Joehoe hier ook regen! Maar hopen dat het een beetje afkoelt... @freesia, heb je kiwi's al wel eens geprobeerd? Helpt erg goed om problemen op de wc te voorkomen.... @Mamameike, dikke knuffel voor jou meid! @Ingeltje, maak je niet zo druk met dit weer meid, hihi veel plezier met je schoonmoeder.
daar ben ik dan vanaf mijn "vakantieadres". Valt me toch wel wat tegen in mijn eentje met 3 kids ( Hessel is bij papa thuis gebleven). niet zozeer Melle en Jikke, maar wel Hanne. En nou is Melle ook nog ziek. En ikke puffen hier van de warmte en de zwangerschap. Maar goed, het is wel lekker relaxed zo, alles op zijn tijd. Ben vandaag 36 weken! nog 1 week en dan mag ik al weer thuis bevallen. Het gaat echt snel. (ik zie nu ook dat mijn banner 1 dag voor loopt, vanavond maar ff veranderen). Volgende week dinsdag komt het bed ook al. Die zetten we in de woonkamer. Moet alleen nog wat verzinnen dat mensen niet naar binnen kunnen kijken als ik met de bevalling bezig ben, we hebben inbetween gordijnen en daar kijk je dus lekker door heen als het grote licht in de woonkamer savonds aan is. Verder niet veel meegemaakt. Heb ook nog niet hier teruggelezen, dat doe ik vanavond als de kids op bed liggen. Groetjes, jikke
Oh ja, wat het nu nog vervelender maakt is dat Hanne nu kruipt sinds gisteren en overal tegenop gaat staan. Daardoor valt ze wel eens om en komt ze nu overal en overal aan. Wel leuk trouwens die sprongetjes. Is ze ineens weer een stukje groter.
Lief dat jullie meedenken :-D Maar ik heb dit al mijn hele leven. Toen ik baby was moest mijn moeder al zeepjes zetten (zo noemen ze dat). Ben op mijn 2de aan een navelbreuk geopereerd door het persen. Eet elke ochtend 3 kiwi's, en heb verder ook alles al geprobeerd in die 36 jaar Het was altijd redelijk onder controle, maar nu ik zwanger ben is het echt een drama. Heb ook al 2 keer een klysma moeten nemen, maar dat verlicht ook maar 1 dag. Wacht maar als ik moet bevallen, gooi ik alles eruit Wie was er ook weer bang om te poepen tijdens de bevalling?
Goedemorgen ladies Even een berichtje weer, heb 2 dagen vrij gehad maar nog geen rust aan me kont gehad! Ik ga 15 augustus met verlof dus word nog even doorzetten, merk dat het wel steeds zwaarder word en dat mijn voeten niet zo heel erg meer willen. Daarnaast werk ik in een verpleeghuis en heb ik toevallig een afdeling met zwaar irritante oudere mensen(sorry) .. Dus ook mentaal gaat het me nu opbreken! Vanmorgen naar de gyn geweest, zit nu op 67.7 kilo ben begonnen met 54 kilo dus tikt lekker aan. Ook heb ik last van plekjes in mijn oksel waar vocht uit komt( ws melkklieren) maar omdat mijn opa zelf borstkanker heeft gehad ( en later ook aan bezweken) evenals zijn 5 of 6 zussen wil de gyn me toch even laten controleren. Vanmiddag om kwart voor 3 een afspraak voor een mammagrafie. Word wel eens tijd, had het al veel eerder moeten laten doen maar durfde niet zo heel goed. De plekjes in mijn oksel hebben de doorslag gegeven.. Weet nog wel dat mijn moeder ook ontzettend bang was om zich te laten controleren en dat heeft zich doorgezet op mij. Omdat mijn moeder 6 jaar geleden is overleden zal ik nooit te weten komen of dat zij ook belast was met borstkanker.. Al met al heb ik niet echt een rustige zwangerschap en hoop dat ik vanaf de 15e lekker kan relaxen en me eigen dingetjes kan doen. Ik laat wel weer wat van me horen als ik meer weet Groetjess
nou alle commotie was weer voor niets... mevrouw heeft besloten toch nog even te wachten (god zij dank) maar zo zie je wel hoe onvolwassen ze is. Als je zondag nog ervan overtuigd bent dat je een kindje wil en 1 dag later "komt het nog wel" pffff laat eigenlijk maar.
Wil hier even op reageren. Ik het begin krijg je morfine dus die pijn valt echt wel mee. Als het te erg is vraag je gewoon om een shotje morfine. En zowiezo: ks of natuurlijk, je baarmoeder trekt samen. Litteken zit zo laag dat je die nauwelijk voelt. Misschien zat het litteken van je moeder hoger of kreeg ze geen pijnstilling? Zo, nu ga ik weer even verder lezen! Even al jullie verhalen lezen.
Hallo meiden ... Hier gaat alles z'n gangetje .... al mag er van mij wel wat regen komen vandaag. Veel van ons zijn al hard op weg naar de 37 weken mijlpaal .... pff gaat echt snel hoor. Onze uk is inmiddels netjes gedraait en ligt dus goed nu. Hopen dat dat zo mag blijven. kz en bv ... heb 2x een kz gehad en beide keren bv gegeven daarna. Heb geen pijn gehad daardoor aan m'n bm ofzo. En het opgang komen was ook geen probleem. Dus als je een kz krijgt zegt dat niks over bv.
Freesia, daar was ik ook enorm bang voor. Maar toen de weeen begonnen bij mij was ik enorm aan de diarree! Ik dacht dus ook in eerste instantie dat ik gewoon darmkrampen had hahaha. Er zat werkelijk geen druppeltje meer in me. Toen ik mocht persen vroeg ik nog wel een paar keer: ik ben toch niet aan het poepen he? Hahahaha. Ik denk dat veel vrouwen zich er druk om maken en iedereen zegt dat het je op dat moment niks kan schelen. Nou mij dus wel! Ja van mij mag het ook wel gaan regenen maar niet als ik nog uit moet met de hond. Die heeft zo'n hekel aan regen dat hij 9 vd 10 keer dan niks doet. En als hij dan gaat poepen dan het liefst midden op de stoep. Kan ik het weer opruimen in de regen. Ik ga vandaag lekker relaxed aandoen, dochter is naar oma. Dus lekker tijd voor mezelf!
hey meiden! hier uit bed gerold.. heb zon slechte nacht gehad.. knallende hoofdpijn die nu overigens nog niet over is, en had net als iedereen behoorlijk last van de warmte Gisternacht liet ik de hond nog even snel een luchtje scheppen achter en ik stond daar in mijn korte broek.. ik keek naar mijn waslijn en 3x raden wat ik daarop zag...... EEN HELE DIKKE GRONDSPIN krioelde over de lijn heen je had moeten zien hoe snel ik weer binnen was HIHI! meiden met een afspraak veel succes!
Diddl, fijn dat jullie kleintje goed ligt! Inderdaad hopen dat dit zo blijft. Als ik zo jullie verhalen lees, ben ik toch wel blij dat ons kleintje al héél lang mooi met het hoofdje vast ligt in het bekken (alhoewel ik dan ook wel visioenen krijg dat het een geplat koppie ofzo zal hebben....)
Hey meiden, Ik heb een hoop bij te lezen,dus eerst maar even ego. Gister was gezellig naar ik was zo moe, had rond etenstijd echt even een breekpunt,dus was weer huilen..met vrienden als getuige..heb op de een of andere manier steeds een breekpunt als hun erbij zijn :-? zag er gewoon zo tegenop om de hele avond mensen om me heen te hebben. Groeiecho: Was helemaal goed. kleine lag mooi met zijn hoofdje naar beneden,hoofdje liep iets voor qua groei maar was niet ernstig,moet gewoon een keertje extra persen kon zijn gezichtje helaas niet goed zien omdat hij steeds met zijn handjes voor zijn gezichtje lag. zag af en toe een neusje en een mondje voorbij komen. Heb wel een fototje meegekregen van zijn voetje. Hij weegt nu 4 ons, dus was ook goed op schema. Vruchtwater had ik niet te veel, eerder te weinig. was iig erg weinig vruchtwater te zien, ze moest nog even in een grafiek nakijken of het te weinig was of niet maar dat hoor ik volgende week bij de vk. Marielle, slapen..wat is dat? als ik een draai kan vinden is het op mijn zij. rug en buik is te pijnlijk. het kan zijn dat je door op je rug te liggen een hoofdader afsluit,maar volgens mijn vk geef je lichaam dit zelf aan door bv. duizeligheid. Jannes, jammer dat de draaipoging niet gelukt is, maar idd jij bepaald de grens. Ingetje en de vk zegt dan even niet dat je je gezicht moet wassen, beetje jammer van haar.( zie het alweer helemaal voor me ) Wupje, en het suikeronderzoek overleeft? viel het mee of tegen? Sasha, ow jee nu al je kind onder stroom zetten..gelukkig zit hij ( als het goed is ) goed beschermd in je buikje. Kan je het hek niet los halen ipv bukken? Parr, misschien door het weer. hier ook al de hele dag slap en misselijk. Elise, leuk als je weer mee komt kletsen ! gelukkig gaat met de beeb alles goed, voor de rest een knuff. Freesia, ja had je smoeder idd eerder moeten vragen wat je nodig hebt of graag zou willen hebben. ze had er toch wel een beetje van uit kunnen gaan dat je nu alles al hebt. Heb hier nog geen wipstoeltje,dus die krijg ik met de bevalling van mijn smoeder, samen met een kraampakket Roshi, stonden de tafels niet goed dan? heb ik zeker gemist.. jeetje ook een hoop geld voor een parkeerkaartje. ik was 11 euro kwijt voor een retourtje. Ahh, je arme man.. hoe gaat het nu met zijn teen? Dnisse, succes vanmiddag ! Mijn moeder was vanochtend mee naar de echo, vond het helemaal geweldig. daarna heeft ze hier even de ramen gezeemd, de wc van onder tot boven goed gedaan en gestofzuigd. Super lief van haar want kan het hier echt niet meer. Zo en nu ga ik naar bed.
@kaatje: 4 ons.... ik hoop eerder 4 pond toch... @Yule: Ja ik wilde eigenlijk wel nog vakantie opnemen voor mijn verlof, maar het is heel druk op mn werk. Komt daar dus niet zo uit. Het is nog 13 daagjes. Dat ga ik wel volhouden, maar ben blij als ze om zijn. @Roshi: volgens mij kickt ze gewoon een beetje op aandacht. Kan er niets aan doen, maar dat idee krijg ik een beetje. Eerst commotie maken en dan heeeeel makkelijk van: ooh doe het toch maar niet.
Nee, tips heb ik helaas niet, ik heb er zelf ook erge last van. Lig gewoon naar adem te snakken 's nachts! Het is mij wel opgevallen dat het erger is/wordt op een volle maag... Precies! En mijn speeksel lijkt zo dik als stroop te worden, dan... Dat benauwde weer is ook helemaal niet goed voor ons zwangere dames...
Kaatje>fijn dat de echo goed was meis, denk alleen dat je 4 pond bedoel want 4 ons is wel erg weinig ja toen jullie er nog niet waren. de tafels stonden in 2 groepen naast elkaar. 1 van 8 en 1 van 7 personen. We hebben toen gevraagd of het in 1 rij mocht. vroeg ze later nog of we even wilde helpen dus ik heb gezegd dat we niet meer mogen tillen vond ze geloof ik niet zo leuk maarja. Mannetje heeft nog steeds pijn maar is wel gewoon gaan werken (gister ook) hij is wel een echte doorzetten
parr, ben ook regelmatig misselijk en dat ik sterretjes zie. Maar dat komt door een te lage bloeddruk bij mij. Je moet ook erg veel water drinken met dit weer, zeker als je last hebt van vocht vast houden! Msnen? dan moet ik eerst msn onder het stof vandaan halen dat heb ik al heel lang niet meer gebruikt (tis wel een idee om nu de tijd door te komen, heb nu heel het huis voor mij alleen. Tis zo stil hier nu) Wel vaag idee hoor, dat sommigen van jullie pas aan hun verlof beginnen rond de tijd dat ik moet gaan bevallen Elise, wat mooi die muurschildering van Sesamstraat. En wat is je buik al flink gegroeid zeg. Goed om te horen dat het met de zwangerschap goed gaat. gaat het met jou ook goed? mamameike, hoop dat je snel van die irri hoofdpijn af bent. Dikke knuf voor jou, kan me goed voorstellen dat je het hebt gehad en dat je je meiden wilt zien. Hoera! Hier heeft het net een beetje geregend en tis ietsiepietsie afgekoeld hier \/ Freesia, vervelend dat je zo'n last van verstopping hebt. Het hormoon progesteron werkt verslappend op de spieren in de darmwand. Daardoor krijgen veel vrouwen tijdens de zwangerschap last van verstopping. (en jij waarschijnlijk dus extra last) Bij hard persen op de wc, is er kans dat er aambeien ontstaan. Tips voor een goede stoelgang Eet regelmatig en sla vooral het ontbijt niet over. Drink veel: ten minste twee liter per dag. Eet veel vezels. Zorg voor voldoende beweging: dit stimuleert de darmen. Geef gehoor aan elke aandrang, ga meteen naar het toilet en neem er de tijd voor (boekjes op wc neerleggen dus). Gebruik eventueel wat extra zemelen. Gebruik een tot drie eetlepels per dag, bijvoorbeeld in wat yoghurt of vla. Omdat zemelen veel vocht opnemen in de darmen, is het belangrijk veel te drinken bij het gebruik van zemelen. Gebruik geen laxerende middelen zonder overleg met de huisarts of verloskundige. Jikke, leuk he als ze gaan kruipen en je met je zwangere buik er achter aan moet . Raven loopt hier langs alles af (kruipen heeft ze overgeslagen) en ik moet nu alles continue in de gaten houden. Vlugge handjes die alles vastpakken wat niet mag . Ze heeft ook net een sprongetje achter de rug, merk goed dat het al echt een dametje begint te worden. De eenkennigheid is nu ook bijna zo goed als weg. Blijft leuk om te zien hoe snel ze dingen erbij leren. (oef, jij was ook weer snel zwanger na Hanne. Vond dat ik al snel was met 7 maanden ) dniise succes vanmiddag, hoop dat je niks hebt en dat het iets onschuldigs blijkt te zijn. Hou je ons op de hoogte? Diddl, en nu hopen dat jullie kleintje zo blijft zitten tot de bevalling Kaatje 4 ons das wel heel erg weinig. 4 pond is netjes. Zo nu is het snacktijd.
ff een vraagje (misschien dom maar ik vraag het me gewoon af), stel je kindje is net zoals bij kaatje met 33 weken 4 pond (2kilo) hoeveel weegt het dan +/- bij de geboorte? is het waar dat ze de laatste weken kilo's (1 a 2) aankomen?