September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Lindaa: krijg ook spierpijn hoor van fietsen, maar ik fiets dan maar in tempo bejaarde... :)

@Ingeltje: krijg je nou een liggingsecho of een groeiecho? Is iets anders namelijk. Ik las dat hij goed was ingedaald dus het zal wel een groeiecho zijn. Misschien omdat ze de beeb groot schat of idd vanwege je eigen gewicht? Anders bel je toch nog even voor de uitleg? Dat vinden ze vast niet erg.

@FunnyMe: je hoort idd veel meer van dat soort verhalen, en helaas van allerlei verschillende energiebedrijven.
    Ik ben zelf (aan de deur) naar Greenchoice overgestapt en ben nog nooit zo tevreden geweest. Is goedkoop, groene stroom en we hoefden maar 200 euri bij te betalen dit jaar ondanks de hoge olieprijzen. Bij NUON moest ik elk jaar honderden euro's bijleggen...
    We krijgen nooit telefoon of ongewenste post van Greenchoice, terwijl ik minimaal 3 keer per jaar de NUON aan de lijn heb: "Ik zie dat u klant van ons bent?" Nou, nee dus.
    Of "Wij hebben een fantastisch aanbod voor u als u terug overstapt". Nou, nee dus.

Succes met de Oxxio-oorlog! En slaap lekker!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingetje, leuk een groeiecho ! ik heb de mijne morgen. vind het een heerlijk vooruitzicht om ons mannetje weer eens te zien.

Krisstel, vind 8 cm ook wel erg laat, zijn je weeen toch ook wel op een toppunt en lijkt me niet echt fijn om dan nog met de auto weg te moeten.

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Krisstel: je kunt het van tevoren al aangeven, maar daar doen ze meestal van te voren verder niks mee, omdat het ziekenhuis je pas laat komen bij meer dan 4 cm (meestal vanaf 6-7 cm) omdat ze dan zeker weten dat je echt binnen een paar uur gaat bevallen. Het eerste deel gebeurt meestal thuis. Ze willen niet het risico lopen dat je 48 uur een verloskamer bezet houdt met 'voorwerk' denk ik. Daar doet de vk helaas niet zoveel aan.

Als je zowiezo voor zkh kiest, zou ik het wel vast bij de vk zeggen, want dat kunnen ze dan op je kaart zetten.

Als het thuis trouwens niet opschiet (stel je blijft hangen op 4 cm) sturen ze je wel eerder naar het zkh, voor weeenopwekkers en evt pijnbestrijding. Dit even ter geruststelling dat je niet 4 dagen met 4 cm blijft zitten ofzo omdat ze per se naar de 8 cm willen... :)

4. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    een groeiecho is idd wel leuk,
    maar toen ik de mijne had (geloof 4 weken geleden!) toen kon ik eigenlijk nog maar moeilijk zien wat wat is van de baby.. toen moest ik echt van de gyn horen wat een voet was of een armpje!

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja ze zeggen idd dat na de 30 weken de echo's niet echt mooi meer zijn omdat ze niet meer helemaal in beeld passen. hoop dus heeel heeel heel erg dat we wel zijn gezichtje kunnen zien.

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ja dat zou wel mooi zijn natuurlijk als je het gezichtje zien kan! :)

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey meiden!

Daar ben ik weer, terug van een heerlijk weekendje Scheveningen maar ook blij dat ik weer lekker in mijn eigen vertrouwde omgeving ben! :D
    Eerst even kijiken wat ik nog weet van het bijlezen 8)

@ Lola zo dat was even schrikken zeg. Wat een kl @@## te bestuurder van die auto! :evil: Gaat nu weer alles helemaal goed?
    @ Dorientje gelukkig met jou ook nog steeds alles goed!

Leuk die verhalen over de meeting..... lijkt me een cool gezicht allemaal die waggelende pinguins ;) bij elkaar! Fijn dat het zo gezellig was en volgende meeting zorg ik zeker dat ik van de partij ben!

@ Ydnic hoe gaat het nu met je? Ik kan me voorstellen dat je er soms doorheen zit. Hier ook vooral de opmerkingen van anderen 'onbekende' mensen die me echt tegen gaan staan. En nu wil ook ineens iedereen aan mijn buik zitten ..... grrr :evil: afblijven is van mij en hubbie! (ok en een paar familieleden dan)

@ Roshi wat een gek mens die meid van 15, straks heeft ze ongelooflijke spijt. Alhoewel ik ook een verhaal in de Flair las die met 16 zwanger werd en er juist heel blij mee was omdat ze nu op het rechte spoor terecht kwam. Ze had een hele moeilijke jeugd gehad met veel instellingen en door haar eigen kindje leerde ze verantwoordelijkheid en een baan vinden en heeft ze het geschopt tot juriste! Dat is dan juist weer een goede gebeurtenis geweest.

@ Kaatje gefeliciteerd met je hubbie!

@ Krisstel veel plezier bij de partnerles :D Mijn mannetje vond het ook een beetje zweverig maar wel interessant.

@ Parr lief hè zo'n voetje :D . Hier ook al een paar keer gehad.

@ Funny me oh jee Oxxio - strijd :confused: ! Veel succes want daar zijn ze niet zo makkelijk. Goed dat je het bedrag terug hebt laten storten maar ik ben benieuwd wat hun volgende actie is.

Oh ja over mijn bannner: ik ben woensdag al 34 weken maar de bannner die loopt op de een of andere manier 2 weken achter terwijl de uitgerekende datum wel klopt. Ik vermoed dat ze pas tellen vanaf het moment van bevruchting. Ik vind deze banner juist leuk omdat er steeds zo'n tekstje met ontwikkeling bij staat maar het is idd wel verwarrend.

Weekendje Scheveningen: was erg leuk. En het weer is daar super! Heerlijk met een briesje dus goed uit te houden. Alleen op de hotelkamer wel erg benauwd waardoor ik dus bijna niet geslapen heb :( .
    De musical Tarzan ook heel erg mooi en verder nog heerlijk gewinkeld in Den Haag en nog leuke spullen voor onze ukkie gekocht! Geslaagd dus!

Nu even snel een wasje ophangen!

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Meiden, volgens mij zijn we genaaid bij de Lofen! Ik ging toch nog even opzoeken wat we nou zouden moeten hebben gekregen, vanwege het grote mysterieus ontbrekende Haagse Kwarkbrok.

Petit high tea € 12,50 per persoon

Sandwich ham en kaas
    Scone
    Marmelade
    Gezoete room
    Brownie
    Diverse soorten thee

High tea Lofen: € 17,50 per persoon

Sandwich ham en kaas
    Scone
    Marmelade
    Gezoete room ---> dat was natuurlijk dat heerlijke witte spul in het bakje
    Brownie
    Diverse chaussons ---> ? niet gehad toch?
    Mini bagel met kruidenkaas
    Haagse kwarkbrok met banket bakkers room --> zeker weten niet gehad !
    Diverse soorten thee

9. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hier is de zon helemaal doorgebroken....en wordt het aardig heet...

Enveloppen: die liggen hier al weken klaar: met adres en postzegel er op.

@Azeb, ik heb ook last/pijn aan mijn vingers met al dat vocht.
    @Wupje, fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad!

Ik zei gisteren nog tegen mijn man: ik heb er zo'n behoefte aan om lekker weg te gaan, zit nu al weer negen weken alleen maar thuis....pffff
    Gewoon een weekendje weg ofzo, maar helaas dat zit er niet meer in. Dat maken we straks allemaal goed als de kleine er is!

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    @ingeltje wat zijn chaussons?

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland

Ik heb eventueel al een mailtje klaar staan voor Lofren

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Nee die hebben wij inderdaad niet gehad.
    Wij hebben de eenvoudige high tea gehad maar dan met een paar mini bagels...

13. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    zou ook wat zijn, dat ze jullie hebben beetgenomen! scheelt €5.00 p.p. zeg!

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Juist! Grrrr... ik vind dat niet netjes! We kunnen proberen om geld terug te regelen? Oh Kaatje heeft ook al een mail klaar? Prima idee!
    Dat geld verdelen komen we ook wel weer uit :), vind dat we er recht op hebben~!

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ingeltje geloof idd dat we die niet gezien hebben iig wat er op de foto van kaatje stond hebben we niet gezien.

ik ga ff een uurtje tukke tot straks meiden.

16. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Lindaa, ook wel een keer leuk om je man het huishouden te zien doen of niet ;)

@Wupje, leuk dat jullie weekendje weg geslaagd was.

@Steen, kan me voorstellen dat je er even tussenuit wil...nog even volhouden en daarna lekker erop uit met z'n drieën.

@Ingeltje, dat is inderdaad niet netjes! Wat goed dat je had gekeken...we kunnen het altijd proberen toch?

@Tweety, slaap lekker!

De vk weet dat we in het ziekenhuis willen bevallen maar willen het inderdaad zo lang mogelijk thuis proberen omdat je je daar het fijnst en het meest ontspannen voelt en dan zou de ontsluiting sneller en makkelijker gaan. Ik weet zeker dat ik juist minder ontspannen thuis ben omdat ik weet dat ik naar het ziekenhuis wil. Snap dat ze niet de verloskamer onnodig bezet willen houden...

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @ingeltje ben ook benieuwd wrm! maar jij krijgt de beeb iig weer te zien :D nou wij hadden idd de kwarkbrok, chaussons en marmalade niet gehad! maar wel muffins, die staan er niet op de lijst :(

@krisstel als ji jzeker weet dat jij in de zkh wil bevallen dan wordt jij als goed is eerder gestuurd dan met 8cm ontsluiting! heel raar! idd ff navragen en goed aangeven!

@wupje ja ik heb precies dezelfde verhaal gelezen in de flair! maar als jij kijkt hoe zij het goed uitpakt! zouden er wel meer zwanger willen zijn met zo'n leefijd. Maar goed het was niet altijd even makkelijk voor haar. Super dat jullie zo genoten hebben!

@kaatje nee die hebben we zeker neit gehad! die chassouns. dus wij miste 3 dingen en kreeg 1 extra ding :( heel raar!

mama net ff geweest met koekjes uit engeland en een film terleen --- the golden compass! :D

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    heb ze een mail gestuurd en daarin verteld wat er volgens ons mist, en of er iets geregeld kan worden omdat we toch hebben betaald voor iets wat we niet hebben gehad.
    Ben benieuwd wat voor reactie ik krijg.

Ga nu even de hond uitlaten en de wc schoon maken. Mannetje komt vandaag eerder thuis dus moet toch iets in huis gedaan hebben he :)

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ben ook benieuwd wat ze gaan reageren!

ga nu liggen op de bank met benen omhoog, mijn voeten zijn weer zo erg opgezwollen dat de huid strak staat en mijn tenen drukken tegen elkaar aan :( tot straks!

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ben ook benieuwd naar de reactie...

Deel Deze Pagina