September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Goeiemorgen dames ('t is al bijna middag, maar goed).

Heb schandalig lang geslapen, van 12 tot 11. Oeps! Ik geef toch meer toe aan mijn moeheid nu ik verlof heb merk ik... Gister overdag ook al 2 uur geslapen.
    Mijn enkeltjes zijn weer slank vanmorgen, gisteravond had ik ook voor het eerst 'kenkels'.

@FunnyMe: goed weer wat van je te horen meid! Ik zat al te denken hoe het met je was, door de meeting waren de dagen voorbij gevlogen. Je hebt de 34 gehaald! Super!
    Niet relaxed zeg, dat gedoe met Oxxio. Ze mogen hun borst wel natmaken, een boze tweeling-zwangere kun je maar beter niet tegenover je hebben... ;)

@Sasha, Ingeltje en Mamameike: 35 weken alweer! Dat schiet op!

@IrisB: en jij 34 weken!

@Kaatje: gefeliciteerd en een fijne dag gewenst voor jullie! Hier ook onweer vannacht om half 6 ofzo, een paar superknallen heel dichtbij. Het slaat wel eens in de hefbrug in, zo klonk het nu ook. Het duurde niet heel lang toch? Of ben ik weer in slaap gevallen?

@Parr: wat aardig van die vrouw van het UWV! Lief he, zo'n voetje! Ik voel het ook best vaak, alleen trekt madammeke haar voetjes snel in als ik erlangs kietel... :D

@Cossy: 31 weken!

@Lola: fijn dat de controles weer goed waren.

@Krisstel: heb een hoop gedaan gisteren, maar alles in een rustig tempo hoor. Heb ook veel gezeten en zelfs geslapen tussendoor. Nu alleen nog de badkamer/WC soppen, dweilen mag mijn mannetje doen (te zwaar nu) en de bloemetjes op het balkon snoeien. Dat zijn mijn taakjes voor deze week. Heb jij het druk in huis of valt het mee?

Enveloppen: wie heeft de enveloppen voor de geboortekaartjes al in huis en geschreven?

Fietsen: gaat hier nog wel, maar het voelt een beetje raar, alsof ik op het hoofdje zit (=ingedaald). Ik merk ook dat mijn bekken wijder is, want ik krijg echt zadelpijn van 5 minuutjes fietsen... Maar goed, ik doe het nog wel voor de kleine stukjes, krijg ik nog wat beweging.

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Enveloppen voor de geboortekaartjes zijn hier al geschreven. Maar dat was meer omdat ik bang was voor vroeggeboorte. Dus die liggen hier al sinds half juni met postzegel en al in de kast....

3. mamameike

mamameike Bekend lid

heb je inmmidels de betaling al terug laten roepen funny me? kan je doen dmv een telefoontje naar de bank maar dat moet wel binnen zoveel dagen?! om, gek van te worden....mijn bloeddruk zou in elk geval torenhoog zijn als ik jou was

@ krissstel, aan de hand van de groeiecho van donderdag gaan ze beslissen of ze gaan wachten tot ze spontaan komen of dat ze me aan een infuus met weeen opwekkers gaan leggen omdat ze al behoorlijk groot zijn. Met Emma heb ik veel te lang door gelopen. Bovendien hebben ze straks waarschijnlijk te weinig ruimte samen, maar goed, we zien wel...

parr, lief dat ze zo reageerde.....gelukkig zijn er bij sommige instellingen ook nog menselijke mensen

nic, zulke dromen horen er bij hoor ...zie je t voor je, geloof echt niet dat dat zo gaat gebeuren hoor!. Had van de week ook zo'n droom, een van de kindjes was 2 cm lang en 49 cm breed.....foutje van de natuur hahaha
    nou ja, laten we het maar houden op domme dromen die vanzelf weer over gaan

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo de planten heeb hun water, de vloer is kruimel vrij, de prullenbakken hebben weer honger en de wc glimt! Nu weer lekker zitten met flesje water :p

@krisstel nou ik wist niet dat het de voet was dus ik ging ik ff drukken wat ik dacht de kontje of knieetje weg drukken, tot mijn eigen verbazing was dit dus een voeje :D vond jammer dat het weer verdween :( :)

@tweety ik zo uanders niet op de brieven reageren! moeten ze maar goed in hun systeem kijken dat jullie daar niet meer wonen! moeten hun maar beter oplossen en iemand anders lastig vallen!

@yule ja ik hoop het straks wel meer te voelen! Kan ik beter voelen hihi! Ik voelde al vrij vroeg de wijde bekken op de fiets. rond de 18e week of zo, had echt zoiets van he? is het de zadel? dus nieuwe zadel gekocht en nee :( dus fietsen doet nu alleen pijn dus die heb ik ook laten staan :(

enveloppen ik heb ze al een paar weken in huis maar schrijf ze nog niet. Mijn verlof moet nog beginnen haha dus wil ik alles (babywasjes, enveloppen, etc.) bewaren voor mijn echte verlof anders heb ik dan niks meer te doen ;)

@ingeltje hoe was de apk keuring? ;)

5. mamameike

mamameike Bekend lid

enveloppen krijg ik vanmiddag, en dan stickertjes plakken en postzegeltjes

6. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Morning :)

Hier ook schandalig lang geslapen, eindelijk weer eens want de afgelopen dagen heb ik erg slecht geslapen. Vannacht is het hier eindelijk gaan regenen, dus het is wat afgekoeld, maar overal staat dat het vanaf morgen weer erg heet gaat worden, dus ik geniet maar een beetje van de "koelte". Ga vandaag ook heel veel doen, dan kan ik de rest van de week in het badje liggen haha :p

Enveloppen zijn hier zaterdag binnen gekomen, ik ga ze vanmiddag schrijven dan is het ook maar gedaan.

Jeah de 34 weken al voorbij :whistle: Van mij mag het wel snel gaan hoor, ben zo schieuwnierig :oops:

XXX

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Mamameike, ja via abn kun je het ook via internet laten terugboeken. Dus dat heb ik meteen gedaan.
    Ben je al helemaal klaar voor de beebjes?

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Fietsen is hier ook een hele opgave hoor, doe er 2x zo lang over dan normaal.halverwege het dorp nog gestopt om bij mijn ouders te plassen.
    Ik heb al een mama fiets, dus heb wel meer ruimte tussen mijn buik en stuur,waardoor ik dus zeg maar niet steeds mijn buik omhoog beuk met mijn knieen.. ben nu wel kapot hoor.

Krisstel,ben benieuwd hoe je mannetje de partnerles vind. Wij hebben hem morgen.

Parr, als het goed is begint hij morgen ofzo met tegelen, eind van de week hoopt hij alles af te hebben.
    lief he zo'n voetje, ik had het van de week met zijn handje

FunnyMe, dan ga je hier niet blij mee zijn, maar eer dat alles bij Oxxio recht getrokken is ben je 4 maanden verder.
    Vorig jaar haalden ze zonder overleg bij ons 1000 euro van de rekening af. ook zogenaamd voor de afrekening. dus mijn man gebeld, ja was een fout van hun,maar moesten het we betalen en dan zouden we het met terugwerkende kracht terug krijgen.
    Man heeft gelijk de bank gebeld en het geld terug laten halen, toen gingen ze een paar maanden lang alles met elkaar verrekenen en konden wij er ook geen wijs meer uit worden, zijn toen ook heel snel terug gegaan naar de Nuon.

Yule, je zal wel weer in slaap gevallen zijn, of het is vooral hier blijven hangen en had jij een klein na sleepje. Ik werk om 5 uur wakker en om half 7 onweerde het nog.

Enveloppen: heb ze nog niet in huis. heb nu wel een kaartje + tekst maar moet het nog bestellen. morgen maar even voor gaan zitten.

9. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Ik ben jaloers op degenen waar het lekker afgekoeld is met een buitje. Het is hier nog steeds niet te harden, zo warm. Weer onrustig geslapen daardoor helaas. Mijn man moest weer aan het werk na drie weken vakantie dus ik was al vroeg wakker. Ik dacht eerst: ik sta op, toen dacht ik, nee ik duik toch nog even in mijn bed, en vervolgens nog tot elf uur liggen slapen!
    Mijn handen doen echt pijn van het vocht, hebben jullie dat ook?
    Mamameike, wat spannend dat je misschien binnenkort al gaat bevallen zeg....
    Kaartjes schrijven.... pffff wij hebben nog steeds geen geschikt ontwerp voor het kaartje. Heb wel een aantal gemaakt in Photoshop, maar ga er zo nog maar even mee bezig. We bestellen ze denk ik via geboortepost.nl, als je een adressenlijst aanlevert dan versturen zij ze ook voor je. Lijkt me handig!
    Ik heb een ventilator op het bureau gezet die in mijn gezicht blaast, dat is heerlijk. Anders hou ik het niet vol!
    Oke, ga even lezen over het 15 jarige meisje (tjee!) en dan aan het photoshoppen...
    Liefs
    Azeb

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    @Kaatje: gefeliciteerd met je man!
    @ alle meiden die weer een mijlpijl hebben bereikt: Gefeliciteerd :)
    @tinkerbel: hier nog 1 die zoooo nieuwsgierig is, hoe haar ukkie eruit ziet! (en tegelijk toch een beetje bang voor de "grote" dag!
    @Funnyme: zijn ze helemaal gek geworden bij oxxio? :confused:

Enveloppen: heb ze hier al een poosje liggen, maar nog niet uitgeschreven, ga er van de week wel mee beginnen! Heb nu als eerste de vluchttas in orde gemaakt en de spullen op een plek gelegd waar we er makkelijk bij kunnen mocht er onverhoopt wat gebeuren! Vandaag zal ik maar eens die klossen halen, weet niet hoeveel hoger die je eigen bed maken maar mijn bed is nu maar 40 cm hoog :(

voor de meiden die nog kunnen fietsen: :confused: als ik dat doe dan krijg ik zooon spierpijn in mijn bovenbenen HIHIHI

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ben zooooo blij dat ik net binnen die 8 dagen heb opgezegd... ik stonk er ook in en toen was Gijs heeeel boos op mij hihi :D en terecht als ik zo lees!
    Wat een :c:

12. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ik ben er ook heel vaak ingetrapt.. komen ze aan je deur met mooie praatjes... vaak zei ik dan ja oke en ging met ze in zee..

maar meestal kon je die contracten binnen een week ofzo opzeggen, dan werd je geen klant! dat heb ik dan dus ook maar gedaan..

Zolang dat ik op mezelf woon zit ik bij essent, en daar blijf ik ook maar bij want heb nooit problemen met ze!

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Het is niet alleen Oxxio hoor die vervelend kan doen. Wij hadden in het vorige huis Essent. De vorige eigenaars hadde nde ramen wijd open staan in de winter en de thermostaat heel hoog :( Toen wij daar kwamen wonen heb ik dus dit situatie uitgelegd aan Essent en dat wij een gemiddeld huishouding waren zonder kids, droger of vaatwasser. Wij moesten eens in de paar maanden betalen. Ineens ging er €700 af! dus wij bellen en dat was dus voor 2x een paar maanden. Wij hebben gezegd dat dit bedrag ook veels te hoog was! Wij waren een gemiddled huishouding notabene! Maar wij moesten wachten met de nieuw jaar met de teruggave, maar het zou nu wel goed moeten zijn. Nou volgende kwartaal ook erg veel geld weer afgehaald! wij gingen blut aan hun! Een kennis zei dat ze konden nu heus wel wat doen maar wouden dat niet. Dus moest ik dreigen dat ik de automatisch incasso zou stopzetten als hun dit niet meteen zou fixen. Want wij gignen ons niet blut betalen voor hun! Dus zo gezegd zo gedaan en ineens kon het meteen gefixt worden! Dus vaak als je dreigt dat je niet meer gaat betalen, of je laat de bank het terugdraaien en dan de auto-incasso stopzet kan ineens heelveel wel! ;)

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    (ik zit al in het een na laatste vakje van mijn banner, wow!)

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Als je met zo'n verhaal komt dan hoor je ineens veel meer van dat soort verhalen. Hebben jullie dat ook?

Mannetje belde net al dat ik me niet druk moest maken. Ik ga zo eerst t bed eens afhalen en nieuw beddengoed erop gooien en dan lekker een tukkie doen. Ik vind het best!

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Idd laat het lekker aan jouw mannetje over! jij moet nu lekker rusten!

@azeb ja leuk he :D

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ben weer helemaal door de APK heengekomen. 3 kilo erbij in 2 weekjes (oef vocht), bloeddruk 120/75, prima weer dus.
    Ze kon het kindje goed voelen, lag ook met hoofdje goed ingedaald. Ze denkt dat het een gemiddeld tot grote baby is.
    En goed nieuws: ik krijg een ligginsecho volgende week! \:D/ Het grappige is dat ik niet weet waarom :) . Ik ben nooit zo van het vragen stellen.... Ik kwam binnen en ging meteen de nieuwe afspraak maken voor over 2 weken, maar de assistente zei dat ik een groeiecho kreeg met 36 weken, dus dat ik volgende week terug mag komen! Ik knikte blij ja en natuurlijk niet vragen waarom #-o Iemand een idee? Misschien vanwege mijn gewicht? Zit qua BMI namelijk wel op overgewicht.

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Yule, nog steeds druk dus ;) Nee hier niet zoveel..wil de badkamer en de keuken deze nog doen maar heeft geen haast. Heb net alle enveloppen geschreven :D

@Meike, oke..ja klopt dat van Emma had je verteld zaterdag. Super spannend dus donderdag!

@Azeb, en dat te bedenken dat er zo'n kindje in je buik zit :D

@Funnyme, slaap ze!

@Ingeltje, mmm meestal krijg je dat als ze niet weten hoe de kleine ligt of als het aan wat groot is..maar weet het ook niet zeker. Wel leuk dat je de kleine nog ziet :D

@Kaatje, sportief joh!

Pfff voel me echt schuldig dat ik nergens zin in in heb...ga zo maar eens de vluchttas inpakken.

De vk zei trouwens vorige week dat ze bij 8 cm ontsluiting beslissen of ik naar het ziekenhuis wil of niet..ik vind dat erg laat, wat vinden jullie? Ik weet toch zeker dat ik in het ziekenhuis wil bevallen dus denk dat ik het eerder aan ga geven.

19. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Ingeltje wat fijn dat alles weer goed was! :whistle:
    ik heb wel eens gelezen dat je rond deze tijd een liggingsecho krijgt als ze niet goed kunnen achterhalen hoe de beeb nu precies ligt..
    maar aangezien je zegt dat het hoofdje al ingedaald is zou ik niet weten waarom ze het dan bij jou doen HIHI! wel erg slim van je om niks te vragen :p :p

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hahaha waarom schuldig meid? ik heb ook helemaal niks gedaan.. mannetje is hier hijgend puffend en zwetend de huishouding aan het doen :)
    met 8 cm ontsluiting pas bepalen waar je bevallen wil? :confused:
    als jij sowiezo in het zkh wil bevallen kan je het beter gelijk zeggen bij je volgende afspraak! dan kunnen ze op tijd jouw aanmelden daarvoor!
    anders moet je zo hals over de kop naar het zkh

Deel Deze Pagina