Anno: die vraag had ik hier ook een keer en heb dit (weet niet zo goed meer van wie) gekregen: Vluchttas: Voor jou: Toilettas (tandenborstel, borstel, deo, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, etc) Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen) 2 T-shirts/nachthemd om in te bevallen Druivensuiker snoepjes voor extra energie Nachtkleding Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten) Ondergoed (grote oma-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in) Pantoffels Badjas Eventueel een voedings-BH Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek) Eventueel wat tijdschriften of een boek Zoogcompressen Rietjes, flesje water Voor je kindje: Maxicosi voetenzak Rompertjes Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past) Sokjes 2 mutsjes Omslagdoekje Deken voor over Maxi-cosi Eventueel: jasje Voor je partner: papieren van de verloskundige, identificatiepapieren Ponskaartje en gegevens ziektekostenverzekering Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en vrienden) Mobiele telefoon met oplader (check of je m mag gebruiken in het ziekenhuis) Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart Munt voor rolstoel Eventueel: wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt
Zo daar was ik weer. En net op tijd thuis, het giet hier! Voel mij wel wat beter. Heb mama opgebeld om mij naar fysio te brengen want ik vertrouwde het niet. Moest ook nog boven de toilet hangen vlak voordat ik wegmoest Nu ben ik alleen erg moe en weinig honger. @Azeb mijn bloeddruk was vorige week 120/75 en ik was eerst in het begin 110/60. Dus wel laag maar van mijnzelf.. @Ingeltje nou dat eten kwam weer omhoog Maar vond het wel freaky.. ging zo snel en ineens en helemaal in de zweet uitbreken @Yule ja ik had net een glaasje melk op en was ook een witte koffie aan het drinken en had 2 sneetjes brood gegeten niks anders of zo... @sasha oef kijk je uit! dat de paard dat ook nog voelde! @elise1 welkom terug! je kunt hier altijd terecht om jouw hart te luchten of om te spuien! *knuffs Hele mooie foto's in jouw album! @freesia ja ik heb het ook af en toe, een hele bevalling op de toilet, en dan ook voorzichtig persen ook nog andere scheurt de hele boel minder dat je niet goed heb geslapen! mssn dutjes over dag om in te halen? eh... ikke wou niet poepen tijdens de mooie moment @roshi zaten de tafels eerst niet goed dan? ach gossie de teentje zwaar gekneusd! wat is het met mannen en hun sterke tenen kneusen! pff wilt dat kind niet meer gelukkig maar dat blijkt maar dat zij er nog niet klaar voor was idd! als zij zo lichtjes er over denkt zo van nou dan maar later @jikke 36 weken! pff duurt niet lang meer nee! @dniise zo kan mij voorstellen dat jij er tegen op zit! Maar wel het beste meid! Beter te vroeg bij dan te laat! maar denk dat alles wel goed is *knuff @klavertje44 oef ook nog aan de diarree lijkt mij hélemaal niks met de bevalling! @lindaaaa sssssssst! niks over spinnen (kippenvel 3x van top tot teen) @kaatje mooi dat ed beeb goed op schema is! ben benieuwd hoe de resultaten zijn wat betreft de hoeveelheid vruchtwater! en ook nog een dikke knuff! @jekkia ja drink mij de laatste dagen suf aan water ipv cola light! heb vandaag zelfs lessesia of zoiets van roosviccee gehaald, lemon/cactus is de water dan niet zo saai Idd als ik naar de wc moet dan ga ik ook gelijk en al wilt mijn lichaam erg pushen hou ik het tegen, want heb een paar keer gehad dat ik scheurde goede tips dus! Ff tussendoor, regen is gestopt en nu onweert het alleen jammer dat er in de woonkamer geen ramen open kunnen, heb dus de toren nog aan... @dreames @Funnyme ooooooh spannend nog 2 weken ong! @anno103 minder mied! maar idd moooi dat ze alles voor de zekerheid in de gaten houden! En nu hopen dat er na de bevalling niks aan de handje is ook weer tussen door, regen is net weer begonnen @Krisstel bij de fysio ging het wel goed, weer heerlijk wat een rare kerel, heb je hem genoeg vieze boze blikken gestuurd? pff gelukkig maar 1 partner avond dan Ooh meid ga liever bij de apotheek Antagel kopen voor de maagzuur! veel beter tegen maagzuur en voor jouw maag! vooral dat jij er zoveel last van hebt dat je alleen brood kan eten! Mooi dat de beeb lekker ingedaald is! Zo heb mijn wasje binnen in de droger en op de lijn, buiten wordt niks meer Vanavond eten wij lekker burrito's (tortilla's, gehakt met blikje mexicaanse groenten en zakje kruiden, sla en kaas) heb er helemaal trek in Verder is de beeb erg druk geweest vandaag, nu weer lekker rustig! En dames bedankt voor de lieve woorden wat betreft vanochtend! dikke knuffel!
was dat niet romperjes in maat 50/56? (of 62 als je een flinke baby verwacht) de maatjes gaan pas vanaf 42 en das voor prematuurtjes
Onze gyn doet het rond 34 weken omdat het kindje daarna minder ruimte heeft en het dus benauwder wordt voor het kindje. En wat een verschrikkelijk verhaal van die draaipoging. Moet zeggen dat ik echt geloof dat dat bij ons niet had kunnen gebeuren. Heb eerste echo gehad, toen CTG scans en tijdens het draaien werd ook steeds echo gemaakt om te kijken naar navelstreng, nek kindje en hartritme. En je moet 's avonds weer een echo en weer een CTG en als ze het niet vertrouwen dan halen ze het kindje alsnog. Onze gyn heeft ook een keer een kindje meteen gehaald omdat hij op echo zag dat navelstreng in de weg lag. Dus ons ziekenhuis is erg grondig met controleren. En wat betreft stuitbevalling. Onze gyn was heel eerlijk en zei: voor eerste kindje is een keizersnede gewoon het veiligst. Stuitbevalling is voor pro's en kent vooral voor kind meeste complicaties zoals zenuwbeknellingen. Een stuitbevalling moet ook volgens het boekje verlopen, dus zoveel ontsluiting per zoveel uur. Vaak gebeurt dat niet dus eindigt een poging toch in een Ks. Een keizersnede is vooral vervelend voor kindje 2 - 3 wat je wilt krijgen, die mag je dan vrijwel zeker ook niet natuurlijk krijgen... Op basis van die info hebben wij besloten om voor de keizersnede te gaan. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Lindaa> ja deze had je al eerder erop gezet. Ik heb mijn koffertje al klaar staan (beetje vroeg I know) heb hem ingepakt nav jouw lijstje echt helemaal super! (heb trouwens wel ipv maat 40/50 maat 50/56 kleertjes ingepakt)
Parr als je de smaak van water zat bent, kun je ook cola met water (50/50) drinken (voor de smaak) Of als het warm is een grote kan met ijskoud water met daarin een paar schijfjes citroen en komkommer. Lekker fris! Ik geef hier ook nog te pas en on te pas over. Vandaag alweer 2x. Erg vermoeiend. Probeer je wel overdag kleine beetjes te eten, alles wat blijft zitten is meegenomen Ik eet 6x! per dag een kleine maaltijd.
voor in de vluchttas nog een aanvulling: eventueel iets te eten en te drinken, denk aan mueslirepen/blikjes drinken. In het zkh hebben ze meestal alleen maar limonade en koffie/thee.
Vandaag hebben we trouwens onze muurstickers geplakt. Zie album voor het resultaat. @Jekkia: wat vervelend dat je over blijft geven. Zeker met dit weer.
@Roshi, de trein nog duurder...ooh Dus jij hebt wel een 'echte' man haha..lief hoor zo'n massage @Parr, lekker burrito's Moet je daarvoor een verwijzing van de arts of vk hebben of kan je dat gewoon kopen?
sorry dames dat ik zolang niet geweest ben,maar heb niet de moed om boven te gaan zitten achter de pc veelste warm en houd nu deze dagen zoveel vocht vast,dat ik amper nog lopen kan,dus vandaar een kort berichtje en ga nu weer met mn voeen de lucht in! dikke knuff voor iedereen met deze hitte!
Jekkia> das ook vervelend continu moeten overgeven... hebben ze daar niet iets tegen? Steen> dat is inderdaad een goeie ja, al blijf je van koffie wel lekker wakker Jannes> mooi die stickers! ennuh jeetje wat heb jij een figuurtje zeg echt heel mooi zo met je buikkie! Krisstel> ben ook erg lief 8) Jacolien> maakt toch niet uit meis, denk vooral maar lekker aan jezelf **knufff**
@Roshi, bedankt. Voel mezelf echt niet echt meer prettig bij mijn figuur, maar altijd leuk om te horen dat anderen het er nog goed uit vinden zien... haha...
jannes leuke stickers, en niet tevreden over je lichaam? ik zou er heel wat voor over hebben hoor. Je bent super mooi zwanger !
@steen: Even een antwoord op jouw vraag waarom onze meid misschien vroeger wordt gehaald. Toen ik weeën had met 25 weken, heb ik speciale medicijnen gekregen... Die medicijen, samen met de rust kunnen er voor zorgen dat mijn meisje veel groter wordt dan een normale baby van 40 weken. (lees beebje van 4kg600 of meer...) Dit wil de gyn liever niet. Dus gaan ze nu goed in het oog houden hoe groot en hoe zwaar onze dame wordt, en als ze met 37 weken al aan 4kg zit bv, zal het waarschijnlijk ingeleid worden... Maar niets is al zeker, voor hetzelfde blijft onze meid gewoon normaal groeien. Of misschien krijg ik zelf na 40 weken een dochter van maar 2kg800... Raar he de natuur...
@Dorientje, wat voor medicatie heb jij gehad dan? @Roshi, ik lust geen koffie Ben straks gevallen....buiten hebben we een pad door het gras lopen en ik liep op mijn slippers toen ik het randje raakte, kon me gelukkig met mijn handen opvangen en op het gras rollen....zat ik in de regen op het natte gras met mijn minst charmante zomerjurkje Gelukkig dus niet op mijn buik terecht gekomen, en ik voel de kleine ook nog volop bewegen. Alleen mijn hand is een beetje kapot...
Steen gelukkig goed terecht gekomen. doe je voorzichtig ! ik ga maar even de was opvouwen en de vaatwasser leeg halen.
@Steen: o gelukkig goed terecht gekomen. Is toch even schrikken. @Dorientje: kan me voorstellen dat ze het dan eerder halen. Vriendin van mij kreeg kindje van 5 kilo en dat was geen pretje. @Kaatje: nou jij bent toch ook mooi zwanger! Denk dat het met je eigen referentiekader te maken heeft. Ben heel slank van mezelf en nu echt ruim 15 kilo aangekomen. Niet erg, maar moet soms even wennen aan mijn billen, voeten, bovenbenen en dikker gezicht. Maar komt straks vast weer allemaal goed....
Nou ik heb mijn dutje gedaan. Voel mij nog steeds erg slom en dik maar dat is echt de warmte. De zonnetje schijnt dus weer buiten @krisstel nope geen ha nodig. Ik was bij de apo voor mijn schimmelinfewcite ne moest nog rennies halen dus ik wou die kopen maar de vrouw raadde mij Antagel aan, dus daar zo gekocht! @jacolien ooh succes meid! hier ook eentje die reerlmatig de poten in de lucht houdt @jannes meid jij zit nog strak in jouw vel als ik voor de spiegelsta dan zie ik overal vet, en als ik zit heb ik die putten in mijn dijen Ik ben nu 20 kg aangekomen waarvan deels de vocht is dat ik vreselijk vasthoud, maar idd de kont en dijen en heupen Dus ik hoop dat ik het straks wel lekker snel kwijt betn en ook weer lekker strak in mijn vel bent! mooi stickers btw! @steen jeetje meid wel uitkijken! zal wel een gezichtje zijn geweest Nou heb nu oo kmijn voeten in een koude bak weer! Dan voe lik mij someteen veel beter (ben wel gelijk wakker )
@steen das schrikken gelukkig goed gerold. kon je nog wel makkelijk overeind komen als ik soms op de grond zit kom ik niet meer omhoog. komt me zoontje me een handje geven om te helpen haha trekken dat ie dan doet. @jannes vind ook dat je mooi zwanger bent hoor meis. ik was bij de 1e ook veel aangekomen dus kan me goed bedenken wat je bedoeld overal zit net wat meer dan je gewend bent. net ff een uurtje op bed gelegen maar pfff werdt wakker en was helemaal klam tussen me (.)(.) lag gewoon een gootje water hihi blee. straks weer lekker onder de douche met zoon lief. dit nog heerlijk ligt te knorren en zich waarschijnlijk ook een breuk zweet. vanmorgen was het hier heerlijk geen zonnetje lekker koel tot 1 uur toen kwam ie er weer doenheen en nu pff niet meer te houden.