zwangerschapsbh aan gehad de hele dag, maar een gewone, misschien was dat het. Maar toen die uit ging toen ik op bed ging had ik echt pijn. Bah! Dus nu toch maar weer die enorm charmante (ahum) zw.bh aan. Deze week maar even bij de hema langs voor zo'n leuke zwarte!
sarahfreely, welkom gezellig nog een septembermamma. Ik heb wel mijn huisarts gebeld, meer om de informatie door te geven. Echter de assistente vertelde me dat het toch wenselijk was om even langs te komen, dus dat ga ik morgen maar even doen dan. Volgens mij verschilt het nogal per huisarts eerlijk gezegd.
goeiemorgen dames! Welkom alle nieuwe zwangeren! Heb net de ha opgebeld om door te geven dat ik mama word. Mijn eigen huisarts belt vanmiddag terug voor wat info. Toen belde ik de vk maar kreeg geen verbinding dus ik een mob-nummer proberen. Blijkbaar hebben ze een storing en proberen ze die al de hele ochtend te maken. Dus mag ik morgen even terug bellen Jmmr had mij erop verheugd dan maar een dagje wachten he. Ik merk nu wel dat ik iets beter slaap. Meestal wordt ik minimaal 6 a 7 keer wakker op een avond/nacht. Nu nog maar 1 a 2 keer maar is nog steeds moeilijk om uit bed te komen Maar van mij mogen die puisten wel weg! Ze werden al erger toen ik met de pil stopte nu krijg ik van die hele grote op mijn kin...en dan ook niet 1 maar 3 tegelijk ach ja voor een goede doel
@ Sarahfreely ik wou te voegen op het lijst maar heb nog wel wat info nodig...jouw leeftijd, wat het geslachtskalender zegt en wat ji jzelf denkt dat het wordt!
jeetje dames wat word er hier veel geklets zeg maar wel gezellig ik ga maar een keer proberen om ale dames beter te leren kennen als ik wat meer tijd heb wij hebben het wel al veel mensen verteld omdat ze er ook voor ons waren toen Kylian* geboren werd dus wilde toch nu al ook weer een beetje de vreugde met hun delen(ik weet het is vroeg maar kon het niet voor me houden) volgende week krijg ik een echo en hoop dat ik dan zelf ook wat meer kan genieten(al zal dat moeilijk worden ben ik bang ) groetjes debby
Ik heb mijn huisarts helemaal niet gebeld... zou ik dat dan toch even moeten doen? Vandaag zie je mijn buik trouwens echt heel goed.... Hoe ga ik dat uitleggen? Pas 7 weken en nu echt al een zwanger buikje...ojee. Volgens mij gaan mensen het nu echt wel zien! (of het zit tussen mijn oren maar dat denk ik niet!) Ze zullen het wel niet durven vragen, denken vast dat ik gewoon dikker ben geworden na de feestdagen... haha! Oh, wat genant...
Ik vind het zo gek dat hier al best veel vrouwen een buik beginnen te krijgen! Ik zelf ook dus! Ze zeggen dat dat vaak pas veel later begint. Maar het schijnen ook je darmen te zijn die naar voren komen ofzo... Huisarts bellen heb ik ook gedaan; wist niet hoe het moest. Sommige huisartsen willen het alleen ff weten, wij zijn zelf langs geweest. Ik hoorde zelfs iemand bij wie de huisarts nog een test deed, dat gebeurt bijna nergens meer. Dus elke HA is weer anders.
Ja, dat vind ik ook raar. Ik dacht altijd dat je pas wat ging zien na 3-4 maanden ofzo. (een vriendin van mij is nu 17 weken zwanger en daar zie je echt letterlijk nog niets!) Het moeten wel je darmen zijn, maar dat vind ik nou juist zo genant! Helemaal omdat ik mijn buik nu niet meer kan inhouden!
ik heb ook een klein buikie hoor maar je ziet niet zo dat ik zwanger ben. Voor mij is het eerder dat ik heel erg ongi moet worden. Iets dikker dan normaal. Ook raar want al ik mijzelf weeg zie ik een mooi gewicht maar ook een buik alsof ik een paar kilo zwaarder ben maar het schijnt idd jouw opgezette darmen te zijn en heeft ook te maken of je sterke of slappe buikspieren hebt.
Ik heb ook al een klein buikje - maar dat had ik ervoor ook al nu is het alleen iets steviger. Ben vandaag wel superduizelig - heb ik ervoor nog niet gehad. Vandaag toch maar naar de huisarts gaan.
Ik heb vandaag ook wel een beetje een boller buikje maarja dat heb ik dus niet iedere dag. Wat betreft het bellen van de HA. Ik heb met 5 weken de assistente gebeld met de vraag hoe of wat. Zij vertelde mij dat ik pas een afspraak hoefde te maken als de 12 weken voorbij zijn en dan zal de HA mij ook doorsturen naar de VK. Dat leek mij zo laat. Gelukkig zijn we eigenwijs en heb ik toch gewoon een afspraak gemaakt bij de HA. Het was niet echt nodig (zij ze zelf ook) maar dan is het in ieder geval bekend bij ze en kon ze mij nog het een en ander vertellen (niets nieuws hoor, de standaard dingen). Tot slot nog even de nieuwe zwangere dames feliciteren!
Ik vond het zo raar toen ik vorige week de huisarts belde. De assistente zei: waarom bel je eigenlijk? Ik zei dat ik een afspraak wilde omdat ik het gewoon fijn vond om even alle informatie te krijgen enzo. Toen heeft ze me (met duidelijke tegenzin) ingedeeld. Toen we er waren, bleek dat ze me bij de verkeerde huisarts had ingedeeld. En toen we toch maar met die huisarts in gesprek gingen, vertelde die dat zij normaal gesproken altijd twintig minuten voor dit gesprek inroosteren, en dat had de assistente ook niet gedaan. Dus blijkbaar heel normaal om bij de huisarts langs te gaan bij ons (aangezien ze helemaal een protocol hebben over dat het twintig minuten moet zijn enzo), maar zo deed de assistente niet! Nu gaan we over een week weer als mijn man weer vrij is op maandag. Mijn buik verschilt per dag, de ene dag enorm, de andere dag niks te zien.
Ja dat was bij ons ook, ik had de ha gebeld en de assistente zei dan moet je wel even voor afspraak komen. 20 minuten uitgetrokken en ik kreeg alle info. en mocht me dan ook direct aanmelen bij een vk.
Meiden ik ben helemaal in shock, we hadden de echo, mooi kloppend hartje. Wil je het ook horen zegt de gyn? Ja tuurlijk! Dus hij het laten horen... Opeens zeegt hij wacht eens ik hoor nog wat. En meteen zette hij dat ding uit. Hij keek nog verder met het echoapparaat en zag nog een kindje met een kloppend hartje! Dat hoorde hij dus! Met andere woorden ik ben zwanger van een 1eiige tweeling! 9 februari krijg ik weer een echo! Wij zijn allebei in shock, maar ook heel blij! Hebben allebei ff flink moeten huilen bij de gyn.
dat is spannend voor jullie maar van harte gefeliciteerd met jullie tweeling en dat alles goed mag blijven gaan
O wat fantastisch FunnyMe! Eentje teruggeplaatst en toch twee kinders! Super gefeliciteerd.... en nog een tweeling (da's de derde al... \/ )