@Yule: thanx voor het antwoord! Dan weet jij misschien ook wel of je na een eerdere ks gehad te hebben nog vaginaal mag bevallen. En zo nee, waarom dan niet? Ik had wel begrepen dat er kans is op een uterusruptuur, maar niet erg groot en is ook nog wel te managen als het gebeurt. Was benieuwd, en gezien je beroep
Hey kletskousen! hoe gaat het hier?! Jullie hebben alweer wat gekletst zeg HIHI! en dat met dit warme weer
steen, is jou kleintje dan niet aan de kleine kant? je bent een week verder dan mij,maar ik werd gister al over de 2000 gram gezet. Of jij krijgt gewoon een mooi 6 pondertje en ik een dikke 7 ponder ofzo :-? Cossy doe rustig aan meid ! Je zeker niet in je laatste week kapot lopen. Jale, gelukkig gaat alles nog goed met je. Kan me voorstellen dat je nu minder komt, is voor je mannetje ook niet heel gezellig. heeft hij het een beetje naar zijn zin in Nederland?
Goedemiddag! Zo lekker schandalig uitgeslapen tot 11u.... 9u werd ik wakker wou nog een uurtje liggen word ik weer om 11u wakker Ben wel vak wakker geworden om te plassen, zelfs een keer lag ik net in bed moest ik na 5min weer plassen Heb gelijk de dieren gedaan en toen de gras bij mij gemaaid. Ff gegeten en zometeen de gras hiervoor doen. Ben ik dan weer productief bezig geweest @jekkia oef das flink balen en irri! hopelijk heb je er snel weer een! @mamamieke oef zelfs wordt het de koelkast teveel wat zeiden de keukenzaak? @dorientje mooi dat alles goed was! Wel minder van de keizersnede maar goed, als het niet anders kan... maar je hebt de beeb al dus rond week 37, dat is lekker dichtbij! @anno ooh lekker! smul ze! ik zou eerder contact opnemen met jouw werk. Die hoort de zw.verklaring door te sturen naar de UWV! drm moet je hem ook inleveren bij hun. die sturen ze met formulier en al naar de UWV... wat is aardbeienland? @Kaatje oef ja dat is ook niet zo gezellie, liever thuis gelaten idd was dus baaldag voor jullie beiden dikke knuff! @foover alsnog gefeliciteerd! mooi om te lezen dat alles goed loopt! @steen toch maar lekker geslapen wel spannend zo hoor! @azeb mooi dat de apk keuring goed was @cossy ja wetend dat dit de laatste week is helpt ook niet succes met de laatste loodjes meid! voor je het weet is het weer maandag en kun je uitslapen en uitrusten @ingeltje oooh wat lief! @jale geeft niet! mooi dat alles goed gaat! @moppiepoppie volgens mij mag je na 1 ks wel gewoon bevallen maar ik geloof dat als je er al 2 hebt gehad dat je dat niet meer mag : @lindaa zwaai! hier alles wel goed daar dan?
Hallo allemaal! Hier lekker de morgen op het kindje van een vriendin gepast, hij is 2 dus al een echt schoffie ben nu weer thuis. Vanaaf ga ik met een vriendin naar de film van Mama Mia ben echt zo benieuwd, ben ook naar de musical geweest die vond ik echt top! Eva> hier ook een mannetje die denkt dat het morgen allemaal wel kan, gelukkig helpt zijn vader bij zowat alles dus als ik het gedaan wil hebben bel ik gewoon zijn vader Elise>Gefeliciteerd met de zwangerschap van je zus! wat balen van die klanten, kan je niet aan soort boete opleggen bij niet tijdig afbellen? Miracle> wat superfijn dat je kat terug is! Hij is lekker een weekje op vakantie geweest haha Steen> ow meis wat spannend allemaal weer, nou als het nu toch allemaal zo loopt mag het allemaal wel opschieten toch? Wupje> succes lieverd en een dikke knuffff Mamameike> wat toevallig, hier ook een kennis die gisteraaf van een zoon is bevallen. He bah juist met dit weer begeeft je koelkast het GRRRR kl*te dingen! Tweety> weinig plannen? Vind de plannen die je hebt al heel wat hahaha mij lukt dat echt niet meer op 1 dag hoor dan lig ik gelijk 5 dagen plat Dorientje> fijn dat alles goed is meis! Anno> ik zou heerlijk gaan zwemmen als ik jou was vooral ergens waar je buiten kan zwemmen Kaatje> had je mannetje beter niet van tevoren aan kunnen geven dat hij moe was, had jou weer irritatie bespaard Tinkerbel> hier ook erg nieuwsgierig hoor meis, en ik moet NOG langer hahaha Foover> nog gefeliciteerd meis! Azeb> fijn dat alles weer goed was! Iris> begrijp wel dat ze vakantie verdienen maar lijkt me voor een drukkerij niet zo verstandig om dan de zaak te sluiten, of is het een familiebedrijf dan begrijp ik het wel mannetjes teen doet nog steeds zeer maar hij klaagt er niet over ofzo gaat gewoon door J dank je voor het duimen Cossy> goed luisteren naar je lichaam hoor meis wat niet gaat gaat niet!! Ingeltje> wat kunnen onze mannen toch droppies zijn he **zwijmel** Diddl> balen meis maar je wist het natuurlijk wel al L ennuh misschien komen de weeën wel eerder en kan je alsnog natuurlijk bevallen (of is dat niet mogelijk?) Moppiepoppie> vriendin van mij haar eerste is met de KS gehaald en de 2e was gewoon natuurlijk dus dat kan wel gewoon. Jale> fijn dat alles goed met je is! Liefs Roshi
ow ja vergeet het bijna te zeggen.... mannetje heeft net zijn contract getekend hij heeft er een heel verhaal bijgekregen over doorgroeimogelijkheden etc echt super leuk hij was helemaal blij toen hij belde
@Moppiepoppie: na 1 ks mag je in principe wel vaginaal bevallen, maar je komt wel onder controle van de gyn en de bevalling moet in het zkh plaatsvinden, idd ivm kans op uterusruptuur of littekenruptuur. Na 2 ks wordt het risico een stuk groter en dan is er ook meestal een reden waarom je 2x een ks hebt gehad (bv. te klein bekken), dus dan nemen ze het risico meestal niet meer. Na 2 ks wordt een zwangerschap zowiezo risicovoller ivm kans op uterusruptuur en dergelijke, dus dat is vind ik wel een groot nadeel van een ks, vooral als je meer kinderen wilt. Daarom zou ik geloof ik kiezen voor een vaginale stuitbevalling (maar sta zelf niet voor de keuze, dus dat is hypothetisch), als je de ontsluitingsfase wel natuurlijk hebt gehad levert dat voordelen op voor een evt 2e bevalling, ookal wordt het uiteindelijk toch een ks. Bij een geplande ks heb je dat voordeel niet (als je dan de 2e keer vaginaal bevalt is het net een 1e bevalling). Beetje ingewikkeld verhaal zo.
bleeee wat is die antagel goor zeg. ik merkte van de week al dat de rennies niet echt hielpen. gisteren was dus de druppel nam er een voor het naar bed gaan in en na 5 min had ik het weer zuur. dus vandaag de ha gebeld en kreeg antagel net een keer ingenomen maar bah bah wat is dat vies zeg ik stond bijna te koken. hoop dat ik het niet vaak nodig ga hebben. @roshi leuk voor je man dat ie zijn contract heeft getekend. @foover nog gefeli met je verjaardag.
Roshi, hij had ook al gezegt dat hij moe was,maar ja het was partner avond.. kan moeilijk zeggen blijf dan maar thuis. al had het een verjaardag geweest was ik wel alleen gegaan,maar zag het echt niet zitten om als enige zonder partner te komen.
girls vraagje,,, zojuist kreeg ik een behoorlijke stoot "water" vanuit mijn vagina! van voor naar achter helemaal nat, dwars door het slipje en mijn pjamabroek heen.. (je zag zelfs een natte plek op de bank!) ik ben hierna gelijk gaan douchen en volgens mij heb ik nu weer nergens last van.. kan it vruchtwater geweest zijn of is dit gewoon afscheiding? ik moet wel zeggen dat het net zo dun was als water.. Ik hou het nu eerst wel in de gaten of het weer komt, zo ja dan bel ik direct de vk maar..
Diddle> ow je hebt er al 2 gehad jeetje, nee dat wist ik niet sorry heb vast niet goed opgelet Kaatje> sja moeilijk... maar het was wel een beetje te verwachten dat hij dan niet echt "aanwezig" zal zijn. Wat doen jullie dan allemaal met die partner lessen? ik doe alleen zw-yoga en daar hebben we om de 4 weken partneravond dus kan mannetje mee wanneer hij wilt omdat het 4 of 8 weken later toch weer herhaald word.
Lijkt me wel heeel erg veel vruchtwater. Ik zou voor de zekerheid even vk bellen. Heb gelezen dat vruchtwater zoetig ruikt (voor het geval je hebt geroken).
Roshi, we hebben maar 1 partner avond. dan wordt verteld hoe je moet zuchten en hoe je je vrouw weer in ritme kan krijgen als ze verkeerd gaat ademen. maar ook hoe je weeen kan opvangen, rugmassages enzo. wat de functie van de man is tijdens een bevalling enzo. Een hoop uitleg dus ( en laat dat nou net iets zijn waar mannetje niet tegen kan ) die gaat liever iets doen ipv anderhalf uur luisteren naar een lerares. Had nog niets gehoord van hem, dus sms-de hem net of hij boos was, krijg ik terug "jij" ? Heb hem eerlijk verteld dat ik me had verheugd op de partneravond en dat ik teleurgesteld was dat het voor hem zo tegenviel,maar dat ik he wel begreep.. ben benieuwd of ik nog wat terug krijg.
@ Lindaa: Gelijk je vk bellen hoor, want zoals je het verteld klinkt het als een scheut vruchtwater, dat komt zo ineens als idd een sloot water en dan is alles zeiknat... Succes
uh nee ik heb er niet aan geroken, en het was in ieder geval geen urine.. was nl. net 10 min daarvoor naar de wc geweest om te plassen.. Nou zodra ik al is het maar een drup "rare" vochtigheid in mijn slip voel of zie dan bel ik idd direct maar.. toch wel scary..
@ Lindaaa Als je op je hand blaast en er komt nog meer uit is het zeeer waarschijnlijk vruchtwater. @ Steen, jaik vroeg me ook al af of je beebje niet te klein is. De mijne werden gisteren op 2187 en 2240 gemeten met de groeiecho. Zat net heerlijk met mn voeten n een badje op de stoel in de tuin. Ben gewoon door de stoel heen gezakt. OVerl schaafwondjes.... Snel maar even ets schoons aangetrokken want heb of inmn broek gepiest van de schrik of vruchtwater verloren. Ff dit plaatsen en dan opmn hand blazen...